^ Tämä on liiankin yleistä. Pöntöt ei taas tajuu mitään.
Printable View
^ Tämä on liiankin yleistä. Pöntöt ei taas tajuu mitään.
Joo, ja sitten vielä se saakelin vilkkumoodi päällä.
Sent from my CPH2399 using Tapatalk
^ Joo, tämäkin vielä.
Mitä edullisempia etuvaloja on saatavilla mitkä saa yhdistettyä Garminiin?
Koska minä haluan. Näppärä ominaisuus ainakin takavalon kanssa. Mittari päälle ja takavalo syttyy. Vielä näppärämpää olisi jos myös etuvalo syttyisi. Pyörää pimeässä haettaessa pyörässä palaa valot valmiiksi kun lähestyt pyörää ja valot sammuu kun poistut pyörän luota. Siksi.
Minä säilytän pyörää tilassa jossa on valot, joten en ole osannut tuollaista ominaisuutta kaivata. Lisäksi käytössä useita pyöriä joissa käytän samaa lamppua, joten lamppu on helppo napsauttaa päälle samalla kun sen kiinnittää pyörään. Sama koskee takavaloa/tutkaa.
Kehtaatkin Goomikko kaivata jotain ominaisuutta valoosi, sietäisit hävetä!
Edit: pikaisesti vilkaistuna ei omaan hakuun osunut mitään mielestäni edullista vaihtoehtoa. Toisaalta mun hauista oli toi Bontragerin takavalokin mennyt ohi, että ehkä mun haut tämän suhteen ei ole niitä parhaita :D Se Bontragerin etuvalo tuon takavalon kaveriksi oli vissiin reippaasti yli satasen.
Brytonin ongelmat autojen tunnistamisessa on ymmärtääkseni jo korjattu (ks. GPLaman video kuukauden takaa), samoin Magenessa valitusta aiheuttaneet (”hälytysvilkun” auton lähestyessä saa nyt jatkumaan kunnes ohitus on tapahtunut, vilkkumoodeja on lisää ja kirkkautta voi säätää).
Mulle itselleni tärkeitä oli USB-C lataus (Garminissa micro-USB) ja vilkkumoodi (päiväkäyttöön, ihan jo akun kestävyyden takia pitkillä lenkeillä. Ostohetkellä Garminista oli kaupoissa vain vilkkumatonta Saksan mallia.) Toki Garmin on varmasti muuten vähintään yhtä hyvä.
^ Vilkkuvien lamppujen valmistus pitäisi kieltää.
Ok, no ei 105di2kaan näytä boltilla akun tilaa vaikka vaihde näkyykin. Toki takavalossa ehkä enemmän kaipaisi sitä toimintoa.
Ah, alright, tuo micro-usb kyllä vähän noissa Garminin spekseissä tökkikin, vaikken ollut saanut itseäni taipumaan maksamaan laitteesta pyydettyä summaa. Pitää perehtyä noihin tarkemmin vielä, jos saisikin kohtuuhintaan sen tutkan. Jollain sopivalla alekoodilla toinen noista voisi olla hyvinkin houkuttelevissa hinnoissa.
Onko kellään Outbound Lightingin valoista kokemusta? Yhdysvalloissa valmistettuja kunnon optiikalla ja lämmönhallinnalla. Plussaa USB-C läpilataus käytön aikana. Vähän kiinnostelisi, mutta kättä joutuisi laittaa syvälle taskuun. Toisaalta suuri osa ajoista tulee pimeässä näin perheellisenä, joten hyville valoille olisi tarvetta ja se tekisi harrastamisesta vielä mukavampaa kaikista tympeimmillä keleillä. Valot ovat saaneet hyviä arvosteluja: https://www.singletracks.com/mtb-gea...d-light-setup/.
https://www.outboundlighting.com/pro...evo-bike-light
https://www.outboundlighting.com/pro...e-helmet-light
Itse olen tykästynyt mahdollisimman yksinkertaisiin systeemeihin koska jatkuva säätäminen kaikkien laitteiden sovittamiseksi on niin joutavaa
Eikö se ole mahdollisimman yksinkertaista, kun mittarin laittaa päälle niin myös valot alkaa toimimaan? Ja jos vielä näkisi mittarista laitteiden akut?
Garminia käyttäneenä epäilen että ylimääräistä säätöä saattaa tulla. Mukava sitten lenkille lähtiessä kahlata Garminin valikoissa ja yrittää keksiä mistä saisi lampun oikeaan moodiin. Minusta on aika helppoa laittaa lamppu päälle omasta kytkimestään, ei ole iso vaiva. Mutta jos haluaa säätää niin mikäs siinä.
Vastaan itselleni: ei ne valot näytä kovin huonoja olevan, jos Red Bull on käyttänyt niitä formula-autossa mainosvideossaan. https://www.cyclingweekly.com/news/r...th-bike-lights
No ei nyt sentään. :)
Mutta ihan luonnollista keskustelua se herättää, kun toiselle vika on toiselle toivottu ominaisuus.
Kyllä mielipiteitä saa olla vähän joka suuntaan. :)
Pitää tosiaan muistaa kenelle lamppua tai muuta tuotetta ollaan ostamassa. Eikä pahoittaa mieltä jos toinen on pyöräänsä asentamassa ties mitä härpätintä. Itsekkin haukuin Garminin takatutkan turhaksi mutta nyt en pyörälenkille ilman sitä lähde.
Ei kuitenkaan taida kuin Garminilta löytyä tuota ominaisuutta tukevaa lamppua.
^Garminin takatutka on ollut ihan kätevä vehje graveloinnissa. Toimii kivasti Edgen kanssa yhteen.
Tuon perusteella ei voi vetää muuta johtopäätöstä, kuin että ovat saaneet ujutettua itsensä Red Bullin promotilaisuuteen.
Mitä nuo valot tarjoavat, mitä ei esimerkiksi löydy Lupinelta? Siis tämä ihan rehellinen kysymys, kun Lupinea saa ihan täältä. Noiden amerikanvalojen kanssa kaikki menee hyvin, niin kauan kun kaikki menee hyvin.
Joo, sitä mietin itsekin. Lupinea saa tosiaan kotimaasta ja se on todettu hyväksi merkiksi. Outboundin valojen pieni koko ja integroitu akku olisi plussaa arkipäiväisessä käytössä. Tarkoitus olisi ajaa joku ultra-ajo joko sitten kisana tai ihan omatoimisesti ns. rajoitinta varten ensi kesänä, jolloin pimeässäkin joutuisi ajamaan. Pidemmissä ajoissa irtoakkujen ja laturien kuskaaminen mukana on vähän kömpelöä ja ne vievät laukuista rajallista tilaa aika paljon. Lisäksi näitä saisi ladattua suoraan virtapankista, vaikka valo olisi yhtaikaisesti päällä. Virtapankki pitää olla kuitenkin mukana ajotietokonetta ja puhelinta varten. Sekin olisi hyvä, jos erillistä akkua saisi ladattua nopeasti virtapankista. Mulle on jäänyt vähän epäselväksi, onko muilla valmistajilla tuota latausominaisuutta, joka toimii oikeasti käytössä. Ainakin mun Exposure Diablo ei lataa samalla kun se on päällä, vaikka siinä onkin USB-latausominaisuus. Toisaalta integroitua akkua ei saa vaihdettua 5 vuoden päästä, Lupinen akun saa.
^Lupineen saanee vaikka Situmilta lainaan(?) tehoakun yhtä kisaa varten.
Mutta siis onhan tuo hieno tuo ameriikan lamppu. Onneksi minulla ei ole tällä hetkellä tarvetta... toisaalta jos nyt kuitenkin... :)