Finnairin peesissä sit vaan
Printable View
Finnairin peesissä sit vaan
Tuossa viikolla sattui niin että työpaikan kilometrikisassa ykkösenä oleva kuljettaja osui samalle työmatkalle kun noin 10km oli ajettu 40km matkasta. Olen kisassa kakkosena n. 10% jäljessä tätä kyseistä herraa ja siinä aamutuimaan aavistin kuka on kyseessä, kun en häntä muuten tunne. Asia varmistui sitten myöhemmin päivällä.
Toki otin ensimmäisen vetovuoron ja varmistin kevyellä loppukirillä että olin ensimmäisenä perillä. Matkan aikana pistin pari kertaa ylämäessä avasin kaasua aavistuksen ja kokeilin pysyykö setä kyydissä. Ei pysynyt.
Harmillista, ettei tempopisteitä lasketa kilometrikisassa.
Finnairin peesi voi olla aika luotaantyöntävää...
Mutta aiheeseen:
Tänään hävisin jopolle jonka olin juuri ohittanut. Jopopojalla ei tekniikka riittänyt noin 28km/h vauhtiin tasaisella, mutta voimaa piisasi kun ajelin ylämäkeen sykerajoittimella. Ohihan tuo meni hienosti mäkeen spurtaten. Mutta eipä siinä ettenkö olisi saanut tarjota tuplanöyryytystä: pojan jalat olivat mäen jälkeen ilmeisesti aika loppu, joten suoranopeus jäi entistäkin vaatimattomaksi. Ei tullut ohi toista kertaa.
Mitä jos kengittää sellaisen työmatkapolkijan joka on pitänyt sua koko alkukesän pilkkanaan.. Nytkin mokoma peesas viimeiset kolme kilometriä mut sain tapettua sen viimeisessä nousussa ja voittajana käännyin pihatielle.. Kyseessä oli isopohje karvajalka!
Eiköhän tässä ole kyseessä aivan selkeä Äiti Luonnon vihjaus, että nyt tuli kohdalle se oikea alfa-luokan työmatkatempoilija, jonka kanssa kannattaisi ruveta vakavasti harrastamaan parisuhdetempoa ja sitten myöhemmin seuraavan työmatkatempoilija-sukupolven kasvattamista? Turha yrittää vastustaa evoluution suuren pyörän kääntymistä!
Tulikohan tämä kommentti nyt väärään ketjuun?
Fffffuuuu! No, tuli! Olin niin onnellinen, että sokaistuin ja luin teidänkin tappiot voitoiksi...
Komppaan kahta edellistä viestini kommentoijaa, mutta Risto Koivuselle:
Kyllähän se mulle kävis, mutta entäs alfalle? Hyökkään enskerralla peesiin ja alan hengästyneenä huuteleen: "hei, miten ois, jatkettaisko tempoa makuuhuoneen puolella?" ei. Ei näin. Luultavasti jätkä katoaisi horisonttiin polkien vieläkin kovempaa, jos mahdollista. Joten taitaa olla parasta, ettei lähde häviäjän geenejä jälkipolville siirtämään.
Hitto sentään ! Pari päivää poissa ketjusta ja huomaan moraalin löystyneen armottomasti. Siis itse asb alkaa sekoilemaan voittojen kanssa ! Hyi saatana.
On vain tappioita, koittakaa nyt ymmärtää !! Myös asb !
Ja mitä hittoa jotkut tänne toistuvasti palaavat kirjoittelemaan tarinoitaan tyyliin:" jopo ohitti minut, mutta väsähti sitten, joten ohitin helposti.." So..? Who cares ? Luuleeko ne että jotakuta muka kiinnostaa nuo selittelyt ? Vai eikö ne tosiaan ymmärrä, kenen tehtävä on täällä kertoa se ohitustilanne. No s`tana, tämä on häviäjien ketju, eikö ? Perustakaa oma ketju, jos tekee mieli ohituksistanne huudella. Häh !
Jos haluaa seuloa todelliset tmt-alfat joukosta niin naaraan kannattaa pyöräillä perse paljaana. Peesiin jäävät munattomat haaveilijanörtit kannattaa raakata heti pois ja autoilevan kaverin avustuksella kiilata potentiaalisimmat ohittaneet ojaan. Eloonjääneiden kanssa lepikossa nopea astutus ja kas, taas on geenipooliin tullut aavistuksen verran parempaa ainesta.
Jalostustoiminta on pitkäjänteistä työtä, joten kenties vasta lapsen-lapsen-lapsen-lapsesi saavat nauttia väkevistä tmt-geeneistä. Tietenkin vain siinä tapauksessa, että tulevatkin sukupolvet noudattavat valittua linjaa.
Mites retkipyörätempo? Matkalla mökille ennen isoo ylämäkee olin tauolla kun oli reilut parikyt kiloo kuormaa (oluet viinit grillattavat ym) ni joku sivulaukkumaantiepyöräohjus meni ohi.. mulla ihana kasari naisten "maantiepyörä" http://www.flickr.com/photos/9543835...in/photostream
Tuohon edellä olleeseen BONKin vinkkiin suhtautuisin varauksella - siinä nimittäin ilmeisestikin kehoitetaan pysähtymään (!!!) kesken työmatkatempoa, jolloin on vakava vaara joutua ohitetuksi (erityisesti jos takana roikkuu se monikymmenpäinen lauma täysin turhia haaveilijanörttejä).
Pysähdyin punaisiin valoihin ja joku mummo meni päin punaisia ja luonnollisesti ohi, tappio joka tapauksessa?
Kyllä. Tappio. Ja selvä.
Jos tarkasti sääntöjä luetaan, niin olen hävinnyt varmaan hävinnyt lähes joka päivä. Kun kotimatka töistä voi sujua useamman stopin kautta. Niiden aikanahan siitä parkkeeratun pyörän ohi menee monta pyörää. Matkaa tehdessä ei ole vähään aikaan kukaan tullut ohi, ei edes liikennevaloissa, pysähdyn aina punaisiin. Eikä edes eräänä perjantaina kun talutin pyörää. Kuolemattomuuden viitta verhoaa minua kun olen pyöräni ohjaksissa, olen urbaanin asfalttiviidakon kuningas ratsastaessani hopeanhohtoisella putkikamelillani.
Voih! Kerkesin jo hommata autoilevan kaverin huomiselle, mutta Koivunen palautti maanpinnalle ja laittoi asiat tärkeysjärjestykseen. Eli shortsit jalkaan...
Kyllä jännitti aamulla lähtä töihin lomien jälkeen kun työmatkatempokunnosta ei ollut mitään hajua mutta ei tappiota ja muutenki oli hiljasta... pitää nyt reenata niin sitten kun kuut tulee töihin lomiensa jälkeen oon voittamattomassa kunnossa.
Mitä kaunein aamu; kevyt tuulen vire kasvoja vasten ja linnut laulaa rauhallisten TMT-väylien varrella. Kulkineeksi valittu maasturi kulkee nätisti, renkaiden humina kertoo mukavasta matkavauhdista. Annas olla ja ainaki kuuden tuuman naula sojottaa keskellä takarengasta ja siinä talutat toista kilometria avuttomana puolen Tampereen työmatkareitin varrella, kun kaiken maailman fillaristit juottavat tappion karvasta kalkkia. Nöyryytettynä mietin olisiko pitänyt valita pyörän talutus- ja kantoreitti talojen pihojen ja puskien kautta pois kevyenliikenteenväylältä.
Uusi pohdinnan aihe: Kuinka kauas väylältä pitää mennä (metsään) paikkaamaan/vaihtamaan/korjaamaan kalustoa, jotta ei enää ole väylällä ohitettavana? Sinänsä sopiva tappiomieliala rikosta jo tulee eikä päivää taida saada pelastettua enää millään.
Valkkaa läpikulkeva polku jolla paikkaat gumen ja toivot ettei kukaan eksy polulle ja ohita. Problem solved.
Tuollainen työmatkan tahallinen keskeyttäminen jonkin tekosyyn varjolla kuullostaa kyllä epäilyttävästi luovuttamiselta, eli automaattiselta häviöltä.
Tietysti jos työmatka keskeytyy ulkopuolisesta syystä (esim. pomo soittaa kesken temmon ja ilmoittaa että tulit juuri irtisanotuksi) niin sitten ei kyseessä ole enää itse keksitty tekosyy. Mutta kuka nyt kesken tiukan työmatkatemmon ehtii puhelimeen vastata?
Ei kai tuohon auta muu kuin panostaa kalustoon:
http://www.youtube.com/watch?v=FTlZvOVG8zs
Kenen TMT ohjus? Löytyykö foorumilta?
http://i1283.photobucket.com/albums/...ps95a39bea.jpg
Toi on jo niin härski, että se on jollain omalla sairaalla tavallaan jo mun mielestä jopa hieno! :D
Tosta tulee mieleen eräs amerikanfoorumin viritelmä, jossa kaveri oli laittanut droppitankonsa alapuolelle vielä suoran tangon, että saisi lisää tavaraa läiskittyä ohjaamoon...
Järkyttävää...
Näen silmissäni kuinka elasto kiskoo ensi kesänä Valimotietä uudella sähköyosemitellaan... :D
Onko tuo nyt sellainen "monipuolinen yleispyörä"?
Jostain syystä tuntuu, että Pori olisi Suomen johtava TMT-kaupunki. Täällä on ihan hillittömästi hyrpidejä pystyyn sojottavalla stemmillä ja lepotangolla.
Vai kiinnitänköhän niihin huomioo enemmän kun ennen...?
Ei työmatkatempopyörää huolleta! Huollettu fillari, kuten rasvatut ketjut ovat verrattavissa dopingiin ja johtaa diskaamiseen. Sallittuja huoltotoimenpiteitä on ainoastaan kumin pumppaaminen max. kerran vuodessa. Puhjenneen renkaan vaihtaminen voi tulla kysymykseen, muttei koskaan kesken kisan, koska työmatkatempoajalla ei ole huoltovälineitä ja koska pyörän hajoaminen ei ole mikään syy keskeytykseen. Vältät häviämisen vain, jos talutat tai kannat pyörää kovempaa kuin muut ajaa. Siksi syslorossari on niin suosittu työmatkakulkine.
Näin juuri. Minusta kysyjä ei ole nyt ymmärtänyt vielä täysin lajin syvintä olemusta.
Eikös työmatkatemmossa nimenomaan ole doping sallittua, mutta ei kuitenkaan vielä pakollista?
no, jos testaus on näin harvaa niin samapa tuo vaikka olisikin kiellettyä.
Kukapa tuolla tempobaanalla edes raaskisi pysähtyä doping-testiä varten - siinähän voisi vaikka tulla ohitetuksi?
eihän sitä kesken etappia muutenkaan testata, työpaikoilla tai kotiovella saattaisi joskus olla touppinkihenkilö pissapurkkinsa kanssa. vielä ei ole ollut.