Että olinpa oikeassa, ja nettityyppi väärässä.
Printable View
Että olinpa oikeassa, ja nettityyppi väärässä.
Kateus. Yleismaailmallinen ilmiö, ja ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia ...all over the world.
Joskus ajattelin että amerikkalaiset ja muut kuin suomalaiset ovat toisiaan kannustavia ja näinpoispäin, höpöhöpö. Ainakin w-clubilla ( nukkeklubi) sen näkee selkeetäkin selkeemmin, kun on kaksi hyvää kuvaajaa, niin toiselle ei anneta pisteitä ei piruvie anneta. Ja se toinen kuvaaja olen minä, toinen on ammattilaiskuvaaja. Onneksi otamme täysin erityyppisiä kuvia, mutta niin selkeesti tämän huomaa. Samoin jäsen jonka kanssa lähestymme 9000 pisteen rajaa, niin ei kumpikaan anna toiselle kannatuspistettä :D
Onneksi siellä on mukaviakin jäseniä kun kannustaa. Itse olen ylpeä että suomalainen harrastelija ( ja usein tuon esiin kuvan taustalta suomalaista luontomaisemaa) erottuu edukseen.
En ole kateellinen että jollain on jotain hianoa, mutta siitä kyllä että joku ottaa hyviä kuvia. Siinä sitten tulee vaan inspiraatiota että piruvie, laitetaan paremmaksi :D
Se että kun mm huonon sääennusteen takia päätän pitää vapaapäivän, sää onkin ennustetta huomattavasti parempi.
(Jos taas päätän että on ajopäivä vaikka sääennuste pitää sadetta mahdollisena tai vaikka sadepilvien liikkeistä on vaikea varmistua, toteutunut sää on aivan varmasti sieltä huonommasta päästä ja sadekuuro osuu kohdalle.)
Minulla lähti ääni, eli ilmeisesti kurkussa on jotain muutakin kuin siitepölyä. Onneksi on vasta keskiviikko, kyllä se tuosta lauantaihin mennessä tokenee. Puolisollakin näytti menevän tauti muutamaan päivään ohi.
Oikeastaan taas hyvä hetki ottaa rennommin. Sunnuntaista alkaen näyttäisi taas tuulevan etelästä ja luntakaan ei taida tulla helsinkiin asti.
Eilen Helsingiin päin ajellessani Tuusulan moottoritiellä ajoi ambulanssi vilkut päällä ohituskaistaa. Se mikä ei yllättynyt, että kaikki muut paitsi taxi antoivat heti tietä.
Ei yllättänyt, että kesäkuun ensimmäisenä sataa rakeita. Tai että ulkona on tälläkin hetkellä alle 3c lämmintä. Tai että koko viikon on puhissut yli 8m/s joka päivä.
Taitaa vastatuuleen kuseminenkin olla tällä hetkellä hauskempaa hommaa kuin pyöräily.
Terrori-isku ei yllättänyt taaskaan.
No että Turku on sairastunut Tampereen tautiin. ( = ylimitoittettuja ihmeellisiä rakennuskompleksihankkeita )
Aamulehden puolueellisuus, nimittäin ratikan suhteen. Niin iloisia ihmisiä koeistuu jotain paikallaan olevaa "suurta nähtävyyttä" ja yhtään negatiivisia kommentteja ei pääse lehteen.
Tänään(kin) niin moni asiakas kirosi näitä Tampereen yltiöhankkeita ja karmean näköistä revittyä kaupunkiraukkaa. Menee näköalat jonkun saunapömpelin takia, ja ihan varmana Eteläpuisto kumminkin jyrätään, ja kaikkien mielestä Ratinan kammotuskauppakeskus on vaan ihan kamala. Kansihanketta kans kirotaan. Haluttaisiin mieluummin että puistoja kehitettäisi ja että pääsisi sujuvammin kulkemaan, autolla ja pyörällä. Hieman iäkkäämpien ajokorttitodistuslaisten kanssa lähes joka kerta nämä asiat tulee esille kun siinä jutellaan.
( :D tosin yhden känkkäränkkäpoliisin mukaan potilaiden kanssa ei saisi keskustella kun sairausasioista vaan, ja sama poliisi ihmetteli myös että miten kaksi eri lääkäriä voi olla eri mieltä, ihme juttu :D )
^Ei kai tuossa kohderyhmässä mikään uudistusten ja muutosten tekeminen ole kovin suuressa suosiossa
Ei yllättänyt, ettei Sipilä vastannut haastattelupyyntöihin :D
https://seura.fi/asiat/seuran-selvit...8-55764b37-500
^forwardoin tuon jeesusteluihin.
Ei yllättänyt, että Lapin Kulta on "vetistä".
lagertesti @HS
Kovasti ollaan koulukiusaamista vastaan kaikkea "puutun peliin". No ei tarvitse miettiä miksi lapset kiusaavat, kun aikuiset antaa hyvää mallia. Ja kuka puuttuu peliin? ei kukaan, Bull Mentula saisi tulla tänne puuttumaan ja vähän ojentamaan typeriä "aikuisia", miehiä lähinnä.
Sääliksi käy näidenkin isien lapsiraukkoja, siinä on sitä isän mallia kun miehet kiusaa naispuolisia. Ootteko nyt omasta mielestänne kunnon äijiä? Minun mielestä pikkulapsia.
Ei korppikaan korpin silmää noki, mutta ihmiset on ihmisille ja vielä vähän kun lajitovereille varsinaisia piruja.
VesaP:n musiikkimaku on erilainen kuin minulla.
Jalkavammakierteeseen sitä on Johanna Peiposenkin u...no kausi päätynyt. Piruvie kun ei vaan opita entisten idioottien ( minä nimenomaan) virheistä, ei vaan ne pitää ite tehdä.
Sitten kun opitaan - on jo liian myöhäistä.
Sama juttu Annemari ja Alisa.
Garminin kadenssianturi. On se vaan hieno peli, kun vuositolokulla jaksaa nakuttaa paristoa vaihtamatta.
No se että kun mä nyt muistin ja viitsin levittää auringonsuojavoidetta ennen pitkää lenkkiä, niin eikös se aurinko ollut suurimman osan ajasta pilven peitossa!
PS Eikä oikeastaan yllättänyt että kun mä olin levittänyt sen voiteen niin huomasin että se ei niin erikoisen hyvälle tuoksu. Vilkaisu pullonpohjaan kertoi että parasta ennen oli ollut vuonna 2014. Voi olla että kaapista löytyy vielä vanhempia shampoo- tai hoitoainepulloja...
Joka paikassa tunkevat kiinalaiset ärsyttää ja humalaiset kiinalaiset vielä enemmän.
Se että kun ajaa kotiinpäin pitkää suoraa tylsää vastatuuleen eikä ajatus vuorovedosta tai peesaamisestakaan olisi mitenkään vastenmielinen, ainoa sivutieltä eteen sopivasti kääntyvä, jolla nopeasti päätellen on juuri sopiva eli napsua tai ehkä kahta kovempi vauhti, ajaakin kahta napsua kovempaa vauhtia ja ehtii vielä sen verran edelle että into ajaa väli kiinni sammuu miltei samassa kun se syttyy.
Ja matka jatkuu sitä pitkää suoraa tylsää vastatuuleen...
MMM:n Mestari. Se ylimääräinen M tarkoittanee Mielikuvitusystäviä?
Se, että monien lentokenttien jälkeenkin Tukholman Arlanda on kenttien kruunaamaton surkimus. Tunnin jono turvatarkastukseen lentokoneesta poistuttaessa (!) - vain yksi tarkastuspiste avoinna ja varmaan kesäharjoittelijat hommissa. Sääliksi kävi niitä muutamaa lapsiperhettä, jotka epätoivoisesti koettivat löytää olematonta WC:tä lapsilleen...
Tasokkaaksi mainitussa kahvilassa ei kassarouva osannut sanaakaan englantia ja laskutti vielä ylimääräisestä tuotteesta.
Britannian kenttien jälkeen todellinen mahalasku kansankodin todellisuuteen. HKI-Vantaakin tuntuu paratiisilta Arlandan jälkeen.
^ Minua paljon enemmän reissaavalla paremmalla puoliskolla on
vastaavia kokemuksia, jopa Heathrow vaikuttaa nykyisin ihmismäiseltä.
Hki-Vantaalla pahin riesa taitaa olla ne havitellut kiinalaiset käytöstavattomuuksineen.
Kotimaiset örvelöturistitkin ovat miellyttävämpiä tapauksia.
Joskus maailmassa Ruotsi on voinut ollakin kansankoti, mutta eihän esimerkiksi sillä miten Arlandan turvatarkastukset sujuvat tai ovat sujumatta ole sen kanssa sen enempää tekemistä kuin Alkon viinivalikoimien laadulla suomalaisen raittiusliikkeen kanssa.
Swedavia on tarjousten perusteella tehnyt sopimuksen jonkun yksityisen toimijan kanssa. Securitas siellä oli ennen, mutta hävisi, nyt siellä on norjalaisten omistama Nokas, mutta välissä ehti olla joku kolmas.
PS Yhdellä mun maailmanmatkaajabisnesmiestutulla on sellaisia vähän erikoisia piirteitä ja päähänpinttymiä - eli se on mulle siinä suhteessa sukulaissielu - ja se asioi periaatteessa aina ja joka paikassa maan kielellä (tai jollain maan kielistä, as the case may be). Joko se opettelee etukäteen tilaamaan mitä haluaa tai pärjää ilman. Internetin ilmestymisen jälkeen ei kuulemma ole ollut vaikeaakaan!
Tero Pitkämäki. Aika oli, ja meni.
Täyttelin netissä Opel Insignia Grand Sport ruksilistaa ja lopussa ruudulle tuli pop up, jossa ehdoteltiin koeajoa ja luvattiin 2x leffaliput sähköpostiin, jos vain lanketin täyttää. Totta hitossa täytin, koska liput luvattiin siinä kuitenkin vastikkeetta ja voimassaoloakin yli vuoden.
Yhteydenotosta laitoin huolellisesti kruksin kohtaan sähköposti. Varmuuden vuoksi jätin myös puhelinnumeron täyttämättä. Kolmen vartin päästä kuitenkin sitten soittavat, en viitsinyt vastata. Laitto sitten vielä tekstarinkin. Mutta leffalippuja ei ole näkynyt.
Katson tulleeni tuossa jo kahdesti petkutetuksi, vaikka en ole edes myymälään ehtinyt. Asiointi saa jäädä tähän. Kokemus ei heikennä yhtään käsitystä autonmyyjistä huijarina.
Ajelinkin sitten toisaalle ja ostin uudet renkaat :)
Hö. Tegelissä joitain vuosia sitten (5v?) ja silloin homma sujui pikkukentällä mukavasti, eihän se ihan moderni ollu, mutta kuitenkin. Joskin Shönefelt oli silloin(kin) "työn alla", mutta mitä kuvia nähnyt, niin sehän on hirmu hieno, vaikka ei toimikkaan.
Äkkiseltään ei tule mieleen yhtään huonoa kenttäkokemusta, ehkä olen vain parkkiintunut.
Se Schönefeld, jolla ite kävin, ei ollut tämä uusi siinä naapurissa, vaan se sellainen vanha Itä-Saksan halli, josta mm. Ryanair lentää. Siinä oli kyllä kokemukset samassa nipussa - itäsaksalainen lentokenttäparakki ja Ryanair. Voi ziisus!
^ Jaa, no sitte :D
No Kairo oli aika paska kokemus toistakymmentä vuotta sitten, lieneekö parantunut sittemmin? Ei ollut tauluja/näyttöjä vaan mammat kiersivät papereilappujen kanssa huutelemassa lähteviä lentoja. Baarissa hinnasto ainoastaan ählyksi, opin siinä odotellessa ählyjen numerot setelien, hinnaston ja vaihtorahojen perusteella [emoji2] Turvatarkastuksia ennen koneeseen pääsyä oli kolme eikä asiakaspalveluun ollut hirveästi panostettu. Ja Kairo nyt kuitenkin on ns. iso laitos eikä mikään korpikenttä.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Foorumistit, jotka ovat huomattavasti fixumpia kuin foorumistit.
Kasasin läskin postin pihalla, ennen kuin sain sen kasaan oli kysytty jo kolme kertaa että "eikö sillä ole raskas polkea".
:D
En muista mitään kummallista Arlandasta, viimeksi viime kuussa kävin. Charles de Gaullinn Finnairin tiski on ollut vaikea. Jos ei ole ensimmäisten joukossa saa jännittää pääseekö luukulle ajoissa. Ne lisää työvoimaa just silleen että ehtii kun menee aika umpeen. Olen siellä jonossa kuullut tarinoita miten on käynyt. On myöhästynyt tiskiltä, laittaneet seuraavalle lennolle mutta ei ole kerinnyt siihenkään eikä seuraavaankaan. Paikallista työvoimaa. Mutta ei nuo yleisiä sielläkään.
Parin kertomuksen mukaan Egypti on ylipäätään matkakohteiden pahnanpohjimmaisia.
^ Olisit vastannut että eihän sitä vielä voi tietää.
:p isommat kaupungit ( varmaan jotkut työryhmät) ovat mietiskelleet ja laskeskelleet pitemmän tovin, ja johtopäätöksenä tämä tuleva sote pikemminkin lisää, kuin laskee terveyden/sairaanhoito kustannuksia.
Olisitte vaan heti kysyneet Tempokisulta :D
Kairo on viime vuosina ollut muuten ihan toimiva, mutta Turkishin lennoilla Istanbulista kaikki matkatavarat eivät aina mahdu kyytiin. Niitä sitten tulee seuraavana päivänä, eikä hakeminen kentältä ole ihan pikkujuttu. Puolitoista tuntia keskustasta taksilla kentälle, siellä kaksi tuntia laukkujen saamista, sitten puolitoista tuntia takaisin. Iso miinus kentälle/lentoyhtiölle.
Tegel menettelee, ja saa vähän anteeksikin - onhan se sellainen hiukan reppana vanhempi sukulainen joka on joutunut hommiin joihon ei kertakaikkiaan ole saanut valmiuksia. Willy Brandtia odotellessa siis. Frankfurtista minulla on huonoja kokemuksia, mutta kun ne perustuvat vain kahteen transit-kokemukseen EU:n ulkopuolelle, on vaikea sanoa kentästä mitään yleistä.
Charles de Gaulle on oman (ja työkaverin) listan peränpitäjiä. (Suomalaisen/Omalta kannalta) epäloogisia terminaalijärjestelyjä jatkolennoille, sekavia opasteita, ynseää palvelua ja joustamattomuutta. Matkatavarat jäävät kentälle tai päätyvät väärään kohteeseen.
Erityishuomio Bilbaon osalta: kaupungissa on kentän turisti-infon mukaan vain yksi tilataksi, johon saa mukaan polkypyörän isohkossa pahviboksissa. Sitä piti hetki odotella, kun toukokuussa kävin oma fillari mukana.
LISÄYSTÄ: Arlanda, ai niin sellainenkin vielä on olemassa! Olen lentänyt sinne yli 20 vuotta sitten eikä kokemus kentästä ollut häävi. Näinköhän se on jäänyt niille sijoilleen...
Mitä ihmettä? Siellä on ollut sen verran turistikatoa, että hinnat ovat tippuneet ja tilaa riittää. Ei kannata tyytyä pyramideihin ja egyptiläiseen museoon. Kurkkaa tämä pari vuotta sitten tekemäni reissukertomus Prezistä.
Hupaisin kokemus Kuubasta.
Piti jatkaa sisäisellä yhden välilaskun kera määränpäähän, mutta reittisuunnitelma muuttuikin lennon aikana – ilman mitään ilmoitusta! Lennettiinkin ensin suoraan määränpäähän ja ilmeisiestikin vasta sieltä alkuperäiseen välilaskukohteeseen. Kyllähän siinä ihmettelin, kun välilaskua alkanut kuulua, mutta enemmän se aiheutti hämmennystä paikallisten keskuudessa ja siellä alkoi päät pyöriä kovastikin :D
Arlandassa en muista toviin käyneeni, mutta joskus aiemmin tuli useinkin siellä kulkinetta vaihdeltua, ei mitään erityisempää muistu sieltä, kenttä muiden joukossa.
Mutta jos joku kenttä pitää nostaa esiin, niin Moskovan Šeremetjevon. Moderni hohtavan siisti ja toimiva laitos. Ja mikä parasta, ei ihmispaljoutta, lähes tyhjät tilat joka kerta!
Ja Kastrupissa safkojen puolesta paras lounge ever. Vasta uunista vedettyjä pizzasuikaleita, tanskalaisia voikkareita ja kaikkea muuta madollista.
Laskeskelin hätäseen ja päädyin käyneeni ainakin 39 eri kentällä. Saattaa olla, että joku on tuosta jäänyt poiskin.
Varasin pari vkoa sitten autolle puunaus- ja pinnoitusajan huomiselle. Eli auto laitetaan kiiltämään viimeisen päälle ja maalipinta saa suojapinnoituksen. Mikä EI yllättänyt?
"
Pilvistä, runsasta sadetta
"
Jes. Eli auto on paskanen taas kun ajaa sen pois autonpesupaikan pihasta. **TTU. Ja autoa saa ekaan kahteen viikkoon pestä edes.