Jep
Printable View
Mikkelän lenkki tuli ajettua. Seitsemän ajajaa oli mukana. Pujoteltiin onnistuneesti ukkoskuuroalueita Siuntion ja Kirkkonummen alueella (Vähän haastava gmaps-reitti ja jotain häikkääkin sen näyttämisessä, mutta idean tuosta saa selville). Itse kastuin pahasti vasta viimeisellä 10 km:n siirtymällä.
Matkaa kertyi Mikkelästä Mikkelään vähän yli 150 km ja keskinopeus oli noin 33,5 km/h lähinnä Pasin hoidellessa vetotyöt. Välillä puuskittainen tuuli Porkkalanniemellä meinasi viedä niin pienemmät kuin isommatkin kuskit mennessään.
Päätettiin jatkaa Mikkelän lenkin aikaa lokakuun loppuun asti, joten tervetuloa niin kisakuskit kuin omaksi huvikseen ajavat mukaan kesäisille sunnuntailenkeille. Aina ei ajeta yhtä hurjaa vauhtia, ja muutamana sunnuntaina yhdistän Mikkelän lähdön ja Vantaankoski 25-lenkin, jolloin ajetaan ensin Vantaankoskelle klo 11:ksi noin 28 km/h vauhdilla.
Kiitos vaan Pasille ja Jarille reippaasta vedosta! Hienosti onnistui tuo sadepilvien välttely; ja hyvä kun lähdin rantareittiä tempoamaan kotiin myötätuulessa, pääsin mustien pilvien alta kastumatta.
Espoonlahdesta lähti kaksi kuskia ja Mankilta yks lisää, lähettiin Veikkolan suuntaan mutta porukka suuntasi omille lenkeilleen ja ajelin sitten Veikkola-Kylmälä-Evitskog-Vols-Sepänkylä-Masala-Kauklahti-Mikkelä-Bemböle-Kauniainen-Kehä II-Mankkaa-Koti, 90 kilsaa.
Jaahas. Onko porukkaa lähdössä huomenna klo 10:00 Bembölestä? Täällä olisi yksi "ekakertalainen" tulossa koittamaan.
Toiveena siis, ettei mitään standardit ylittävää matkaa olisi suunnitteilla. Tuultakin kait on luvassa jonniin verran.
mä oon ainakin tulossa ja jos CRC.ltä ei tule tänään uutta takapakkaa maantiefillariin, niin lähden hybridillä = kuolema jossain kohdassa
Onko kenelläkään reittiä mielessä huomiselle? Pidemmän kaavan kautta varmaankin ajetaan?
Onko kyseessä Bembölen Shell? ...ensikertalainen.
kaikki käy, tässä oma ehdotus: sivutuulessa kirkkonummen kautta tielle 115, josta vastatuuleen siuntion ja tien 116 kautta Lohjalle kaffeelle. lohjan kierros ja noin myötäseen tietä 1130 lapinkylän kautta kotiin, oisko noin 115km ????? Jk: ei tullut pakkaa, joten mukana ainakin yksi hybridisti, joka ei jaksa vetää ja marisee vauhdista ainakin ylämäissä kokomatkan.........
Tuosta ehdotuksesta kartta: http://maps.google.fi/maps?f=d&sourc...,1.425476&z=10
Mulla yo-juhlia niin ei pääse.
Moi,
ekakertalaisena meinasin lähteä myös mukaan. Bembölessä kympiltä.
Tulossa mukaan. Oliko jokin tietty taukopaikka mielessä? Esim. Mäntynummen Shell. Koukattaisiinko sitten Immulantien kautta.
kaikki käy, toi 8 oli vaan siemenehdotus kehittelyn pohjaksi
Olipa karvas tappio tämä lenkki. Mikä oli porukan keskinopeus koko lenkillä? Ihan uskomattoman kova oli vauhti ainakin noihin tuuliolosuhteisiin. Tippuiko muita pois vauhdista?
Minä siis tipun siinä jo alle 50km kohdin. Koitin vielä lähteä porukan vauhtiin, mutta alkoi vaan naurattamaan tuo vauhti. Jalat meni saman tien hapoille.
Eipä tuo porukassa ajaminen ollut minulle mitenkään rentoa. Sykkeet oli jo siitymälenkillä Bemböleen 150 luokkaa. :) Turhaa jännitystä.
Reitin kyllä vedin yksin loppuun saakka ja kilsoja tuli lähes lähes 120km. Keskari tosin tippui 27km/h korville.
Pitää tulla treenaamaan toistenkin, että oppisi tuon porukka-ajon.
Kiitos kaikille. Varsinkin kp63:lle kiitokset hyvistä vinkeistä.
Kiitos kaikille tupalenkin osallistujille, oli tosi hyvä lenkki! Päivän kovimman urakan taisi tehdä KP63, joka sinnitteli hybridillään maantiepyörien vauhdissa melkein maaliin asti.
Garmin mittasi tuvalta tuvalle matkaa vajaat 128 kilometriä ja keskinopeudeksi 32,5 km/h (autostop 11 km/h). Lenkin loppupuolella myötätuuli siivitti ryhmälle aika vauhdikkaita kymppejä:
Kilometrit 90-100, keskinopeus: 37,2 km/h
Kilometrit 100-110, keskinopeus: 39,6 km/h (tässä kohtaa Shellin kampaviinerit olivat ilmeisesti imeytyneet elimistöihin ;))
Kilometrit 110-120, keskinopeus: 34,8 km/h
Kilometrit 120-130, keskinopeus: 35,5 km/h
Kilometrit 130-140, keskinopeus: 34,9 km/h
Lenkin hitain kymppi (vähän ennen Lohjaa) ajettiin 29 kilometriä tunnissa.
Tupalenkin GPS-jälki: http://connect.garmin.com/activity/35734448 (mailit metreiksi klikkaamalla View in Metric)
tipuin n30km ennen maalia. Pitikin tehdä TKTP eli täysinkuolluttyhjäpunti-treeni eli kaikki ok. Ihan hyvin vedit ottaen huomioon kilometrit joita olet ajannut. Porukka-ajo vaatii porukka-ajoa eli mukaan vain vaikka jossainvaiheessa tippuukin. Kovia vetomiehiä ja nainen tänään , kiitos kaikille ja nyt grillaamaan
Ihan tuvalle asti ajoi itseasiassa vain kolme kuskia. Kauklahdessa kävi isoin kato, kun noin puolet porukasta suuntasi kotia kohti Etelä-Espooseen. Väki väheni matkan aikana muutenkin, mutta minulla ei ole ihan selkeää kuvaa, että kuka kääntyi tai jäi omille teilleen ja missä.
Vauhdista putoaminen on joka tapauksessa ihan normaalia, varsinkin jos ajoit ensimmäistä ryhmälenkkiäsi. Kunnioitettavaa, että päätit polkea reitin loppuun soolonakin! Ryhmäajossa kannattaa huomata, että peesihyödyn saa vain lähellä ajamalla. Jos varovaisuuttaan tai kokemattomuutta ajaa liian kaukana edellä ajavasta, niin se on käytännössä sama kuin polkisi yksin. En silti sano, että ensikertalaisen kannattaisi hirveällä riskillä ajaa ihan toisessa kiinni, ryhmäajo vaatii oman totuttelunsa.
Onko huomenna luvassa ajoa, minkä mittaista ja onko suunnilleen samaa vauhtia tarjolla? Jos saan himassa neuvoteltua, voisin tulla edustamaan nöösejä...
Hieno lenkki kuskit!! Lopussa kuuden porukassa ajeltiin mukavaa kyytiä. Kovimmassa kohtaa max nopeus näytti 69,7 km/h. Joo, jatkoin kauklahden kohdalla espoonlahden suuntaan..kilsoja kertyi 137.
Huomenna olisi tarjolla Mikkelän lähdössä myös hieman rauhallisempi vaihtoehto. Sieltä siirrytään ensin noin 28 km/h -vauhdilla Vantaankoskelle klo 11:ksi, josta jatkuu Vantaankoski 25-lenkki, josta voi valita kolme nopeusryhmää.
Myös normaali vauhdikas viisituntinen on Mikkelästä lähdössä.
Lisätietoja fillarikalenterista.
Sellainen tyhmä kysymys, että meneekö "vauhdikas viisituntinenkin" Vantaankosken kautta vai päästäänkö Mikkelässä 9:30 heti itse asiaan (eli tyyliin 14:30 paluu)?
OK, kiitos paljon tiedosta!
Olipa hieno lenkki. Yksi ylämäki vielä niin olisin väsähtänyt. Kauklahdesta kotiin oli aika tuskallista körötellä, mummotkin meni ohi. Kiitos vinkeistä aloittelijalle!
Huomisesta lenkistä tarkempia ajatuksia...?
Kiitos ja anteeksi, olipa hieno lenkki. En vain itse ole riittävän hienossa kunnossa. Noutaja tuli n. 13:30, ei hajuakaan paikasta saati ajetusta matkasta tai ajoajasta. Paluu olikin aikamoista köröttelyä...