^On kyllä onneton palkinto. Kyllähän se omaksi pitäs saada.
Vähintäänki ferrarin edestä on työtä tehty :)
Printable View
^On kyllä onneton palkinto. Kyllähän se omaksi pitäs saada.
Vähintäänki ferrarin edestä on työtä tehty :)
Nyt tuli sitten urheiluruudussa "uutinen", että Samuelsson sai N kpl seuraajia vuorokaudessa johonkin plättikseen. Toivottavasti urheilu-uutiset eivät mene tähän suuntaan tulevaisuudessa...
"Lapuan Virkiän Selja Virtanen (insta: @setzkupetzku, face: seljaofficial, twitter: @seljuzka) onnistui tänään suorituksessaan mainiosti. Someseuraajien nousussa tuli kauden kotimainen kärkitulos (ja pituudessa tulos oli 4,97)..."
^ Jospa tuosta muodostuu jokin e-urheilun alalaji.
Kyllä arvokisoihin joku seuraaja alaraja pitäis määrittää. Ketä kiinnostaa joku nobody, olkoon vaikka minkä tasoinen urheilija. Lisäksi omat siviilielämän hyvät hetket ja törttöilyt myös pitää ehdottomasti jakaa. Avioliiton ulkopuolisista suhteista ja eroista saa lisäpisteitä...
Ja kaikkiin yli tunnin kestäviin suorituksiin pakollinen sometauko...
Kaikkein parasta olisi vielä että olisit suosittu tubettaja. Samalla kun teet urheilusuoritusta niin teet livestreamingiä ja vastaat katsojien kysymyksiin.
^ ja juokset sitä kuuluisaa "puhevauhtia" :D
Ei kuluttajabisneksessä suoraan sanottuna kiinnosta yhtään mitä joku 35+ ihminen tekee. Trendit luodaan 15-30-vuotiaiden kesken ja vanhemmat matkivat niitä siinä vaiheessa kun nuoremmat ovat jo siirtymässä johonkin muuhun. Eiväthän nykyään nuoret edes katso televisiota kun ohjelmat katsotaan suoratoistona tai muuten netin kautta. Poikkeuksena markkinoinnissa on kalliimmat jutut kuten autot. Lasten vaatteissa markkinointi suunnataan vanhemmille niin kauan kuin lapsi ei itse päätä ostoksista. Asunnoissa ja sisustamisessakin suurin markkinointiponnistus menee 30-40-vuotiaille joilla on pienet lapset ja lisätilan tarvetta. Siinä vaiheessa kun ne lapset ovat teinejä, kaikki markkinointi on suunnattu heille, ei vanhemmille.
Ja vielä... jos sinulla olisi vastuullasi kasvattaa markkinoinnilla jonkin urheilutuotteen myyntiä, laittaisitko panokset sm-urheilijaan joka saa vuodessa 5 min urheiluruutuaikaa vai samantasoiseen urheilijaan joka sen lisäksi saa somessa säännöllisesti vaikka 5000 lukijaa kun sanoo että on tykännyt lenkkareistaan? Esim. monet paikallislehdet ovat levikiltään tuota määrää pienempiä eikä siellä saa niitä lenkkareita esiin ollenkaan samoin.
^Toki liiketoiminnan kannalta keskeistä on se, paljonko sponsoroitava auttaa kasvattamaan myyntiä. Tässä Samulin tapauksessa ilmeisesti kyseessä oli M-Nutrition.
Kuitenkin urheiluun liittyvät tuotteet vaativat usein sponsoroitavalta myös menestystä urheilussa. Jos Annimarin tulokset alkavat tippumaan sekunnilla, kuluttajia hän ei kiinnosta vaikka kuinka paljon keimailee Instagrammissa.
Urheilijoista suurimmat tulot maailmassa ovat kuitenkin urheilijoilla, jotka ovat tai ovat olleet lajissaan huipulla. https://www.forbes.com/athletes/list/#tab:overall
Samulin potentiaalisesta suosiosta kertoo se, kuinka paljon hän lopulta sai seuraajia. Yrityksen tulisi osata rakentaa menestyvän urheilijan kanssa brändiä, jossa urheilijan menestystä käytetään hyväksi mm. SOME-näkyvyydessä
Äläs nyt! siis ainakin silloin 80-luvulla just yleisöä - siis tavallisia urheiluhulluja jotka silloin oli keski-ikäisiä - todellakin kiinnosti kun joku ihan nobody nuori tyttö jätti aikuiset naiset taakseen, ekassa hölkkäkisassa seuraava nainen ( ja kokenut hölkkääjä Marja-Liisa Vähä-Ypyä) jäi 10 minuutin päähän. Hölkkä oli reilu 10 km. Ruåtsalaiset oli innoissaan kun joku numerolla 321 juoksee kaikkien ohitte ja tulee maaliin uudella reittiennätyksellä Lidingöloppetissa. En olisi ikinä voinu kuvitella että ruåtsalaiset kannustaa jotain nobody suomalaista niin paljon, upea kokemus :cool:
Todiste siitä että kyllä seurattiin ja kyllä nimi muistetaan, tulee vastaan nimittäin melkein joka päivä (silloin kun olen) töissä, että "sä olit se kova urheilija". Jotkut muistaa jopa pyöräilykilometrejäkin :D ne on joko lukenu palstaa, Fillari-lehteä tai sitten ...sanaa on julistettu.
Mutta alkaa tuo suomalaisten naisten 100m aidatkin olla jo melkoisen tylsää katseltavaa. Suomen ennätykseen pitäisi ehkä saada joku kirittäjä, ilmeisesti Paavo Nurmen kisoihin kiriapua olisi luvassa?
Meni yli 20 vuotta ennenkuin pystyin seuraamaan suomalaisnaisten kympin juoksua, en kyllä usko että tänäkään vuonna mitään 32-alkuisia aikoja nähdään...kymppiä varmaan juostaan seuraavaksi Kalevan Kisoissa.
to member "Spaceman" jos mun pitäisi jotain markkinoida niin se ei olisi urheilu, vaan vesistöhankkeet ja vaelluskalat, ja mä levitän kyllä sitä sanaa aina tilaisuuden tullen ~
:D ja mainittakoon sulle sekin että Kalevan Kisoissa silloin vuonna kivi ja käpy, juuri mun juoksutossuni sai liian paljon huomiota ( eikä ollut hyvä juttu) sekä se tosiasia että mun ikäiset ei tarvi mainontaa - osataan ostaa itekin itelle sopivat tavarat.
^ En epäile kertomustasi ja kisanumeron muistat varmasti oikein, mutta Lidingöloppethan oli 1980-luvulla yhtä Grete Waitzin juhlaa. Naisten matkahan oli silloin (jos oikein muistan) 15 km. (Naisia oli tosin mukana myös 30 km:lla).
Taisit olla silloin nuorten kirjoissa ja juoksit juniorklassenin matkan? 10 km?
Juniorisarjasta oli kyse tulosten mukaan, mutta viimeisen 30 vuoden aikana vain Ebba Andersson ja Frida Karlsson ovat juoseet Iisua nopeampaan aikaan tyttöjen/nuorten naisten sarjoissa. Ja vaikka he ovatkin hiihtäjiä, niin kummatkin ovat tunnettuja siitä, että happi kulkee hyvin.
Tyttöjen sarjassa mä juoksin ja tapasin Greten kans, Grete siirtyi myöhemmin miesten kanssa juoksemaan. Maastojuoksua ei voi verrata eri vuosina, se reitti voi vähän muuttua ja olosuhteet vaikuttaa. Reitti on takuulla muuttunu vuodesta 1982 kun lähtöpaikkakin muuttui siinä parin vuoden aikana, ebbat ja fridat ei ollu syntyneet pitkään aikaan siittä...:D ja siis haloo! mun ns. harjoittelu ja ammattiurheilijoitten harjoittelu, valmennus yms.
Vrt. Lada ja Audi ovat joo molemmat autoja.
Kaikkein eniten olisi auttanut kun olisi ollu kivuttomat jalat, ja tein kyllä itse suuria virheitä mutta en mä tienny.. olisihan se joku valmentaja tai joku joka vähän katsoo perään ja sanoo että ei noin, ollu varmaan hyvä olla.
Ai pahus, numero olikin 317 - seuraavana vuonna se oli 1, itse asiassa toi tuntemattomuus oli paljon parempi, kukaan ei osannu aavistaa että se heti paukusta lähteny jatkaa samaan tahtiin loppuun asti. Mutta joka jeesuksen kisan juoksin jalkavammaisena.
Mitä olen seurannut, koko kisa on menettänyt arvoaan tässä vuosikymmenten myötä aika oleellisesti. Tyttöjen sarjassa on käyny suomalaisjuoksijattaria voittamassa, mutta ei heistä sen kummemmin ole juttua ollut.
https://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/kis...pg?img=smaller
Mutta sitä mieltä kans että urheilu urheiluna ja tulokset pitäisi olla se kun riittää, mitään ittensä esittelyä somessa yms. tarvisi.
Monta kertaa mietin että olisinko mä halunnu juosta alusvaatteisillani? tai uikkareissa? Olisin halunnu semmoiset kireet trikoohousut, mutten saanu kun ne kuului pikajuoksijoille!! ja mitäs olisi auttanu jos olisi SE-tuloksesta annettu Ferrari viikoksi käyttöön. Isä kuskaa mun sillä kesätöihin Valkelle :cool:
Kristiina Mäkelältä aika komea sarja kotikenttänsä kisassa.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006578210.html
^ komea auto käyttöön viikoksi jäi silti saamatta. Kaikilta, tosin siellä varmaan potentiaalisia suomenennätykseläisiä muita ollutkaan ( ja tämä taisi olla Ferrari-tyypeillä tiedossa)
Kyllä, hieno suoritus! Olisi melkein suonut SE loikan noin hyvään sarjaan. Tämmöistä jälkeä kun näkisi myös isoissa kisoissa. Olen pitänyt Mäkelää aina enemmän suun soittajana ja uhoajana, joka jää sitten tosipaikan tullen karsintaan. Tai jos pääsee karsinnasta läpi, niin loppukilpailussa tulos hyytyy.
OOn kyllä vähä ihmetelly ku aika moni tekee hyviä tuloksia näin koronakesänä. Arvokisoja ei ole
^^ ne koko kisat oli tehty Kristiina Mäkelää ajatellen. Kotipaikkakunnan kisat.
^ urheilija haluaa tehdä tuloksia ja kehittyä oli arvokisoja tai ei. Suurimman osan arvokisat on Kalevan Kisat ja ehkä? Ruåtsi-maaottelu.
Hellekesäpäivinä se toimikin että kiinnostavin pikamatkalaji on viimeisenä joskus iltakasilta...eilen oli Ratinan illassa ankeempaa, ja lisäksi se oman lajin odottelu.
kun suomalaisilla ei ole paineta tulee tuloksia, useinhan arvokisojen jälkeen ihmetuloksia monessa lajissa yu:n ulkopuolellakin
Joo niinhän se varmasti on.
Ja varmasti uskallettu kokeilla vähän jotain uuttakin harjottelussa ku ei ole mitään menetettävää
Pertti Ukkola nosti taas tämän päivän Hesarissa 70-v haastattelussa esille riittämättömän harjoittelun noin yleisesti ottaen Suomessa. "”Koko urheilussa harjoitellaan Suomessa liian lepsusti. Olen satavarma, että olen oikeassa. Näin pienestä maasta harvoin löytyy lahjakkuuksia, vaan pitää tehdä paljon töitä, että menestyy.”" Kyllähän tuossa voi totuuden siemen olla, jotainhan ne norjalaiset tekee eri tavalla yleisurheilussakin.
Mutta kun se menee just näin! Jännittäminen ja ei ehkä ne omat odotukset, mutta kun yleisö odottaa ja voi että sentään....en mä varmaan ole ainoo joka jännitti ihan tajuttomasti.
Ja parhaiten se lähti kun huomasi että haa, ketään ei ole missään ja nyt kyllä lähtee :D tämä kylläkin pyöräilyssä ja vähän eri tilanne kun ei tarvinnu mitään tulosrajaa rikkoa tms. mutta hölkkäkisoissa se meni myös paremmin kun huomasi että voitto tulee, kyse on vaan että miten suurella erolla.
Juuri Johanna Peiponen hölkkäsi ratavitosen 16.23 ja Annemari Kiekara 16.18.
Ei se taso siitä tänä kesänä minuuttia paremmaksi mene vaikka miten olisi noissa ^ kisoissa ollu kylmää ja tuulista. Anteeksi mutta mä en vaan ymmärrä, jos on joskus ollut todella hyvä niin mitä ihmettä siitä saa että häviää itelleen minuuttikaupalla? Siis Annemarin tapauksessa.
^ puppy, mä voitin näitä o-kävijänaisia muuten, mutta sitten yllättävästi olympiavuonna 1984 tekivät kympillä ja maratonilla huikeita tuloksia, ja sen jälkeen palattiin jälleen kansalliselle tasolle. Mulla on jotain tiedonrippeitä miksi näin, mutta ei tarpeeksi ja ehkä sitä vaan ennen osattiin ajoittaa toi huippukunto osuvammin.
ps. ai että meille vanhoille, kivaa että tv:ssä tulee noita vanhoja yu-muisteloita ja juurikin kestävyysjuoksun puolelta, esim. Virenin voittojuoksuja.
Kymppi aikaan 27.28....
Naisten sileet pikamatkat. Jotenkin ajattelisin että hiuslisäkkeet ei varsinaisesti vauhtia lisää, mutta näyttää lisäävän. Kaikki varmaan muistaa Shelly-Ann Fraser-Prycen hiuslisäkkeet....ja tässäkin sitä tehokeinoa on käytetty ( jokainen hiuksiaan vaalentanu ja värjänny huomaa että tuossa on myös lisäkkeitä...ja toisen jutun kuvissa tämä varmistui )
https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000006582072.html
Jos miehetki ois käyttäny hiuslisäkkeitä niin alkasin epäilemään että niissä on jotai hämärää :)
Jaa että vuosi sitten olleet lisäkkeet toimii tänäkin kesänä, no jopas jotakin.
Itse asiasta en mitään tiedä, mutta minäkin olen satavarma, että olen oikeassa. :DLainaus:
Olen satavarma, että olen oikeassa.
Lenkkari - Gate! https://www.is.fi/yleisurheilu/art-2000006585187.html