Kiitos Edulle & Teepulle, oli mukava lenkki.
http://www.sports-tracker.com/#/work...h4li8v82j7h7lc
Printable View
Kiitos Edulle & Teepulle, oli mukava lenkki.
http://www.sports-tracker.com/#/work...h4li8v82j7h7lc
Olisiko tänäään hitaalle lenkille menijöitä? Eilisen kalaitainen kievuttelu voisi olla aikasta bueno. Lähtöaika olis siinä kuuden aikoja sopiva
Jovain hyvä idea, keli varauksella tosin.
No vettä tulee varmasti. Eli plussaa on
Kiitos Teepulle, kai tälläinen 'perkele' asenteella ajettu pakkolenkkikin jotain kehittää, vaikkei pituudessa & nopeudessa loistakkaan .. tarkempi kuvaus linkin takana, http://www.sports-tracker.com/#/work...1g8s8hs2ugnq9m
Jartsuli mulla sool semmoinen sopiva pk-lenkki. Joten asennetta se ainakin kehittää :)
Olisiko sadepäivän kunniaksi kukaan menossa itseensä illasta kastelemaan?
On niin kovin pimeetä ollut iltasin taas, just just näkee lamppujen kanssa toiset lamput.
Huomennakin menee päivä jumitellessa, mutta sunnuntaina olisi puolen päivän jälkeen hyvän näköistä ajokeliä (ja vapaa-aikaa).
Maastoa sunnuntaina klo 12? Vanhan marttareitin läpiajo? 3-4 tuntia.. taukoja ja harhaanajoja tarpeen mukaan
Sunnuntai palautellaan lauantain juhlinnasta ;)
Mä voisin huomenna lähteä mutta saattaa mennä lähelle yhtä ennen kuin ehtisin puomille.
Juu koitan suoriutua yhdeksi puomille. Siellähän sitten nähdään jos nähdään.
Katselin tuota karttaa (http://www.hmltarmo.org/2005/maratho...ittikartta.jpg) ja täytyy kyllä sanoa, että ilman apuvoimia mä en löydä noita polkuja. Endomondossa ei ollut muuta kuin suunnilleen moottoritie merkitty suuntaa-antavasti Helsingistä Tampereelle, ja openstreetmap petti myös pahemman kerran. Retkikartta.fi antaa hyvän pohjan, mutta en osaa siitä nyt viedä tarvittavia polkuja kännykän ruudulle.
Jos Tenholassa (linnavuorella) tuntuu olo hyvältä, niin voihan tonne pienen seikkailun suorittaa.
Pari tilannepäivitystä eiliseltä, Parolanharju moottoritien tuolla puolen on isolti kyllästetty uudella hake-moskalla. Ei ole kiva ajaa :p
Toinen, Tenholassa oli taas nuotiolla tuli. Eiköhän ajella makkara-ajelu part2 (lite) joku vkl?
Sitten vielä, ei kannata rymistellä panssarimuseon takaisella harjulla pikkupolkua oikealle alas (kun etenee poispäin museolta). Siellä on aika paljon kaadettu ryteikköä ja osa on polun poikki.
Tälläviikolla pukkaa iltavuoroa, mutta jonain päivänä ehkä lamppulenkki onnistuisi. Kahdeksan maissa jos lähtee niin tunnin* kai voi ajella että ehtii nukkumaankin.
*) Tunnin ajelulta yleensä ehtii parissa tunnissa takasin..
Voisihan sitä vaik itsenäisyyspäivää viettää makkarenkin merkeissä
Minunki pitäis olla itsenäisyyspäivään mennessä maastokykyisemmin varustautunut.
(Tarvisin joltain kokeneemmalta sitten jelppiä iskareiden säädössä)
Ensin esivaipuman säätö (sag): Mitataan istumalla iisisti pyöräilyasentoon pyörän päälle ja katsotaan paljon iskarit vaipuvat tästä. Iskareihin painetta sen verran, että kokonaisjoustomatkasta painuu pyörän päälle istuen n. 25%. (75% jää käyttöön maastoon ja tuo 25 % helpottaa negatiivisiin patteihin ja keventää ulostulon lakipistettä)
Vaimennuksen (ulostulon vaimennuksen) säädöt: Iskarit eivät saa olla yhtään kengurupallo-efektillä toimivia. Eli säätö niin nopeasti tulemaan ulos kuin mahdollista, mutta niin, että iskari ei pompauta yhtään lisävauhtia patteihin.
Yleinen säätö progressiivisuuteen, eli melkein suomeksi pohjaamisherkkyyteen: Iskareista kannattaa ottaa joustomatka käyttöön kokonaan. Siihen x-kokoiseen pattiin, ojaan tai kiveen, mihin ajat omalla ajollasi hallitusti kovinta vauhtia, saa iskari pohjata. Eli tunnistat oman ajosi ääripään ja säädät progression kohtaamaan tuon ääripään.
Sitten vaan kovaa ajoa ja naatiskellen täyzii! :cool:
Taidanpa palata näihin vielä sitte tuonnempana kun saan pyörän (kurvaan Ollin pihaan kiljumaan AAAPUWWA!) :)
Minä voisin liittyä huutoon mukaan sit.
Itse painelen maximipaineilla kun on maximipainoa ;)
Mä taidan tänään käydä kurvailemassa ulkoilumentaliteetilla jossainpäin cx-pyöräteitä. Koukkaan kasilta puomin ohi jos joku liittyy matkaan. Ehkä rantareittiä, Aulangon pururataa ja takaisin. Tai aika varmasti ainakin takaisin.
Makkaranpaistoon en pääse osallistumaan itsenäisyyspäivänä, enkä sitä seuraavana viikonloppuna.
En taida ihan kahdeksalta ehtiä, mutta niillä main.. <- cancel that, ei tänään pääse mihinkään. Huomenna uusi yritys
Olisiko sitten joulukuun eka vkl parempi tuolle makkaranpaistolle? Itsenäisyyspäivän jälkeinen viikonloppu ei käy minullekkaan.
Tälläinen kamera eikun pyörä :) ..
http://mountain-bikes.findthebest.co...uji-Reveal-1-0
Sehän näyttää ihan maastokelpoiselle menijälle :)
Joo kyllä mä luulen että uskallus loppuu kesken ennen kuin pyörän kyvyt.
Jaha, jartsuliha pääsee sit ajaan kovaa kivikkoihi.. :D pitäis itekin varmaan ettiskellä jotain 140-160mm joustavaa, kenties sit jopa freerideri alle että voi antaa tasotusta tasamaalla/ylämäissä :D
Mulla venyy maastoutuminen.. pyörän toimitus kahden viikon päästä.. saapi nähdä kerkiääkö itsenäisyyspäiväksi
Jartsulilla ainakin joustoa piisaa - on sitten pian Kalpis mahdollisuus tallissa. Joustoja voidaan kyl katsoa yhdessä, jos on tarvetta.
Mites ihmiset huomenna lauantaina, olisiko lenkin paikka? Voisin lähteä jo aamupäivän puolella ja suunnata esim. maastopyörällä harjuja pitkin Parolaan ja sitten tietä myöten lenkin päätös Aulangon poluille. Matkaa kertyy 40-50km, eli reilu parituntinen rennon rapsakkaa?
Lähtö Ahveniston puomilta klo 10:15?