Harmi sinällään että on oikeasti "vain" tuon 2 tuumaa. Tosin mutarenkaan kait pitääkin olla kapoinen, että kaivautuu vai meneekö se näin? no pitää ootella omia ja päästä testaamaan puijon limajuurakoihin :)
Printable View
Juu, itelle tuli kans Nevegalit 2,35 sticky-e liimakumilla eteen ja taakse. Hassu fiilis kun tuntuu, ettei pääse eteenpäin tasaisella...:) No, rullaamattomuuteen tottuu kyllä jos ei ole kiire. Ja hei, voin kuvitella millä vauhdilla mennään sitten kun kevätaurinko on kuivannut juurakot ja isken alle kesärenkulat...
Pito syyslimaisessa juurakossa ja kivikossa on julmetun hyvä verrattuna edellisiin Spessun the Captain 2.0 kumeihin. Syyspyöräily tuntuu taas hauskalta. Vielä kun se kypärävalo tulis postissa.
DirtyDanista omat kokemukset on ylivuotisia, mutta tuon Vertstar-kumin tahmaisuutta liioitellaan. Kokemus rajoittuu vain
etupäähän ja MM:iin, mutta rullaavuudessa en löytäny eroa Trailstariin. Itseasiassa lähes kaikki pehmeet / puolikovat kumit
paiskovat kiveäkin enempi kun tuo. Pidossa tuo ei häviä oikein millekään, muutenkin ominaisuudet on hyvinkin hyvät.
Maxxiksen supertacky on esmes enempi jyrä vaikka häviääkin pidossa.
Danke. 36mm vanteelle tuohon kapeampaankin voisi siis saada aika jännän profiilin. Mycket intressant.
Itelle tuli noi dirty danit eilen, tänään pitää käydä tyyppäämässä. Mutta olihan tahtojen taisto saada noi vanteille, meinas parktoolista loppua vääntö ja minusta usko :)
Hankin itse saman setin, mutta laitoin ne tubeleksina DT Swiss XR400 vanteille DT:n tubelesskitillä (oli muuten älyttömän helppoa laittaa ja saada pitäväksi). Olen käyttänyt takana todella pientä painetta (sisäkumeilla olisi tullut aikas monta snakebiteä) ja olen ollut hyvin tyytyväinen pitoon.
Eturengasta en kuitenkaan liikaa kehuisi: sivuttaispito märässä juurakossa on parempi kuin Racing Ralphilla, mutta ei mielestäni merkittävästi parempi.
Racing Ralphiin verrattuna painoa on melkoisesti enemmän, mutta toisaalta kylki tuntuu paljon paksummalta; ehkä Fat Albert kestää hieman paremmin kivikossa.
Oon nyt hetken aikaa ajellut kalliolla, juurakoissa ja kivikoissa 2.35 High Roller Super Tacky takana ja maxxpro 60a edessä noin 2bar paineilla. Mielestäni varsin oivallinen syysrengastus. Ei juuri lipsuile ja nousee 30cm syvästä kurakostakin nätisti ylös, kun vaan polkee.
Kovalla pinnalla pitääkin sitten polkea myös alamäkeen ja jalkojen lepuutuksen saa unohtaa.
Itse asiassa taisin itsekin joutua hieman avittamaan rengasmuovilla jo siinä vaiheessa, että sain toisen puolen vanteelle, mutta ei sitä paljoa tarvinnut väännellä. Mä asensin nuo johonkin DT:n X1700 kiekoille. Stanin kehille saattaa tosiaan olla tiukempi, koska muistaakseni mun Alpine kiekkoihin on tehnyt myös tiukempaa varsinkin nuo TLR-kumit asentaa. Ehkä se on ihan hyvä juttu vaan, niin ne pysyy paikallaan.
Kerrohan sitten kokemuksia renkaista kun pääset testaamaan! Mä ajattelin tänään käydä uudella fillarilla pitkästä aikaa lenkillä, mutta joutuu tuon hieman toipilaana olevan oikean olkapään takia varmaan lähinnä hiekkateitä ajelemaan, joten ajelen Roneilla.
V*tuikshan tuo meni, ku takarengas oli räjähtäny vanteelta. Onneksi ei vanne ollu kärsiny, mutta reunanauha renkaasta entinen, eikä sitä enää saa pysymään. Noh, reklamaatio tehty ja korvaavaa odotellessa.
Taitaa olla vähän tyyppivikaa noissa schwalbeissa tuo reunanauhan katkeaminen. Kaverilla räjähti Fat Albert kanssa litkutushommissa ja litkut pitkin seiniä. Muistan jostain lukeneeni aikaisemminkin vastaavista ongelmista.
Koskeekohan 2011 ja uudempiakin malleja?
Märässä juurakossa on hyväksi todettu 2.4+2.25 Rocket Ron kombinaatio, litkuilla tietty
Ei. Jotkut ei vaan välttämättä tarvi kilon painoisia traktorinrenkaita metsässä pystyssä pysymiseen. Ja paikallisessa juurakossa nuo toimii hyvin.
Taitaa olla märän juurakon ja kivikon määritelmä aika laaja käsite. :)
Ekan kerran kun ajat niiden perässä märässä metsässä niin lähinnä naurattaa. Tai näin kävi ainakin itselleni kun seurasin pyörää jossa oli Nobby Nicit, olin melkein unohtanut kuinka liukasta metsässä voi olla jos ei ole pitävät renkaat. Toisaalta noiden renkaiden haltijat varmaan oppivat ääritilanteiden hallintaa ihan eri tavalla kuin minä, eli vaikea sanoa mikä on paras pitkällä juoksulla.
Rokettironi oikeasti on varsin pitävä rengas. Nappulat ei oo isoja mutta niitä on riittävän harvassa. Tärkeintä on silti renkaan rakenteen pehmeys. Sekä nappulat että runko mukautuvat maastoon paremmin kuin nuo teidän tolkuttomat möhkörinkulat. Ralliranet sen sijaan on syvältä.
Tämä siis viime vuoden evo-ustimallilla.
Omat 2011 vuoden mallia olevat 2,25 Ralliranet ovat tarpeeksi alhaisilla paineilla (edessä 20psi, takana 25psi) mielestäni melko hyvät kallioilla ja kivikossa, mutta märällä juurella/puunrungolla eivät pidä kyllä yhtään. Olen suunnitellut ajavani läpi talven Raneilla ja pitäytyä erossa nastoista, sillä lumella Ranet ovat loistavat. Saa nähdä millainen talvi tulee.
-Lauri
Ajelin viikonloppuna uuden mallin nobbynickien perässä uuden mallin Fat-alberteilla, ja eipä nuo näyttäny sutivan paljoa albertteja enempää.