Hyvin haastettu, onnea valitsemallasi tiellä
Printable View
Hyvin haastettu, onnea valitsemallasi tiellä
HC kiitos videosta, täytyy testailla noilla opeilla kun tervehtyy tästä flunssasta.
Kaikessa tässä keventelyssä tuntuu eksyneeltä ja vääräoppiselta kun mä vaihdoin painavaan alustongaan joka sattuu olevan halpa ja mukava, ja mulla on hissitolppa vauhdittamassa menoa. Talveksi kyllä tekee mieli vähän läskimpää kumia alle.
Mullon uudet KIEKOT.Ne on täydelliset.
;), toiset kun tekee ite, ne saa mitä alko tekemään.
Jaa, keltaista on edelleen. Kaipa tuolla nyt ajelee.
Saako noilla jarruuttimien vaihdolla parannusta aikaiseksi? Mulla on toisessa pyörässä Avidin Elixir R:t ja kolmannessa Formulan RX:t. Ja nuo lähtötason Shimanot päihittää nuo molemmat. Parempi pito ja tuntuma, eivätkä pidä ääntä kosteana. Kevyethän nuo ei ole mutta jarrukevennyksestä tulee kalliita grammoja. Pitkänlainen jarrukahvakin on omaan Mieleen.
Vivut voisin päivittää XT:hen kun oon tykästynyt niiden toimintaan ja ratin ja ratinkannattimen kevyempiin. Thomsonin mutkamallinen jakkarankannatin löytyy varastosta, sen voisikin ruuvata hetimmiten tilalle. Sisurit voisin yrittää tänään saada aikaiseksi käyttää keittiövaa'alla niin näkeepi josko siellä olisi laihdutteluvaraa.
Tuon Yampan kunniaksi on sanottava että useammankin kuukauden markkinoillaolon jälkeen se edelleen näyttää varsin tuoreelta.
Ikääntyy kuin Volvo - arvokkaan huomaamattomasti. Tai sitte se on se ettei niitä juuri vilise näillä virtuaalinurkin.
Fiilis nousussa...
https://vulpwq.bn1301.livefilestore....417.jpg?psid=1
Pervo setuppi. Pervo on hyvä.
Unterpaumi datsunista tuli YönTimppa spesial edition. Taakse valkonen x9 vaihtaja ja vivut X9.Tanko easton heven, mutka spezialized säätömutka 100mm. Satulaputki pro, satula selleitalia 200g. Tupit voam. Jarrut avid eliksir ei niinkään pidon vaan tyylin vuoksi, paino putos n.200g. Levy mallia rokotiili. Keula sai kilikali mattamustaa. Hiilari korotusholkit koristeeksi. Eturattaiksi 36 ja 22.
Tähän kun vaihtaa kiekot niin paino on 12 ja risat. Sitten toi on aikas laadukas tonnin mankeli.
^ Mielenkiintoista tarinaa.. :)
Valitettavasti ratakset oli 38 ja 24 tolppa 31,6. Ja kannatin ei ollut 700m pitkä. Muuten zsykä oli hyvin kasattu, tulpanavain ja käynnistysnaru oli varaosina. Vaseliniä oli kohtuullisest, ruuvit oli kiinni. Laakereissa ei ollut sorvinlastuja.
Kampiin saa 44 kolmannenrattaan jos haluaa Kallavesiajoihin.
Tänään ensimmäinen lenkki takana Whitellä ja aika surrealistinen olo.
Paketti tuli perille ehjänä 3 päivässä ja kasaus oli nopeaa, Brooksi kiinni ja kaikki kunnossa -> poluille. Keskiviikkokrosseissa radan merkkausta jne kaahausta, ja reilun tunnin lenkin kautta takas kotia radan purkamisen jne jälkeen. Vakiokokoonpanossa tuo L-19" kokoinen Pror-malli on mulle hieman lyhyt, kuten tietty odotettua. Spekseissä tosiaan pientä heittoa sivuilla ilmoitusta, mutta tästä huolimatta yllätyin kuinka ajettava paketti tuo onkaan. On se mun 29eria hitaampi tietty, mutta toisaalta leppoinen ajettava ja menee hissukseen mönkimällä paikoista, mihin ei ole muulla kalustolla asiaa. Ajoin esim. pari-kolme todella tuskaista ryteikköpolkua ihan vihellellen ja Nallikarin hiekkarannallakin sai ajella ihan miten sattuu ilman mitään ongelmia, eli nyt vasta itselle havainnollistui tuon läskin etu tuossa kantavuudessa.
Seuraavaksi hankintaan laadukkaampi satulatolppa, jossa kenties hieman setbackia. Myös laadukkaampi ja pidempi stemmi plus stonga. Toistaiseksi saa olla 2x10 kombo käytössä, mutta 1x10 hieman houkuttelis. Etukiekkoa pitää hieman rihdata, kun ei ole 100% keskitettynä paketista ja tubeless houkuttaa, kun 29erista on sen verran hyviä kokemuksia. Ei kai tässä, kun kovaa ajoa talvea odotellessa ja eritoten pehmeisiin paikkoihin, mihin ei ole ennen ollut mitään asiaa.
Kuleksin "YönTimpan" kaa pari tuntia ympäri kuopion metsiä. Ei löytynyt pahoja paikkoja missään, puijolla meinas hieman keulia. Antikkalan hissin rinteessä ei tarvinnut jarrutella vauhti oli ehkä 120km/h tai saattohan se olla vain tunne. Vänäriltä ei löytynyt pehmyttä hiekkaa. Metka kun ajoin asvalttia välityksellä 36*11 hyvin kulki. Ja pyörä ties itse aina minne pitää kääntyä. Ajo tuntuma on yhdistelmä armeijan jawaa ja biltemam täysjoustoa, mutta ilman niiden ikäviä puolia. Jos en olisi hankkinut jo akanpullukkaa itelle, niin tällä vehkeellä niitä kyllä riittäs. Mutka 100mm, kulma12astetta. Ilma + 17c tuuli 3m/s.
Pikkutati (tyttö/poika/muu, mikä) Mua pelottaa äiti, tuo Läski tulee v a r m a a n takaisin ja ajaa mun tatille!
Äititatti- Älä pelkää kulta, Läskit on ihan kilttejä vaikka isoja, paksuja ja rumia ovatkin. Ja tuollakin oli niin leveä hymy naamalla että taisi olla tutkimassa uusia polkuja. Haisi jo niin että menee varmaan puolimatkan uinnille mereen.
http://i.imgur.com/PUNAb3n.jpg
Eksyin iltalenkillä suolle, ja hyvin tuo läski kantoi. Ja sitten kun ei kantanu, niin ei kantanu kengätkään. Hetken siinä tuumin, kun ei päässyt eteen eikä taakse, niin se oli vaan satulassa istuen rykäistävä keula kiinteämmälle mättäälle ja sitten hyyyvin varovaisesti takanen ylös suosta ja maitojunalla kotiin. Ilmankos siellä ei ollu enää hirvenjälkiä. Mutta eteneminen lakkas oikestaan siihen, kun ei kammet päässy pyörimään. Lämmintä puuhaa :) :)
En tiedä onko normaali käytäntö, mutta vaikuttaa ihan kohtuulliselta. Itse ostan vain hyllyssä olevia tuotteita. Luotan Fun corneriin kuin verottajaan, ainakin moninverroin enemmän kuin moneen kotimaiseen liikkeeseen. Deanilta kun saa vastauksen sähköpostiin ja puhelinsoittoon, mikä ei aina kuulu suomalaiseen fillarikaupan toimintakulttuuriin.
YönTimppa painaa 14,999kg polkimien kanssa koko 17. Alkuun olin varannut punaiset osat, hiilikuitu putkiosat. Mutku tolppa olikin 31,6 eikä 27,2, niin vaihdoinkin valkoset osat jotka on hiukka painavammat. Koejeajon perusteella ei liene tarvetta enää keventää. Jostain syystä pyörivätmassat ei haittaa niinpaljon kuin muissa pyörissä. Tähän ei liene 3kg kiekkoja saa joten läskin kanssa on elettävä. Mutta pullotelineen lisäksi tulee myös kirves, rautakanki, kamiina ja jäätuurateline. Niin on sillä liene väliä.
Logiikka on se, että osta tonnin pyörä. Vaiha siihen osat ja myöhemmin runko. Ei tä muut ymmärrä kuin pyöräiliät. Sitten jää vielä vanhat osat mitkä myymällä saa puhdasta tuloa.
Viilistelyä ;)
http://fat-bike.com/2014/09/video-ha...ike-prototype/
Jokos se spessun/elswöörtin Horst-linkun ameriikanpatentti o männy wanhaks, kun näyttää toi peräjuustö horstilta?
Täysjoustoläski ??? Kyllä on ihminen omituinen eläin kun sille tuupataan koko ajan uusia tarpeita. Vai kuka osaa selittää tyhmälle, mihin läskissä tarvitaan edes joustohaarukkaa ?
Tapatalkista iLuuri vitosella