Niin noita katselin juurikin, mutta se hinta on tolkuton. S22 on myös snadisti isompi mitä xperia 5 III, jossa ei tosaan töki mikään muu kuin hinta.
No, mennään tällä nyt toistaiseksi.
Printable View
Tähän omaan Sonyn 10 ii:een tuli viime Ilmeisesti Android 12. Eka haku googlen sen jälkeen oli "miksi android 12 näyttää paskalta"
Tähän tullut joku Doron vanhuspuhelinten jättinäppäin moodi vakioksi.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Jep. Tuo jättinäppäin moodi toimii isoissa luureissa paremmin. 10 ii:sta on vielä näköjään karsittu pois se uudempi ilmoituskeskus, jossa oikeasta ylälaidasta aukeaa jättinäppäimet ja vasemmasta ilmoitukset. Mutta ihan jees tuo on, kun säätelee eniten tarvitsemansa pikanäppäimet ylös. Kaikki taitaa vain toimia vielä entistäkin hitaammin nyt.
Otin myös heti tuon A 12 kun sai X 10 ii laitteeseen, en huomaa hidastumista ja näppiskin on ennallaan.
Hidas olen joten laitte on nopeampi!
Nää Varustelekan strategiset farkut omaa syvät taskut.[emoji846]
Minun ajoni ei kummosia, mutta paita pitää olla jossa takatasku, taskuun sujahtaa lompakko ja kaponen kännykkä.
No joo, totta. Kieltämättä tuo sony on mahdotonta saada etutaskusta enää autolla ajaessa pois.
Mutta tuo nyt on ainoa kohta missä pituus häiritsee. Tasan mitään järkeähän tuossa yli-pitkässä kuvasuhteessa ei ole. Näytön pitäisi olla reippaasti isompi, jotta tuon avulla voisi ajaa ikkunoita päällekkäin fiksusti. Paitsi jos tosiaan sillä pituudella saadaan komponenttien sijoitusten vuoksi laitetta ohuemmaksi tai kapeammaksi.
Kyllä noi sonyt ovat edelleen compacteja, eli oikeasti pieniä puhelimia. Pituus on se ainoa typeryys.
Vanha compact näyttää olevan 65mm leveä, kun uusi on 68. Uusi onkin sitten jo selvästi ohuempi. Ainoastaan tuota pituutta on tullut reippaasti lisää.
Iphone 12 mini on melko compakti 65x130, mulla ollut tuo nyt viikon verran ja tykkään
Todellakin kompakti. Oma Android-puhelin on n. 160x75x8 mm ja saisi olla isompikin. Sentti-pari leveyttä lisää ja pituutta muutama sentti, niin ei tarvitsisi enää erillistä tablettia lehtien lukuun. Jossain laatikossa on vielä yli kymmenen vuotta vanha luuri, joka kooltaan sujahtaisi vaikka mihin taskuun, mutta nykyappit eivät sovi niin pieneen näyttöön. Pyöräilijälle tärkeintä on, että luuri mahtuu ajopaidan taskuun ja kestää kosteutta ja pölyä.
Puhelin näissä on vain pieni ominaisuus muun älyn ohessa.
Omasta Sonystani vielä oon putsannu valmistajan omituisuuksia pois.
Vähän on puhumista näillä, muutoin mainio väline.
Siviilipuhelimella ei paljon tule puheluita, ehkä 2-5 päivässä. Työpuhelimella sitten senkin edestä. Esim tänään 35 vastattua tai soitettua puhelua. Eka klo 6:54 ja viimeinen klo16:17. Kiinteistöjen kunnossapito pyörii vielä puheluilla. :)
Ps. Ja 18 tullutta sähköpostia ja pari WhatsApp viestiä.
Jälleen yksi pointsi Sonyn halpapuhelimelle, EU:ssa käyttöön yleislaturi ja tosiaan näyttää olevan tässä jo.
Toinen pointsi tähän vielä kyseisestä puhelimesta; äänet hyvät kun kuuntelee linnun laulua, joka vähän epäilyttää. Nyt viimeisetkin laulajat alkavat olla perillä ja konserttia riittää. Pienten laulajien alue lintumaailmassa on hyvin mielenkiintoinen ja innostava.
Sonyn oma suojakotelo on mainio käytön kannalta ja suojan kannalta. Eilen puhelin putosi n. metrin korkeudelta asfalttiin kulmittain eikä mitään jälkeä jäänyt suojakoteloon!
Puhelin toimii hyvin edelleen, malliltaan Xperia 10 ll, joka on vain G4 mutta riittää hitaalle.
Tuo pyöräilypaidan takataskuun sopiminen on mukava juttu.
Android 12:n tai viimeisimmän Chromen mukana tuli puhelimen selaimeen tuommoinen kuminauhaefekti. Eli kun rullaat sivun ylä- tai alalaitaan, sivu venyy pikkuisen pysähtyessään ja palaa sitten normaaliksi. On todella ärsyttävää. Niin ärsyttävää, että haluaisin siitä eroon. Chromen asetuksista tai flageista en huomannut mitään soveltuvaa. Käyttöjärjestelmän asetuksista saa animaatiot kokonaan pois päältä, mikä hävittää myös tuon kuminauhan, mutta se tuntuu vähän liioittelulta kun sitten häviää tosiaan kaikki animaatiot käyttöliittymästä. Ei sattuisi kukaan tietämään, miten pääsisi pelkästään tuosta venymisestä eroon?
Onkos kokemuksia OnePlus Nord 2T:stä?
Vaimolla oleva Sonyn 10 II:n alkaa vedellä viimeisiään ja jokin keskihintainen pitäis hommata.
Tuossahan ei ole maksettu IP sertifikaateista mutta taitaa kuitenkin olla jotenkuten suojattu.
Just tuosta en tiedä taaskaan mitään, mutta sain itse ilmaiseksi työkaverilta oneplus 5:n
On kyllä paras puhelin koskaan. Ei vaan tajua miksi tuon suurempiin on menty. Takakuoren kanssakkin tosi matala ja muutkin mitat pienet. Tehoakin on reippaasti enemmän, mitä tuossa sony 10 kakkosessa.
Varaus OnePlussan softabugeille. Yleisesti toimii hyvin, mutta joitakin erittäin ärsyttäviä ominaisuuksia on edelleen. Isoilla valmistajille harvemmin tällaisia ongelmia. Mitä kuullut muilta ja lukenut kommentteja niin ei nämä täysin yksittäistapauksia ole.
Esim. puolison yhden gen vanhempi Nord jäätyy jos menee valokuviin puhelimen oman galleria-appin kautta. Suoraan kamerasovelluksesta mentäessä ei. Joskus tätä selvittelin eikä mikään auttanut ja sen jälkeen antanut asian olla. Muutaman kerran myös puhelin sammuttanut ilman syytä eikä ole suostunut käynnistymään ilman googlen apua. Lopulta lähtenyt käyntiin testaamalla eri ohjeita, jotka on tyyliin paina käynnistysnappia 20s x 5 ja lopulta puhelin käynyt jonkun boottauksen läpi bluescreen näköisessä tilassa.
Pitäisi myös hankkia uusi puhelin ~400 e hintaluokassa ja itseltäni OnePlus tippui pois näistä syistä. Rauta on vissiin hintaa nähden vielä keskiluokkaa aavistuksen parempaa, mutta ovat jo pari vuotta pyrkineet pois halppismaineesta ja siten myös hintaero kaventunut.
Samsungeissa on nykyään ainakin markkinoiden pisimpiä päivitystakuita jos siellä joku malli houkuttelee.
Mulla oli joskus se OnePlus 2, itse tykkäsin eikä ollut ongelmia, työkaveri manasi jatkuvasti omaansa. Ja silloin softapuolen päivittämisestä vastasi joku kesähessu jolle ei oltu kerrottu koko työtehtävästä
Sonyn 10 IV menis muuten mutta kameraa on haukuttu.
Edittiä, ja satasen liian kallis.
Anna noiden haukkua ja pysy merkissä
https://kauppa.dna.fi/tuote/sony-xpe.../QP00526-black
Pitääkin tutustua tuohon Xperia 10 IV ja käydä ihan kokeilemassa kameraa. Pitkulainen muotoilu on ainakin erilainen ja käytettävyyden kannalta hyvä.
3,5 mm kuulokeliitäntä olis myös iso plussa, kun nappikuulokkeet edelleen piuhallla. Näitä ei enää monella muulla ole. Hinta ei vielä tiputa vaihtoehdoista.
Noita äänijuttuja arvostan myös, samoin kapeutta.
Sonysta joutuu karsimaan vähän kummallisia ominaisuuksia, mutta sitten paljon on hyvää. Kuvauksestakin pidän, opettelua vaan käyttöön edelyttää vaikka automaatti ylittämätön onkin.