^Jotenki näyttää extra muhkeilta nuo renkaat. Vissii vanteet tekee sen.
Ei kuukkeli tuottanu tulosta ku yritin etsiä can carbotfat :)
Printable View
^Jotenki näyttää extra muhkeilta nuo renkaat. Vissii vanteet tekee sen.
Ei kuukkeli tuottanu tulosta ku yritin etsiä can carbotfat :)
https://icancycling.com/products/26e...ght-560g-1-pcs Vanteen muoto on sellainen että se antaa tuon kuvitelman, jumbot on 4.4". Seuraavat on sitten vain 4".
Lakuduunaa: Huomasitko tippuko keskiö paljon, koliseeko kiviin helpommin?
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...bike-sininen-M
Minkälaisia kokemuksia tästä delight versiosta? Onko laakerointi irtokuulilla? Mites takuut pelannu? Onko vaihteita riittävästi maastoajoon?
Offtopicia, kävin edellisviikolla Baiks:sta hakee uuden jalkapumpun, ei muuten tarvii sen sataa pumppausta ehkä 15 niin on jo läskirenkaassa sopivasti painetta : https://www.youtube.com/watch?v=-GbGp6f2stU. On näköjään tarjouksessa vieläkin : https://www.baiks.fi/topeak-jalkapum...tain-6423.html
Samalla kyselin silverback takuu hommista niin kaveri sano että toimii muuten hyvin, mutta osien saanti on välillä hankaalaa. Tiedä sitten mistä kiikastaa silverbackin päässä. Ei sieltä kukaan ole vaivautunut yhteen lähettämääni kyselyynkään vastaamaan.
Takuuthan osien osalta hoituu verkkokauppa.com:in kautta hyvin. Eivät taida asioida silverbackin kans ollenkaan. Ehkä laskuttavat?
Ohjainlaakeri tuli ainaki ihan jostain muualta ja on eri ku alkuperänen
Asiallinen peli tuohon hintaluokkaan. Konelaakerit. Valmiiksi tubelessteipatut vanteet. Runko hyvin tehty. Välitykset riittää varmasti. 32-22 edessä ja 11-36 takana.
Ostin tuollaisen S-koon tarjouksesta vaimolle. Jarrut, ohjaamo ja kammet vaihtui, niin ja Sramin gripparilla 1x9 vaihteet. Vakiokomponentit on asialliset. Ehkä nuo jarrut se huonoin linkki, mutta nuillakin ajelee.
Pysty keulakulma ei ole hidastanut menoa, yllättävän ketterä vehje. Aiempaa kokemusta M-koon Scoop fattystä (2016 versio).
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Voiskohan tämän ketjun nimen vaihtaa Silverbackiksi ku kys. merkkiä myydään muitakin kanavia pitkin? Kaiken lisäksi kyseistä fillaria lienee parempi muutenkin kutsua nimellään?
Rungon takuun pidentämiseksi pitää täytellä takuulomale netissä. Kysymys: onko runkonumero scoop fattyssä tuossa keskiön toisessa laidassa rungonsuuntaisesti oleva, jota itse oletan oikeaksi nroksi. Keskellä keskiötä on toinen joka lyhyempi.
Lähetetty minun SM-J500FN laitteesta Tapatalkilla
Silloin kun aloitin keskustelun oli järkyttävä fillarikuume. Pöydäällä oli just tullut verkkiksen mainos missä oli scooppi ryhdikkäästi. Lisäksi olkapää oli murtunu... otb:stä ja joutui kävelemään ympyrää himassa. Siinä ei hirveesti ollu aikaa ja kapasiteetti miettii aihetta syvällisemmin. Olihan vielä jouluaatto.... [emoji3][emoji3][emoji3][emoji3][emoji3][emoji3]
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Kappas, ketjun nimi päivittyikin jo, se kävi nopeasti. Hyvä homma.
Onko kenelläkään ollut ongelmaa, että varpaat osuisivat kääntäessä eturenkaaseen?
2016 fattys (koko M) ei ainakaan ole mahdollista ellei kantapäillä polje.
Eihän ole vain haarukka menny väärinpäin? Tai vääntyny
https://c1.staticflickr.com/5/4465/3...bc92d32d5b.jpg
Anteeksi vierailuni tässä topicissa, mutta cyclolla ja isommilla talvikengillä - on siis päällä vielä karvavuorisuojat - niin kengän kärki osuu herkästi eturenkaaseen. Varpaat ei osu, ne on suojassa villasukkien, kenkien ja suojuksien suojassa.
Tuo kuva on täysin turhaa nälvimistä, aivankin minä tunnistin heti tuon tilanteen, kun on kohdalle useammankin kerran sattunu. Tarvii vaan varoa.
Kiitoksia vastauksista. Olen uusi harrastaja ja kävin koeajamassa S koon delightia kun sellainen oli mahdollista ja siinä meinasi hipsiä varpaat eturengasta. Tottakai voi olla kyseessä hyvinkin jonkinmoinen poljento virhe:) tarkoitus hankkia tuo uusi 2018 single heti kun vain saavat sen verkkikselle hommattua. Itellä mittaa 178.5cm inseami 85 ja tuo S koon pyörähän on jo lähtökohtaisesti liian pieni, mutta tosiaan testimielessä tuli koitettua. Itellä normi 42 kalossi. On tullut testattua eri valmistajien pyöriä ja aina M koko tuntunut heti luontevimmalta.
Jos on uusi harrastaja niin jalkahan voi olla vähän huonosti eli liian edessä polkimella. Ja pienissä pyörissä kyllä yleinen ilmiö kun runko on lyhyempi. Maantiepyörissä varmaan yleisempi kun keulien kulmat jyrkempiä. Mutta ei kyllä normaalissa ajossa haittaa.
Delightissa on myös jyrkin keula noista malleista.
https://silverbacklab.com/fatbikes-3/
Tuostako naputtelee vaikka fattyn ja delightin pyöriä edestakasin niin kyl siinä hieman eroa on kammesta->renkaaseen
Joo niin näyttää olevan kyllä visuaalisesti eroa keulan kulmassa, vaikka spekseissä ei niitä olekkaan. Tuossa scoop deluxessa muuten 71 astetta. Mitäs mieltä olette muuten tuosta 11-46T Shimano Wide range taka pakasta? Toimiiko kohtuudella kun tuo viimenen hammasratas on noin suuri? Nouseeko ketju ongelmitta rattaalle? Miten muuten jos verrataan tuohon scoopin 2x10 vaihteistoon, niin kuinka kauas jää singlen wide rangen hitain vaihde tuosta scoopin hitaimmasta?
Mulla kans jalka 42 ja cyclossa aina välillä osuu eturenkaaseen (lukkopolkimien kans). Viimevuotisen Scoop Singlen kans en muista että olis koskaan osunut, ellei jalka ole muutenkin luiskahtanut polkimelta.
Minä en tuota hcfreakin kuvaa osannut sanamuotojen enkä minkään muunkaam osalta pitää nälvimisenä, päinvastoin, siitähän hyvin näkyy miten paljon tilaa on. Ja ketju kuitenkin on läskipyöristä.
Päivitin pari viikkoa sitten mainittuun viime vuotiseen Singleen tuon 11-46T -pakan (SLX). Vaihdevipu on myös päivitetty XTR-versioon, mutta häkki on vakio-XT. Vaihdevivun päivityksen mielekkyydestä en ole ihan varma (parasta siinä on mahdollisuus vaihtaa kahta vaihdetta raskaammalle kerralla), onneksi sai halvalla. Sen sijaan rataspakan* ostaisin uudelleen, koska mitään ongelmia siitä ei tullut mutta jälleen muutamasta pahasta paikasta pääsee polkemalla menemään kun ennen ruuti loppui nippanappa kesken. Lähinnä nämä paikat on vettyneitä suonreunamia, tai sitten mutalällyjä. Toki myös kovempiin ylämäkiin tuli apuja, mutta niissä tekniikka rajoitti vanhankin pakan kans. Edessä mulla on 24-26t-ovaali.
*) Jos tarkkoja ollaan, en ostaisi kokonaan uutta rataspakkaa tällä tietämyksellä, vaan vaihtaisin vain tuon isoimman rattaan sekä siihen niitatut pari muuta ratasta. En ostaessa muistanut tuota pakan rakennetta, joten tuli turhaan hankittua koko roska, kun kaikki muut 10 ratasta ovat identtisiä.
Scoop Fattyn hitaimman välitys on 0,61, Singlessä se on 0,65, eli Single aavistuksen raskaampi. Vertailun vuoksi, omassa kokoonpanossani välitys 0,52...0,57 (se ovaali eturatas). Tarvittaessa singlen cinch-eturattaan vaihto on aika helppoa ja rattaat maksaa 40-50 e ylöspäin, mutta paria erikoistyökalua (hintaa yht. 20-30 e) ja momenttiavainta tarttee.
Kiitos mahead hyvästä vastauksesta! Onko sun single muutes missä koossa?
No mun on molempien jalkojen vammojen takia ajettava joko jalan keskiosalla ( vasen), tai kantapääosalla ( oikea) ja tämä onnistuu kun on klossittomat tavalliset talvikengät. Se nyt ei suinkaan ole "huonosti", koska oleellistahan on että jalan kipeä osa jää polkimen ulkopuolelle, muuten sattuu aika pirusti.
Sitten on "aika isot" talviajokengät, joiden päällä on vielä 2 suojusta. Kyllä ne kengät näyttääkin jo naurettavan isoilta :D mutta varpaitten palelu on toiseksi kamalinta. Kamalinta on sormien palelu. Rungot on 46cm kokoa. - maantiepyörässä kesällä ei ongelmaa ole, kun kengät on pienemmät, vaikka niissäkin on suojukset.
Potilas on Silverback Scoop Fatty 2017 ja ongelmana on takavaihtajan säätöjen vaeltelu.
Olen säätänyt vaihteet pariin kertaan kohdilleen ja jostain syystä vaihteet alkaa hyppimään paikoiltaan, jatkuvaa rouskutusta ja satunnaisesti jättää vaihtamatta isommalle rattaalle jos yrittää vain yhden rattaan verran vaihtaa..
Nyt talven tullessa tilanne tuskin helpottuu ja mitähän tuohon kannattaisi hankkia korvaavaksi vai pitäisiköhän vain yrittää saada takuuna korjautettua?