Jotenkin tähän tyyliin vai:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Janu
http://www.cyclingnews.com/photos/20...giro055/18.jpg
Printable View
Jotenkin tähän tyyliin vai:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Janu
http://www.cyclingnews.com/photos/20...giro055/18.jpg
... tämä tervehtiminen... ei se oikein istu tähän suomalais-ugrilaiseen mentaliteettiin.
Ei minua vaivaa se että minulle tuntematon ihminen ei tervehdi. Loogisesti jatkaen totean että läheskään kaikki pyörällä liikkuvat eivät kuulu minulle tuttujen joukkoon. Eilenkin tuli vastaan yksi vanhempi (veikkaus 70v) naishenkilö jonka kanssa kohdatessamme ei tervehditty, hän talutti pyörää... lasken hänen silti kuuluvan pyöräilijöiden joukkoon.
Eikös tämä nyt mene niin että johonkin on vedettävä raja ketä tervehtii ja ketä ei? Jos näin on niin on jokaisen oma asia mihin haluaa rajan vetää. On myös huomioitava että on enemmän ja vähemmän sosiaalisia pyöräilijöitä. Toiset haluaa olla enemmän omissa oloissaan ja tämä on hyvä ottaa huomioon. Tervehtimättä jättäminen voi joissain tapauksissa olla myös toisen huomioon ottamista.
Näillä perusteilla en oikein osaa loukkaantua kun tervehtimistapahtumaa ei synny. Ne jotka loukkaantuvat olettavat että kaikki haluavat tervehtiä... ymmärrän toki, harmittaahan se tietysti kun kulkee käsi pystyssä eikä kukaan käyttäydy samalla tavalla... vaikka on pyörä alla.
Itse vastaan aina tervehdykseen (mikäli tajuan jonku tervehtineen), mutta en ole kovin aktiivinen itse aloittamaan tervehdys-tapahtumaa. Jonkinlainen raja minulle tuntemattomien tervehtimisessä on vissiin se että kun näyttää siltä että vastaantulija on "urheilemassa" niin moikkaan. Campa/Shimano & sucis/lökäri- näkökulmilla voi rajata... mutta epäilenpä että harva näin menettelee... no en minä ainakaan. Tosiasia joka-tapauksessa-on että jokainen rajaa jollain tapaa se ryhmän mitä haluaa tervehtiä... mutta raja elää. Tämä rajanvedon kriteeristö selvittäminen on tosi vaikeaa... kysymys on loppujen lopuksi sosiaalisesta tilanteesta joka elää omaa kulkuaan ja on monen muuttujan vaikutuksen alainen.
Hans O sen sanoi! Hyvin puhuttu!
Sen verran omaa puheenvuoroa paikkaan, että en minäkään nyt jokaista vastaan tulevaa pyöräilijää ehdi moikata. Mutta kun törmään totiseen harrastajaan, eikä hän moikkaa polulla, maantien laidalla..niin mietin vain kuinka tyhmä olenkaan kun en tajua olla hiljaa..
Ja minähän en ole puhdas suomalainen, vaan 1/3 osa orkkis asukki... Rajat on kuitenkin vain siellä päänupin sisäpuolella.
Nyt on hyvä keli kuitenkin ja eiku lenkille!
Tämä tervehtimättä jättäminen ei ole pelkästään pyöräilijöiden oikeus. Täällä Suomessa sitä harrastetaan kaikkialla.
Oli taas niin mukava palata keväällä lomamatkalta Espanjasta. Kaksi viikkoa oli tervehditty hotellilla päivittäin kaikkea henkilökuntaa ja muita vieraita.
Paluu töihin tapahtuu niin, että vastaan tule ihminen jota näkee päivittäin. Kohdatessa tämä toinen laskee katseensa maahan tai tuijottelee seinää. Ei puhettakaan huomenesta tai muusta tervehtimisestä.
Itse olen tervehtinyt näitä "aktiiviharrastelijoita" oli succista tai ei niin tervehdin.Paras tapaus oli,kun huomasin alan miehen ajavan ainoalla oikealla merkillä(samalla kuin minä ;) ) niin moikkasimme ja välimatkaa oli varmaan sellainen satakunta metriä ja hän siis meni risteyksen toisella puolella..Että näin,siitä tulee hyvälle mielelle..=) Näin siis etelä-karjalassa..
Vaan jos ne onkin kaikki Turkulaisia,nehän ei tunnetusti osaa tervehtiä saatika ottaa muita ihmisiä huomioon:D
Minä en tervehdi pyöräilijöitä. Tartun niitä hihasta ja yritän kaataa ne nurin.
Hmm.. Pitäisköhän kehittää joku salainen palstatervehdys, jolla voisi tervehtiä kanssapyörälijöitä. Jos saa vastaukseksi samanlaisen tervehdyksen tietää, että toinenkin käy täällä palstalla ja on lukenut tämän topicin.
Eli tästä muodostuisi fillaroitsijoiden oma Ku Klux Klan salaisine tervehdyksine kaikkineen :D
Ehdotus salaiseksi tervehdykseksi:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Miikka K.
Irroitetaan vasen jalka polkimesta ja tehdään jalkaterällä soikion muotoista liikettä jonka säde on jotain 70 cm, samalla irroitetaan oikea käsi tangosta ja käden etusormella tehdään semmoista nykivää liikettä 30 astetta oikealle etuviistoon samaan tahtiin kuin vasen jalka tekee tuota soikion muotoista liikettä.
Pitäisi tunnistaa ainakin että palstalainen on ?!?
Edit: Pakko mainostaa vähän offtopiccia. Tai vähänhän tämäkin tervehdykseen liittyy... Tervehdin nimittäin toissapäivänä vähän vihaisesti yhtä autoilijaa... Meikäläinen laskee porvooseen päin menevällä pyörätiellä >50 km/h yhtä pitkää alamäkeä ja joku mulksvisti kääntyy autolla suoraan eteen. Tyyppi iskee liinat kiinni siten että keula on jo puoleksi pyörätiellä. Meikä teke hädissäni paniikkijarrutusta ja kohta tajusin että samalla kun näytin nyrkkiä autolle oikealla kädellä niin painoin etujarrua vasemmalla kädellä niin tiukkaan että takapyörä oli korkealla ilmassa... Sanoisinko että aika COOLI tervehdys oli kun näytetään nyrkkiä takapyörä korkealla ilmassa ja en ymmärrä kuinka pysyin pystyssä koko manööverin ajan ja sain vielä väistettyä auton keulan varmaan parilla sentillä... Meinas vähän säikäyttää kun tajus 5 sekunnin kuluttua että kuinka lähellä kunnon pamaus oli. En aio yrittää ko tervehdystä toista kertaan enään. Eihän lotossakaan voiteta kahta kertaa peräkkäin koskaan...
Niin meikkiskin, vaikken työkseni ajakaan.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti dt
Lähetistit ravintolassa on muuten helppo tunnistaa kasasta lähettifiksejä ko. paikan ulkopuolella (ja tietenkin kasasta huivipäisiä hampuuseja ko. paikan sisäpuolella). En kyllä kehdannut alkaa morjestella Bamboo Centerissä perjantaina vaikka olin itsekin pyörällä liikkeellä ja olihan siinä dt-herrankin fillari ulkona parkissa (täällä nähdystä kuvasta tunnistin). Oli niin täynnä taas tuo paikka ettei meinannut kypärä päässä sisälle mahtua.
edit: Siinä olis muuten ollut salainen palstalaistervehdys paikallaan, jalat ja sormet vaan vatkaamaan edellämainittuun tyyliin
`Joskus 1972 tervehdittiin kaikkia jotka ajoivat vastaan saman merkkisellä autolla
n. 1982 vielä tervehdittiin moottoripyöräilijöitä kun kohdattiin
1992 HD miehet eivät enää tervehtineet brittikuskeja
2004 Trumppamiehenkään lapanen ei enää nouse.
Tulisi hyvä mieli ja olisi paljon vähemmän väkivaltaa ja päihdeongelmia jos sen kinttaan nostaisi pystyyn - vaikka vastaantulija olisi vain wannabe-pro.
"...Älkää kysykö mistä johtuu väkivalta. Älkää kysykö mistä johtuu päihdeongelma..." :eek:Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Punainen Pilvi
Kyllä HD-mieskin nykyään moikkaa, mutta hajonta on suurempaa.
Prätkähommissa on kyllä tullut moikkausinflaatio kun prätkiä on nykyään niin paljon enemmän kuin esim. 5 vuotta sitten. Varsinkin jos Kehä 3:n eteläpuolella liikkuu niin saa melkein ajaa kokoajan lapa pystyssä. Aja nyt vaikka etelään kohti kaivaria niin tyhmäksi sitä itsensä alkaa tuntea kun jatkuvasti saa olla moikkaamassa :D .
Pyöräilyssä tosiharrastajan erottaa onneksi helpommin kuin mp:llä liikkuessa...
tya: ja bambusentteristä saa hyvää tofua :D
> Pelotån
Haha :D En ehkä ihan noin kuitenkaan. Kirjotusvire: piti olla "käden", ei "kädet".
> Hanski & mielipiteensä
Minua ei kiinnosta mikä istuu täkäläiseen mentaliteettiin jos suinkin voin olla siitä välittämättä. Tunnettuahan on, että ominaisia luonteenpiirteitä suomalaisille ovat; synkkyys, ilottomuus, viinanhimo, väkivaltaisuus edellisestä johtuen, kateus, herran pelko, huono itsetunto jota pyritään kuitenkin kohottamaan joskin kyseenalaisin keinoin ja turhaan koska kateelliset kuitenkin kostavat sen jotenkin, itsetuhoisuus jne. jne. jne. Itse en aio ko. muottiin kuitenkaan taipua enkä toivo muidenkaan niin tekevän ja pyrinkin omalla toiminnallani edistämään täkäläisen mentaliteetin muutosta parempaan.
Kuten jo aikaisemminkin kirjoitin niin itse moikkaan pyöräilyn harrastajia, en kaikkia pyörällä liikkuvia. Asiaa harrastavan kyllä tunnistaa yleensä aika helposti. En toki loukkaanu jos joku ei tervehdi, ihmettelen vain tätä meikäläisen pyöräilykulttuurin heikkoa tilaa ja yhteishengen puutetta. Eipä silti, ei pyöräily ole ainoa missä esiintyy muista piittaamattomuutta ja kohteliaisuuden puutetta.
No eipä olla sitten tavattu... Kyllä täälläkin päin suurin osa vastaa, jos räpylää nostaa. Tosin ihmeissään tod.näk. kovasti ovat... ;)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Karhu67
Ai-nee, enpä olekaan paljasjalkainen.
Tai vastaavasti ole asunut paikkakunnalla yli 30 vuotta ja omaa Heidekenillä syntynyttä täysi-ikäistä jälkikasvun edustajaa, jolloin kriteeri kuulemma myös juuri ja juuri täyttyy.
Siispä jäävään itseni.
Hedekenillä olen itsekin syntynyt joten lienen paljasjalkainen turkulainen mutta onneksi olen tullut järkiini ja ymmärtänyt muuttaa pois:p :D :)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Pave
siis yleensä meikäliäselle ainakin käy niin että xc/kilpa heppailiat eivät moikkaa,mutta kaikki dirt/dh/bmx kuskit kylläkin aina en huomaa moikata vastaan tulijoita mutta yleensä moikkaan kyllä aina takas.
Tässä tervehdystilastoa sunnuntain maantielenkiltä. Vastaan tuli 4 muuta maantiekuskia, joista tosin yhdellä oli satulalaukkuviritykset eli oli ennemminkin retkellä kuin lenkillä. Kolme ekaa kohtaamista meni eleettömästi ohi ajaen kunnes viimeisen kohdalla sisuunnuin ja avasin apukahvalla levänneen vasemman käden kämmenen rennosti kohti vastaantulijaa. Vastatervehdys napsahti välittömästi.
Häpiä Tenhokiisu!Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti tempokisu
Tulitte tänään vastaan oranssissa paidassanne hiukan Lidlistä Pirkkalaan päin, ettekä vastannut tervehdykseeni! Kellonaika syöpyi pysyvästi mieleeni. Se oli jotain vajaa viisi. Lämpötila 20 astetta Celsiusta ja tuuli koillisesta. :mad:
Lauantaina ajellut sääreni loistivat kilpaa auringon kanssa, silmäkulmassani kimmelsi Oakleyn M-Framejen Iridium -linssi ja hiilikuiturunkoni oli pölytön, mutta kun ei. Kohdalla käännettiin päätä (Piisami) oikealle ja sitä vaan livuttiin ohi eikä "huomattu". :eek:
Toivun tässä juuri järkytyksestä. Ensimmäinen pullo meni nestehukkaan, toinen järkytykseen, ehkä tästä pääsemme vielä Zwölfpackiin asti...Ismo kuulolla? Konttorille ylitöihin? :D
Ei tänään lähretä sille tielle...
Oma tilasto Turusta viime sunnuntailta: n. 10 vastaantulijaa, yksi moikkasi. Lämmitti sydäntä :). Olisikohan ollut alkujaan muualta kotoisin niin kuin minäkin? Kun yleensä vastaantulijat on niin totisen oloisia. Tassuja pystyyn!
Leku - sä taidat kuulua Kiisun luokituksissa noihin "kaikenmaailman pappoihin", jotka ylenkatsotaan etuoikealle. Yleensähän papat ajelee liihikiutugiganteilla.
http://www.zanezane.net/forum/smiley/happy.gif
Tuo on ainakin täällä päin maailmaa se yleisin vastaantulotervehdys mitä maantiekonkelilla ajaviin tulee. Sen melkein tietää siitä, että mitä kalliimpi pyörä (ja hitaampi nopeus), sitä varmemmin tervehdykseen vastaaminen tapahtuu juuri kuvailemallasi tavalla.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Leku
Mitä jos otetaan joukolla "jos joukolle sopii" sellainen tapa jos vastaantulija ei tervehdi niin tehdään u-käännös ja mennään juttelemaan.Sanotaan vaikkapa että morjens,miten menee ja jäädään siihen juttelemaan vaikkapa pidemmäksi aikaa
Joo ei....Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen
Juha Lehtinen. Ei. Sehän ajaa väärään suuntaan.
No joo,ehkä on parempi niin.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Leku