Kehuvat, että pacestarit pitävät myös märillä juurilla ja kivillä yllättävän hyvin...pidon ollessa vanhaa gooey glueta parempi ja lähellä vertstaria. Mitä mieltä...kokemusta?
Printable View
Kehuvat, että pacestarit pitävät myös märillä juurilla ja kivillä yllättävän hyvin...pidon ollessa vanhaa gooey glueta parempi ja lähellä vertstaria. Mitä mieltä...kokemusta?
Pacestar Rocket Ronit on märillä kivillä hurjan liukkaat mutta pacestar Nobby Nicit vastaavasti ihan kohtuupitävät, vaikkei ehkä sieltä pitävimmästä päästä olekaan. Kuitenkin selkeä ero noilla kahdella.
Ei kyllä pidä paikkaansa, vaikka kaikki tietysti riippuu pinnastakin. Kylmällä voi kyllä hyvinkin olla pitävämpää, mut silloinkin trailstar toimii aika pitkään paremmin.
Kesälämpötiloissa mulla noista kahdesta kokemuksia ja NN ja RR:n välillä huomasin selvän eron. RR:llä tulee jännäkakka housuun, NN:llä selviää kuivin housuin :o.
Kumpikaan ei siis ykkösvalinta märälle.
Onkos arvon foorunilaisilla kokemusta sellaisesta combosta kuin Ardent 2.4" edessä ja High Roller II takana taikka sitten toisinpäin? Mulle jo suositeltiin Ardentteä eteen ja Hanssia taakse mikä tuskin huono combo myöskään :)
Ardent toimii kyl mun mielestä edessä ja takana hyvin.. Ehdoton suosikkirengas jokapaikan höyläksi..
Hmm.. Ardent eteen ja taakse.. miksikäs ei. Lähinnä syy miksi ajattelin HR II:sta eteen on se, että tuo rengas antaisi hieman enemmän pitoa eteen. Tämä pohdinta sitten perustuu puhtaasti Maxxis:n katalogissa oleviin spekseihin. Toisaalta kun sain Ardent 2.4 EXO:n 29€ hintalapulla, niin tekisi mieli ostaa vielä toinenkin :D
High Roller II on mielestäni ollut sekä edessä että takana aika tasainen, yllätyksetön kumi. Ei se 60a -seoksella pidä räkäkumien lailla, mutta parin lenkin perusteella olin positiivisesti yllättynyt sen pidosta kun ei ollut minkäänlaisia odotuksia sitä kohtaan. Uteliaisuuttani ne hankin.
Kun löysi sopivat paineet niin ihan ok se pitää, ei ole ainakaan vielä lähtenyt yllättäen alta. Nappasin ne yläfemmasta 28e kipale ja ajattelin kokeilla sitä rullaavana kompromissina nyt loppusyksystä kun lämpötilat pyörivät nollan molemmin puolin. Varmaan jätän ne nastarenkaiden kaveriksi talvea varten.
Sinänsä vähän offtopikkina että nyt muutaman lenkin vetänyt 29er Beavereilla ja aika hurja pito kumeista löytyy, kumit on kuitenkin 2 tuumaa leveät ja painoa on about 4-500g per nakki.
Tänään tarkoituksella ajoin sellaisen 20cm syvän mutakuopan läpi ja muistoksi jäi vain kaksi tuumaa leveä ura, ei tehnyt edes tiukkaa jaloille ja ajoa oli takana jo yli 2 tuntia, vetopito oli hurja ja rengas ei todellakaan ruvennut hakemaan sivusuunnassa.
Miinuspuolena on rannetta paksummat juuret, joutuu työstämään enemmän ja jyrkät offcamber kalliot tarjosi kerran tai kaksi pikku ylläriä kun sivunappula alkoi taittua alle, mutta muuten kyllä positiivinen kokemus näin märälle kelille, rullaavuuskaan ei ole huono.
Hans Dampf:sta tullu uusi Super Gravity versio mitä löytyy VertStar-seoksellakin.. Painokin näyttää jäävän alta kiloon..
Vilkaisin taas tuota Maxxisin katalogia ja ainakin kuvailemasi perusteella rengas toimii niin kuin sen on luvattu :) Sinäänsä en olisi uskonut ensimmäisen kuvan perusteella, minkä näin tuosta renkaasta.
^toisaaltaan käy järkeen että tuo kapeampi rengas toimii kun se leikkaa sen mudan läpi kovaan alustaan kun taas leveempi rengas jää pintaan/puoleenväliin luistelemaan..
Juu ja ainakaan etelä-suomen maa-aines ei ole vielä onnistunut täyttämään kuviota, nappulat puree kun muta ei pakkaannu kumiin.
Beaverit pelittää mutavellissä myös kakskutosina.
Nyt on tullut ajeltua muddy maryilla trailstar- seoksella muutaman asteen pakkasessa. Mielestäni tuo seos menee aika kovaksi jo nollan paikkeilla eli ei ole hääviä ajella silloin metässä. Kohta on varmaan vaihdettava piikkiä alle.
Tänään oli hyvä vertailla kun kaverin pyörässä oli hans dampfit alla .Edessä trailstar ja takana pace.
Pakkasta oli noin -10 ja trailstar hans oli muuttunut ihan kovaksi kun taas pace oli samanlainen kun yleensäkin.
Ihan hirvitti katella miten kaverilla lipsu trailstar edessä.
Ei taida trailstarista olla kylmän kelin seokseksi.
Itellä sama setti alla ja tänään -3 asteessa meni aivan kovaksi ja lipsuminen alkoi.. lumella ei ongelmia ollut mutta kallioilla ja juurakoissa senkin edestä.. vaihdoin sitte ISP:t alle jos huome ei tarttis ajella jännäkakka shortseissa..
Engelsmannit on taasen sitä mieltä että trailstar hanssi on hyvä talvirengas mut siellä nuo talvet on hieman leudompia..
Kyllä kait nyt ainakin Wetscream lumessa toimii, vai tuleeko siitäkin kova kuin vaari polvi. Jalat ainakin kasvaa...
Siitä tulee kova kun vaarin polvi (sullon kummiskin ne ST-kumiset) ja toimiihan se lumessa; pitkäisonappula rouhii pehmeempää pohjaa kun
vaan jalat jaksaa. Tampatulla / tasaisella lumipohjalla on sit werraton puntti, rullausominaisuudet on samanmoiset kun leca-harkolla.
MaxxPro- eli 60 shA-seoksinen Wetscream olis varmaan ihan hyvä rengas pehmeään lumeen, esim. jäättömään laskettelurinteeseen.
Supertacky menee tosiaan kivikovaksi, mutta tiedä sitten haittaako sekään pehmeällä lumella.
Leikkaamalla Wetscreamistakin saa jotenkin rullaavan kumin, itse ajoin Ellivuoren enduron semmoisella ja luulen että en sillä pitkällä pätkällä olisi ollut sen vähemmän hidas millään muullakaan kumilla.
Jokunen talvi sit Val d`Iseressä jututin paikallisia hissipoikia (kun heillä näky useesti DH-fillareita sekä hisseissä että asemien
kulmilla) heidän kumivalinnoistaan - siellä oli monenkin rinteen kupeessa hyvinkin käytetyn näköisiä talvi-DH-rännejä - ja kaikki
ajoivat Wetscreameillä, ihan SlowReezay-versioista lähtien. Väittivät että ovat hyviä tuohon käyttöön. Kyselin nastoituksista,
mutta ei ne kuulemma toimi.
Olis kyllä erittäin houkutteleva mahdollisuus lykätä tuo viimeinen mätkähdykseni kylmässä liukkaiden HansDampfien viaksi... paitsi että silloin tais olla muutama aste lämmintä ja vaan vähän kosteaa. :p
Ehkä kuitenkin pysytään todennäköisemmässä "kuljettajan ajovirhe" -hypoteesissä.
Kovasti olen tätäkin saittia seurannut. Jospa kysyn kun mun maasto-ajo on nykyään tämmöstä ikämiehen cruisailua jäykkäperällä helpoissa maastoissa. Michelin WildgripR rullaa hyvin vaan ei märällä kelillä kovin pitävä ole, Rocket Ronit on mulla keposilla vanteilla ja kivat ajaa kunhan on kohtuu kuivaa. Haussa olis kevyehköt märässäkin kelissä jotenkin pitävät renkaat, Ilmatilavuutta kohtuuvella mutta mun jaloilla haluan vierintävastuksen olevan mahollisimman pieni. Roneista kyllä tykkään mutta asteen verran märkäpitoa lisää. Nobby Nick? Ja 26" siis
Näppy Niilot rullaa hyvin ja on ihan kivat rullailu renkaat,kuluu kyllä nopeesti ja kalliolla pitää kohtuudella varmaan sun ajoihin.
Itse ajelen nykyisin järeimmillä kun ei oo kiirus mihinkään mutta pitoa ja luottoa Hansseista löytyy mutta Ardenttia sulle jos astetta pitävämpää näppyniilojen tilalle laittelet ja rullaa ihan kohtuudella meille vanahoille huruille.:D
Spassiiba ellmeri.
Contin X-King Race Sportia vois AB tiirailla myös sillä silmällä.
X-king sitte kun Rocket Ronit joutuu uusimaan. WildgripR pariskunnan tilalle kattelen. Ihan hyvä muuten jotta näitä pakkaskelin toimivuuksiakin täällä kerrotaan.
Reilu vuosi takaperin oli Black Chili X-King:it jäykkäperässä ja tykkäsin renkaasta et on tosi hyvin rullaava ja oli hyvä kulutuksen kesto ja reunat kesti protection mallissa, mutta otsikonmukaiseen käytössä ei kyllä loista.. Ardentit oli täpärissä ensiasennus renkaina ja toimivat huomattavasti paremmin eikä huonosti rullaa nekään.. Ja toimii lumella ja pakkasellakin tuo 60a seoksinen ihan hyvin..
Viime kesän ajelin X-Kingeillä(2.4 racesport) ja hyvinhän ne rullaa kyllä. Märällä kelillä mun mielestä vaan aika vaaralliset renkaat. Ei minkäänlaista pitoa tai ennakoitavuutta kosteassa kivikossa ja juurakossa, muutamat pahat pannut vedin alkusyksystä kun etupää lähti yhtäkkiä alta ja vaihdoin Rubber Queenit alle. Hiukan ehkä pitoa alkoi löytyä, kun paineet laski todella pieniksi, mutta silloin rullaavuus oli jo Rubber Queenin tasolla. Tietty jos vaan hissukseen pururataa ajaa, niin eipä sitä pitoa niin paljoo tarvi. Tai ehkä mä en vaan osaa ajaa noilla X-Kingeillä :)
Eihän X-kingit mitään kivikkorenkaat olekaan, mutta siihen käyttöön niitä ei edes kyselty.
Black Chili Contit on kumminkin huomattavasti parempia kuin monet muut.
Ei ne mun mielestä mitkään onnettomat ole, pitää vaan sisäistää mitä on alla ja mistä kannattaa edes yrittää ajaa.
Ja paineethan pidetään muutenkin niin alhaalla kuin vain suinkin kärsii?
On-One julkaisi kohtuu mielenkiintoisen oloisen 2.4" ryskytysrenkaan:
http://www.on-one.co.uk/cyclesearch?...monkey&x=0&y=0
Rengas on Maxxiksen valmistama joten kovin pahasti tuskin mennään metsään. Jos toimituskulut kahdelle renkkaalle eivät olisi 30€ luokkaa voisin jopa tilata.
uusin mielenkiintoinen tuttavuus (mulle) IRC Mibro-X 2,4" (800g) ekat fiilikset märässä ja loput nyt lumessa/pakkasessa, toimii!!