Täällä ei ole tapahtunut mitään... :mad:
Printable View
Täällä ei ole tapahtunut mitään... :mad:
No tuo ei tunnu reilulta :( Tosin kyllä mä sinne muutaman perustellun sähköpostin laitoinkin. Loppupeleissä tuntuu kuitenkin että kysessä oli enemmänkin arpapeli että asiakaspalvelija oli hyvällä tuulella ja sen kanssa sai homman selvitettyä.
Asian hyvä puoli kuitenkin on ettei tarvi enää epäillä kyseessä olevan huijausyritys.
Huh. Tein eilen tilauksen, johon laitoin toimitusosotteeksi työpaikan. Tänään tuli viesti, että on toimitettu.
Arpaonni ei tainnut osua omalle kohdalle tai sitten työpaikan osote on riittävän lähellä (eri kaupunki kuitenkin).
Varmaan johtu siitä kun oli toimitusosoite ihan eri maassa. Mulla ei ole ollut ongelmia muuta kuin sillon jos kortin omistajan nimi on eri kuin se jolle tilaus tulee. Toi varmennussysteemi on kyllä tosi vanha CRC:n periaate eli siitä ei kannata huolestua. Tuskin on mitään huijausta. Joskus melkeen 10 vuotta sitten kun junnuna ekaa kertaa tuolta tilasin mutsin Visalla, niin vaativat samanlaista varmennusta. Kerran kun selvitti asian, että on lupa käyttää kyseistä korttia niin sama visa kelpasi jatkossakin.
On ihan normaalia että halutaan varmistus jos toimitusosoite on eri maassa kuin luottokortti. Jos joskus joudut työskentelemään kansainvälisessä yrityksessä joka toimii lukuisissa maissa ja hyväksyy luottokortteja ymmärrät miksi. :D
Jaa, jaa. Hjyvä homma. Asiakkaiden parhaaksihan toi systeemi tietty loppupelissä on.
Nopeasti ne kyllä aina pakkailee nuo "in stock" kamat. Eilen illalla noin kymmenen aikaan tilasin ja tänään jo ennen klo 11 oli paketti lähtövalmiina. Sitten vaan jännityksellä seuraamaan minkälaista maailmanmatkaa lähetys pääsee tälläkertaa tekemään GLS:n toimesta. :)
Soitin tänään CRCn asiakaspalveluun ja kysyin tilannetta. Veijari sanoi asiaa käsittelevän sankarin olevan tauolla, mutta otti sentään tilausnumeroni ylös.
Sanoin soittavani tunnin kuluttua uudestaan tiedustellakseni asiaa.
55 minuutin kohdalla sähköpostiini putkahti kaksi viestiä, molemmat CRCltä, mutta eri osoitteista. Toisessa sanottiin, että henkilöntunnistus on hyväksytty ja tilaus siirtyy käsittelyyn. Toisessa sanottiin, että tilaukseni on siirretty käsittelyyn, pahoittelemme viivästyksestä aiheutunutta vaivaa. :o
Puhelu, jossa ainoastaan patistin heitä, sai heidät laittamaan junan liikkeelle. Miten tähän nyt pitäisi suhtautua?:seko:
CRCn sivustolla tilauksen status ei sen sijaan ole muuttunut miksikään. Processing.........
Itseasiassa kauppiasta tuossa nimenomaan suojellaan. Esim. suomessa luottokunta suojaa ostajan, eli jos luottokortin tiedot on varastettu on todella harvinaista että joutuisi itse siitä vastuuseen. Sen sijaan jos kauppias on jo lähettänyt tavarat eteenpäin on erittäin epätodenäköistä että hän ikinä näkee niitä uudestaan (tai rahoja).
- Kauppa saa tilauksen voimassa olevalla luottokortilla (rahat tulee paljon myöhemmin)
- Kauppias lähettää tavarat eteenpäin
- Kortin omistaja ilmoittaa ettei ole niitä tilannut, veloitus poistetaan kortilta
- Kauppias ei saa rahojaan, ja voi tehdä rikosilmoituksen kohdemaan poliisille joka rupeaa tutkimaan asiaa (että saisko niitä osia vielä jostain takaisin)
CRC'n tapauksessa ostosten arvo on sen verran iso että heidän on tod. näk. pakko pitää jonkinlaisia mekanismeja perseensä suojelemiseksi, muuten luottokortilla maksettujen ostosten hävikki kasvaisi niin suureksi että katteet häviäisivät.
Itse ostin Samsoniten sivuilta omissa nimissä, puolison visalla maksaen tavaraa niin, että toimitus oli New Yorkkiin henkilölle jonka nimi on peräisin Lähi-Idästä. Aikani odottelin josko olisi tullut varmistussoittoja visalta tai Samsonitelta mutta ei. Sinänsä kohtalaisen yllättävää.
CRC:stä on opittu se, että ensi kerralla panostan 20 punnan UPS-palveluun enkä sekoa ParcelForceen, joka on aivan kädestä.
Just näin. Vaihtoehdoksi siis jää että:
- Jättää rahat keräämättä (katteet pienenee)
- Laskuttaa enemmän
- On tarkkana tapausten kanssa jotka täyttävät luottokorttirikoksen yleisimmät tunnusmerkit
Mäkin olen kerran joutunut lähettämään sinne tietoni, uudestaan ei ole pyydetty (ehkä parikymmentä tilausta takana). Samoin Thomann.de on pyytänyt vastaavassa tilanteessa jotain henkkarin kopiota. Ikäväähän se on kun odottaa kuumeisesti tavaraa, mutta omalla kohdalla onneksi kaikki meni sujuvasti läpi (sähköposti, faksasin, tunnin kuluttua viesti että on hyväksytty).
Kurkistin tilaukseni tilaa. CRCn sivu sanoo: "unknown". :eek:
Tilaus tehty 4.9 (pe) Halvin postitus
Lähetetty 7.9 (ma)
Paketti perillä 11.9 (pe)
Loppu hyvin kaikki hyvin. Soitto keskiviikkona klo 18 luottokorttiasian selvittämiseksi ja torstaina klo 13 aikoihin lähetti soitteli pakettia tuodakseen. Tilaus nopeimmalla mahdollisella kuriiritoimituksella.
Oma tilaukseni jäi tarkastukseen vaikka itselläni laskutusosoite on sama kuin toimitusosoite, olen aina suoraan valinnut toimituksen suoraan laskutusosoitteeseen.
Onko kenelläkään muuten kokemusta jos tilaa crc:stä mitään elektroniikkaan liittyvää (kuten akullisia valoja) niin tuleeko tuotteet englantilaisilla vai international -tyylisillä pistokkeilla/töpseleillä?
Aikaisemmin kuvatun kaltainen kysely tuli myös minulle. Skannasin kortin ja laskun yhdessä, ja laitoin liitetiedostona menemään. Tilauksen tein sunnaina, kysely tuli maanantaina, maanantaina oli myös mennyt veloitus kortilta. Aika erikoinen järjestys, koska pyydetyn selvityksen lähetin vasta tiistaina. Eli ilmeisesti paketti on lähtövalmiina. No eipä jää vielä tähän, perjantaina oli tullut vastaava kysely uudelleen, tällä kertaa syynä oli se että olen uusi asiakas, joten tiedot pitää varmistaa. Ja uusi asiakas en todellaakaan ole, olen kahdesti ennenkin tilannut sieltä tavaraa, ja perille on tullut viikossa ilman mitään selvityksiä. Ainoa mitä keksin sekoilun perusteeksi on se, että olen muuttanut edellisen ja tämän tilauksen välissä, ja tämän vuoksi pitävät uutena asiakkaana. Mutta jännityksellä odotellaan, tuleeko vermeet koskaan, kun kahdesti pitää tietojen oikeellisuutta kysellä...
Sunnuntai-illan tarkastus CRCn sivuilta. Tilauksen tila on muuttunut "Completed":iksi.
ParcelForce:n sivusto kertoo paketin olleen 12.9. kansainvälisessä keskuksessa. Viimeisin "tracking event" on "Emergency data capture".
Onko siis pyöräni datatiedostot otettu talteen, koska keskuksessa on ollut hätätilanne?:cool:
3. päivä tehty tilaus on "processing" tilassa edelleen vaikka kaikki tavara piti olla varastossa. Tämän tilauksen jälkeen tehty tilaus on jo kuitenkin postitettu??? :)
Jaa-a tulikin tänään tilaus perille. :)
Terve kaikki!
Onko kukaan hurjapää koskaan kokeillut toimitusosoitteen muutosta tilauksen lähettämisen jälkeen?
Jos on, onko kukaan onnistunut siinä?
Saati, onko moinen manooveri edes mahdollista?
terkuin
-Antsu-
Tilaus sisään 7.9. ja kamat kotona tänään. Ihan sillä halvimmalla kuljetuksella. Kaikki niin kuin pitikin.
Mulle lähettivät vääränkokoiset housut ja itse tilasin sopimattomat kengät.
Lähetin lentopostina takaisin, eivät luvanneet maksaa postimaksua.
Nyt pitää neuvotella. Housujen osalta kuulemma voivat maksaa, mutta vain osan postimaksusta. Lähetin tänään vastinetta, mutta ei ole vielä tullut vastausta.
Paketin tulo kestää, kestää.
Tilasin tavarat 7.9.2009. Luottokortin tarkistustemppuilun takia kolli lähti liikkeelle vasta 11.9. ParcelForce:n seurannan mukaan paketti on kulkenut Belfastista kansainvälisen keskusvaraston kautta Kööpenhaminan (keskus)varastoon, eli roippeet ovat todennäköisesti naapurikadulla odottamassa jatkokuljetusta (asun Kööpenhaminassa). Mutta nyt paketti on jäänyt seilaamaan kansainvälisen alueen ja maan rajan tuntumaan... :(
15-09-2009 20:26 Delivery Agent - DENMARK Parcel in warehouse
15-09-2009 15:10 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
15-09-2009 09:30 Delivery Agent - DENMARK Insuffuicient / ncorrect address
15-09-2009 06:40 Delivery Agent - DENMARK Out for delivery
15-09-2009 06:00 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
14-09-2009 23:01 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
14-09-2009 22:59 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
12-09-2009 01:28 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
12-09-2009 01:28 International Hub Export item accepted into network
11-09-2009 11:16 Belfast Central Depot On route to hub