Toi on kyllä hieno. Myös väritys kelpaisi minulle.
Printable View
Toi on kyllä hieno. Myös väritys kelpaisi minulle.
Jenkkifoorumin puolella kovasti odotellaan isompaa uudistusta Blur/Nomad -akselille, ehkä 650b? Mitoituksia voisivat vähän samalla rukata nykysuuntaan kulmien ja vaakaputkien osalta..
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.n...88894000_n.jpg
Siinä maastopyörää enduroon, Kona Process DL 2013
Joulupukkikin ajaa Process:lla :)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...77694799_n.jpg
Sägi vaikuttais olevan kohillaan...
kattelin kans ettei taida pukki tietää et sinne iskariin kuuluu laittaa ilmaa...
Jospa lahjasäkissä ei ookkaan pelkkiä pehmeitä paketteja ;)
Kysympä täältäkin vielä, vaikka kaikki onkio spexattu valamiiksi! :D
jos rahaa on vähän(lue n.1100€, ehkä 10-15% lisävaraus), niin mitä runkoa lähetään kuumotteleen! Toi tituksen el guapo on kyllä listan kärjessä tällä hetkellä! Mitäs muuta löytyy markkinoilta!?? Meikä on tipahtanu skenestä hetkeksi ulos, joten en viimisimpiä vouhotuksia tiiä!
keulilla tippuu vanaha revelationi 150mm mitassa ja sitä ei ole tarkoitus vaihtaa...muuten partsit ihan peruskuraa...
niin ja enskaa ois tarkotus rossata enskesänä!
http://www.mountainbikebitz.com/nuke...es-c-7599.html <-- taitas just ja just mennä budjettiin nuo uudet megat, tosin niiton saatavilla vasta helmikuussa.
Tommonen sattu silmään. Laitampa vaikka tähän ketjuun kun tais siinä olla jotain pyöräarvostelujakin.
http://www.pinkbike.com/news/Release-Enduro-Mountainbike-Magazine-002.html
Moi.
Ajattelin ensi kesäksi päivittää Canyon nerve AMän enskafillariin, kun olen alppireissuakin suunnitellut ensi kesälle. Enskakisoja jonkun verran tulee kierrettyä varmasti jatkossakin..
Canyon striveä olen katellut jo muutaman vuoden verran, nyt taitaa lastentauditkin olla jo korjattu. Mallin kanssa olen tässä arponut, budjetti on hyvinkin joustava tarvittaessa, mutta kyllä hinta/laatu saisi silti olla kohdillaan. Iskarin pituus tossa on 200/57, eli ymmärsinkö oikein että tohon sopii mm cane creek DB tai elka?
Noista malleista.. 8 vs 9, hintaero 600euroa jolla saa charger expertien (kelpo kiekot ilmeisesti?) sijaan iodine 3, hiilikuitukammet, XTn tilalle X0 (onko paremmat?) ja kashimat takajouseen. Tangolla/stemmillä ei niin väliä, nykysestä siirtyy nukeproof warheadit. Kannattaako 600euron lisäpanos? .....ja sittenhän siitä ei ole enää kun 400e niin saa jo Crossmax SXt ja eteenkin sen blingbling kashiman. Mulla on olemassa hope evopro2/stanflowt, joten toimisko esim noi charger expertit kakkoskiekkoina ihan hyvin?
Eli toisin sanoen onko tossa 8.0ssa mitään niin huonoa että olisi välttämätöntä sijoittaa lisää? Esim XT vaihtajat on mulle enduropyörään ihan tarpeeksi hyvät..
Koeajoa olen koittanut tässä kysellä.. sinänsä canyonista toiseen uskallan hypätä koeajamattakin, mutta olishan se hyvä vähän vertailla.
Cube Frizziä olen testannut vähän enemmän ja Mondraker Dune RRää todella paljon vähemmän. Kumpikin ihan ok jne, mutta jotenkin ei säväyttänyt.
Nukeproofin uusi Mega AM ja transition Covert mm kiinnostaisi kanssa..
Canyon on tietenkin noista halvin, mutta kotimaisesta liikkeestä ostetusta saisin alvit pois. Nukeproofia ei taideta suomessa myydä lainkaan.
Suositelkaa ihmeessä muitakin :)
Ainiin ja omaan silmään Strive on hienoin 160mm jousto mitä on olemassa xd
Covert on lähes yhtä komee
Nopeesti kuvista katottuna näyttää kyllä melko ahtaalta tuo linkkuhärdelli että voi double barrelit jäädä asentamatta.
Eikös siinä mennä käytännössä vain huonompaan suuntaan kun perusvarmat Chargerit (no onhan niissä ihan liian vähän pinnoja) vaihtaa johonkin Crank Brotherssin näyttelypyöräkiekkoihin?
Active Bike Tampereella on myynyt Nukeprooffeja, nykytilanteesta en tiedä.
Charger Experteistä en tiiä, mut Charger Prot on ollu pirun hyvät ykköskiekkoinakin. Bikeradarin kiekkotestien perusteella lisäpanostus Crossmaxeihin saatikka Crack Brotherseihin ei ainakaan toimivuuden kannalta ole välttämätöntä. X0:sta ei oo kokemusta, mut useamman vuoden oon ajanu X9:llä enkä oo kokenut minkäänlaista valaistumista, joten seuraavaan pyörään tulee XT:t.
edit: Vesa jo mainitsikin Activebiken. Uusia Covertteja ei oo vielä näkyny eikä kuulunu... :mad:
Näyttäisi olevan active biken sivuilla ainakin 2013 pulse pro, joten taitavat jälleenmyydä tosiaankin. Olin katsovinani nukeproofin sivuilta ettei Suomessa ole myyjää.
Hyvä näin, kiitoksia, heti tuli hyvää apua :)
Oho siellähän olis 2012 Mega pro 3000e, saiskohan keltasena :P
Koeajokin olis saatavilla....
pitää laittaa viestiä
Minä sinuna kattelisin Spessu enduro evoo ,pivotin firebirdiä, Knollyn chiljotinia, Giant reighniä ,Conan Acradadabraa, yms. semmosta pyörää mikä vie tajun ,eikä tarvii olla heti vaihtamassa. Väitän ,vaikka ne on kalliita niin ne tulee loppupeleissä halvemmaks, puhumattakaan siitä laadusta ja ajettavuudesta.
Onkse sit hyvä jos taju lähtee? :seko: :rolleyes:
Hyvin se näyttää Strivekin liikkuvan ku Joe Barnes on puikoissa.
Piti ottaa koeajoon Konan process ja satori mut flunssa lykkäs suunnitelmia ja nyt on kunnon vesikelit kun flunssa rupee helpottaan.. Luultavasti noista kahdesta valikoituu maastopeli ens vuodelle vaikka olishan se cadabrakin kova vaihtoehto..
Pivot ja Specialized jää multa oikeestaan ulos ihan sen takia, että niitä on oikeesti aika monella. Jostain syystä sillä on mulle väliä :P
Tässähän käy lopunperin niin, että ostan minkä tahansa asiallisen fillarin, niin en tule pettymään. Speksailu jatkukoon :) Hyviä ehdotuksia ja linkkejä tullut, kiitos.
Noin yleisesti noista crank brothers/mavic/eastonin kiekoista missä käytetään eksottisia pinnoja ja kehiä, jos sellaisen menee paskomaan yleensä korjaus on, ei halpaa.
CB'n pinnat maksaa noin 8 euroa, kappale ja kauan kestää että saa?
Pistin yhden fulcrumin takakehän vähän huonoksi, varaosakehä 144 euroa, koko kiekko ~200, eikä hajua kauan uuden saamisessa olisi kestänyt.
Nyt kaikki ajossa olevat kiekot on 32 pinnan kehiä ja napoja, hätätilassa voi vaihtaa merkkiä kun 'nn' varaosaa ei ookkaan varastossa.
Saksassa Mavic kehät maksaa noin 100-110€, esim Stans Flow Ex samoissa hinnoissa. Mavic pinnoja saa 30€:lla 12kpl, tai yksitellen 4-5€. Oon 4 vuotta ajanu Mavic Deemax ja Crossmax kiekoilla ja pari pinnaa sekä yhden Deemax takakehän oon uusinu. Tosi tyytyväinen. Pari kertaa on renkaasta ilmat purpannu ja silloinkin kyseessä on ollu Maxxiksen yli löysä rengas. Oon huomannnu että Maxxiksella on laatu ongelmia renkaissa ja jotku on jo heti uutena niin löysiä että mahdoton ajaa tubeleksena.