Joskus ilottomalla -80 -luvulla (vai olisko ollut -90?) heitettiin läpällä vaan ei kännissä, että vieläkö ajaisit (autolla) jos bensa maksais kympin litra. Siis markoissa. No, nyt maksaa (1,68€) ja kansa vaan ajaa.
Printable View
Joskus ilottomalla -80 -luvulla (vai olisko ollut -90?) heitettiin läpällä vaan ei kännissä, että vieläkö ajaisit (autolla) jos bensa maksais kympin litra. Siis markoissa. No, nyt maksaa (1,68€) ja kansa vaan ajaa.
^samoin monet uhosivat lopettavansa röökinpolton jos askin hinta menee yli kahdenkympin...ja hyvin näyttää käryävän vaikka hinta markoissa on jo kolminkertainen tuohon "kipurajaan" verrattuna.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Heitit todella pahan kysymyksen. Heitetään nyt 150€. Viihdekäytön lopetus ei tekisi tuskaa, siinä raja voisi olla helposti alle 50€ mutta hyötykäyttö onkin sitten eri juttu...
Jos joutuu viemään vaikka auton korjaamolle sen takia, että ei ole ohjeita saatavilla, niin maksaahan sekin. Toisaalta kirjasto on keksitty, mutta aikaa palaa siirtymiin.
Ei ole koskaan ollutkaan. Joku niistä maksaa aina.
Tais jänes Tommilla olla 1+4 internettiä, jos ymmärsin oikein. Kyllä jostain symmetrisestä kuidusta kotiin joutuu pulittamaan pitkän pennin, jos sellaiselle on tarve. Itse en ole internetistä paljoakaan maksanut, kun työnantaja niitä on tarjonnut, mutta kipuraja vois olla jossain 70e/kk jos itse joutuis maksamaan. Sen jälkeen pitäis tinkiä nopeudesta...
Ajakaa fillarilla, niin ei tarvii pohtii bensan hintoja.
Mitäpä tuota bensan hintaa kiroamaan, minulle tuo maksaa aina sen saman kakskymppiä.
Täällä spanskilandiassa netti ja mobiili ovat perinteisesti olleet sikakalliita mutta nykyisin ollaan mielestäni kohtuullisissa hinnoissa. Himassa 1 Gbps symmetrinen kuitu/FTTH, kanavia joku 100 kpl (joista 80+ turhia mutta parasta tuossa on se että voi kelata ajassa viikon taaksepäin kaikilla kanavilla), huono leffakirjasto, kolme 5G-liittymää rajoittamattomilla puheluilla ja mobiilidatalla...toi on 140e/kk.
Alunperin kuitu oli 100/10 Mbps, sitten siitä tuli symmetrinen 100 Mbps jonka jälkeen nopeutta nostettu operaattorin toimesta ilman lisähintaa(*) ensin 300 Mbps, sitten 600 Mbps ja lopulta nykyinen 1 Gbps.
(*) juu, tiedän toki kuka nämä viimekädessä maksaa mutta siis laskussa nuo eivät ole näkyneet.
Mulla on ilmainen taloyhtiön netti. Tosin maksan 0,50 senttiä nopeasta yhteydestä. Puhelinlaskuihin menee 7e kuukaudessa se kiinteä kk-maksu. Pidin kalliina, kun ne on sitä pari euroa nostaneet. Vaihdoin operaattoriakin kahden euron takia. Ikinä ei ole puhelimet päällä vapaa-aikana oma tai työnantajan antama. Maksukanaviakaan ei enää ole. Photoshopeistakaan en maksa mitään kun ostin ne viimeiset mitä sai lisenssilllä. Näihin kaikkiin vois mennä yli satanen, nyt menee se 7,50e. Ei enempää voisi maksaakaan kun muutaman vuoden päästä eläköityy.
Sillä nyt ei pitkään ajeta :D mä kuitenkin tykkään omasta vapaudesta mennä, ja jäsen xubulle semmoisia terveisiä että kututalkoisiin ei mennä fillarilla, tarvii olla varusteitakin senverta ettei...enkä mä Nakkilaankaan fillaroi, ja kuvaustarvikettakin on usein niin paljo että hyvä kun auton takapenkki riittää.
Enkä mä sillä, totesin vain tosiasian että bensa on pirun kallista, vielä vuodenvaihteessa 1.30e/l.
Ja postikin nosti taas kirjemaksuja 10 sentillä, turha sitten valittaa että kirjepostin määrä vähenee. Vähänkin painavampi kirje niin hei 3.70e ja sitten vielä kaupitellaan plus-merkkiä 1.50e.
^Kyllä tiedän, että jotkut tarvitsevat autoa jos johonkin tarpeelliseen, vaikka lasten kuljetukseen harrasteisiin.
Kunhan vain heitin, kun ollaan fillarifoorumilla. Itse olen ollu ilman autoa jo seitsemän vuotta ja en ole kaivannut.
Ai lasten kuljetukseen harrasteisiin, saisivat mun puolesta ite hoitaa omat juttunsa. Tämä yksi iso lapsi on jo ....no 6-vuotiaasta lähtein ainakin, tykänny autoista ja olen päätynyt siihenkin tulokseen että jos voi nauttia elämästä niin sitten näin. Ihan tarpeeksi on ongelmia ja kituuttamistakin ollu, että ajan autolla kun tykkään ja joku muu voi kävellä jos kokee että se on parempi.
Tästä aiheesta voidaan kuule väitellä maailman tappiin, mutta mä olen oikeessa.
Millä ajat kun bensa maksaa kympin litra, oli muistaakseni Fiat 126 mallin mainos monissa lehdissä.
Mutta entä sitten kun bensa on apteekkitavaraa ja annostelu pipetillä? Tällaistakin läppää on tullut heitetyksi selvin päin.
Pyöräilyn lisäksi elämässä pitää olla muitakin iloja
BMW - Ajamisen iloa
On tuo hinta ollut korkeammallakin. Nyt halpa öljy jeesaa. Kuka muistaa sen vihreiden ehdotuksen verotuksen kiristämisestä niin että hinta saadaan nousemaan euroon ja sitten laskettaisiin veroja jos öljyn hinta nousee siten, että hinta vakiintuu euroon. Mitäs jos otettaisiin tuo ehdotus käyttöön?
Siinä polttoaineen kallistumisessa on kyllä sekin huono puoli, että tavarat (esim. ruoka) kulkevat kuorkeilla ja pakuilla. Kyllä siinä tulee paine nostaa ruokienkin hintoja, kun kuljetuskustannukset nousevat.
Tietysti tuo vaikuttaa myös tavaroiden hintaan. tukia nostetaan luonnollisesti samassa suhteessa, joka taas johtaa siihen että verotusta kiristetään, että saadaan maksettua korotetut tuet, joka taas johtaa siihen, että työsäkäyvillä on varaa ostaa vähemmän tavaraa ja maailma pelastuu. Eletään vihervasemmiston vihreän siirtymän unelmassa.
Pääsi takuulla nosturikuskin huulilta pienet VB:t...
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007991501.html
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Todennäköisesti myös talon omistajalta
Mieheltä amputoitiin väärä jalka Itävallassa
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000007991718.html
"Itävaltalaisklinikalla sattui harvinainen hoitovirhe, kun 82-vuotiaalta mieheltä amputoitiin vahingossa väärä jalka"
VB.
^Eiköhän tuo hyvin harvinainen. Ainakin mulla ne piirti tussilla vähän ennen leikkausta ääriviivat (joita pitkin kirurgi leikkasi) Kokemusta (onneksi) vain nivustyrä ja canalis carpi.
Molemmin puolin tietysti :(
Joku tietävämpi voi vastata, itse luulen että tuo "tussi" on yleinen menetelmä välttää vahinkoja muiden varmistusten ohessa. Tietty voi olla ennakoimattomia leikkauksia enkä tiedä miten niitten kaa menettelevät. Niitä leikkausvälineitä kai unohtelevat herkemmin ihmisten sisään isommissa operaatioissa.
Toi syö kyllä jonkin verran omistajaa. Ajatuksissa oli ilmeisesti kelin salliessa kokeilla allasta viikonloppuna. No tuli pikku remppaa tilalle... ihan muutaman juttu pitää rempata tohon.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Sunnuntai pyöräilijä, teho-painosuhde alhainen, jopa olematon.
Pyörä Äijän Youtubea osoitteesta: https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA
Mitenköhän tämäkin on onnistunut!
https://pic.useful.fi/152dfqp9U.jpg
----------------------------------------------------------------------------------------------
Sunnuntai pyöräilijä, teho-painosuhde alhainen, jopa olematon.
Äijän videoita: https://www.youtube.com/channel/UCi4...eqmZfUjsVipZLA
No voe bergele sentään: Mersu käyttää somessa Valtterista nimikirjainyhdistelmää "VB"! Onko jo yleismaailmalliseksi käsitteeksi noussut tavaramerkki(mme) nyt sitten pöllitty lapinpolttajien toimesta???
https://www.is.fi/formula1/art-2000008007956.html
VB