Pistin lamppuun GP:n ReCyko-akut. Olen käyttänyt niitä järjestelmäkameroiden salamissa hyvällä tuloksella. Saas nähdä kuin pärjäävät pidempään viileässä.
Ks. esim Digitarvikkeesta.
Printable View
Pistin lamppuun GP:n ReCyko-akut. Olen käyttänyt niitä järjestelmäkameroiden salamissa hyvällä tuloksella. Saas nähdä kuin pärjäävät pidempään viileässä.
Ks. esim Digitarvikkeesta.
Noin tuossa pääsi käymään. Onko tämä ledilamppujen yleinen ominaisuus vai jotenkin kierrettävissä (yritin siirtää kauemmas stongassa)?
Kävin testaa halogeenin kanssa tota langatonta mittaria - hyvin toimi.
Tohon häiriöön liittyen pari kyssäriä:
Mikä LED-lamppu?
Mikä mittari?
Löytyykö spekseistä, millä taajuudella toimivat?
Minullakin on sama ongelma Lidlin langattomannopeusmittarin kanssa.
Lamppuna minulla on Cat Eyen joku tuikku jossa on 1 ledi.
Sain ongelman korjattua siirtämällä ledilampun mahdollisimman kauas mittarista.
Kyseessä on sigman 1106 DTS malli ja smartin polaris 5-ledinen valo. Toiminta taajuuksista ei oo mitään hajuu mut ainakaan mittari ei ota häiriöö sähkövoimalinjoista.
Kuulosti niin uskomattomalta että pakkohan tuota oli testata. Sigman 1606L DTS langaton mittari tuntuu myös tökkivän tuon Smart Polariksen läheisyydessä. Esim kun renkaan pysäytti jarrulla, mittarissa säilyi nopeuslukema noin puoli minuuttia. Ilman valoa mittari huomasi renkaan pysähtymisen parissa sekunnissa.
Sigmat nyt pätkii ilman lamppujakin. Onko muilla merkeillä/malleilla sattunut samaa?
µ
Testasin sisällä luokkaa minuutin, niin en huomannu mitään poikkeavaa.
Lamppu: Fenix, L2D premium 100
Mittarit: Trek, incite 8i ja 9i
µ
Maastiksen 8i:n vieressä kävin polttelee feenixiä tunnin verran, eikä ollu moksiskaan.
Itte ihmettelin muutama vuosi sitten samaa asiaa:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=16257
Kokeilin muuten silloin tuota Paven foliokikkaa, se auttoi! :D Lampun ympäri pari kerrosta ja hyvin toimi.
Onko nyt kukaan ostanut Fenix L2D premium 100:lle Reittipisteen Led Lenseriin suositeltavaa pidikettä? Minkälainen kiinnitysmekanismi käytännössä on ja tietenkin miten tiukasti se pitää lampun kiinni?
Eikös jotkut ole todenneet tässä viestiketjussa, että se reittipisteen pidike on liian löysä ko. lampulle? Kuten olen maininnut, ostin oman L2D:n qualityflashlights.at:stä ja pidikkeen fenix-store.comista, lampunhan tilasin jo viikkoja sitten, ja pidikkeen muistaakseni noin viikko sitten, ja se saapui tänään. Se sopii, tietenkin, lamppuun kuin nakutettu, ja maksoikin postikuluineen vain noin 5€. Eli jos on hetki aikaa odottaa pakettia rapakon takaa, tilatkaa pidike sieltä (ellei joku bongaa pidikettä sitten lähempää (Twofish)).
- Ilkka
Hep,
itse vedin erkalla kii sen 'holster' -kotelon kanssa stongaan. Itselle ainakin kelpaa tällä hetkellä. Itse lampun saa vedettyä siitä pois ja ajon aikana säädettyä keilan kulmaa. Jokainen tavallaan. Voishan sen virallisenkin laittaa tilaukseen, et sais työmatkafiksiin, ehkä.
µ
Tuolla hommaa on jatkettu muutaman sivun verran :cool:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=25056
Tämä threadi pyhitettiin ostettujen valojen spekulointiin.
¨Paljonkohan ¨miragen akussa on¨paras minimi latausaikä¨? Siis tuommonen ¨4Ah NiPack akku, laturi on 900¨mA¨. Lapuissa lukee että max 7h, mutta paljonko vähintään että se on suurinpiirtein täynnä?¨¨Jos oikein laskin niin se ois jotain 4,5h, ¨voisko pitää paikkaansa? Ëntä ¨pitääkö¨tuota aluksi täytellä/tyhjennelllä jotenkin¨erikoisesti?
Laturissa on merkkivalo, mutta en ole ihan varma¨pitääkö sen palaa vihreänä vai sammua si¨lloin kun se on täynnä. Aluksi se siis palaa punaisena.
Nipackin laturin pitäisi olla "smart" joten sen voi jättää huoleti latailemaan.
Vihreä palaa kun akku on tarpeeksi paistunut.
Toimiiko lisävalokin (Evo X)? Vastaanotin itse samanlaisen setin (paitsi että köyhille tarkoitetulla lyijyakulla) pari viikkoa sitten, siinä tuon lisävalon kytkin lakkasi toimimasta lampun lämmettyä tarpeeksi (sisällä 2 min), tänään tulleessa korvikkeessa taas ei pala kuin varoitusledit.
Onhan tuossa nyt muuten ainakin alkuperäiseen Mirageen verrattuna suurimmat ärsytysmomentit (etenkin liitäntäjohdon irtoilu lampusta) korjattu, sen sijaan mekaanisten kytkimien korvaamisessa elektroniikalla on ilmeisesti vähän unohdettu Ohmin laki seurauksineen.
Asiaa sivuten. Lupiinin tuikuttimia näyttäisi nykyjänsä saavan suomestakin samaan hintaan kuin itse pajalta.
Juuh, torstaina puolilta päivin tilattu oli jo perjantaina tankossa kii ja illalla pimeää poistamassa. Wilma rulaa:)
Kun vuoraa kypärän ulkopuolen foliolla niin ne ei pääse häiriköimään ja saa ajatella rauhassa. :)
Etsiskelin tuossa kohtuullista lamppua syksyn pimeille. Valinta kriteereinä olisi toimivuus ladattavilla(4kpl) AA-NiMH akuilla. Näitä kun olisi sopivasti 8kpl pöytälaatikossa odottamassa käyttöä.
Lampun vanhempaa harmaa/hopea versiota olisi vielä saatavilla esim. täältä. (Kuten myös uudempaa Black versiota). Tämä vanhempi versio on sigman NiPack akkupaketin kanssa toimiva, joten olettaisin että voisi toimia myös ladattavilla AA-paristoilla/akuilla?
Uudempi Powerled Black taas ei ole NiPack yhteensopiva, joten ei taida toimia myöskään NiMH-AA-akuilla? Tarvinneeko korkeampaa jännitettä tms. mitä NiMH tekniikalla ei saavuteta?
Sigmalle laitoin jo kyselyn lamppujen NiMH-AA yhteensopivuudesta, mutta eipä ole vielä vastausta näkynyt. Joten, olisiko palstanväellä käyttökokemuksia noista sigman ledilampusta?
Tuli sigmalta viestiä noista powerledeistä:
>Dear Mr. ******,
>
>thank you for your email.
>
>You can't use akkus with the powerled / >powerled black. You can only use batteries or >the Iion Akku with the Powerled Black.
>
>Best regards
>...
>Kundenservice
No sittenpä häätyy miettiä valoasiaa uudelleen. Hiukan kyllä vain ihmetyttää tuon vanhemman powerledin toimimattomuus NiMh-AA-aakuilla kun kerran toimii sillä Sigman NiPack akkupaketilla.
Ooh!:eek: Erittäin hyvä kommentti sieltä takavasemmalta.
Nyt ollan asian ytimessä! Nyt pidä tosta kiinni äläkä hellitä vaikka jotkut vähän hymähtelee!
Toiset ovat jälleen kerran aikaansa edellä. Neroja ei koskaan tunnusteta heidän omana aikanaan... :p
*etsii foliota keittiön yläkaapista..* Pakko kait tuossa jotakin jujua olla kun muutkin nuin tekee..:D