0,7 lenkin edestä lähialueulkoilua. Josko vielä tänä vuonna saisi yhden lenkin heitettyä.
Printable View
0,7 lenkin edestä lähialueulkoilua. Josko vielä tänä vuonna saisi yhden lenkin heitettyä.
No en mä tätä tarkoittanut että kaikille!! Lenkki pitää määritellä omien resurssien mukaan...se oli vaan kun ite harmittelin että 65km ole mitään lenkkiä, satanen pitää ajaa. Se pätee 43kg kuskille.
Ajelin kauppareissua 32km ja uintireissua. Mietin että olisi pitäny pitää lepopäivä, huomenna ja perjantaina on kumminkin ajettava työmatkaa enkä mä malta odotella kotona...rasittaa kun päivät ja viikot on sitä samaa ja mitään mielenkiintoista ei tapahdu.
Aamusta reilu 50km maantiellä. Kunhan ulkoilin.
Älä nyt kisu ala perumaan, en mäkään tätä tosissani ota. :D
Ja onhan tossa tavoitetta, mitä sitten kiikkustuolissa… kun taatto satasen vetäsi…
Tänään retkeilypäivän merkeissä 185 km: paljolti soraa ja muuta huonoa, mutta myös pätkiä asfalttia. Arvelin lähtiessä, että olisi omaan makuuni vähän lämmintä ja olihan se.
Tänään kakspuoltuntinen saunalenkki.
KRV:n pysun puolimatka. Huoletti pysyykö pyörä kasassa koko kisan ajan mutta pysyihän se. Sen sijaan oma suunnistus levisi virheisiin ihan täysin.
Tämä on tuttu ilmiö. Uusia maisemia kaipaisi. Vanhat vuosikymmeniä kolutut polut eivät innosta muutamaa pätkää lukuunottamatta. Tahkonkin osallistumiset loppuivat osaltani 17 kerran jälkeen kyllästymiseen. Niinpä polkuajelu on muuttunut metsäautotieajeluksi, jolloin pääsen nopeammin kauemmas uusiin maisemiin ja matkalla on mahdollisuus löytää ennenkokemattomia polkuja. Viimeisimpänä ajo metsäautoteitä ja kelkkareittejä Suonenjoelta Kuopioon 85 km.
Yksikään uusi polku ei ole liian lyhyt kokeiltavaksi.
# 92km ajettu just... uskoin että alkaa seljetä ja lähdin töihin pienissä kesävaatteissa - onneksi sentään kurapyörällä - mutta KVVY:n kohdalla tihku yltyi kaatosateeksi ja ihan likomärät vaatteet kuivumassa - se vaan että on neurologi töitten jälkeen ja joudun nyt meneen sinne näissä työvaatteissa ( farkut ja t-paita) kaverilta kävin lainaan takin. Ja myös kengät on likomärät.
Laitan jalkoihin pienet muovipussit, ja farkkujen lahkeet sukkiin....
Kävin sukuloinnin ohella rämpimässä Kuopion reittejä pari tuntia. Jumalauta että on kuuma, ja on kyllä aikamoista kivikkoa paikoitellen. Esim Neulamäen poluilla loppuu kyllä paikoitellen osaaminen ja uskallus etenkin ylämäissä kun on sellaista puolimetristä kiveä toisensa perään. Puijolta pudottelu oli hauska, mutta aika lyhyt pätkä.
Satasen ajelin aamulla, Säijässä voimaa 15km niin matka taittui nopeemmin, paketin haku ja limsapullon osto, sitten uinti. On niin lämmintä vettä että kotona piti vielä ottaa kylmä suihku.
Kuumaa on.
Pitäisiköhän tätä tulkita ja soveltaa niin että tommi2 itse asiassa onkin kilometriensa vanki vaikka tai juuri siksi ettei hän halua tietää niitä eikä hän siksi suostu käyttämään minkäänlaista ne kertovaa ja sekä kulunutta että ajettua aikaa mittavaa laitetta? No, ehkei nyt sentään?Lainaus:
Tunnettu zen-tarina kertoo kahdesta kiertelevästä munkista jotka saapuivat joelle, jonka penkalla seisoi nuori nainen. Tämä kertoi pelkäävänsä kahluupaikan voimakasta virtaa ja pyysi, että munkit kantaisivat hänet virran yli. Nuorempi munkeista epäröi, mutta vanhempi nosti naisen harteilleen ja kantoi hänet joen toiselle puolen. Päästyään kuivalle maalle nainen kiitti munkkia ja lähti.
Munkit jatkoivat matkaansa, mutta toinen heistä oli mietteissäänja pysyi vaiti tunnin toisensa perään. Vihdoin hän ei enää voinut olla hiljaa, vaan puuskahti: "Veljeni, henkinen opettajamme kieltää koskettamastakaan naisia, mutta sinä nostit naisen harteillesi ja kannoit häntä!" "Veljeni," vastasi toinen munkki, "minä laskin hänet maahan virran ylitettyäni, mutta sinä kannat häntä vieläkin mukanasi."
Ajoin eilen alkuillasta helpon, kevyen ja reitiltään jokseenkin suunnittelemattoman lenkin. Matkaan lähdin vasta sen jälkeen kun sadekuurot olivat menneet ohi ja tietkin olivat jo ehtineet kuivua, mutta ilma oli viime aikojen helteeseen verrattuna vielä mukavan vilpoisa, joten lenkissä ei ollut edes häivähdystä minkäänlaisesta eeppisyydestä. Ei sitä voinut edes gravelina pitää koska varmasti enemmän kuin puolet oli asfalttia.
Garmin kertoi että ajoin melko tasan 80 km, että aikaa kului 3,5 h ja että pysähdykset (jotka taisivat kaikki liittyä kuvien ottamiseen) veivät kymmenisen minuuttia. Keskarikin jäi siis setämiesluokkaan. Mutta kivaa oli ja mieli virkistyi.
Ei ole ihan vieras juttu meikäläisellekään, tosin ei kilometreihin tai tunteihin liittyen. Silloin kun juoksin, olin treenaavinani kuin urheilija (vaikka toki tiesin, tajusin ja hyväksyin olevani pelkkä harrasteleva ikämies) ja harjoittelin sykeohjatusti eli tarkkaan sykkeitä seuraten. Jos harjoituksen tarkoitus vaati ettei syke noussut tietyn tason yli, juoksin hitaammin - ja jos intervallitreenissä tai kovassa tasavauhtisessa harjoituksessa oli päästävä jollekin syketasolle, sitten juostiin ja vilkuiltiin sykemittaria ja koettiin epäonnistumisen tunteita jos syke ei noussut riittävän korkealle tai ei jaksanut pitää sitä koko matkaa.
Pyöräily merkitsi minulle vapautta myös sykkeen seuraamisesta. Pidin kyllä mittaria silloin tällöin ja pidän vieläkin ja katson ihan uteliaana ja jopa mielenkiinnolla missä mennään, mutta lenkkini saan ajaa täysin vapaasti.
Voi tosin olla että tapahtuneella muutoksella on ollut oma vaikutuksensa siihen että tietyn pisteen jälkeen en ole mainittavasti kehittynyt pyöräilijänä kuin korkeintaan henkisesti:rolleyes: Ja jos olisin yhtä tavoitesuuntautunut ja harjoitusohjelmasitoutunut kuin olin juoksijana, en ehkä olisi taaskaan joutunut toteamaan että vauhdit joihin yllän ja joita pystyn tietyn ajan ylläpitämään ovat kautta linjan laskeneet vuoden takaisesta...
3h tuossa tuli juuri gravelilla työnnettyä ja melko lämmintä oli 29°C. Kuka osaa sanoa paljoonko lämmön tarvii nousta niin rupeaa jo
vaikuttamaan selvästi suoritukseen? Vai olenko vain kuitenkin syönyt väärin, eli liian raskasta ruokaa.:)
3h lähialue-enskaa n. 35 km edestä. Hauskaa oli.
^^ jne. Minä ainakin olen kilometrieni vanki. Työpäivinä on aina tavoitteena ajaa alkulenkkiä ja sitten työmatkaa että saa yhteensä 120km. Tavallisella lenkillä on tavoitteena satanen. Hirvee stressi, jotenkin tarvisi muuttaa ajatusmaailmaan että kerran viikossa se 120+ km ja pari satasta ja voi ajaa löysempiäkin rupeamia.
En tykkää helteestä, mutta lämpimällä se vaan kulkee sujuvammin - mutta lähden siis ajeleen merisään jälkeen eli aamukuudelta.
Mun mielestä ennemminkin on kyse lähtöajasta - mun tapauksessani, jos en pääse lähteen aamukuudelta, niin ei lenkistä sen jälkeen oikein mitään tule, voi sitä jotain ajeleskella mutta lenkkiä ei tule. Ja ihan eri juttu kun aamulla on vaikka 17 astetta - tai 7 astetta. Vaikka pukeutuminenkin on eri, niin kyllä se vaan lämpöisellä lähtee paremmin.
^ :D ja mua on kehuttu "kovaksi" jos tulen maininneeksi että olen jo aamulla ennen töitä satasen polkenu ( näkee kun tuun fillarilla, ja siinä tulee sitten puhetta...). Eikä se mun mielestä ole mikään kova juttu, ihan ....siis se "normipäivä". Tasan ei käy.
Kävin eilen nautiskelemassa pari tuntia Ukkohalla MTB ympärysreitistä. On kyllä varsin siisti. Polkua on paljon ja osa melko teknistäkin. Hienoja maisemia ja erämaan tuntua (vaikkei sitä olekaan).
Tuli ajettua yön läpi Saimaan ympäri, 290 km.
^ Aikamoinen suoritus.
Tänään Jopoilin vaatimattomat 27km.
Ajattelin vähentää lenkillelähtö-stressiä, ja kun toisaalta täysin nollapäivä stressaa sekin, niin mieluummin pienempi lenkki molempina päivinä ( su-ma) ajoin äskön 71km ja vuosikilometreissä tuli tasaluku täyteen.
Alusta asti oli tuskaisen kuumaa ##
Illalla parinkympin rentoiluajo lämmöstä nauttien.
Satasen lenkki kolmenkympin helteessä jäi hieman torsoksi kun Garmin ilmoitti että tulee ukonilma ja saattaa sisältää ukkospuuskia. Päätin sitten kurvata kotiin ja sain tasan kahteen tuntiin tehtyä vaivaisen 60km lenkin. Sinänsä ihan kiva lenkki vaikka lyhyeksi ja maisemien bongailuksi jäikin. Hienosti oli tummanruskeita kyykky pyöräijöitä liikenteessä. Sai olla lapa ojossa vähän päästä. Taikinanvalkeita maastopyöräijöitäkin näytti olevan kelveillä keulimisharjoituksia tekemässä. Kotiin tullessa taivas sitte aukenikin.
Reilun kuudenkympin maastolenkki metsäautoteillä ja kelkkaurilla. Kuuma tuli ja vettä meni. Sateesta ei Savossa tietoakaan.
Aamusesta läksin isolla kirkolla käymään. Sinne päin meni kohtuu mukavasti, vaikka olikin vastatuuli. Paluumatkalla alkoi lämpö haittaamaan. Kilometrejä hieman alle puolikkaan lenkin verran.
Tänään n. 500 metriä. Vein roskisen Molokin kitaan.
112km ajettu, ja ON KUUMAA! Niin kuumaa että kun alkulenkin jälkeen kävin kotoa hakemassa repun ja eväät, sisällä tuntuikin ihan inhimilliseltä. Matka jatkui ja kaksi kertaa piti pysähtyä. KVVY:n "virkistyspisteellä". Ah, kiva tulla viileeseen toimistoon.
Muistakaa kun ajatte että Suomessa on 9 kk kylmää ja palelee:eek: