Smorgasbord kuulostaa ruotsilta.
Printable View
Smorgasbord kuulostaa ruotsilta.
Heh.Lainaus:
Eckso sidewall protection
Tilasinpa bike24:n tarjouksesta 29" HansDampfit Trailstar-seoksella. Ardent EXOa alunperin ajattelin mutta HD:t oli 10e halvemmat.
Onko Contin punotun näköinen Protection -kylki oikeasti toimiva repeämäsuoja terävien kivien varalle?
Tuli tuossa sinänsä kestävään High Rolleriin pieni palkeenkieli "kivalla" trialpolulla. Polku on on sellainen jumppapolku, että kiva olisi ajella useamminkin, mutta jos siellä pitää taluttaa renkaan repeämistä peläten, niin ei kiva.
Entäs Maxxiksen EXO?
Kellään mitään näkemyksiä näistä sivusuojauksista
Contin 2,4 X-kingit Protectionina olisi suunnitteilla ja Black chili toki. Kulkisi myös siirtymällä jotenkin ja seoksellahan se metsäpito tehtään.
EXO-kylkisiä Ardenteja hierottu kivikoissa muutama tonni hyvällä menestyksellä..
Noniin. Kommenttien yhdenmukaisuus olis ollut toivottua, mutta EXO lienee vähemmän epätoimiva? :p
Tietysti kun ilman suojauksiakin on pärjännyt monta vuotta, niin pienikin suojaus voisi olla riittävä lisä.
Katsotaan katsotaan.
Ostin Giantin Trencen 29. Kahden viimeisen päivän aikana on perä lähtenyt märässä juurakossa alta jo 3 kertaa. Nyt tekee jo niin kipiää, että on pakko saada uudet kumit alle. Mukana tulleet renkaat ovat "Schwalbe Nobby Nic, 29x2.25 TL Ready EVO Folding". Tää aihe on jo niin vanha, että tästä on vaikea poimia alkuperäisen otsikon mukaisia rengassuosituksia.
Sorry jos tää on toistoa, mutta voisko joku laittaa vielä kerran muutaman rengas suosituksen?
Nimimerkki: Toivottavasti Tahkolla ei sada
Ainakin 26" koossa ja Trail Xtreme version ChunkyMonkey ja Smörgasbord on aivan hillittömän pitävät kumit. Eivät ole ihan kevyet mutta ei o hintaakaan hirmusti.
WTB:n Bronsonilla tuli viime kesänä kierrettyä Tahkon kuravellit ja Jämin hiekkaharjut. Toimi molemmissa olosuhteissa.
Oisko yhdistelmä ChunkyMonkey eteen ja Smörgasbord taakse hyvä? Bronson oli näköjään saanut kehuja, vaikka joku olikin haukkunnut sen eturengas ominaisuuksia. Mun taidoilla renkaan paino ei ole suurin valintakriteeri.
^Sillä hinnalla ei tuu kauhiaa tappiota vaikkei toimisikaan, mun pitkäjoustojäykkäperässä on juuri tuo sekarengastus. Eikä muuten edes yritä lipsua.
Kiitos nopeista palautteista - tilaus sisällä.
Koitinki just yks päivä etiskellä Bronsonin 2.3" am tcs-mallia jostain nettikaupoista muttei tuntunut netin syövereistä helposti löytyvän, että jos jollain on vinkkiä tai linkkiä laittaa niin arvostan?
itse itselleni vastaten ...
^ tattis, täytyy soitella ja kysellä..
On Onen Smörgåsbord ja Chunky Monkey (Trail Extreme seoksella) teki lähtemättömän vaikutuksen tänään sateen kastelemassa metsässä, tajuton pito ja rullaavuus.
Laatikollinen telaketjuja saapui, tässä painoja:
29x2,25 On-One Smörgåsbord, Enduro, 868g
29x2,25 On-One Smörgåsbord, Trail Extreme, 852g
29x2,4 On-One Chunky Monkey, Trail Extreme, 969g ja toinen samanlainen 936g.
Oli niin vakuuttava mainospuhe, että kun ko. renkaat ovat vielä nyt tarjouksessa niin oli pakko laittaa tilaukseen. Viime syksyn liukastelut (ensiasennus Rapid Robit alla) ottivat niin paljon päähän, että pyöräilyt jäivät tosi vähiin, jos nyt saisi pitävämpää kumia syksyksi alle.
Yhden lenkin ajanut noilla ononen renkailla. Olen kyllä tyytyväinen. Chunkymonkey on sen verran pullukka rengas että meni kivasti juurien ja kivien yli. On hintansa väärti.
Paljos porukat pitäny jäykkäperäsessä paineita jollai MK 2.4 tubeless (sisäkumilla) ja Nobby Nic 2.25 evolution takana ? itellä ollu 3 takana 2.5 edessä kun ei jaksa siirtymiä mutta varmaa joku 1.8 edessä 2.4 takana vois olla ? .. 75kg painoa rauhallista ajelua hissun kissun
Ainut päivä aikoihin ku kävin metässä oli just satanu ja prkle ku noi lipsu juurissa vaikka tiputin paineita hiha-arviolta pikkuse
Et varmasti tarvii yli 2 baaria metsässä, itse sisäkumeilla 90 kilosena riitti 1.8 metsässä, baariin mennessä einiintarkkaa:)
Voishan toi olla .. tottunu ajelee aika kovilla renkailla, kuivalla kelillä ok sateella ei jaksa normaalisti vaivautua
Kovaan renkaaseen tottuminen ei ole hyvästä. Jo kohtuulliset paineet toimii asvaltilla hienosti eikä sorra mutkissa. Ylipaineissa ei ole kovinkaan paljoa plussapuolia. Kokeile ja ihastu. Punputin mukaan lenkille ja kokeile kaikkea neurettavan löysästä hölmön kovaan.
Edit:
Ainiin. Nopynikki on suorastaan pöljän liukas rengas suomalaisessa maastossa. Saattaa toimia jossain Californiassa tjsp...
Joo NN on ihan PRKLeen liukas märällä .. taitaa olla yhtä levee ku MK 2.4 kattoo jos sais taakse mahtuu MK:n tai Gravityn ..
Nopinik on saippuoidun mateen massavalmistettu kopio. Smo on hyvä vaan ja pudottaa paineet pysyvästi sinne 1,4 - 1,6bar:in paikkeille. Tää ajaa 1,4barilla kelistä riippumatta ja sisäkumin kera. Ja nykyään ChunkyMunkki ja Voileipäpöytä -kombolla. Pitää ja rullaa.
No kai se on pakko sit vaa tyhjentää renkaita ja toivoo ettei tuu pitkää siirtymää rapakuntojuopolle .. kunhan pääsee takas kylille
Täällä kun huudellaan näitä "ainoita ja oikeita" rengaspaineita kaikkien tietoon, voisi olla fiksua huudella samalla vähän taustatietoa. Esimerkiksi kuljettajan paino, minkälainen pyörä, kehän halkaisija, kehän leveys ja renkaan leveys. Eikä tee pahaa vaikka ilmoittaisi senkin onko omat paineet mitattu erillisellä painemittarilla, huoltoaseman kompuralla, omalla kompuralla, jalkapumpulla vai peukalotuntumalla.
Omissa renkaissa paine ei tipu alle 2,5 barin. Sisärenkaaton asennus, 100mm joustava XC-täpäri (ja ajot sen mukaisia), kuski ajovarusteineen 83-85kg, 29er kehät vain 19mm sisäleveydellä, renkaiden leveys 2.1" ja 2.0". Paineet asetettu omalla kompuralla.
Voi olla että olen vähän arkajalka, mutta nopeissa kaarroksissa tuolla 2,5 barillakin eturengas tuntuu epämääräiseltä kun kehät on vain 19mm leveät. Sen takia ei kehtaa tiputtaa, lisäksi olen aikaisemmin samalla pyörällä lommottanut nykyisten varakiekkojen kehät joissa olin silloin päällä 2.2" leveät renkaat 21mm sisäleveyksisillä kehillä. Paineet oli silloin syysliukkailla edessä 1,8 ja takana 2,0 barin luokkaa.
Että kovaa ajoa vaan itse kullekin.
Omaan korvaan taas 2,5 bar kuulostaa kauhean kovalta ja 1,4 bar kauhean löysältä, oma kultainen keskitie menee siinä 1,8 - 2,2 bar välillä.
Ei välttämättä kannata muiden paineita kysellä, ajaa sillä mikä hyvältä tuntuu.
Joo se on mentävä koe-eläinpuistoon
Ajeltiin tossa viikolla st.Antonista seitsemän päivää Rivalle, mulla oli alla Ardentit ja tuli huomattua, ettei mulla tommonen Exo-kylki kestä edes tommosta xc ajoa. Vähänkään kun nostaa vauhtia alamäessä, niin jo alkaa liemet lentämään kylkien repaleista, yhden kerran meni puhki jopa suoraan kulutuspinnasta. Tiiä sitten mikä kestäisi, ei ainakaan contin vahvistettu kylkikään.
Mietin tässä jo syksyksi 29 täpäriin liukkaan kelin renkaita ja koska takahaarukka ei anna myöten 2.35 HD:lle, niin kuinkahan toimis niin villi vaihtoehto että eteen 2.4 Ardent ja taakse Beaver? :-)
Beaver on hyvä, tosin sitä ei pienillä paineilla ajeta koska renkaan ilmatila on aika pieni, kyljet on kanssa aika paperia.
Eikai siinä exo-Minionissa ole yhtään sen paksumpi kylki kuin Ardentissakaan?
Mulla on, pitää mainita, melko leveät Enven kehät ja 2.2" Ardentit, millä yhdistelmällä reunanappulat eivät ole renkaan laitimmainen osa. Pitää kattoa miltä noi 2.4" Ardentit näyttävät, mutta kantatessa voi tilanne olla kumminkin kyljen kannalta sama. Hiukan pettynyt kyllä olin noiden EXOjen kestävyyteen silti, etenkään tommoista suoraan kulutuspinnan läpi puhkeamista ei tarvitsisi tulla, vaikka "vähän" kivikkoa olisikin. Eipä täällä Suomessa ole ongelmia ollut, joten jatketaan näillä nyt ainakin tämä syksy.