Googlen mukaan Circle starit ois vuoden 2015 Scoopissa. Ainaki jossaki esitteessä.
Printable View
Googlen mukaan Circle starit ois vuoden 2015 Scoopissa. Ainaki jossaki esitteessä.
Postimyynnin palautusoikeutta vaan käyttämään, jos postimyynnistä tilasitte. Verkkokaupalta huonoa tuollainen toiminta jos ei ole sovitut osat pyörässä.
Minä luulen, että nuo pahvilootat tulee kiinasta asti avaamattomina asiakkaalle asti. Verkkis olettanee, että osat on fillareissa speksien mukaiset.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Voin esittää tähän poikkeuksen.
Mun pyörä tuli ekassa erässä mutta jumiutui verkkiksen varastoon koska siitä puuttui penkki. Toimittivat sitten päivän parin viiveellä koko toimituksen kerralla. Loota oli suljettu pakkausteipillä, joten joku jossain sen on avannut...
Mulla oli pahviloota niitattu ja pyörä sisällä paketoituna.
Eilen kävin ajamassa parituntisen fillarilla ja alkufiilikset on hyvät. Litkutetuilla renkailla ja fläteillä M-koon Double Scooppi painaa n. 14 kg. Kaikki toimii muuten hyvin, mutta jarruja en jostain syystä saanut vielä keskitettyä täydellisesti; pitävät pientä ääntä. Jarrut toimii muuten hyvin. Taitavat olla muuten SLX:t, mutta etäisyyssäädön nupikka puuttuu; säädön joutuu tekemään kuusiokoloavaimella.
M koon pyörä istuu kuin hanska 173/82 ruodolle. Runko on matala ja satulatolppaa on reilusti ulkona. Tämä on vain ja ainoastaan hyvä asia talvisessa metsäajossa. Satulatolpan vaihdan jossain vaiheessa flexaavaan hiilaritolppaan.
Renkaisiin laitoin 16 c asteisessa tallissa 0,6 bar paineet ja paine laski lienee jonkin verran ulkolämpötilan ollessa -27 c. Alkuun renkaat tuntuivat kovilta, mutta alun jälkeen pehmenivät. Vähän vähemmänkin olisi painetta polkuajoon voinut olla. Nuo 4.0 Mammothit ovat vähän kompromissirenkaat; siirtymillä rullaavat, mutta lumisilla poluilla leveyttä ja kuviota olisi saanut olla enemmän. Jyrkissä nousuissa meneminen loppui yleensä takarenkaan suttaamiseen. Eturengaskin luisteli välillä, kun kuvio tukkeutui lumesta. Polkujen kovettuessa nuo renkaat toimivat varmasti paremmin. Selfsteeringiä renkaissa oli runsaasti, varsinkin siirtymillä tämä oli jo häiritsevää. Ohjainlaakerin rasvat jähmettyivät pakkasessa. Jäykkä ohjaus yhdistettynä renkaiden vetelyyn teki siirtymäajelusta varsin mielenkiintoista. Ehkäpä tuo renkaiden vetelytaipumus voisi vähentyä lisäämällä painetta renkaisiin. Tiedä häntä.
Hiilarihaarukkaa suunnitelin tuohon keventelymielessä, mutta tuo 150 mm /9 qr etunapaan ei taida löytyä haarukkaa. Etunapa pitäisi vaihtaa 15 läpiakseliversioksi. Tällöin toisaalta voisi kesäksi virittää Bluton tuohon.
Rungon maalipinta on ohuehko ja jälkiä siihen tulee herkästi. Joissain se säästö näkyy budjettipyörässä.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti thunder
Kannattaa ainakin mitata ja varmistaa, että se todella on 150mm. 3FAT Litessä nimittäin speksi sanoo myös 150mm QR mutta haarukka on 135mm. Hyvällä tuurilla tuohon napaan voisi löytyä QR to 15mm TA adapterit (vaikka harvemmin näin päin onnistuu).
Mitattu haarukka 150 mm. Modus napaan en löytänyt adaptereita. Tietty tuon vois purkaa ja sorvauttaa adapterit joilla napa söisi 15 mm akselin, mutta taitaa olla työmäärä pienempi, jos vaihtaa vaan siihen uuden navan.
Itse tutkisin navan eka, muutamia napoja saanut muutettua 15mm akselille, jopa simpan navan ja ilman koneistuksia.
Muistaa myös tehdä holkin sinne laakereiden väliin
Jokos muille on tullu vastauksia tästä vanne sekoitusta? Pikkusen harmittaa kyllä kun tosiaan tänään viellä tarkistin asiaa nii kehottivat olemaan ajamatta jos heidän korvaus ei miellytä ja haluan purkaa kaupat.. :/
Kaupan purkua suositan. Ainut tehokas tapa josta liike saa ottaa opikseen.
Verkkokaupan myymäläpäällikön tai vastaavan hlön kannattais lukea tätä topiccia,niin saattais tulla vipinää toimintaa. Pyörien kaupustelu saattaa pian loppua,jos kokemukset on negatiivisia ja jengi jakaa niitä foorumilla. Myös kuluttajasuojalaki määrittää mikä on kohtuullinen aika odottaa jotakin tuotetta/palvelua esim reklamaatiotilanteessa. Lähtökohtahan on tietysti se,että tuote tulee sisältää sellasia osia,joita tuoteselosteessa on mainittu.
Oletteko saaneet vastausta Verkkokaupasta tuosta Scoop Fattyn vanne-jutusta? Kaveri oli kysynyt Bikeavenuelta noista vanteista, niin oli saanut vastauksen, että vanteet ja renkaat vaihtelee erittäin, eivätkä nekään tiedä etukäteen mitä tulee. Kuulostaa ihmeelliseltä arpapeliltä, kun spekseissä luvataan jotain tiettyä, mutta totuus voi olla jotain toista. Muut osat ovat kuitenkin luvattuja.
Palauta pyörä kun vielä voit? Kohta menee aika umpeen ja käy vaikeammaksi.
Hei,
Ilmeisesti joissakin ensimmäisen tuotantoerän pyörissä oli tosiaan väärät vanteet. Oikeita pitäisi olla tulossa, mutta ihan tarkkaan emme vielä osaa toimitusaikaa sanoa. Palaamme asiaan.
Ystävällisin terveisin
Mikko M.
Verkkokauppa.com Oyj
Tuommonen sähköposti tuli äsken. Saa nähä kauanko joutuu ootteleen.
Sain tänään tietää että 1-2viikkoon menee saada ne vanteet. Oliko kellekkää mainittu tuleeko ne ns. kokonaisena eli ns. Pikalinkku irti ja uus tilalle vai?
Luokattoman huonoa on yhteydenpito...
Vanteetko tulee vai koko kiekko?
Saatteko mahdollisesti hyvitystä asian johdosta muuten? Äkkiseltään ajateltuna, kun olette ostaneet pyörän tietyillä specseillä ja jos joudutte vaihtamaan osia itse, niin luulis jotain saavan. Rahaa ei teillä mene, mutta vaivansa siinäkin kun vaihdat renkaat kiekoille yms.
Vai voiko olla että lähettävät täydellisen paketin tilalle ja väärät lähetätte takaisin?
Itteä kyllä harmittais kovasti ja saattaisin jopa purkaa kaupankin[emoji53]
Tänään kotiutui tännekin Scoop Fatty bikeavenuelta. Paketissa tuli tosin eri renkaat mitä verkkosivujen speksit kertoo:
https://www.bikeavenue.de/b2c/SILVER...Y-Fatbike-2016 sanoisi, että pyörään kuuluu Maxxis 26" x 4.8, EXO 120 TPI kumit, mutta pyörän mukana tuli VeeTiren Bulldozer 26 x 4.7" 72 TPI kumit.
Mitäpä on raati mieltä, kannattaisiko tästä lähteä valittamaan? Onko nuo Maxxis:n kumit paljon paremmat kuin Bulldozerit, että kannattaisi lähteä käräjille?
Verkkokaupan speksien mukaan tähän tosin kuuluu nämä Bulldozerit.
Tänään ehdin jo käydä yhden 15 km lenkin testaamassa ja varsin hyvältähän tuo tuntui ajella.
Maxxisin 4,8" 120tpi ovat vanhentunutta speksiä, 72tpi bulldozerit pitäisi paketissa valmistajan mukaan ollakin. Ilmeisesti maxxisit valmiina liian myöhään ja kinttaalla olisivatko mahtuneetkaan.
http://www.silverbacklab.com/bike/mountain/scoop-fatty/
maxxis lukee tuollakin. Liekkö vasta vaihtunu?
Tännekki tuli Scooppi eilen bikeavenuelta. Paketti oli avattu selvästi siellä ja oli firman omilla teipeillä suljettu. Osat oli mitä luvattu paitsi 72tpi renkaat oli tässäki. Hauska vehe, mitä nyt pienen lenkin kerkes kokeilla. Litkutus tulee varmaan tehtyä lähipäivinä. Jos Pekka.S valitat niin kerrohan mitä vastaavat. :)
Tuollalailla istuu whiten runkolaukku XL-runkoiseen. Jää just sopevasti tilaa juomapullolle
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...2a468505b7.jpg
Tulipahan kysyttyä tätä rengasasiaa Bikeavenuelta. Silverbackilla saattaa speksit vaihdella tuotantoerittäin, että ei kuulemma auta reklamoida asiasta. Hyvinhän nuo bulldozerit tuntuu toimivan, niin taidan antaa asian olla.
Itse sain sen verran tyydyttävän vastauksen Verkkokaupasta että pyörä jäi minulle.
Nyt tässä onkin tullut ajeltua jonkun verran ja vaikka jarrut sisäänajoin niin silti sain takajarrun sellaiseksi ettei tahdo lukittua enää.. Mikä lie tuli? Vai onko +100kg liikaa ettei lukkoon mene? Mut oon silti yhtä hymyä ajolenkin jälkeen :)
scoop fattyn hinta tipahtanu satasella verkkokauppa.com:ssa
näyttäs renkaitten speksit muuttuvan vähä väliä tuol valmistajan sivulla. Nyt siel oli 120TPI bulldozerit