Näin olen ymmärtänyt. Huomasin myös ST unlocker:sta, että toi käyttää 1,4W tehoa koko ajan, kun laittaa valon päälle.
Printable View
Verkkokauppa.com tarjoaa tuota ketjua karvan alle kolmenkympin, tosin saatavilla tuo on vasta viikolla 16. Yllättävän kilpailukykyiset hinnat ajoittain ainakin Shimanon osien kanssa.
https://www.verkkokauppa.com/fi/search?query=CN-hg701
Huoh, olipa Canyon aspasta aivokuollu vastaus.
"Kiitos viestistäsi,
Saat USB-portin aktivoitua seuraavasti. Kytke sähköjärjestelmä päälle. Paina ohjausyksikön painikettta 3 sekuntia ja valitse valikosta kohta "light". Varmista, että se on asennossa "on". Tämän jälkeen USB-pistoke on käytettävissä"
Vaikka tiedustelussani sanoin nimenomaan, että olen kokeillut valot päällä ja pois.
Ei vieläkään vastausta Canyonilta. Lisäksi tänää pyörä heitti E01020 vikakoodia kesken lenkin. Koodi poistui itsekseen muutaman tunnin päästä. Kosteus?
Koodi viittaisi johonkin sensorivikaan e-tuben mukaan, mutta ei kerro mikä sensori. Netistä kauhutarinoita että kyseinen vika on johtanu moottorivaihtoihin. Luotto aika nolla tällähetkellä.
Itellä nyt semmoset 30km polkua takana, haastavissa olosuhteissa. On kyllä hyvin toiminut lukuunottamatta noita sähkövikoja. Alkaa jo vähän painoon tottua. Leikkisä luonne tulee selkeesti mieleen jos joku sana pitäs keksiä.
150km mittarissa mutta ei ole kunnolla maastoon päässyt vieläkään, jonkin verran kuitenkin. Ei tuosta paljon osaa sanoa, jos yhdellä sanalla niin tasapainoinen paketti.
Keulalla Lyrik select on turhan pehmeä vaimennukseltaan, pitää paineella kompensoida että kantaa. Takajousitus melko pintakova, toki melko hyvin kantava siinä samalla.
EP8 verrattuna E8000, alavääntö tuntuu hieman paremmalta ja uusi on merkittävästi hiljaisempi. Mutta ei se muuten ole mun mielestä mitenkään ihmeesti parempi kun vanhallakin tuli ajettua melko miedoilla asetuksilla.
Muistakaa päivittää moottori yms shimano tubella. Mulla oli 2 uutta päivitystä siellä kun tein nyt vasta yhteyden.
Oma seeäf seiska meni sitten Canyonille Haagaan huoltoon, saa nähdä mikä on tuomion ton vian osalta. Pitää kuulemma shimanolle lähettää diagnostiikka että selvii, mitä pitää operaatioita toi vaatii.
EDIT: Menee kuulemma moottori vaihtoon, löytyy onneksi shimanolta ihan suomen varastolta, eli ei varmaan kauaa kestä että taas fillari ajossa.:)
Tilannepäivityksenä ja muille avuksi, että tähän ongelmaan oli syynä akun lukitsevan osan (?) rikkoontuminen asennuksen yhteydessä. Ko. Shimanon osa kuulemma rikkoontuu helposti, eikä akkua saa sen jälkeen yksinkertaisin keinoin auki. Canyon Suomen huolto hoiti soittoni jälkeen hyvällä dravilla asian hyvin maaliin, vaikkakin kuljetuksineen ja pääsiäspyhineen reissuun meni 3 vko. Tänään pääsee vihdoin testaamaan...
Siis se akun metallinen kieli jotenkin rikki vai?
En osaa varmuudella sanoa oliko tuo kieli, koska en saanut kantta tuolloin millään auki ja ko. suojalevyn alta löytyvä kuusiokoloruuvi pyöri tyhjää. 1. koeajon perusteella nyt vihdoin hymyilyttää ts. hyvältä tuntuu Spectral:ON 7.0. Toisaalta ei kokemusta ole sähkäreistä, eikä juuri maastopyöristäkään :D
Niin sitä vihdoin tuli oma pyörä kotiin. Ärsyttää ihan sikana kun rungossa yläputkessa valmiiks kolhu. Pieni mutta silti odotin virheetöntä :(
Onnittelut Jööruskalle uudesta pyörästä. Itse pääsin jo kahteen kertaan ulkoiluttamaan Spectralia märkään maastoon. Näin aloittelijan näkökulmasta täytyy todeta, että on sillä aivan mahtavaa ajella ja olen yllättynyt miten jyrkistä ylämäistä täysjoustosähkäri nousee. Laitoin taakse lokasuojaksi pitkän Mucky Nutzin Mugguardin, joka sopii hienosti eikä häiritse maastossa. Mulla olis btw. 1 käyttämätön ylim. (Tampere), koska eteen se on mielestäni auttamatta liian pitkä.
Noniin, sitten taas päivitystä oman laitteen huollon osalta. Uusi motti saatu huoltoon mutta ei pysty siellä lisämään moottorin asetuksia, esim takapyörän kokoa asetuksiin, koska on niin sanotut dealer oikeudet. Onpa taas shimano tehny vaikeeksi nämä asiat noilla rajotuksilla.
No miten on homman tarkoitus edetä noiden asetusten osalta? Ei kai se pyörä sinne jäänyt ilman suunnitelmaa?
Shimanolta on nyt tiedusteltu miten tuon saa hoidettua huoltajan toimesta. Sen parempaa tietoa ei ole.
EDIT: Nyt sain tiedon että pyörä fiksattu. Toivottavasti nyt kestää käyttöä.
Kokemuksia moottorista kuuluvista äänistä tiedustelen.
Kun lopettaa polkemisen/ketju pysähtyy, moottorista kuuluu pieni muovinen napsahdus????
Enemmän kuitenkin huolestuttaa kovemmissa vauhdeissa, mun mielestä riippumatta polkeeko vai ei, moottorista satunnaisesti kuuluva metallinen rahina. Ihan kun kaks metallia tai jotain ketjua hankais toisiinsa ihan hetkellisesti, pari sekuntia. Kuulostaako normaalilta? Sähköpyöräily ihan uutta niin en vielä tiedä mikä on ihan perus ja mikä ei :D
EP8 ainakin pitää hienovaraista kolinaa/naksutusta kun polkimet on paikoillaan. Täpärissä silloin jousitus liikuttaa ketjua joka saa aikaan tämän äänen, täysin normaalia. Poljettaessa ei ainakaan itsellä kuulu muuta kun moottorin hurinaa.
Ymmärtääkseni kyseessä on EP8:n ominaisuus, joka ilmenee polkemisen loppuessa (Youtube-videot / Shimano). Sanoisin, että kovaa ajoa...
Mitäs kaikkea laakereita porukka on joutunut vaihtamaan linkuston remontissa. Mulla 2019 6.0 ja siinä kuulunut kitinää poljettaessa. Eilen tuossa käyttelin linkuston pultteja auki ja tuntuu olevan kaikki laakerit aivan jumissa paitsi horstlinkin ja main pivotin. Igus puslassa ei ihme kyllä tuntunut välystä. Mietin vaan kannattaisko vaihtaa tuohon main pivottiinkin laakerit vaikka onkin hyvät. Mitäs rasvaa tuohon horstlinkin voiteluun kannattis käyttää? Suojatut laakerithan tuossa on, mutta pultit oli jossain harmaassa rasvassa.
Oisko jollain linkata jotain ulosvetäjä sarjaa tuohon laakerin vaihtoon?
Ja laakerit tietenkin Canyonilta nuita saa, mutta saisko jostain halvemmalla? Kyselyä kyllä laitoin takuusta.
Paljonko Spectralissa on keskiön korkeus mitattuna ? Joskus kuulee moitteita matalasta keskiöstä mutta paljonkohan tuo on sentteinä ?
Kannattaa ottaa työntömitalla mitat laakereista ja kattoa onko ne ihan standardikokosia, saattaa lukea tyyppi laakerin poskessaki jos on. Paikalliselta laakereita myyvältä liikkeeltä kysyä hintaa, voi olla edukkaampia tai sitte ei. Linkuston laakerit saa olla täynnä rasvaa koska eivät pyöri, tällöin ne ovat myös parhaiten turvassa korroosiolta. Mattopuukon kärjellä saa muoviposkisista posken auki nätisti.
tumi1
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...ser-online.pngNöösi
Liittynyt09/2017Viestit24
Shimanon oman työkalun, tein itse saman 38 th jo 14 kk sitten