Tänään dudella klv lenkkiä 1,5h kierros... jeesuksenmoinen tuuli vastusti paikoin, mutta pari pätkää meni huippuaikaan [emoji4]
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Printable View
Tänään dudella klv lenkkiä 1,5h kierros... jeesuksenmoinen tuuli vastusti paikoin, mutta pari pätkää meni huippuaikaan [emoji4]
Kiitän vastauksesta - vaikka se ainoastaan teki syy-yhteyden minulle vielä vaikeammin bonjattavaksi. Eihän hiihtolomalla silloin voi olla käytännössä mitään vaikutusta harrastuspyöräilyn määrään tai siihen nappaako se, jos ei talvella muutenkaan harrastuspyöräile juuri lainkaan?
Täytyy oikein miettiä. Tarkoitatko että on niin että silloin kun et ole hiihtolomalla ja ajat säännöllisesti duunimatkaa, käy satunnaisesti niin että harrastuspyöräilykin nappaa ja harrastuspyöräilet joko duunimatkan ohessa tai erikseen? Mutta nyt kun et hiihtolomalla aja duunimatkaa, et saa tarvittavaa impulssia etkä innostusta siihen satunnaiseen talviseen harrastuspyöräilyynkään?
Jos, niin olisihan minun täytynyt tuollainen skenaario kyetä mielessäni hahmottamaan, vaikka sel minulle itselleni vieras olisikin!
Anyway, kävely - millainen tahansa - ja punttiennostelu ja lajinvaihto välillä ovat kaikki hyviä ja usein suositeltaviakin juttuja, joten lyön tähän viipymättä sen tarvittavan "Approved by" -leiman!
noin tunti sitten. Läskifillarilla pitkin peltoa hakkuu alueita kallion päälle ja alas voimalinjan sivustaa, hankikantoi, sykemittarin gps :sän mukaan vaan 4.19 km 1.45 min 1167kcal. oli kivaa.:) ja sykkeetkin sai lähes tappiin niin helpolla. no ei ole spinning pyäräilly ole ollut turhaa (vaikkakin äärimäisen tylsää ja pitkäveteistä). ei tullut perse kipeeksi. eikä jalka voimailu treenit kun ei jalat hyytyneet
Puolenpäivän ennen läskipyörällä tunnin kierros merenjäällä, lähimetsään. Ei ihan ollut metsikössä polkua auki, mutta huonosti poljettua jalankulkureittiä pääsi takasin päin.. inhottavan kylmä viima aukeilla paikoilla . Metsikössä tarkeni vaikka pakkasta olikin -11 astetta
Tänään pari tuntia ihan kevyttä pyörän ulkoiluttamista.
Kuuden jokuflunssaviruspäivän jälkeen tuntui (1) että voisi katsoa olevansa jo terveiden kirjoissa, ja (2) että oli ihan pakko päästä ulkoilemaan ja mieluummin fillarilla.
Ihan kivaa oli, kun ei mitään itseltään vaatinut eikä lenkiltä odottanut. Yllätys kuitenkin oli kun mielessä kävi pieni ajatus että mitä jos vaihtaisi nastarenkaat pois, laittaisi pyörät vähäksi ajaksi syrjään (ja huoltaisi tai huollattaisi ne) ja palaisi ulkopyöräilyn pariin sitten kun loputkin jäät ovat hävinneet, sepelimurske siivottu ja ainakin pahin pölykausi ohi? Eli traineriajoa maantiekauden avaukseen asti?
Tänään vajaa kaksi ja puolituntia. Semmonen mitään sanomaton ajo...
Tänään yhdistetty kauppareissu 19km. KÄÄK! kova tuuli, varsinkin sivutuuli ja vastanen ( tulomatkalla) jouduin punnertamaan tosissani että takas kotia pääsin.
Satanen maantietä ja kelviä. Puolimatkassa tuntui, että kuinka jaksaa ajamalla kotiin, mutta hyvinhän tuo meni eli ehti vielä illaksi kotiin.
Ajettu kesäpyörällä.
Eilen läskipyörällä lähimetsän talvipolkua ja kelvejä.. +5 C oli jo sulattanut polkuosuuksia paikoin pahasti, joten tais olla hetkeen viiminen lenkki tuolle pätkälle ...
Voi elämä sentään.....aamulla alkulenkki ja työmatkaa, yhteensä 47km. Kotimatka oli kyllä tuskainen, kammottava vastatuuli ja ei kertakaikkiaan meinannu jaksaa, jaloissa ei yhtään voimia....siis nää jotka kehuu että "haluan löytää rajani" - mä sanon että ei niitä rajojaan kukaan oikeasti halua löytää, sillä siellä Rajalla asuu voimattomuus ja kauhu, se ei ole yhtään mukava tunne kun huomaa että ne rajat on tässä.
Väsyneempi kun joskus aikoinaan sen 711km lenkin jälkeen.
...satanen...voi elämä sentään, saan sen ajettua ehkä kuukaudessa ja sekin tekee tiukkaa.
Tänään Läskillä Ylläksen talvireittejä 60km@5:37.
Eilen 3h kierros läskipyörällä... hankikanto ei enää riittänyt, joten aiottua kovempi "reeni" kun piti talutella osin
Eilen tuli "korkattua" maantiekausi ulkona.
Maantietä ajoin minäkin eilen, mutta vielä cyclolla koska siinä on valot.
Eli maantietä ilta-auringon ja täysikuun valossa - unohtamatta tietenkään Busch+Mülleriä tai katuvalaistusta - vähän päälle neljä tuntia.
Kevät on kuivalla kelillä pölyistä aikaa, mutta kivaa oli silti.
PS Vaikken varsinaisesti ajanutkaan yöllä, muistin lenkillä että joskus ihmettelin brevetkuskien halukkuutta ajaa yöllä silloinkin kun matka olisi ajettavissa päivän valoisana aikana (kokonaan tai valtaosin). No, nyt voisin todeta että syyt ovat alkaneet valjeta minulle omakohtaisestikin eikä vain silloin - ketjussa joka oli nimeltään "Miksi ajamme yöllä? tai vastaava - saamiini vastauksiin perustuen.:cool:
Äsken - tein tunnin lenkin lähistöllä.
Tänään. Espoon kautta Kyrsälään poimimaan ruutuja & back.
Ajoin lättähattujunalla Toijala-Valkeakoski-Toijala-väliä pääsiäissunnuntaiaamulla!
Satuin heräämään jo klo 08, joten ehdin mukavasti Toijalaan ennen junanlähtöä klo 10 automobiililla.
Junaan näyttäisi mahtuvan polkupyöriäkin niiden lastenrattaiden lisäksi (kolmen vaunun kokonaisuus). Pyöräilijöitä ei siis ollut.
Tästä Velogille tiistaivideovinkki.
Minua askarrutti tuima 6 m/s etelätuuli syövän mahdollisuuden kauden ensimmäiseen tempo-30 km/h-ylitykseen - se onnistuikin juuri tempomalla niin perusteellisesti kohti Kangasalaa pitäen lopullisen keskarin yli tuon IV kymmenyksen alarajan pääsiäissunnuntaina Roine-Mallasvesi myötäpäivään ympäri (74,4 km / nousut 500 m).
Huomasin v.2018 ja v.2017 ekan 30 km/h ylityksen toteutuneen kontollani vasta Keravan Kevätpolkaisussa - tuokin kuntopyöräilykauden avaustapahtuma on vain 2 vk kuluttua. Tällä kertaa ei enää ehkä koskaan vapaaseen nopeusryhmään siellä - sedän nappasi ennen maalia nopeimman keskinopeusluokan ryhmä viis kilsaa ennen Talman koulua.
Tänään vuoden eka lenkki täysjuustolla. Piti oikein ottaa asiaksi lähteä sillä ja ihan kelpo hommaahan se oli. Vähän piti vanhoissa jännäpaikoissa jännätä ja muistella mahtuuko stonga tiettyjen puiden välistä.
Fiilistelykuva unohtui ottaa kaikessa tohinassa.
Aamulla töihin.
Aamulla töihin.
Pari päivää sitten mökiltä kauemmilla kylillä 65.75km asvalttoa, hiekkatietä, metsätietä ja polkua. Pisin matka aikoihin, piti vielä ostaa perunaa sun muuta että sai paluumatkalle enemmän kuormaa.
Aamulla töihin 21km.
Tänään iltapäivällä 1,5h cyclocrossilla maantiellä ... viikon tauko pölyjen/astman takia, joten jännää oli. Kulki yllättävän hyvin, kun alkuun pääsi ja limaa irtos [emoji1784] huomenna lisää [emoji41] vähän hitaammin kuin tänään, jos mahdollista
Ilvesreittiä kävin eilen pari pätkää tunkkaamassa. Nyt täysjäykän siirtymäpyöränkin takanapa alkaa hajoilemaan, vielä taas retken kauimmassa paikassa alko pitää pahaa ääntä. Pääsi kuitenkin pois ja ehkä just kaupunkibussiin vielä. Ei oo montaa päivää kun mökkimaasturin takanavalle kävi samoin
Aamulla töihin.
(Montakohan turhapäivästä viestiä pitää vielä postata, että saa nostetua statusta "Jäsen".?
Eilen 1.5h Itä-Helsingin helmeä, Mustavuorta ristiin rastiin. Ja oli siellä muitakin, mutta ei teknisemmillä reiteillä...
Eilen piti pyörähtää ytimessä ja ehkä Kannelmäessä niin kävin yllättäen jopa Vantaalla. Siitä onkin monta vuotta aikaa milloin viimeksi.
Edellispäivänä ja tänään 50km testilenkit, meinaan nimittäin ensi viikolla yrittää Valkeakosken lenkkiä eli satasta. Lähinnä olla alakerranremontti-meteliä paossa aina silloin tällöin...
Eilen iltapäivällä-iltasella grainderilla sata pilkku neljä. Sekalenkki assua, hiekkatietä, polkuja sekä mehtäkoneen uraa. Kiva seikkailu, 5½ tuntia meni aikaa.
Ensin jokien ja ojien varsia sekä radanviertä Korsoon, josta kiemurtelua Hyrylään ja lopulta Lahelan kautta varsinaiselle "työmaalle" Ruotsinkylän kalliolouhoksen metsäympäristöön. Seutulasta lopulta melko suorin vartaloin kuolettavassa vastatuulessa kotio.