Eipä näytä olevan etuhaarukan kiinnikepaikkoja niin kuin protomalleissa.
Printable View
Eipä näytä olevan etuhaarukan kiinnikepaikkoja niin kuin protomalleissa.
^Voi urpot sa mä, ku jättivät pois.
Onneksi on kuiten pullotelineen paikat, niille enempi itellä käyttöä.
Mutta eihän se olis keltään pois jos ne olis.
Katsotaan ensin minkälaisia pyöriä tänne härmään saapuu.
Mutta jos tilanne on sellainen että tuotteesta puuttuu jotakin joka on ollut esim myyjän tuotetta esittävässä kuvassa ja näin on annettu tuotteesta tieto joka ei vastaakaan sitä tuotetta jonka ostaja vastaanottaa, niin silloin ollaan aika lähellä jonkinlaista sopimusrikkomusta. Tämä voi olla ongelmallista.
Jos näin käy niin aika kummallinen tapahtuma näinkin kokeneen valmistajan ollessa kyseessä.
Takanahan näyttää olevan aika naftisti tilaa. Nuo Jumbo Jimit ei taida olla oikeasti sitä neljää tuumaa... Liekkö 3,5". Ei taida olla oikeasti läskille renkaalle mitään mahdollisuutta...
Näyttää kyllä naftilta, vaikka seuraavanlaista infoakin on,
"Schwalbe Jumbo Jim Light Skin 26" x 4" renkaat, tilaa 4,8" renkaille"
Mun saksa on kehnoa, mutta googlen avulla kun kääntelin tuota yllä linkattua sivua, niin siellähän sanotaan "Lots of space for the included 4 inches Schwalbe tires". Toisaalta myös kun noita kuvia katsoo, niin eihän kampien ja rungon väliin jää ylettömästi tilaa jolloin vois olettaa että itse runkokin on suht leveä. Mahtaako kuvat vääristää kuitenkin? Toivotaan tosiaan että isommatkin gummit mahtuu!
4,8" lupaa valmistaja esittelyvideossa.
Oliko joku Foorumilainen käyny kyselemässä selvällä englanninkielellä isomman renkaan mahtumista..? Joka tapauksessa näköjään ainakin 4.5" mahtuu...
"Dear Jorma,Please see the new added pictures on the bottom of the post. It shows the frame clearance with Kenda Juggernaut 4.5. Plenty of clearance with this tires. I think a 4.8 tire should fit too with the stock 80mm rim."
Feltiltä saatu virallinen kommentti on että 4,8 tuumaiset menevät. Orkkisvanteilla oletettavasti ja onhan noissa renkaiden nimellismitoissakin heittoja.
Joo itse ainakin tilasin ainaoastaa noiden etuhaarukan ruuvien takia tämän pyörän. No eipä tälläkään tee sitten mitään... tulipahan kuitenkin ostettua.
oli felt laiva kadonnut jonnekkin matkalla..
soitin tänään ulappaan ja ei ollut maahantuojalle saapunut vielä varastoon pyöriä eikä osannut enään arvuutella saatavuutta.
Melko tasan 99mm oli jimin leveys tämän ilmeisesti ainoan eurooppalaisen feltissä. Juggernauttien kans jää tilaa vielä "hyvin" joten menee leveämpääkin. Jahka ois vaan se pyörä..
Mahtaa olla nykyaikana mahdotonta pyörittää minkäänlaista fillarimerkkiä kun niitä kuljettavat laivat katoavat, ne kaapataan, tipahtavat maailman reunalta, ajavat jäävuoreen, hulahtavat mustasta aukosta avaruuteen tai muuttuvat muuten vaan näkymättömiksi. Vai koskeeko tämä vain läskipyörä vai peräti vain tietyn merkkisiä läskipyöriä?
Mutta onhan maailmassa ilmeisesti jo yksi onnistuneesti toimitettu yksilö vai onko toi jonkun tutun tutun tutun tutun kautta saatu. Onko muita raportteja näkyny kuin tuo yksi?
PS Kai noille hitaille toimituksille on jokin ihan älyllinenkin selitys. Se ihmetyttää ettei sitä voida kertoa...
PPS Kyllä mulle on opetettu että ikävätkin asiat pitää kertoa niinkuin ne on.
En voi kommentoida myyjäliikkeiden sanomisia mutta 16.1. kirjoitin että "ensi viikolla saapuu Saksaan" siis viikolla 4. Mainitsemani pieni määrä lähti Suomeen ja tuli terminaaliin eilen, viikolla 5. Tänään pyörät varastollamme ja heti toimituksia eteenpäin. Tosiasia on että rekkakuljetukset keski-Euroopasta pääsääntöisesti lähtevät loppuviikosta ja tulevat seuraavan viikon alussa Suomeen.
Mulle tuli just seuraavaa postia.
"We just get the bikes we ordered and cannot order new ones!
Your bike is on the list and the delivery already started. I think your bike will come next week as it seems!"
Eli toivottavasti pian pääsis hiplailemaan uutta pyörää.
Liikkeestä soitettiin että tänään lähtee heiltä, eli tuurilla huomenna tai perjantaina perillä. Kai se matkahuoltoki sen kerran hukkaa..
Ensimmäiset Feltit ovat matkalla ennakkotilaajille, viimeinkin!
Kuten täälläkin on jo keskusteltu, valitettavasti ainakin ensimmäisen tuotantoerän pyöristä puuttuu etuhaarukasta telineiden kiinnityspaikat. Valmistajat pidättävät aina oikeuden muuttaa lopullista tuotantomallia esituotantoversiosta ja nyt valitettavasti näin on käynyt. Retkikäytössä rajoite on ilmeinen, muuhun tykittelyyn ja paksuiluun ei tietysti vaikuta. Muilta osin pyörä on ilmoitetun speksin mukainen.
Eiköhän tännekin saada aivan piakkoin käyttäjäkokemuksia ensipuraisuista :D
-Visa, Bikeshop.fi / Ajopyörä
Pyörä ois auton kontissa! Pitää päästä illemmalla hypisteleen ja tutkiskeleen sitä, nyt ei joua muka..
Jep, koskaan en ole Fatillä edes ajanut, mutta muutama maili Visan kanssa ja DD30 tuli tilattua Fatti on alkanut kyllä kiinnostamaan, mutta tarve tuli lähinnä siksi, että kesä menee Suomessa ja Saksassa ja oma pyörä oleilee Saksanmaalla. Joku fillari piti saada joten ajattelin kokeilla fattia josko sitten siitä talvipyöräinnostus alkaisi laajemminkin. Ja jos fatti ei jostain syystä minua sytytäkään, niin eiköhän tuosta kohtuudella pääse eroon.
Eli toukokuussa sitten fatin sarviin, lunta ei liene enää silloin tarjolla...
Laittakahan kokemuksia pyörästä kun olette saaneet niitä ajoon.
Marko
Tuolla hyviä kuvia ja vähän juttua DD30:tä, saksaksi kylläkin.
http://fatbiking.ch/felt-double-double-30-vorstellung/
Marko
Toi on jo vanha. Nyt tarvitaan Suomimatskua. Äkkiä. Kuvia tai sitä ei oo olemassa...
Sent from my iPad using Tapatalk