Nimenomaan. Sellaisia kuitenkin vastaan monesti tulee. Eli niitä varten vastalääkkeeksi.
Printable View
Iänikuinen BC25R. 350lm teholla ajelee 7h ja muutkin ehdot täyttyvät. EDIT: Joo, se onkin 240lm. https://www.fenixlighting.com/produc...ble-bike-light
Meinasin laittaa Fenix BC21R v2/v3. Mutta rajauksesta en tiedä. 3500 mAh akun kun lykkää kiinni, niin palaa ikuisesti.
Fenixin ilmoittamat paloajat ei sitten todellisuudessa pidä paikkaansa. He laskee ajan siihen asti kunnes lamppu sammuu kokonaan, todellisuudessa valoteho alkaa tippua jännitteen pudotessa kauan ennen sitä.
Jotenkin huomannut että laatulamput kestää pitempään kuin akkunsa.
Lähti sitten työmatkajuhtaan fenix bc25r tilaukseen. bc30 löytyy metsäkäyttöä varten, ja käyttävät samaa mounttia. Saapa nähdä onko laatu samaa tasoa bc30:n kanssa.
Valostorella ainakin itselle uusi tuttavuus Farina. 1100 lm, StVZO ja ilmeisesti ominaisuuksia roppakaupalla. Hintaa satasen, jonka voisi juuri ja juuri sijoittaa.
Mulla on ollut pari talvea Knogin Power mountain. Ihan näppärä käyttää ja siirtää pyörästä toiseen, mutta 10000mAh:n akulla luonnolisesti *elvetin painava...ekana talvena 2000 lumenella akku kesti ihan ok, toisena talvena suosiolla 500 lumenella jolla se kestääkin todella pitkään. Laitoin nyt Levoon Lupinen SL F:n koska on erittäin pieni ja kevyt ja veikkaan että sen 1300 lumenea kypärävalon kanssa on aivan riittävä trailiräppäykseen. Vaikuttaa kaikinpuoloin laadukkaalta paketilta vaikka valotehoa en ole päässyt vielä testaamaan.
BC25R ehkä huonoin ominaisuus (ja samalla oudoin) on tuo automaattinen stepdown. Ymmärtäisi vielä turbo teholla tuollaisen ominaisuuden mutta on kaikilla muilla paitsi matalimmalla.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/05...g?v=1649962074
Jollain kokemusta/tietoa SIGMA AURA 80 lampusta tai ylipäänsä nosita Sigman tuotteista? Haussa edukas valo kaupunkipyöräilyyn. Suurin käyttö lapsilla koulumatkat.
Lupine SLX on vahvassa harkinnassa ja saman valmistajan takavalo mutta se hintalappu... Olenko ymmärtänyt oikein että kyseiset valaisimet on samoja ja pistokkeet on erilaisia riippuen siitä kenen valmistajan sähköt on pyörässä?
Gianttiin ei ole ollut tarjouksia ja tuskin tulee koska sesonki on lähestymässä, joitain muihin merkkeisin tarkoitettuja on löytynyt halvennuksesta ja välillä on ollut käytettyä liikkeellä. Saako pistokkeen vaihdolla valon toimimaan eri pyörässä mihin valo on tarkoitettu?
Kyllä saa. Muistaakseni meillä on gianttiin oma johto olemassa.
Minkälaisia lamppuja jengi on keksinyt noihin littanoihin aerotankoihin? Integroidut akut ja kohtuu hinta ois tietty kiva juttu. Omia lamppuja ei oikeen enää saa kiinni kun ne on suunniteltu pyöreisiin tankoihin.
Mulla roikkuu Garminin 1040 telineessä ihan Garminin törkyhintainen lamppu.
https://cdn.verk.net/images/35/2_541592-2945x1853.jpg
Jos droppitankoiseen pyörään yläotteelle ei saa kiinnitettyä valoa (kun tilan vie tankolaukku), niin mitä muita vaihtoehtoja olisi kiinnittää valo muualle pyörään?
Löytyy kyllä kiinnike, jolla saan valon droppitangon alaotteelle mutta se vie sen ajoasennon pois.
Kiinnikkeeseen pitäis mennä fikkarimallinen pyöreärunkoinen valo, merkkiä en muista.
Kypärään en haluaisi.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Kellään kokemuksia tästä Lezynestä?
https://www.bike24.com/p2352081.html
Mietinnässä tämä tai fenix bc25r työmatkaan ja gravelilla ajeluun pimeilläkin pätkillä. Tai muu parempi vaihtoehto samassa hintaluokassa?
Edellinen Ravemen 1200 kuoli, ja haussa pykälää parempi hajavalon leikkaus mitä tuossa oli, eli ei tarvitsisi käännellä alaspäin missään vaiheessa.
Tuon tyyppinen lowrider mountiin? Vastaavan pystynee askartelemaan melko helposti itse.
https://www.velobia.fi/problem-solve...on-light-mount
Mulla. Paras lamppu mitä mulla on ollu. Miksikö? No siksi, että se ei häikäise vastaantulijoita, oikein säädettynä (StVZO).
MUTTA ei sovi pimeille väylille, missä on mutkia, koska valokeila on kapeahko. Eli sopii parhaiten sinne missä voi paahtaa suoraa, tai väylille, missä on katuvalot. 310 lumenia ei ole kovin paljon, mutta kyllä sillä valaisee pimeääkin väylää suoraan eteen. Itse käytän pääsääntöisesti sitä kaikista miedointa tehoa, koska ajan useimmiten valaistuja väyliä pitkin. Ja se on jännä, että tehot on 115/70/15 luxia. Käytännössä 115 ja 70 ero on aika pieni. 70 sijaan vois olla vaikka 50.
Mulla on myös joku fenix bc25 niin onhan se ihan toisesta maasta, ja jos pimeille poluille menen niin fenix se on tai sit lezyne + otsalamppu.
Löysin kans jotain kuvia siitä Lezynen valokuviosta ja jännän kapealta näytti.
Kaverilla tuollainen fenix ja siinä valoteho on just hyvä ja riittävä kun metsään ei ole tarkoitus mennä.
Eikös siinäkin se cut off toimi hyvin, mitä tuli tiirailtua niin hyvin se rajaus toimii vaikka ei virallinen stvzo olekaan?
Häikäisyä ei musta pahemmin ollut kun vastoin valoa testasin.
Nyt kun mainitsit niin taitaahan siinä olla, eli varmaan se on parempi kuin joku peruslamppu. Itse olen kokenut, että pitää kuitenkin suunnata vähän alaspäin, jotta ei häikäisisi, mutta noilla valaistuilla väylillä sillä ei ole niin väliä (jos suuntaa vähän alaspäin). Pimeillä väylillä sillä häikäisyllä ei ole merkitystä, koska pitäähän siellä nähdä.:)
Mulla ollut ruo BC25R muutaman vuoden. Ihan ok työmatkavalona just kun kuvion yläosa leikattu pois ja tarvittaessa tehoakin jos märkää asvalttia.
Onko muuten sellaisia valoja missä olisi leikattu lähivalo ja tehokkaampi kaukovalo yhden napin takana?
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Pyörän takavalo Fenix BC05R V2.0, 15 lm
Ihan kätevä lamppu, saa tolppaan kiinni ynnä
mukana tulevalla klipsillä johonkin hihnaan
Tällaista olen itsekin haaveillut, siksi oli edellinen valo tuo Ravemen pitkillä ja lyhyillä valoilla.
Siinä vaan rajaus ei toimi tarpeeksi hyvin lyhkäisillä, vaikka jotain yritystä on ollutkin. Piti tökätä alaspäin jos oli muuta liikennettä.
Valokuviot ja tehot sinänsä hyvät, mutta hajavaloa ylöspäin liikaa.
Minulla on Lezyne Super Drive 1600XXL kiinni Eastonin aerotangossa. Tuossa lampussa on tuo pidike sellaista joustavaa kumia, joka muotoutuu kohtuudella myös aerotankohin. Toki tuon pidikkeessä olevan kumin voi myös irroittaa, jolloin lampulla taisi olla "virallinen tuki" aerotankoihin myös valmistajan toimesta. Lamppuna muutenkin ihan ok integroidulla akulla olevaksi.