Aamulla hiekkateitä 35 km.
Printable View
Aamulla hiekkateitä 35 km.
Isänpäivän ilta-ajelu. Pari tuntia, noin 30 kilometriä. Tuttu rantalenkki. Ihan hauskaa. Ei vielä malttais laittaa pyörää talviteloille.
Olen ajanut pyörällä todella vähän. Ihan vain pari lenkkiä koko vuonna mutta eilen kävin pitkästä aikaa kokeilemassa noita metsäpolkuja maasturilla ja hienossa kunnossa ne toki ovat. Olen nyt talvella panostanut vuosien jälkeen kuntosalilla käyntiin ja ihan ohjauksessa ekaa kertaa. Sen lisäksi on tullut hiihdeltyä kun nuo ladut lähtee aivan pihasta.
Öylönnä sähkiksellä, mutta eihän se pyöräilyä kai olekaan. Hallainvuori - Hertsikka. Tänään piti mennä samaan suuntaan läskillä, mutku. Ja ehkä sitku. Ja paistais nyt edes aurinko. Polut kyllä mintissä.
Ei sillä että olisin uskonut minkään kovin paljon muuttuneen foorumikatkon aikana, mutta tämä kyllä saa minut samaan aikaan pyörittämään päätääni ihmetystä täynnä ja nauramaan hartiat hytkyen :) Mutta vastauksena otsikon kysymykseen: tasan viikko sitten, ihan mukavan talvikelvilenkin Tuusulanjärven ja lentokentän ympäri eli mitä se nyt teki, vajaat 90 km ja reilut neljä tuntia minun vauhdillani.----- Tässä vain kävi niin että kun tämä lumitalvi yllätti, spandexpelle koki äkillisen ja täydellisen muodonmuutoksen hiihtoniiloksi. Laitoin sukset jalkaan tammikuun 11. pvä enkä sen jälkeen ole noussut fillarin satulaan kuin kaksi kertaa. Nytkin olen lähdössä kiertämään Kivikon lenkkiä... ----- PS Latupohja on nyt niin kova että kestää hyvin jopa vähän kapearenkaisemmankin fillarin. Polkuja näkyy menevän metsään siellä täällä ja sinnehän maastomiesten renkaanjäljetkin vievät.
Tänään ajettu 72km. Kaikki talvivarusteet yllä, olo on kuin Michelin-ukolla. Varsinkin aamun alkulenkin jälkeen oli osa vaatteista ja fillari huurukuorrutetut.
juu kattelin Naistenmatkalle että oli tempokisulla koronamaski naamalla eilen
On siitä 1.5 viikkoa. Ei nappaa näillä pakkasilla ja viikonloppu meni suksilla.
Tänään läskillä Hallainvuorella ja Roihupellossa. 10/10. Hallainvuorella pääsee ajamaan reittejä mistä ei kesällä pääse.
Just 33km, mukavassa pikkupakkasessa ja pimeässä mtb:llä. Toki vain teitä pitkin.
Lähimetsän läpi mutkan kautta kauppamatkalle. Upeata baanaa, kesäkumeilla pärjää ja olisi mennyt cyclollakin.
Tänään 30 km, josta parikymmentä meren jäällä. Kävin vihdoin poimimassa sen perkeleen puuttuneen VV ruudunkin Uutelasta. Nyt tosin pitäisi ajaa pari kilsaa avomerelle päin ottamaan vielä yksi ruutu...
Tänään reilun satkun. Aurinkoa vähän odottelin, mutta näkemättä jäi. Sekä todella sileää ja jäistä sorapohjaista, että hirveää kuoppaa ja rytkytystä. Suojaisissa rinteissä aurinko on jo tehnyt tehtävänsä, eli kevättä kohti ollaan menossa reippain askelin.
Renkaina uudet Gravdalit litkutettuina olivat luokkaa ihan OK.
Tänään vajaa kolmekymppinen (tästä Jarlalle strippivinkki) jäällä. Oli ihan parasta. Uskaltauduin aika kauas, meri on auki mm. Villingin eteläpuolella.
Äsken kävin tunnin palauttelun ajelemassa, meinas mennä reisille koko homma kun pakkasta -26.
Just hieman pidennetyn työmatkan 20km. Peukalot jäätyy, ja hengittämisen kanssa on vaikeeta kun kauluri jäätyy nenän kohdalta. Ja onhan se meno kankeeta, verrattuna vaikka viime tiistaiseen. Mutta ilman työmatkaa en olisi ajellut ollenkaan, ja iltapäivällä tulee vielä kotimatka.
Tänään yhteensä 90km. Aamulla oli kyllä kiva ajella...mutta alkulenkin ja työmatkojen jälkeen olen kyllä väsynyt.
...no eilen tuli 76km ja tänään aamulla oli pakko käydä kokeilemassa miten siellä pystyy - ei kovin hyvin; Pirkkalassa pehmeää hiekoitettua, Tampereen puolella jäistä sepelistä, Jasperintielle ei kannata mennä - yhtäkkiä sepelöinti loppui ja liu´uin alamäkeä, en meinannu päästä takaisin. Täältä pihalta pyörätielle piti taluttaa, myös takaisintullessa. 27km ja kaksi tuntia, kääk!
Eilen vajaa parikymppinen osittain jäällä. Aika kuumottavaa oli ajaa, en suosittele vaikka pilkkiäijiä oli tietenkin jää mustanaan.
Tänään läskillä 30 km. Nyt ei palellu varpaita, kun lämpötila n. 0 -astetta.
Tänäänkin tulee se 28km työmatkaa kuten jokaisena vuoden muunakin työpäivänä. Yhden päivän olen lipsunut helmikuun alussa..
Eilen kävin kaahaamassa lähijääpolut läpi kun sain maasturiin nastat alle. 15+v wanhat WXC-Extreme combo 2.1" leveänä
Eipä sitä liukasta keliä tullut sittenkään ja Naistenmatkan kelvi on hyvää ja Härmälä mennään sepeli väylällä... jäät lähti sekunnissa
^ tule ajaan Pieneläinkujaa ( no ihan tahallasi sanot kun todellakin on liukasta..), ihan jäässä eikä hiekkaa eikä sepeliä, just pääsin sen ajamalla, kääk! Ja Tampereen puolella on kyllä tietyt pätkät ihan älyttömän liukkaita.
Ajettu 38km, harmittaa kun en vesisateen takia lähtenyt aamun alkulenkille ja sitten hermoilin työmatkan takia niin että oon jännittämisestä ( henkinen ja sitten noi liukkaat pätkät) ihan väsyny.
Yksi juttu täytyy tarkastaa onko pyörä talvikelpoinen kun lähtee ajaan ja oon edelleen sitä mieltä että nyt liukas keli on ohi toistaseksi
Juuri tulin lenkiltä. Pirkkalassa loskaa oli ja kura lensi. Tarkoitus oli mennä metsäpoluille, mutta ei toivoakaan. Läskillä olin liikenteessä. Tampatut polut nyt aivan pehmeät ja rengas upposi todella syvälle. Suosiolla vedin pyörätielenkin, vaikka en niistä oikeen välitä.
^^ on, ja olen kyllä kohtalaisen kokenut sekä kohtuukuntoinen pyöräilijä, mutta aika huono liukkaalla ja söherössä. Oli aika paljo muuttunu olosuhteet iltapäivällä, Tampereella suuri osa pyöräteistä paljaana ( mutta sepelisiä) ja Pirkkalassa kyllä semmoista söheröä että kääk! sentään. Voisivat nyt aurata...ja se Pieneläinkuja ihan jäätä. Jos joku sanoo että ei oo liukasta niin ....ei ole käynyt ulkona.
51km tänään ajettu ja vaikeusaste 4. Lisäksi takajarru otti kiinni, että vähän lisärasitusta siitäkin.
Tänään 60 km. Ajoin 1,5 km 5 -tietä ja se riitti, nimittäin etelän vetelät olivat paluumatkalla talvilomareissulta, autoja lappoi ohitse yhtenäisenä jonona. Olipa rauhallista, kun pääsin kääntymään sivutielle.
50 km osin asfalttia, tampattua kovaa lunta ja vähän märkää jäätä. Liian paksut hanskat oli ja aivan likomärät lenkin jälkeen.
Lähetetty minun LYA-L09 laitteesta Tapatalkilla