No discovery paketissa tietysti. Yhtään ei kyllä pysty tinkimään kanavamäärästä.
Tuo eurosport.com on siis ihan sama paketti mitä aina ennenkin. Sivun nimi on vain muuttunut. Tuo 40e setti on ollut minulla jo kesästä asti, kun 20e tarjous loppui.
Printable View
Niin ja siellä eurosportplayer/com kauttahan näkyy myös se gcn striimi, eli voi vaihdella suomalaisen ja englantilaisen selostuksen/mainosten välillä.
Näkyihän playerissä viime vuonna suomenkielinenkin selostus ilman mainoksia. Eiköhän se tänä vuonnakin tule, jos vaan tajuaa klikata oikeaa linkkiä.
Mä tingin ja irtisanoin f1tv:n. Ei se olis myöskään kuin noin 110 euroa vuosi mutta en taida nyt raaskia. Jos yrittäis vaikka käydä pyörälenkillä sunnuntaisin iltspäivällä kisan katsomisen sijaan. Mulla ei ole mitään netflix, hbo tai muitakaan kk velotteisia kylläkään (paitsi spotify) eli ei se f1 ja eurosport yhdistelmä paha olis.
Se oli aina yhtä arpomista minkä sattui avaamaan :)
Toinen hassu oli se, kun sillä toisella toisella linkillä tuli mainoksia (ja itse sattui olemaan mainoksettomassa versiossa) niin selostus loppui samaksi ajaksi. Välillä ihmetteli sitten miksi tuli hiljaista hyväksi toviksi.
Oli siinä joku logiikka. Multi-language-linkki oli muistaakseni yleensä ilman mainoksia tai sitten se pidempi lähetys kahdesta vaihtoehdosta. Nyt täytyy .com sivustolla keksiä taas uudet tavat arpoa oikea linkki.
No kukaan ei maksa f1 katsomisesta. Niihin nukahtaa. Minullakaan ei ole ensimmäistäkään maksukanavaa, eikä yleensä edes spotifya. Nyt otin trainerikauden ajaksi tidalin musiikille.
Ne elisaviihteet sun muut maksavat ihan älyttömästi vuositasolla. Ei vaan tajua miten porukka voi työntää noihin rahaa.
CGN+ on ollut minusta ok. Siellä on paljon katsottavaa ja toureista tuli usein samana päivänä tiivistelmä jonka pystyi katsomaan illalla jos kisa oli jäänyt väliin. Hinta 40 eur per vuosi on kohtuullinen. Minusta siellä oli kisoista aina kaksi streemiä, toinen missä alun live studio osuus ja vain englanti selostus ja toinen mikä alkoi myöhemmin ja siinä valittavana joku 10 kieltä.
Eurosportin uusi appi on hieman sekava mutta opin sitäkin käyttämään. Eurosportilta katson tennistä. Siellä on valittavana Spoiler -nappi jolla voi peittää tulokset. Ihan kätevä. Kielivalintojen hakeminen välillä tuskaa. Ehkä tuo paranee vielä mutta alku on aika kurjaa käyttäjän näkökulmasta.
Molemma ES kanavat saa TV pakettiin DNAn sopimuksella kaiken muun roinan lisäksi, eikä maksa varmaankan kuin kymmeniä senttejä kuussa. Maksan Kalevasta ja Hesarista enemmän ja omassa budjetissa nuo ovat samassa ryhmässä.
On tuolla telkkarilla sisältöineen paikkansa, vaikka someaikaa elämmekin.
Antennitelkkariin saan Eurosport 1 ja 2 hintaan 13,45€ kuussa (CI-kortti ja lukija erikseen), tämä on halvin paketti jossa on neljä kanavaa. Meillä muut kanavat taitaa olla jotain Nat Geo -kanavia tms.
Telkussa Eurosportit on pyörineet sujuvammin kuin ATK:ssa joten tilaus saa jatkua.
Mulla kaikki munat yhdessä korissa, kaks kännyä, kaapelinetti liittymineen, kahdeksan kanavan TV mix-paketti. Kiinteän netin nopeus 400 ja laskua kertyy suunnilleen Hesarin verran vuodessa. Jyvitän noille sporttikanaville joitakin kymmeniä senttejä tuosta, tärkeitä kaikki konsanaan ja tarkka olen, konnille en maksa mitään. -:
Tuosta jäi kokonaan mainitsematta, että paketti sisältää mainion pääsyn areenaan ja juutuuppiin, samoin paljon tallennettuja ohjelmia, joihin on helppo pääsy. Tämä on aivan muuta kuin vain tv.
Arvostan paljon helpon toimivan pääsyn molempaan ES kanavan ohjelmaan kaikkia muuta luettelematta.
Tämä tulee DNA hubi ja kaapeli-netti/TV laitteilla meille, näyttöinä pari pientä ruutua.
Eräälle tuttavalleni jokseenkin sama tulee antennitalouteen, heidä valitsemallaan sisällöllä, jota en tiedä eikä tämä ole mainos
Mä en ihan näe kaikkia noita suurena etuna. Pääseehän Areenaan ja Tubeen myös suoraan uusien telkkarien sisään rakennetuilla ohjelmilla. Tai kännykällä ja sitten kuvan streemaamalla telkkariin. Eurosport.cominkin saa kai android-telkkariin asennettua, se on vielä testaamatta mutta kännykästä ainakin sen saa taas tosiaan siirrettyä telkkariin ihan täydellä kuvanlaadulla telkkarin sisäänrakennetun chrome castin kautta.
Ja tuo hinta eurosportille on vuodeksi nyt sen 40 euroa.
Ja kuten toisaalla on ollut puhetta, viaplayn urheilutkin muuten näkyy Telia tv:n kännykkäsovelluksen kautta ilmaiseksi ja siitä kuvan saa niin ikään suoraan telkkariin. Eli toimii vaikka niissä hiihdon mc-kilpailuissa joihin ylellä ei ole sopimusta.
edit. Toki meidän talonyhtiössä on vastikkeeseen leivottu (4 euroa laskennallisesti per asunto) Elisan kuitukaista joten erillistä nettisopimusta en tarvitse ja sitä en siksi laskelmissa ja pohdinnoissa huomioi.
Meillä arvostetaan käytön helppoutta, ollaan jo ikivanhojakin ja vaimoni etenkin on hyvin vähän kiinnostut muusta kuin toimivuudesta. Taloyhtiön sopimus myös nyt pohjalla.
No niin, nyt tulee Pariisi-Nizza ajosta suora lähetys Peter Selinin äänellä höystettynä!
^ Peter Selinin ääni kuuluu muuten niihin, joita jotkut inhoavat niin että mieluummin poistuvat huoneesta jossa pyöräilylähetystä katsellaan tai kysyvät kauanko tuo vielä kestää ja vastauksen kuultuaan kertovat lähtevänsä siksi ajaksi ulos:D
(Voisin kuvitella että suurin osa heistä on naisia. Tosin on myönnettävä että osasyy siihen etten voi joitain urheiluselostajia sietää on heidän äänensä tai puhetapansa.)
Mutta tänään ja huomenna Eurosport vihastuttaa siksi että Pariisi-Nizzan ja Tirreno-Adriaticon etapit on laitettu Eurosport 2:lle (jota en näe, koska olen sellainen mitä englanniksi kutsutaan "cheapskateksi" - vaikkei ykköseltä tulekaan samaan aikaan jotain suositumpaa (snooker, tennis, mitä niitä onkaan?) suorana lähetyksenä. Ei, Eurosport 1 näyttää UAE Touria uusintoina:mad:
Operaation tarkoitus ei voi olla mikään muu kuin saada maantiepyöräilystä palavasti kiinnostuneet joko tilaamaan myös Eurosport 2 tai ehkä enemmänkin se helkutin Discovery+!
No, onneksi la ja su palataan normaalimeininkiin eli ykkösellä näytetään kulloinkin tärkein urheilutapahtuma suorana. Mutta arvattavaksi jää toistuuko tämä seuraavissakin yhden viikon ympäriajoissa...
Oli jakso minullakin, kun inhosin Selinin selostustapaa, mutta siitä jo yli kakskytvuotta ja nyt jo pitkään kaivannut, kun se on puuttunut...
Oma suhtautumiseni Peter Selinin ääneen on varsin neutraali ja siedän melko hyvin hänen toistuvia fraasejaankin. Eikä minua pahemmin haittaa sekään kun mennään sille kuuluisalle matkaopaspuolelle.
Olen kuitenkin sitä mieltä että pyöräilyn selostaminen ilman kommentaattorin apua on jokseenkin ylivoimainen tehtävä kelle tahansa; en oikein jaksa kuunnella sitä yksinään selostavaa ruotsalaistakaan (jonka nimeä en ole ikinä oppinut muistamaan). Vacchikin on parempi silloin kun Adamsson on aisaparina.
En tiedä kumpi on sietämättömämpi, Carlton Kirby vai Rob Hatch, harmittavasti nämä jakavat vetovastuun isoissa ympäriajoissa. Toisaalta sitten ES/GCN+:n Matt Stephens ja Dan Lloyd tarjoilevat parasta selostusta mitä tiedän, silloin harvoin kun ovat äänessä.
Mun mielestä Marty McCrossan on ollut hyvä naisten kisoissa. Ainakin pysyy perillä kisan tapahtumista, toisin kuin Matti Heikkinen.
Jännä. Carlton höpöttelee välillä omiaan, mutta en mä sellaisesta ärsyynny. Mulle koko englanninkielisestä tiimistä vain Sean Kellyn puhetapa on joskus aika raskas: joutuu aina vähän erikseen keskittymään että jaksaa kuunnella millainen pointti sieltä on tulossa ja sitten kun se onkin vain sama mitä selostaja juuri sanoi mutta tylsemmin niin voi v...
Selinin osalta tuollainen raskaus on toki ihan omissa sfääreissään. Parempi sekin kuin joku kuolettavan tylsä selostaja, mutta eipä juuri tule suomenkielisiä lähetyksiä seurattua jos voi valita.
Mun oma englannin osaaminen on niin kehnoa, että en oikein pysy tilanteen tasalla ilman kovaa pinnistelyä. Niin arvostan kyllä Selinin selostusta. :)
Ennen kuin lähes kaikki kisat tulivat katseltaviksi jonkun englanninkielisen palvelun kautta, kiihkeimmät maantiepyöräilyn ystävät seurasivat jonkun striimin kautta belgialaisia flaamiksi eli hollanniksi selostettuja lähetyksiä. Aluksi he eivät tietenkään ymmärtäneet sanaakaan ja monien ajajien nimetkin jäivät ymmärtämättä, kun niiden lausuminen poikkesi huomattavasti siitä mihin he olivat tottuneet.
Mutta ajan kanssa pyöräilytermit tulivat tutuiksi ja jotain jo itsekin pyöräkilpailujen taktiikasta ymmärtäville riitti että sai tietää keitä ruudussa näkyvät ajajat olivat silloinkin kun niin sanottu grafiikka ei sitä kertonut.
Voi tosiaan olla että Selinin poisvalinta on pohjimmiltaan jonkinlaista snobismia, kuvittelua siitä että on fiksumpi kun kuuntelee muka parempia selostajia:cool:
Vähän vakavammin: kaikkihan he jossain määrin höpöttelevät omiaan, mikä on täysin luonnollista, koska on mahdotonta pysyä tiukasti asiassa ja analyysissä monen tunnin lähetyksen ajan. Ongelmaksi se nousee vasta kun höpöttely tuntuu vievän huomiokyvyn ja kun höpöttely jatkuu silloinkin kun tapahtuu jotain selostamisen ja nopean analyysin arvoista.
Eri joukkueiden taktiikasta ja siitä mitä on parhaillaan tapahtumassa ja mitä todennäköisesti tulee tapahtumaan voi tietenkin aina olla erilaisia näkemyksiä eikä selostaja ole huono siksi että hän lukee kilpailun vaiheita toisin kuin katsoja - ei edes silloin kun jatkotapahtumat osoittavat katsojan olleen lähempänä oikeaa:rolleyes: Mutta on selostajia, jotka ovat poikkeuksellisen usein pihalla eivätkä korjaa näkemystään, vaikka lähetyksessä mukana oleva kommentattori kuinka yrittää häntä valaista, ja silloin saattaa selostuskieli vaihtua nopeasti...
PS En siis ole aikoihin kuunnellut Seliniä säännöllisesti enkä siksi osaa sanoa miten usein hän on pihalla tai miten hyvin hän yleensä on kartalla.
Minulle pro-kausi alkoi taas Peter Selinin selostusten myötä. Jotenkin en vain saa sydäntä samalla tavalla mukaan muiden selostajien kanssa.
Varmaan olen liiaksi tottunut Seliniin. Onhan tässä yhteistä taivalta vuosikymmeniä.
Snobismi saattaa joillakin osua. Ehkä vähän pitää päästä korottamaan itseään? Vaikeaa se on silti, Selin ajaa yli seitsemänkymppisenä yhä enemmän kilometrejä maantiepyörällä kuin... mitä... 80-90% fillarifoorumilaisista?
Minulla on jostakin 3-4 vuoden takaa muistikuva Eurosportilta, kuinka enkkuselostaja ei tunnistanut Jonas Vignegaardia naaman lähikuvista. Se oli hämmästyttävää. Tämä ei missään nimessä ole koskaan tapahtunut Peter Selinillä, hän tuntee jumalauta kaikki proffakuskit pelkästä takapuolesta :D
Selostajat tietysti kannattavat myös oman maansa kuskeja. On ollut ihan hauska kuunnella vaihteeksi espanjankielistä selostusta. Selostaja heti innostuu, kun espanjalainen nousee kärkeen. Ihan sympaattista, kun ei he pärjää kuitenkaan. No, tänään oli Enric Masilla ihan hyvää yritystä Tirreno-Adriaticossa, mutta vajaaksi jäi. Onneksi ei tarvi kuunnella sloveniankielistä selostusta. Vois pian kyllästyä hehkutuseen :D
"Varmaan olen liiaksi tottunut Seliniin. Onhan tässä yhteistä taivalta vuosikymmeniä."
Sitaatti Teemun ajatuksista Selinistä kisaselostajana, hyvin olen samaa mieltä. Selin selostaa muutakin kuin juuri nyt tapahtuvaa, minkä katsojakin näkee ruudulta samanaikaisesti. Joitakin toisia selostajia, vaikkapa jostain toisesta lajistakin, ei ole ilo kuunnella, kun puuttuu Selinin tapainen selostuksen, sanoisinko "lavennus".
ES bisnes saanee Suomesta aika vähän tuloja eikä näin ilmaispalveluna tarjoa meille palveluaan?
Papa Selin tehnee lähes talkoohengessä hommaa, kun banaani taskussaan fillaroi kotoaan selostamoon?
^ ^ Snobismi voi olla myös demokraattista eli snobi voi vilpittömästi toivoa että muut nousisivat hänen tasolleen :cool:
En ole ihan varma olisinko vielä vuonna 2020 tunnistanut Vingegaardia sen paremmin kuin muita pelkästään nimenä lähtölistassa tuttuja ajajia. Mutta on totta että on joitain selostajia, joiden kyky tunnistaa ajajia ajotyylin perusteella on käsittämätön sellaiselle, joka ei pysty samaan kuin jonkun Froomen tai Vansevenantia tai Alaphilippen kohdalla...