Alkuillasta tasan kaksi tuntia maantietä.
Olen päättänyt opetella - uudestaan, sillä joskus olen sen osannut - tekemään suhteellisen lyhyitä ja helppoja lenkkejä eli sellaisia joita ajaessa ei tunne mitään tekevänsä ja joilta palatessaan ei tunne mitään tehneensä (mutta on kuitenkin).
Ei ihan niin helppoa, kun on ilman minkäänlaista harjoitusohjelmaa ja jollain tapaa harjoituksellisesti kurinalaisten porukkalenkkien poisjäätyä tottunut ajamaan lähinnä vain fiiliksen mukaan, mikä minun tapauksessani tarkoittaa lähes aina jonkinlaista ryntäystä tai vääntämistä ylämäissä ja sisulla vastatuuleen painamista. Mäissä himmaaminen ehkä onnistui, mutta sivuvastaisessa en osannut mitenkään ajaa niin että wattimittarin - jos minulla olisi sellainen - näyttämä luku ei olisi lähtenyt kipuamaan.
Kaksi tuntia ei ole mistään harjoitusoppaasta poimittu kesto, se vain tuntui sopivalta; yhtä hyvin se voisi olla 60 tai 90 tai 110 min - pääasia että siinä pysytään eikä lähdetä venyttämään lenkkiä. Nyt se onnistui hyvin, paluusiirtymällä pieni koukaus jolla saatiin tunnit täyteen eivätkä minuutit menneet yli kuin viidellä.)