Kyl se varmaan toi Spessu olis jos tommosen hommais. Tuo säätövara 75-100mm, mallista riippuen kuulostaa vaan suht pieneltä, ainakin 75mm. ja onhan noilla useampi satku hintaa ainakin täällä.
Printable View
Kyl se varmaan toi Spessu olis jos tommosen hommais. Tuo säätövara 75-100mm, mallista riippuen kuulostaa vaan suht pieneltä, ainakin 75mm. ja onhan noilla useampi satku hintaa ainakin täällä.
Yksi asia mikä myös hieman mietityttää on toi, kun noissa ilmeisesti ennalta määrätyt 3(?) asetusta, eli satulaa ei voi portaattomasti nostaa/laskea haluamalleen korkeudelle. Sitten on ainakin Command Postissa näköjään 2 tai 3kin eri traveliä, ainakin pienin 75mm vaikuttaa liian lyhkäseltä.
Voi kökkö. Mulla on liian kapea satulatolppa. Command Postia ei tehdä noin kapeana kuin korkeintaan kalliissa hiilarimallissa, joka yli 500e.
^^ Koitas tiputtaa sun satulaa 7,5 senttiä ja kokeile onko riittävän alhaalla, veikkaan että on.
Itse olen ajanut command postilla sekä portaattomalla säädöllä olevalla tolpalla, ja mun mielestä portaallinen on parempi. Portaattomassa tuntui aina että se jakkara meni väärälle korkeudelle, portaallisessa tuli sen sijaan aina tutut korkeudet lukitukseen.
Ja uusissa spessun hissitolpissa pitäis käsittääkseni olla 10 lovea, eli säätövara kasvaa.
Ostaisin spessun tolpan tohon Mutziinkin, mutta ei löydy oikeaa paksuutta joten jäykällä ja pikalukolla mennään toistaiseksi kunnes sopiva hissitolppa löytyy.
Siis mä en voi hommata Spessua, koska ne ei tee noin kapeita tolppia. Joku tämmönen se pitäs olla, mistä löytyis edes joku koko, jossa kapeampaa tolppaa http://reviews.mtbr.com/ks-lev-seatpost-review. mulla ei siis vielä ole hissitolppaa.
Joo kyllä mä sen ymmärsin ettei spessu käy, mutta oletko kokeillut tiputtaa sitä satulaasi sen 7.5 senttiä ja koittaa ajaa sen jälkeen, kun meinasit että se droppi on liian pieni. Ihan vaan testimielessä. Ja sitten se, että funtsit onko se portaaton vai portaallinen parempi.
Joo, minähän tiputtelen ja nostelen sitä joka lenkillä, millon mitenkin paljon. En ole tosin tarkemmin katsonut miten isolla alueella liikun. Tuntuisi vaan, että portaattomalla voisi saada paremmin osumaan kohdalleen.
Kokeilin laskea 7.5cm, en tosin ajaa voi kun himassa, mutta kyllä se aika alas tuli, suunnilleen sille korkeudelle, mihin sen voi laskea jos on satulalaukku ja menee portaisiin, ilman laukkua saatan vielä hieman joskus laskea, mutta tällä pystyy kyllä jo laskeutumaan ja jalat yltää maahan jne.
Se vaan, kun ei ole päässyt kokeilemaan koskaan hissitolppaa niin väkisinkin mietityttää, että miten ne säädöt osuu kohdilleen, vai osuuko. Kyllä toi 75mm ilmeisesti saattaisi olla itselle riittäväkin, kuulostaa vaan niin vähältä.
Mulla on Giantin hissitolppa, portaaton 75mm säätöä ja vaijeritoiminen nappula ohjaustangossa. Myös 100mm ois ollu valikoimassa. Erittäin hyvin on toiminut. 75mm kuulostaa vähältä, mutta on riittänyt täysin ja mun tohon M kokoseen läskispessuun jos laittaisin pidemmällä dropilla niin 100 mahtuis vielä, mut 125mm olis jo siinä ja siinä riippuen tolpan yläpään rakenteesta että meniskö maksimikorkeus ylitte jo nykyisestä vaikka tolppa olis jo niin alhaalla kuin menee. Eli kantsii vähän mittailla ja tutkia miten paljon sitä droppia mahtuu ja kuin paljon sitä yleensäkkään voi kuski tarvita.
Ja painavana kuskina järkeilin asiaa siten että pienemmän dropin tolppa on kestävämpi kun sitä sisäputkea on vähemmän ulkona kun penkki maksimikorkeudessa.
Ice v8:ssa mm on kapeammillekin satulaputkille tarjontaa. Täytyy tutkia mitä kaikkea olisi tarjolla tossa 27.2 koossa.
^ Joo, se 75 saattaa riittää minulle, eihän mulla hirveän pitkästi ole koipiakaan. Olen vaan tottunut säätämään satulaa todella paljon, minun ylimmän asennon ja alimman asennon ero on yli 75mm, mutta täytyy miettiä onko toi riittävän lähellä sitä kuitenkin, tulisiko 100mm:ssä jo liikaa.
Spessullahan on tuo xc mallin droppitolppa 27,2 koossa
Osta joku halpis tolppa pyörääs. Niissähän on noita pienempiä kokoja. 75mm riittää kun pistää riitttämään.
Sinun maastopyöräilyinnostuksestasi päättelisin ,että 1v ja sinulla on jo täysjousto alla missä on normikoon satulaputki. Tämä tauti kun nappaa kiinni niin se on menoa ja raha on vaan järjestelykysymys pyöräkuumeiselle.:)
^^ Ai semmosiakin on, pitääpä tutustua.
Totta turiset. Mä oon kyllä tosi köyhä, mutta kummasti sitä löytää tavaraa myytäväksi ym. saadakseen uutta rengasta, stemmiä jne. ja kyllähän hyödylliseen harrastamiseen kannattaakin panostaa. Hyvin mahdollista, että tulevaisuudessa on jonkinmoinen täpäri alla, toi vähän hidastaa kun ei minun kokoisia pyöriä liian paljoa ole edes kokeiltavaksi, mutta tosiaan hidaste on hidaste, ei este.
Olikos se Nana jossain ketjussa maininnut painavansa jotain alle 50kg? Veikkaan että Ice ja sen kopiot kestää tuon painoista ongelmitta kauan. Vähän väljähän se on jo uutena, mutta sen joko antaa haitata tai ajaa vaan. Siihen on kohtuu helppo porailla lisäreikiäkin jos ei korkeudet satu kohdalleen. Kesti se minunkin satakiloista persettäni täpärissä toista vuotta.
Joo, 45kg ja risat. Mitä se väljyys tässä tapauksessa käytännössä tarkoittaa? Penkki liikkuu vaikka on lukittautunut jollekin korkeudelle? Kun mulla ei ole ollut hissitolppaa niin niiden toiminnot ja toimimattomuudet ei ole itselle tuttuja.
Tolppana RockShox Reverb Stealth ja siinä on pikkasen klappia. Tolppa siis uusi ja oliko se niin että on vähän kuin ominaisuus? En ole kokenut parin viikon aikana ongelmaksi mutta alkoi vaan kiinnostamaan ettei mitään peruuttamatonta vauriota synny.
Väljyyttä on kiertosuunnassa vähän, eli satula pyörii +-5astetta. Samoin tietty heiluu etu/taka/sivusuunnassa pikkuisen.
Minulla hieman neuroottisena absoluuttisen vikadiagnostiikkakorvan omistajana vähän alkuun pieni kolina häiritsi, mutta sekin muuttui henkisesti kasvattavaksi kokemukseksi, enkä enää ressaa pikku kolinoista.
Kiitti, kiertosuunnassa tosiaan sitä liikettä pari kolme milliä satulan kärjestä mitattuna.
Mulla ks lotaa ehken vielä enemmänkin, mutta ei kyllä häiritse minkään vertaa. Silloin alkoi häiritä kun oli pultti auki ja pyörimisen lisäksi satula liukui edestakaisin ollen joka istumalla eri kohdassa.
nih..
*Yrittää kuvitella miltä tuntuu kun satula heiluu 5 astetta suuntaan tai toiseen.*
Ei auta, ei mulla ole hajuakaan häiritsisikö itseäni ja jos niin miten paljon, kun kaikki tolpat on pysyneet toistaiseksi paikallaan kuin nakutetut.
Taitaa olla lapin lisää, ravistin mutulla tuon arvon. Sanotaan +-2,5 astetta, niin ollaan lähempänä. Eikä se tosiaan uutena niin horo ole. Siellä on niiden muoviohjureiden tilalla alumiiniohjuri ollut jo jonkun puolitoista vuotta. Alkaa sekin olla jo kulunut ja varmaan johdeuratkin jo vähän hioutuneet.
ICE V8 tolppa tuli hommattua Fatbikeen, kyllähän klenaa vähän kierto ja etu - taka suunnassa. Aluksi se tuntui vähän hassulta ajossa, mutta parin ajokerran jälkeen sitä ei enää edes huomaa.
Täytyy porata lisäreikä ylimmän ja keskimmäisen reiän väliin, se on se alue jota omien testien mukaan tulee käytännössä käytettyä. Alin reikä on jo aivan liian matalalla, siinähän osuu polvet jo leukaan polkiessa :D
Aluksi vierastin ajatusta porttaallisesta säädöstä, mutta tuohan on oikeasti todella hyvä, tietää aina mihin korkeuteen se tippuu kun vivusta painaa. Vipua sanotaan jäykäksi, paha sanoa kun ei ole mitään kokemusta muista hissitolpista, mutta eipä tuo minusta ole mitenkään huono käyttää.
Kokeillaan 9.8:ia seuraavaksi parin LEVinneen KSän jälkeen. Ensivaikutelma on ainakin positiivinen
.http://i5.aijaa.com/t/00240/14011242.t.jpg
Mihin muuten LEVit ovat LEVenneet, jos sopii kysyä? Hajoaako sieltä jotakin vai meneekö sielä vaan fluidit sisällä sekaisin..?
Mulla lähti myös reverbbi vaihtoon kun tämän vuoden puolella levisi toistamiseen. 9.8 vaikuttaa pätevältä ja toivon mukaan myös kestää kylmää niin kuin luvataan. Namiska on vaan hieman kolhon oloinen, race facen namiska näyttää ainakin äkkiseltään enemmän mietityltä. Hyvä tolppa muuten, tykkään.
Kun ei noita spessun parempia tolppia saa näemmä vieläkään tai ehkä ikinä 31,6 koossa, niin mikäs olis suositeltava ja hyvä tolppa, kun pitäisi varmaan hommata molempiin läskeihin hissitolpat.
Toki noilla pikalukituksillakin pärjää, mutta kun homma on mennyt armottomaksi speksailuksi niin.....
Plussaa tulee keveydestä, käytettävyydestä sekä luotettavuudesta, ja mikäli muuten tasaveroisina vaihtoehtoina on portaaton ja portaallinen, niin valitsen mieluummin portaallisen.
Ircc:tä ei käytännössä ole missään 31,6 koossa, vaikka spessun sivut sitä väittävät olevankin tarjolla. Googlea on käytetty. Spessun perushissitolppakin kävisi, Fatboyssa semmonen oli ja toimi hyvin, mutta sisäinen vaijerinvienti on suotavaa ulkoisen sijaan kun näissä semmoiselle varaus on.
OK. Kunnon kummitustuote tuo 31.6 mm tolppa. Mites 9point8 Fall Line? Sitä löytyy tuossa koossa.