^Bontrager XR2 Team Issue näytti olevan.
Printable View
^Bontrager XR2 Team Issue näytti olevan.
Mulla on Maxxis Forekaster/Rekon Race combo alla ollut nyt kuivat kelit. Hyvät kokemukset kyllä. Rekon Race takana rullaa hienosti ja pitokin ihan riittävä. Ei se tietenkään limajuurilla hääppöinen ole, mitä täällä kaikilta renkailta odotetaan.
Nyt muutama viikko Thunder Burteilla takana ja 90%:sti tyytäväinen. Kovalla alaustalla toimii todella loistavasti, mutta sitten kun alusta pehmenee, niin tuntuu että etupäähän kaipaisi aavistuksen lisää pitoa.
Mikäs tuolta Schalben valikoimasta olisi se "pykälää pitävämpi" rengas tuohon etupäähän jos tuon Thunder Burtin pitää takapäässä. Hyvät rullaisominaisuudet on kuitenkin se ykkösjuttu tuossa renkaassa, mutta tosiaan se yksi pykälä lisää pitoa etupäähän olisi haussa.
^Rocket Ron ja Racing Ray ovat tunnettuja eturenkaita, mutta voisin jopa väittää ilman bicyclerollingresistancen tarkistusta, että taakse kaavailtu Racing Ralph olisi rullaavampi kuin pari edellämainittua.
Mä olin melko pettynyt uuteen Super Ground Thunder Burtiin. Painava 770g ja 2.35" leveä olikin vain 54-56mm 27mm vanteella. Lisäksi kuluvat TOSI nopeasti (Addix Speed), kyljet halkeilee ja tekstit kuoriutuu. En osta toiste, vanhat olivat parempia! Review: Schwalbe Thunder Burt Addix Speed Superground (mtbengineer.blogspot.com)
Mulla on i20 vanteella uusi ralph/ray combo. Yllättävän pitävä hieman kostealla juurella/kivellä(parempi kuin mezcal), mutta jotenkin en ole saanut luottoa nopeissa kaarteissa.
Auttaisko 5mm levennys vanteessa vai pitäiskö vaihtaa rengasta?
Painetta noin 1.4-1.5bar ja kuskilla painoa 68kg.
Continental Race King,-kumeista löytyy paljon kommentteja mutta niitä näyttää olevan useita malleja, joten onko ao. linkin kumit ok kestävyyden ja rullaavuuden suhteen? https://www.bikester.fi/continental-...7-M468000.html
Tiedoissa on välillä 27,5" ja 29" mutta kai nuo on 27,5".
^Continentalin omat sivut eivät tunne tällä hetkellä mallia Race King II, joten olisiko tuo se vanha malli. Hinta viittaisi siihen. Katso Contin sivuilta mallin kohdalta tuotekoodi ja hae sillä, bike24 ainakin listaa valmistajan koodit tuotetiedoissa.
Kiitos, kyllä tuolla tuotekoodilla renkaat näyttää olevan 27.5".
Jännä että hinnat vaihtelee nuin paljon, halvin 24€ ja kallein yli 60€.
Onkos kellään kokemuksia 26" maasturin Michelin MTB Country Race R -renkaista, hommasin nimittäin tommoset ja äsken pienellä koeajolla soraisella ulkoilureitillä renkaat heittävät ihan käsittämättömän määrän pikkukiveä ilmaan, hirveä ropina vaan käy rungossa eikä kovin kovaa pysty ajamaan kun alkaa tulla kiveä kohti silmiä. Onko tuo vaan uudenkarheutta vai liekkö pysyvä ominaisuus... Ei ole tällaista ennen tapahtunut millään renkaalla, useilla eri maastureiden renkailla olen ajanut.
Onko kokemuksia Maxxis Ardent Racesta? https://www.bikester.fi/maxxis-arden...848&cgid=37136
Mulla on nyt jäykkäperässä alla Spessun Butcher ja Slaughter 27.5 2.8. Seuraavaksi kiinnostaisi kokeilla vähän ohuempaa rengasta. Enimmäkseen tulee ajettua lähipoluilla, eikä ole tarkoitus mennä bike parkkeja pommittamaan. Suht amatööri kun näissä hommissa olen niin vähän epävarma mitä kannattaisi ostaa. Hyvin rullaava rengas olisi tärkeä ja ainakin eteen kunnolla pitoa.
Nyt olen katsonut eteen Maxxis Minion DHR 2.6 EXO ja taakse tuo Maxxis Ardent Race 2.6 EXO
Vai onko tuo Minion takoitettu vaan taakse?
DHR II toimii edessä erinomaisesti tietyn tyyppisillä alustoilla mutta ihan liukkaimpaan keliin syksyllä on pitävämpiä vaihtoehtoja. Olen ajanut tämän kesän ajoista suurimman osan juuri tuollaisella DHR 2.6 EXOlla.
Onkos kukaan laittanu 2,2 leveetä Racesport RK:ta 30mm sisäleveälle kiekolle? Tuleeko ihan hölmön näköinen yhdistelmä?
Aspen WT alla, mut jotain sikanopeeta viritystä syksyn porukkagravellenkeille täpäriin tekis mieli.
Eos. juuri yhteensopivuudesta. Minulla on Rekon edessä ja Bontrager XR2 takana, kun niiden piti foorumimielipiteiden perusteella olla 2.6-leveyden huippurullaajia. Vaan jotenkin nahkealta tämä yhdistelmä tuntuu. Eikä se ole pelkästään epämääräinen tuntemus, suorassa vertailussa 4.8" jumbojimit rullasivat pidemmälle toistettavasti. Vertailupaikkana hiekkakelvialamäki. Pyörä/kiekot tietenkin eri, mutta kuski sama.
Muuten olen kyllä tyytyväinen ollut, joten ajetaan nämä loppuun ennen uusia hankintoja.
Mulla oli ja epämuodostunut kotelo tuli 30 mm sisäleveälle vanteelle. Keskeltä pallo ja reunat kääntyi oudosti. Oli pari kuukautta ja hieman paremmaksi muotoilui ajankanssa. Rengas oli kunnossa pistin toisille vanteille ja tuli hyvän muotoinen.
Takana 25 mm sisäleveällä tuli vielä oikea muoto.
Ok. No pitää testaa. Mulla on noi Bernstein Editionit. Oli aiemmin 27mm sisäleveillä kiekoilla ja ihan ok muoto, mut nyt on noi 30mm vaan jäljellä nurkissa. Ainakin Rekon Racella häviää jonkin verran rullaavuudessa kimppalenkillä jos sellaista kolmeakymppiä mennään soraa ja kestopinnoitetta. Aspenilla en oo viel testaillu
Toimiiko tuo DualCompound kumi käytännössä ihan riittävän hyvin eturenkaassa jos kuitenkin grippiä haluaa? Osa tuntuu olevan sitä mieltä, että eteen MaxxTerra seos. Ei viittis käytännössä huomata, että DHR lähtee kalliorollissa alta.
DhrII eturenkaana xc tyyppisessä/trailiajossa ei ole ihan tavallisin valinta. Sillä renkaalla on toki hyvä jarrutuspito suorassa jarrutuksessa keskiosan poikittaisen kuvioinnin takia. Itselläni oli pääasiassa Bikepark-ajossa olleessa pyörässä dhrII sekä edessä että takana max terrana ja tykkäsin kyllä yhdistelmästä. Paras pito tai rullaavuus polkuajossa ei ehkä yleisimmin ole ajateltu olevan kuitenkaan sen ominaisuus vaan DHF on suositellumpi.
Tosiaan haen renkaita jossa olisi hyvä rullausnopeus, mutta kuitenkin eteen riittävästi pitoa mutkiin. Monessa lähteessä kuitenkin DHF luokitellaan huonommin rullaavaksi kuin DHR.
Hidasvauhtisessa mutka-ajossa, vinoissa juurakoissa ja kallioilla dhrII eturenkaana ei ole optimaalisin. Sivunappulat ovat keskinappuloista selvästi erillään ja niiden välissä ei ole porrastusta (siirtymänappuloita). Rengasta (pyörää) pitää saada kunnolla kallelleen jotta reunanappuloiden pitoa voi hyödyntää. Se edellyttää kovaa vauhtia. Keskinappuloiden poikittainen muoto puolestaan ei sivusuuntaan tarjoa parasta mahdollista pitoa.