No hoh hoh, taisimpa olla liian nopea Kärkkäisen tilauksen kanssa.
Valaiskaapa tietämätöntä että onko nuo NiMH akut järkyttävän painavat ja ominaisuuksiltaan jotenkin muuten järkyttävän huonot lithium akkuihin verrattuna ettei voi edes harkita ?
Printable View
No hoh hoh, taisimpa olla liian nopea Kärkkäisen tilauksen kanssa.
Valaiskaapa tietämätöntä että onko nuo NiMH akut järkyttävän painavat ja ominaisuuksiltaan jotenkin muuten järkyttävän huonot lithium akkuihin verrattuna ettei voi edes harkita ?
Pahasti epäilen ettei heillä ole siellä sitä oikeaa Lithium-settiä ollutkaan vaan kaikki ovat noita nikkeli-versioita tosiasiassa.
Onko joku saanut oikeita tai onko ne tehokkaammat mallit joita on tilattu kenties oikeasti litium-versiota? Eli nämä:
https://www.karkkainen.com/verkkokau...ithium-akuilla
Pyysin kuitenkin lähettämään oikeanlaisen tilalle ja tarkistamaan asian paketista ennen lähettämisetä ettei tule taas samaa takaisin. Olivat muuten tosiaan melko painavat nuo nimh-versiot. Mutta niinhän ne kännykkäakutkin olivat ennen kuin niissä siirryttiin LiON versioihin.
Setävinkki™:
Lähes kaikki kengät tuntuu (parinkymmenen talven kokemuksella) muuttuvan vimmatusti lämpimämmiksi kun käyttää säärystimiä.
Tosimiehille pinkkiä ja muut voi sit laittaa vaikka [kuukkelilla varustellekasta löytyvää] sveitsinharmaata.
Setä, tarkoitatko että säärystimet vaikuttaa todellakin myös varpaisiin pyöräillessä?
Minulla on huomenna sellaiset jos näin todella on ennakkotapauksissa todettu olevan.
Säärtä pitkin se lämmittävä veri sinne varpaisiin menee. Kun sääri pysyy lämpimänä, niin veri pysyy lämpimänä.
Kuinka korkea säärystimen tulee olla. Käytän neopreenistä kengän päällystä joka nousee puoleen pohkeeseen ja siitä huolimatta varpaat jäätyy.
Kokemusperäinen "tieto": ääreisverenkierto ja paleleminen ovat hyvin henkilökohtaisia ja se mikä toimii toisella ei toimi toisella. Itsellä jäätyy varpaat eikä koskaan sormet. Ajokaverilla jäätyy sormet muttei koskaan varpaat. Monia eri varuste versioita ollaan testailtu ja täytyy nyt vain olla niin että minun varpaiden verenkierto on huono ja kaverilla taas sormien. Sen takia en usko että on olemassa yleismaailmallista niksiä mikä toimisi kaikilla :)
(ei sillä ettenkö voisi vielä korkeampia säärystimiä kokeilla. Varpaat on ainut paikka mikä palelee pyöräillessä ja sen kun saisi ratkaistua olisi lenkit yhtä juhlaa talvellakin...)
Omassa käytössä olen havainnut hyväksi säärystimet jotka ylettyvät polven alapuolelle, eli suojaavat koko säären mitalta. Käytän samoja myös syksyllä vaelluksilla / metsästäessä jotta vesi ei mene vaelluskengästä reittä pitkin kenkään. Toimii vastaavasti pyöräillessä. Ja talvella ei hörppää lunta kenkään, oli hanki kuinka syvä tahansa.
Tosin itselläni ei ole hajuakaan paljonko tuo suojaa itse kylmettymiseltä, kun olen niitä aina talvisin / mutakeleillä käyttänyt. Kaippa sitä kuvittelisi että ne myös lämmittävät. Ainakin pseudovaikutus on olemassa. Mutta joka tapauksessa itselläni säärystimet pitää märällä jalat paremmin kuivina ja lumella ei mene lumi kenkään sisään.
Wölvit tilattu koossa 45. Nyt odotellaan. :)
Mä olen aika hyvin kylmää sietävä, viime talveksi laitoin Fasterkattit ja olen ollut tyytyväinen.
Ne pitää märän niin hyvin ulkona, että olisin halunnut alkaa käyttämään niitä jo aiemmin syksyllä, mutta ei voinut kun ne on niin lämpimät☺
On ne toisilla murheet, varsinkin kun tietää ettei toisille mikään riitä ☺
Tänään näyttäs olevan taas edullista talvikenkää tarjolla Bike-Discountissa!
Onko nuo Laket oikeasti niin pienet että pitäisi ottaa 47 jos normitossu on 45? NW:n kesäkenkä on 45 ja talvikenkä 46.
Ota 47. Mulla NW kesäkengät 46, talvella 47. Koitin Lakea ja vaati 48.
Itselläni normikenkä 47. Kesällä maastokenkänä 48 shimano. Lake on 48 wide ja juurikin sopiva. Varpaita mahtuu hyvin heiluttelemaan kahden sukan kanssakin. Toisen jalan isovarpaan voi välillä aistia hipovan kengän kärkeä eli pienempi ei saisi kyllä olla.
Laken koko taulukko pitää hyvin paikkansa. Taulukon mukaan tilasin omat. 47 sopii 296.5-300 mm jalalle. Oma jalka oli n. 297 mm. Kaksi sukkaa sopii tarvittaessa, yhdellä semipaksullakin omaan jalkaan 47 on hyvä. 48 olisi jo varmasti liian suuri. Koko taulukon mukaan otin kapeamman mallin, sekin täsmäsi.
Minä ostin viimetalvena noi 1200 ja just tarkastin akusta. Akkupaketissa lukee lithium pack 1200mAh 8.88Wh. Panoa yhdellä akulla 81g.
http://www.lenzproducts.com/en/heat-...sole-1000.html tuonkin mukaan tonniset olis lionit, mutta olisko sitten ollut edellinen vedos NiHM mitä on nyt halvalla myynnissä. No Kärkän teksti ja kuva antaa selkeän kuvan, että pitäs olla Lionit nuokin, eli valitusta kehään vaan.
Jos IncBuffin Northwaven koot on sopivat, niin Laken koko menee juuri noin eli 47 olisi varmaan ahdas. Kesäkengässä NW vs Lake menee minulla taas NW 46 ja Lake 46,5.
Minun Lake 303 on leveät 45 283.5-286mm. Jalka 273mm kenkään mahtuu laskettelu ja villa sukka. Suomi turva kengät kokoa 43. Eli ei ole ainakaan leveät Laket ole pieniä. Mullekkin menis varmasti kokoa pienemmät laskettelu sukalla.
On siellä varpaille sama vuori, kuin muuallakin kengässä. Tuntuu ohkasemmalle, kun on kovahko kärkikuppi vastassa, kun painelee ja muulla pehmeä nahka. Nilkkassa ja kantapäässä on paksummalti täytettä.
Sit löytyy Nalinin lukkokengät laitoin villapohjaliset hyvin pärjää !
Onko suositella jotain hyvin pyöräilyssä toimivaa säärystintä. Eli en tarvitse sellaista jossa on kengän suoja, mutta saisi pitää ainakin vesi roiskeet ulkopuolella, lunnollisesti saisi olla myös suht joustava ja hyvin istuva malli, sekä erityisesti myös hengittävä. Itsellä on jotkut halvat vaelluskäyttöön suunnitellut joita olen käyttänyt lumikenkäillessä, mutta ovat ahdistavan hiostavat. Tuollainen säärystin suojaisi myös hyvin trikoita tai muita housuja flättipolkimen piikeiltä silloin kun pohje jossain tilanteessa osuu polkimeen. Mahtaako olla mahdollista käyttää samaa säärystintä pyöräillessä trikoon päällä ja lumikenkäillessä toppahousun päällä.
Joku tommonen vois olla hyvä? Onko kellään kokemusta?
http://www.outdoorresearch.com/en/me...7a98cc655.html
Hyvä kysymys itekkin miettinyt ..Ja miksei toimis Ite ostin Biltemasta oli Halvat ja ihan hyvätkin..Googletin muitakin oli vaan kalliimpia. .noilla mennään nyt..☺
Säärystimiä ? Tuossa pari sivua sitten oli puhetta niistä :)
^Eilen loskapaskan torjunnassa toimiviksi todettu Sveitsiläiset vetoketju mallit. Näköjään loputkin vetoketju mallit myyty loppuun liekö foorumin syy;). Ketjuttomia on vielä https://www.varusteleka.fi/fi/group/saarystimet/1127
Hyvin toimi 303 kanssa vaikka etukoukkua ei saakkaan kiinni.
Lidlin tarjouslehden mukaan ensi maanantaina tarjolla Crivit lämmitettävät pohjalliset 24,99e. Erikoinen ratkaisu tuoda tuo kaapeli keskeltä päkiää.. :eek: Vaikka olisikin kääntöpuolella, niin silti..
http://i7.aijaa.com/t/00462/13578364.t.jpg
Keskustelua tais olla vaan noista varustelekan säärystimistä. No kait täytyy lähtee vaan koittamaan jotain kevyttä. Vois vaikka tilata noi linkittämäni. Näyttää videossa aika keveiltä.
http://www.youtube.com/watch?v=lpdoGYZSsh0
http://www.bike-discount.de/en/buy/p...27239/wg_id-92 Nuo tuli hommattua, ihan tyylikkäät ja roiskevettä pitävät. XL-kokoisina ovat mun Vaude Termatic-kengille kengille, (46) pikkasen ahtaat joten joudun suutarilla käyttämään ja pidennyttämään kengän alta kulkevaa nauhaa. Shimaanin ja kumppanien vinkit Varustelekan vastaavista kannattaa muistaa. Noo nyt mulla on Vesallekin kelpaavat kuiten käytössä.
[quote name="vauhtikorjaavirheet" post=2288407]Paskimmat kengät koskaan. Pohja ei kestänyt pakkasta ja halkes ekana talvena vähän, toisena syksynä antautui lopullisesti.[/QUOTE]<br />
<br />
[offtopic]Ihan pakko tiedustella, että mitkä HAIX:n maiharit eivät kestäneet sinulla? :) Mä olen kävellyt kahdet HAIX:n Airpower P3:t puhki(työ- sekä harrastuskäytössä), eikä minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia kyseisen valmistajan kenkien kanssa.[/offtopic]<br/>
Itellä oli jokunen vuosi sitten samaiset haixit. Ja tismaan sama ongelma. Pohjat molemmista kengistä poikki liukkaimmat kengät mitä kuvitella saattaa.
Nyttemin saman valmistajan pro R versiot, toinen pari menossa, ekat alko hajota vuoden käytön jälkeen.
Hintaa oli noilla reilu 200€
Haixeja ei tuu enään koskaan käyttöön. Ehkä valmistus siirretty joskus jonnekkon viidakkoon.
Huijaripohjalliset lähti palautukseen eilen...
Mitäs niitä Wölvhammerin online-kauppoja olikaan, Bike-Discount, Singlespeed Central, Charlie The Bikemonger... oliko muita? Noissa mainituissa alin hinta 299€ tällä hetkellä. Jollei muualta löydy niin pitänee kytätä BD:n 249€ tarjousta.
Paikallista voisi jopa tukea tuolla 299€ hinnalla, mutta taitaa olla todennäköisimmin ovh:n mukainen 325€(?).
Pitäis arpoa sekin ottaako sopivat vai +1 "villasukkavaralla"... 44 vs. 45...
Singlespeed centralilla ainakin homma toimii.
Mitä odottamaan jonkun 50e takia? Talvi kun tulee kunnolla jäät pian ilman. ;)
Ei kaduta enää yhtään kun noista maksoin 299e pitkin hampain. Saati kun tulee oikeasti kylmä.
Hinta tuntuu silloin luultavasti edukkaalta...
Mulla Simpan kesämaastokenkä samaa kokoa kuin wölvit, hyvin natsas. On tilaa sukille, mutta toimii ohuemmallakin sukalla mukavasti.
Jotenkin vaan istuu niin mukavasti mun jalkaan. :)
BD:stä tilatut tarjous wölvhammerit saapui tänään. Tilasin aijemmin miettimässäni 43 koossa nämä. Lake 303 jotka ovat ennestään ovat 42 kokoiset ja aika naftit joten lisäkengiksi todellisille talvikeleille ja pidemmille reissuille
näihinkin wölvhammerit 43 sopii juuri ja juuri paksu merinovilla sukka ohuen sukan kera, mutta menee myös ilman. Nyt vain klossit paikoilleen ja talvee odotella jos joskus tulee.
laket jää lauhemmille ja työmatka ajoon.
Itse arvon vielä Wölvien kohdalla kokoa , kesä Shimanot 43 ja 44 jotka ovat jo hiukan reilut. Minulla on käytössä myös useamman vuoden takaa Celsiukset kokoa 45 ja noihin mahtuu nippa nappa yksi paksumpi sukka, villasukan kanssa pienet. Tänään painan nappia , mutta mitä korissa?
edit: 278mm näyttäisi olevan pidempi jalkaterä. Suositus taulukosta 44, mutta onko tuo ohuella sukalla ok? Jos haluan hiukan tilaa 45 ilmeisesti parempi? Liikaa kysymyksiä
Mä otin taulukon mukaan(osui ohjemitan ylärajoille). Ohuella sukalla ok ja tilaa tuntuis olevan paksumallekin. Kengässä on ohuella sukalla tilaa, mutta ei ole häiritsevällä tavalla väljä jalassa.
Edit: mulla siis Shimanon kesäkenkä kokoa 40 ja Wölvit otin myös samaa kokoa. Wölvi on isompi kuin vastaava Shimano.
Otin nyt sitten 44Wölvit, kun kesä Shimanossa 43 on ok. Eiköhän noilla ainakin juhannuksena pärjää ohuella sukalla :)
Ni-MH akut oli minunkin Kärkkärin pohjallisissa nyt kun hain. Se mulle akkuteknologiaa tuntemattomana jäi vielä epäselväksi että onko tuo akku nyt auttamattomasti niin huono ettei kannatakkaan harkita muuta kuin palautusta ?
e: olivat nyt näköjään korjanneet ilmoituksenkin vastaamaan sisältöä. Hauska virhe vielä tekstissä 1600 mAh Ni-MH akku vastaa noin [B]100 mAh[\B] lithium akkua. Kai se nyt vastaa kuitenkin melkein 1000 mAh lithium akkua :)
45 kokoiset Wölvhammerit tulivat ja ovat kooltaan varsin reilut. Mun jalkaan sopii shimanon kesäkengät 44-45 kokoisina riippuen mallista. M300 wide on esim. kokoa 44 ja M162 kokoa 45.
Kengät saa ohuellakin sukalla ok kireäksi ja kenkiin mahtuu mummonvillasukka + vaellussukka. Mietin vaan että pitäisiköhän vaihtaa sittenkin 44 kokoon, kun pituutta noissa on aavistuksen ehkä liikaa. Lesti on leveä ja kenkä on korkea. Kenkä on rakenteeltaan kuin hiihtomono: sisäkenkä ja ulkokenkä, joten varmasti lämpimämpi kuin Lake 303.
Vastasivat minulle, että tuotekuvaus oli valitettavasti väärä ja korjasivat kuvausta. Pahoittelivat ja tarjosivat ilmaiset postikulut seuraavaan tilaukseen. Harmittaa, kun oikeat akut tuohon hintaan olisivat kyllä kiinnostaneet. Toisaalta hinta oli ns. liian edullinen kun muihin ulkomaankauppoihin vertaa. Mun mielestä nimh akut olivat kuitenkin niin painavat, että en niitä halunnut missään nimessä kenkiini kiinnittää.
Vähän harkitsen jos kuitenkin tilaisin b-d:sta saman valmistajan 3.0 pohjalliset ja erikseen 1000 lion akkusarjan. Sais ehkä vähän paremmin muotoillut pohjalliset mutta hintaa alunperin suunniteltuun kärkkäisen olemattomaan settiinkin tulisi viitisenkymmentä euroa.
Wölvejä sitten joskus jos siltä vaikuttaa, että kengötkin pitää vaihtaa. Noissa pitkävartisissa talvipopoissa nilkan liike polkiessa taitaa jäädä kyllä olemattomiin. Pelkään,että helposti huonoa tykkäävä polvi ei siitäkään tykkää.
Omia odotellessa käännän veistä haavassa, onneksi otin 44 enkä 45... Tämähän saattaa kolahtaa omaan nilkkaan , ei kun kenkään :)
Onhan noissa painoa jonkin verran, tosin kun en tiedä mitä litium akuilla painaa niin vaikea verrata. Lisäksi huolettaa nuo nikkeli akkujen kuoleentuminen mitä tuossa lueskelin. Jos käyttöaika tippuu pariin tuntiin nopeasti niin mitäpä sitten sellaisilla tekee kun siinä ajassa ei jäädy varpaat (pahasti) muutenkaan.
Nyt vaan painaa mielessä että vaihtaakko nuo kalliimpiin Kärkkäisen pohjallisiin (jotka on kuitenkin halvemmat kuin bike-discountissa) vai jatkaakko varpaiden kanssa palelua. Viime talveakin vaan kun muistelee niin ei kyllä kaipaa joka ikisen reissun varpaiden jäätymistä :(