Alkujaan tämän lähetti
Santtu75
Näistä huolimatta, hyvä että rasti vaihtui, itse olin täysin ulkona edellisen rastin suhteen, vaikka oli ihan tarpeeksi ”aineistoa” tunnistaa, mutta kun ei niin ei vaikka karttaa koitti pyöritellä ja maastossa kävin pari paikkaa vielä varmistamassa.
Nythän eilennä tuossa ei varmaan isompaa vahinkoa sattunut vaikka pieni tauko rastien välissä tulikin, mutta kyllähän se idea olisi tietysti saada ne ulos samaan aikaan (uusi ja vanha kuva), tai mikä se tekninen väli (joitakin minuutteja) kuvien laiton välissä siinä sitten kenenkin kuvanlaittotekniikalla onkin.
Mutta vaikkapa Sunnuntain tyylisissä ”kymmenen rastin päivissä”, missä useampi rastin kimpussa samaan aikaan, tulee tietysti harmittava katkos jos/kun pidempi väli löydetyn ja uuden kuvan välille tulee.
Itsellä on 1 tai 2 kertaa käynyt niin, että kun käynyt rastikuvan kuvaamassa, eikä uutta ole ollut valmiina ja olen lähtenyt sopivan sitten etsimään, onkin joku tällä välillä sitten rastin julkaisutkin (mutta onneksi sitten tuo uusikin löytynyt...) sen riskin joutuu joskus ottamaan...
Mutta kuten sanoin, omasta mielestäni parempi että rasti vaihtui näinkin kuin että ei olisi vaihtunut ja näistä meidän sanomisista ei kannata Kimbyyrin mitenkään ottaa itseensä, ei muuta kuin lisää rasteja ahkerasti hakemaan(katsoo vain uutta kuvaa valmiiksi).