Tossa silverbackissa näyttää olevan aika pitkä toimitusaika, mutta eikai se ole ongelma jos malttaa odottaa.
Printable View
Tossa silverbackissa näyttää olevan aika pitkä toimitusaika, mutta eikai se ole ongelma jos malttaa odottaa.
Mulla on ollut toi Slade Trail keväästä asti ja on hemmetin hauska laite. Vahva suositus. Ja niitä saa kyllä muiltakin kuin verkkikseltä. Oman tilasin muualta, eikä mitään ongelmia säätöjen tai minkään muunkaan kanssa. Ja helpoin tubelesointi minkä olen ikinä tehnyt, sisurit veke, mukana olleet venat paikoilleen, litkut sisään, muutama pumppaus tornipumpulla ja valmista tuli.
Silverbacilla alkaa olla oikeasti mietittyjä ja geometrialtaan hyviä pyörämalleja. Luokittelisin tällähetkellä paremmaksi vaihtoehdoksi ja laadukkaamaksi kuin Whiten pyörät.
Itselläni olisi haussa tiukalla 1000 € budjetilla maastopyörä, joka otetaan Gravel-pyörän sijasta käyttöön siinä vaiheessa, kun maasto alkaa käymään turhan mäkiseksi, juurakkoiseksi, kivikkoiseksi ja mutkikkaaksi. Jotta uuden pyörän hankinta olisi mitenkään perusteltua, saisi pyörä kuitenkin olla tarkoitettu hieman kovempaan menoon kuin perus XC-pyörä. Tällä budjetilla vaihtoehdot tuntuvat kuitenkin olevan vähissä ja parhaiten vaatimukset täyttävä, mikä suomenkielisissä liikkeissä ja verkkokaupoissa on vastaan tullut, olisi Silverbackin Slade Comp. Oma asiantuntemukseni ei kuitenkaan riitä arvioimaan kyseisen pyörän varustelun järkevyyttä, joten voisiko joku valaista tarkemmin, onko ensinnäkin pyörä hintaansa nähden mistään kotoisin ja mikä siinä on eniten pielessä?
Joustoa näyttäisi olevan se 130 mm, hissitolppaa löytyy, rengas-vanne kombo on tubeless ready ja runko ilmeisesti sama kuin aiemmin kehutussa Slade Trail -mallissa. Vaadittavat ominaisuudet tuntuisivatkin löytyvän, mutta osien laadusta itsellä ei ole mitään hajua.
Suntourin sontakeula, siitä se hinta tulee. En ostaisi.
Mieluummin tämä jos ryskähommat kiinnostaa
https://www.commencal-store.co.uk/Mo...in-c2x29150719
Trek Roscoe 8 on kans kova jos ihan poluilla haluaa tykitellä menemään. Alamäkeen commencal
Tuo commencal on kyllä kova sana tuohon hintaan ja kaikki näyttäis olevan kohdallaan kovaan ajoon jos vielä olisi 29" niin mikä ettei, nooh keskiö murheita on ehkä odotettavissa.
Hinta vaa noussu satkulla mutta onko mitään parannettu?
Commencalissa on se huono puoli ettei mahdu budjettiin. Yrittäkää nyt ees tarjota pyöriä annetuissa raja-arvoissa...
Commencalilla ajaneena täytyy huomioina heittää vielä erityisen lyhyt ohjaamo ja se että "yleis" maastoajoon pyörä ei oikein sovellu koska tasaisella ja varsinkin ylämäessä meno on hidasta ja raskasta johtuen pitkästä joustosta ja geometriasta. Alamäessä, enskapätkillä ja kikkailuun toki tosi kiva laite. Antsan käyttö kuulosti enemmän yleiskäytöltä sisältäen vähän kaikenlaista vai tulkitinkohan väärin.
Nimenomaan yleiskäyttö kuvannee ajateltua käyttöä paremmin eli mäkiä on tarkoitus ajaa ylös ihan samalla intensiteetillä kuin tulla alaskin. Helpoimpaan maaston valitsen kuitenkin ihan mieluusti gravel-pyörän. Välillä ajoseurana on täpärikuskeja, joiden kanssa tulee kierreltyä kaikki mahdolliset mäet ja kivikot, mutta toisinaan myös XC-kuskeja, jolloin pahimmat kivikot vältellään. Talvellakin tulee ajeltua eli plussakumit on varmasti plussaa.
Tuon Silverbackin keulan heikkous tuossa aiemmin varmasti ihan aiheellisesti nostettiin esiin. Painavahan se ainakin on (n. 3,5 kg), mutta onko siinä lähtökohtaisesti muutakin vikaa?
Välitykset ei ehkä ole parhaat mahdolliset tiukkiin paikkoihin, nooh löytyyhän tuohon 1000e hintaan varsinkin näin syksyllä muitakin parempia vaihtoehtoja. Ei muuta kuin selaamaan nettiä vaikka tuolta vois löytyä sopivampaa: https://www.bike-discount.de/de/pers...om/warenkorb-1
https://www.wiggle.co.uk/nukeproof-s...ain-bike-2019/
https://www.wiggle.co.uk/ragley-big-...ail-bike-2019/
Tuossa pari brittiläistä vaihtoehtoa.
Näkyi tosiaan myös muita jälleenmyyjiä Silverbackin sivuilla, mutten heiltä tuota ainakaan heti varastosta löytänyt.
Minkä kokoiseen pyörään päädyit ja mitkä oli omat mitat?
Muutaman arvostelun vanteista olin katsellut ja pinnojen löystymistä joissain määrin oli valiteltu, mutta oliko mitään tämmöistä tullut vastaan? Tai mitään muuta normaalista poikkeavaa?
Ja riittääkö jarrujen teho minkälaiseen ajoon? Näytti perus 2-mäntäiset pysäyttimet tulevan kokoonpanossa.
Pahoittelen kysymystulvaa, mutta kun kerran kyseisen pyörän omaava henkilö löytyi, niin pitää kaikki ilo asiasta ottaa irti!
175 cm pituus ja inseam jotain n. 80 cm, en ole tarkasti mitannut. Kyseisen firman Scoop Single sopi kuin nenä päähän niin ei tarvinnut miettiä. Pari sataa kilsaa ajoa ja sit käytin paikallisessa tarkastuttamassa kiekot kun tuo rihtailu hommeli ole oikein omaa hommaa vaikka muuten kaikki huollot yms. tykkään tehdä itse. Jarrujen tehot on ainakin mulle riittäny hyvin, mutta itsellä pisimmät alamäet olleet joitain satoja metrejä, ei mitään kilsojen Alppivuoria.
Siis m-koko.
Kiitos vastauksista!
Nyt on aikalailla tullut rajattua omat valinnat seuraaviin:
https://silverbacklab.com/silverback...s/slade-trail/
https://www.orbea.com/gb-en/bicycles...t/laufey-h-ltd
Vastaavalla geometrialla ajettu pyörä tuntui hyvältä, vaikka hieman varmaan tuo 29 renkaana tottumista vaatiikin.
Vielä pitää pähkäillä onko laufey tuon ylimääräisen rahan arvoinen ja painaa liipasinta.
Tokihan voisi aina odottaa esim. Nukeproof scoutin uutta mallistoa, mutta eiköhän se kierre sitten jatkuisi, eikä ajoa tulisi ollenkaan.. :D
Myydessä saat varmasti enemmän rahaa Orbeasta taatusti.
Mielestäni orbea on noista kahdesta aika paljon hienompi pyörä.
orbea laufreyn kallein malli kuvassa ,muistaakseni noin 2.200 ja silverback joku puolitoista tonttuu.halvin laufrey noin 1500-600 eetuu bikeshopissa (2020) johon s.backiä pitäs verrata.kyllä minustakin orbea hyvältä näyttää ja geo lupaava,muttei silverbackissäkään mitään valittamista.orbean keskimmäinen laufrey tarjoo jo kivat uudet simpan 12-speed slx:t ja taitaa uudet(slx)olla ne jarrutkin.vanteet kysymysmerkki enkä marsun nykykeuloja tunne,mutta ei ne nyt voi ihan huonojakaan olla.tulispa esittelyyn/testiin laufreyt.olen kyllä radonin craggeriin tyytyväinen ,vanhuksen ollut vaikea tottua väritykseen ,mutta helpottaa päivä päivältä.seniili harmaa ois ollut hyvä ,mutta punaoranssilla mennään.herkullisia vaihtoehtoja tarjolla ,kiinnostaa vain runko teräs/alumiini joka haukkaa 29/2.6 renkaat.
Nyt on pitkän tutkiskelun ja päänvaivaamisen jälkeen maastopyörän valinta päätynyt kahteen vaihtoehtoon. Vitus sentier ja Kona kahuna. Konan ulkonäkö miellyttää silmää vähän enemmän mutta vituksen loivempi keulakulma ja suurempi joustovara houkuttelee. Molemmat varmasti hyviä, mutta valinnan vaikeus on suuri.. muitakin pyöriä voi ehdottaa. Hinnan yläraja on 1000e ja ajo tulee olemaan polkuajoa, asfalttia, retkiajoa ja kovasti kiinnostaa haastavampi maasto ja alamäet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mikä sentier?
Ihan se halvin sentier 27.5 kiekoilla
Sent from my iPhone using Tapatalk
osta jompikumpi vitus jos niitä vielä on,antaa rahalle kiitettävän vastineen.mulla oli -18 vr+ ja oli tosi jees.kahden +hardtailin jälkeen mulla 29 renkailla radon cragger johon kanssa tosi tyytyväinen.tykkään itse 29 :stä enemmän kuin 27,5+:sta.ja jos m-koko sulle sopiva on fillaritorilla cragger myytävänä tonnilla tosi vähän ajettuna ja hyväkuntoisena et jos sopiva osta se ,koska siinä hyvät hilut esim rokkarin relevation ,1-11 vaihteisto(slx)xt takavaihtaja, hyvä hissitolppa ja rungon geometria tosi hyvä ainakin mulle ja niillä kulmilla varmasti muillekkin.m-koko käy n. 173-180cm.itse 173 ja inseam 82cm ja just sopiva.eiku pohtimisiin moi
Moi,
Pyytäisin neuvoja, kun itse tässä painin fillarivalintojen kanssa. Alunperin piti käydä paikallisesta vaan hakemassa joku useemman sadan maastomankeli, mutta tiedon kerääntyessä tuppaa budjettikin nousemaan, ja nyt on ajatuksena vähän riskillä ostaa sokkona netistä pyörä. Kokemusta ei maastureista juurikaan ole. Viime vuodet on käytössä ollut Tunturi Kulkuri 90-luvulta. Muutama huono kokemus kaupunkiajossa hypridistä ja cyclocrossista. Kiinnostaa lähteä maastolenkeille, mutta en tiedä tuleeko ihan ryteikköön koskaan lähdettyä. Työmatka on vain 4km, mutta sitä olisi ajatuksena ajella myös talvella. Siksi ajatuksena on jäykkäperäinen maastopyörä 29" renkailla.
Ensinnäkin koko: 186 ja inseam 89. Ilmeisesti olisi vähän L ja XL välissä, mutta kallistuu enemmän L:ään?
Toisena pyörän malli: vaihtoehtoina olisi nyt Vitus Rapide, Ragley Big Al ja Grand Canyon AL SL 7.0. Ragleytä ei kyllä enää ole Wigleyllä kun yksi L koko jäljellä, eli ehkä se pitää jättää laskuista pois.
Kysymys kuuluukin, että olisiko tuollanen XC-mallinen Rapide nyt hyvä omaan käyttöön, jos ajelu on pääsääntöisesti pyörätiellä ja joillain poluilla, vai olisiko tuosta loivemmasta ja pidemmästä geometriasta sekä joustosta huomattavasti sen reilu 200€ edestä iloa (tai vajaa 100€, jos ehdin kiinni Ragleyhin)?
https://www.canyon.com/fi-fi/mountai...-7.0/2034.html
https://www.wiggle.co.uk/vitus-rapid...slx-1x11-2019/
https://www.wiggle.co.uk/ragley-big-...ail-bike-2019/
Etukäteen kiitos vastauksista.
Suora vastaus:
Jos aiempaa kokemusta maastoajosta ei ole niin et tule huomaamaan juurikaan eroa pyörien geometrioissa tai ainakaan erot eivät näyttele kovin merkittävää roolia.
Osta sellainen pyörä mikä tuntuu mukavalta ja miellyttää lompakkoa. Hyvä rullaavuus ja "käteensopivuus" on tuossa kohtaa paljon oleellisempaa kuin keulakulma!
Että mun mielestä ehdottomasti XC-tyylisempi, kevyempi pyörä mainitsemaasi ajoon.
Lähetetty minun GM1913 laitteesta Tapatalkilla
"Jos ajelu on pääsääntöisesti pyörätiellä ja joillain poluilla"
Kepeä ja rullaava XC-geo ehdottomasti.