Sain paketin tänään käteeni.
Printable View
Sain paketin tänään käteeni.
Mulle kävi siten, että seurantaan ilmestyi teksti, että "jakelua yritetty" vaikka varmasti ei oltu yritetty, kun kotona oltiin ihan koko päivä eikä ketään käynyt ovella. Sitten, kun soiteltiin ja kyseltiin paketin perään niin ei ollut enää sinä päivänä mahdollista kello 16 jälkeen edes hakea pakettia terminaalista. Seuraavana päivänäkään ei toimistusta kuulunut ja paketti piti sitten loppujen lopuksi hakea itse terminaalista silloin kun heille sopi.
No, tärkeintä oli saada paketti keinolla millä hyvänsä, mutta olisi se silti ollut kiva jos olisi ovelle tullut.
Hetki sitten laitettu pieni varustetilaus sisään ja samantien ennakkomaksettukin verkkopankissa. Joten jäädään odottelemaan kauanko kestää... :)
Ha ha, tällä kertaa Matkahuolto ei päässyt sotkemaan kuviota, vaan DPD hoiti toimituksen alusta loppuun :D Aikaisemmat tilaukset tulleet Matkahuollon kautta lähi-Siwaan ja aina ollut jotain säätämistä. Toimitusaika oli 5 arkipäivää eli oikein sopiva..
Ensimmäinen tilaukseni ulkomailta ko. liikkeeseen sujui oikein hyvin. Tavarat lähtivät liikkeelle pari päivää tilauksesta (tilaus sunnuntaina), ja paketti oli kolmen vuorokauden kuluttua perillä. En tosin ollut kotona, ja sain paketin haltuuni vasta myöhemmin.
Paketin piti lähteä matkaan sivujen mukaan DHL:llä, mutta kuitista sitten selvisi heidän valinneen DPD:n. Ei silti mitään ihmeempiä ongelmia, vaikka loppujakelun suorittikin jokin N:llä alkava firma. :D
EDIT: Jostain syystä maksu PayPalilla ei onnistunut, mutta maksu suoraan kortilla sujui ongelmitta. Luultavasti ei myyjäliikkeen vika, mutta ajattelinpa mainita.
Ensimmäinen epäonnistunut tilaus mistään pyöräilynettikaupasta. Tilaus Bike Disountille Rock Shox Reba SL:stä meni sisään launtaina 18.9 ja maanantaina tuli vastaus että tilaus on lähtenyt meiltä eteenpäin. Paketti saapui Helsinkiin tänään perjantaina 24.9 ja koska se olisi mennyt jakoon vasta ensi maanantaina, hain sen itse DPD:n varastolta. Pakettia avatessa pettymys oli suuri sillä valkoisen Reda SL:n sijasta paketissa oli musta Dart 3 :mad:. Valitus on lähtenyt Bike Discountille ja nyt odotellaan heidän vastausta.
Ilimankos se oli niin halpa...
Dodii melko tarkka viikko meni tavaroiden saapumiseen. Toki muutama päivä meni siihen, että rahat siirtyi Saksaan. Seurannan mukaan paketti lähtenyt liikkeestä torstaina 23.9. klo 16.40 ja tänään tiistäina kuski koputti oveen klo 11.20. Eli ei ihan paha...
Mutta tietenkin yksi tavara oli väärä, joka ei nyt sovikaan pyörääni. Että ei ihan putkeen...
Kyllähän virheitä sattuu, mutta omat kokemukset ovat ko. puljusta olleet positiivisia.
Olen jopa tehnyt loppujakelun kanssa niin, että kun lähettifirma on soittanut, olen sopinut toimituksen työpaikalle, ja se on onnistunut hienosti.
Lähettifirmojen perussynti on, että ne "yrittävät jakelua" klo 9-14 välisenä aikana, jolloin kunnon ihmiset ovat töissä...
Mutta Bike-Discount on ollut minulle toimiva liike. Tavarat ovat tulleet nopeasti ja fiksusti pakattuina ja ovat olleet oikeita.
Virheitä sattuu, mutta jos vastaus useamman emailiin jälkeen tulee vasta 5 päivän jälkeen, niin sitä ei enää voi pitää hyvänä palveluna..... Tätä ennen kaikki tilaukset usesista Saksan, Iso Britannian, Tanskan, Ranskan ja Italian nettikaupoista ovat onnistuneet hyvin. Huonosta kokemuksesta huolimatta, mutta hyvistä hinnoista johtuen, lähti kuitenkin toinen tilaus samanlaisesta Rock Shox rebasta samaan paikkaan. Toivottavasti tällä kertaa sekä uusi tilaus että reklamaation korvaava toimitus onnistuu.
Visa vingahti, yllättäen rebaa tulossa :) Pistin kanssa iskaripumpun, neopreenikengänsuojat ja konan hypridiin uuden levyjarrun tulemaan (5,95e onneksi vain)
Laitoin tulemaan työpaikalle niin a) vaimoke ei valita (eeei, ainahan toi osa on ollu valkopunanen eikä musta...) b) ei jätä lähetti eteismaton alle lähetystä :)
Kuinkas dpd nykyisin toimittaa tavarat perille? Perjantaina on turkuun tullut puketti ja varmaan se nyt jonnekin saapuu maanantaina tai viimeistään tiistaina. Mutta yrittääkö sitä joku tuoda kotia vai käynkö kyselee sivasta :D
turussa odotellaan kanssa pakettia, älä ota siis ensimmäistä jossa discountin leimat http://www.fillarifoorumi.fi/forum/i...ons/icon10.gif
muistaakseni tämä oli juuri se pulju jonka kanssa oli ns. muuttuvia tekijöitä toimituksen suhteen. no, toivossa on hyvä elää jne.
Perjantaina laitoin tilauksen sisään ja tänään (tiistaina) tuli paketti. Aika nopeeta toimintaa sanoisin.
Dpd toi perille asti paketin. Olin tilannut paketin kotia, mutta kun näin jakeluauton töissä, niin kysäsin sälliltä olisko sillä mulle jotain kivaa, anto sit paketin töihin leikittäväksi :)
Sunnuntai-illalla 3.10. tilaus, tänään 7.10. oli firman varastoon tullut paketti.
Ja vastoin pelkoja, sieltä paljastui Reba eikä Darttia mikä jollekin oli tullut :) Tilaan kyllä toistekin.
paketti kotiovelle RUOTSIN postin toimittamana tällä kertaa.
ja kaikki oli mitä pitikin eli runko ja keula...
Eka tilaus tuolta ja pelkkää positiivista tähän saakka. Ensimmäisenä yllätti pankki. EU-tilisiirtoon kerrotaan kuluvan kolme pankkipäivää. Pankki on tehnyt siirron maanantaina (itse maksoin sunnuntaina), keskiviikkona tuli B-D:sta kuitti maksusta, eli 2 päivää meni:) Pari tuntia myöhemmin tuli lähetysilmoitus ja 2vrk myöhemmin tavarat on jo Turussa.
Jos vertaa Parcelforce/GLS CRC:n tilauksissa, niin siellähän tavara roudataan ensin Tanskaan josta se matkaa 2vrk Turkuun. Nyt siis lähettäjältä noudosta 2vrk ja jo kotomaassa:)
Toivotaan että hyvä lykky jatkuu loppuun asti.
BTW, huomasin jännän jutun B-D:n nettikaupassa. Valitsin ohjainlaakerin, jonka varastosaldo näytti yhtä vihreää pallukkaa, eli 1-3kpl. Kun siirsin sen koriin, ilmestyi tuotteen kohdalle välittömästi teksti Sold Out/Discontinued.
Aika hieno systeemi ja todistaa hyvää toimivuutta, jos vaikka sattumalta kaksi olisikin ostamassa viimeistä tuotetta samoihin aikoihin...
Jatkuihan se, odottamattoman hyvin.
Lähetysseurannan perusteella näin eilen aamusella tavaran olevan tulopäällä, soitin asiakaspalveluun mahd. toimitusaikaa että tiedän sovittaa menoni. Kysyi asiaa kuskilta, ilmoitti menevän iltapäivään mutta kuski oli sanonut että saa tulla kaikin mokomin hakemaan lennosta jos liikutaan samoilla suunnilla. Sain kuskin numeron ja soitin, sovittiin tapaamispaikka.
Sillähän olikin kaksi pakettia, toinen eri firmasta johon mulla ei ollut seurantakoodia:)
Eli viikko tilauksesta pankin etukäteismaksulla. Eipä juur nopeampaa osaa toivoa normilähetyskustannuksin.
Paketissa oli mukana joku Radon Bike Magazin -lehti. Siinä oli pari kuvaa B-D:n varastolta. Yksi sana riittää kuvaamaan: HUH!:eek:
~500000 artikkelia...
juu sama lehti tuli tännekin http://www.vesabbs.com/images/smilies/icon_cool.gif
Tilastonikkareita saattaa kiinnostaa, että taas tuli Bike Discountilta paketti varsin säällisessä ajassa. Postin (DPD) vietäväksi paketti oli lähtenyt tilausta seuraavana päivänä ja kotiovella se oli viikon kuluttua tilauksesta. Varsin vimmaista toimintaa :).
Viikossa paketti perillä eli ei paha. Olisi ollut jo 4 pvän kohdalla tilauksesta mutta Suomen DPD tyri, ilmoitin ensimmäisen jakeluyrityksen jälkeen uudeksi jakeluosoitteeksi työpaikan osoitteen mutta seuraavana päivänä oli jälleen käyty kotiosoitteessa yrittämässä. Nyt viikonlopun jälkeen paketti on perillä :)
Ensimmäistä kertaa tilasin tästä putiikista ja kaikki meni mainiosti. Tilaus sisään 13. päivä illalla, paketti postiin 14. ja kotiovella 19. päivä. Ainakin nopeaa oli!
Täällä Jyväskylässä kuljetuksen kotiovelle hoiti paikallinen Kuljetus Juha Rahunen Oy. Paketin tuonut mies kertoi, että olisi soittanutkin minulle etukäteen, jos jossain olisi ollut puhelinnumero. Bike-Discountiin numeroni annoin, mutta pakettitarraan asti se ei ollut päätynyt. Onneksi olin kuitenkin kotona, joten suurempaa vaivaa tästä ei syntynyt.
Homma toimi hyvin siis itse kaupan että kuljetuspalvelunkin osalta. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/i...ons/icon14.gif
Täytyy kyllä antaa Bike-discountille täydet pisteet ja plussa päälle!
Tilasin nimittäin osia ja pari Radon QLT Race 6.0:llaa.
Heitin tilauksen sisään ja maksua perään niin eiköhän tarjoushinta parin päivän päästä tipahtanut vielä 200 euroa per pyörä! No pistin mailia perään, et haluaisin peruuttaa ensimmäisen tilauksen ja tehdä uuden uudella hinnalla. =) No vastineeksi tuli, että uuden tilauksen tekemiselle ei ole tarvetta vaan pyytivät lähettämään tilinumeron ja tiedot, kun pyörät saapuvat. No reilussa viikossa pyörät tuli ja tilinumeron lähetyksen jälkeen reilu viikko niin 400 euroa tuli tilille!
Toimituskin meni hyvin. Osat tuli DPD:llä ovelle asti ja pyöriä oli Itellan toimesta yritetty tuoda ovelle mutta emme olleet kotona, joten nouto lähipostista.
Ja pisteenä iin päälle niin pyörät vastaavat juurikin odotuksia ja mikäs on ajellessa. Voin kyllä suositella kyseistä pyörää ja kauppaa!
Jos muutoin Bike-Discountilla homma toimii niin eipä näköjään heillä kiirettä korjata mokiaan. Tasan kolme viikkoa kesti siitä kun lähetin väärän tavaran takaisin siihen, että sähköpostiin tuli tieto, että oikea tavara lähtenyt liikkeelle. Eli vielä about viikko odottelua. Toki piti pari tiedustelua laittaa sinne. Ilman niitä ei varmaan koskaan olisi oikea tuote tuloillaan...
Johan tapahtu ihme, maanantai iltana laitoin tilauksen ja nyt(pe)paketti tuli kotiovelle puoliltapäivin. Yleensä tuolta tilaus kestäny 10pv ja suurin syy yleensä suomenpuolella(vantaalla) tapahtuva käsittämätön jahkailu. Onkohan kuljetusketjussa tapahtunuu jotain muutoksia?
EU Shipping* only 4,95 Euro by H&S Bike Discount GmbH. Ei koske pyöriä eikä isoja tavaroita. Tälläistä postia oli tullut yön aikana.
Meinasi olla mulla kerrankin yhtä nopea toimitus, mutta mutta... Tilauksen tein torstai-iltana 21.10. illalla ja lähetysvahvistus tuli perjantaina. Paketti oli maanantaina Turussa ja tiistaiaamuna Vantaalla DPDn jakeluterminaalissa. Lähetystä oli ilmeisesti yritetty jakaa heti tiistaina tai keskiviikkona ja sain keskiviikkona viestin asiasta. Ihmettelin hiukan, koska meillä on ollut koko päivän joku paikalla kotona. Soitin DPDlle ja sovittiin toimitus torstaille ja paketti tuotiin kotiovelle torstai-iltana 28.10. Siis tasan viikko tilauksesta, joka on ihan ok toimitusaika. Mutta hämmästyttämään jäi paketintuojan maininta "Oli vissiin hämminkiä toimituksessa, kuski ei ollut löytänyt perille." Siis kuljetusfirman kuski ei löydä tavallista osoitetta?! Laatikon kanteen oli rustattu "väärä osoite", vaikka osoite oli tasan tarkkaan oikein! Lisäksi pahvipaketin teippi oli huonosti kiinni ja laatikon toinen kansi oli irronnut auki, joten piti vielä tsekata että tavaraa ei ollut tippunut laatikosta. Kaikki onneksi oli tallella, joten pääsin kuittaamaan lähetyksen ja asentelemaan uusia osia :)
Saksa-Suomi 4 vuorokautta. Turku-Espoo 4 vuorokautta ... :seko: