Uusi Ultimate CF SLX -runko taitaa kuulua sarjaan "Canyonin onnistuneimmat tuotokset":
https://www.canyon.com/_en/service/t....html?test=486
Ei se aivan pa$ka voi olla, jos ranskalaisetkin sitä kehuvat :)
Printable View
Uusi Ultimate CF SLX -runko taitaa kuulua sarjaan "Canyonin onnistuneimmat tuotokset":
https://www.canyon.com/_en/service/t....html?test=486
Ei se aivan pa$ka voi olla, jos ranskalaisetkin sitä kehuvat :)
Eri vaihtoehtojen välillä päädyin sitten kuitenkin taas Canyoniin ja painoin 'Tilaa'-nappia eilen. Olivat penteleen teutoonit laittaneet 350€ alennukseenkin pyörän...
Edit: aeroadin siis valitsin
Katsotaan nyt milloin tulee oikeasti. Ennuste lupaili 10.6.-15.6.
"Italialaisetkin" kehuivat aikanaan: http://www.cyclonline.it/biciclette/...owall=&start=2
Käännätin tämän yhdellä italiaa osaavalla ystävällä. Pisteet olivat ko. koeajossa:
Arvosanat:
Laatu 9,5 (puuttuvat polkimet ja juomapullo)
Jäykkyys 9,5 (erinomainen suhteessa pyörän painoon)
Mukavuus 9 (erinomainen suhteessa jäykkyyteen)
Vakaus 9 (aina varma)
Käsiteltävyys 10 (erinomainen)
Jarrutus 9.5 (voimakas ja moduloitavissa, melu tosin vähän harmittaa)
Paino 9.5 (melkein huippua)
Hinta erityisen hyvä (erittäin tärkeä ominaisuus)
Aika uskomatonta, että sait M-koon SLX rungon näin nopeasti. Oma M -koon runko on tilattu joskus helmikuussa ja vielä kestää 3 viikkoa ainakin. Ei oikein taida tuo Canyonin "first come, first serve" toimivan edes samankokoisten runkotilausten osalta. Oletan, että kyseessä siis 2013 filo?
Ovat muuten lähettämässä mulle jo toista settiä Tiimipaitaa + bib shortseja. Kiinnostaako ketään M -koon vermeet puoli-ilmaiseksi? :)
Joo tuntuu, että noita uusia SLX-runkosettejä oikein riitä myytäväksi kun valmiistakin pyöristä ilmeisesti on tilauksia niin paljon sisällä.
Tällä hetkellä muuten Ultimate CF SLX 7.0 DI2 mallia löytyy heti koossa S, jos jollekkin sopiva koko. Ei varmasti pitkään ole tuolla statuksella. Onkohan tullut mahdollisesti perumisia kyseisestä koosta paljon kun ei ole pyörää näkynytkään? Itsellä olisi vielä pari viikkoa odotettavana M -kokoisesta...
Oiskohan kellään 8-9 senttistä 1 1/4 stemmiä vapaana nurkissa?
90 millinen löytyisi. Myös koko haarukka (Ultimate AL).
Laita privaa jos kiinnostaa.
Löytyiskö keneltäkään ylimääräistä 100mm tai 110mm 1 1/4" stemmiä pääkaupunkiseudun suunnalta? Itselläni on tällä hetkellä 90mm ja haluisin kokeilla miten pidempi istuisi. Mahdollisesti voisin sitten vaihtaa omani pidempään.
Mistä Ritcheyn 1 1/4" stemmi suuremmalla kulmalla? Jos siis ei halua muuta kuin juuri tuota tiettyä stemmiä. En löytänyt nettikauppaa joka noita myisi.
Moi, onko jollain teistä nykyisistä canyoneista kokemusta Aeroad CF 9.0 SL tai muista Aeroad-malleista? Itse olen tällä hetkellä valitsemassa tuota Aeroad CF 9.0 SL-mallia
Mulla muuten taitaa olla 100mm stemmi ylimääräisenä. Ostin sen aikanaan LJL:ltä kun kuvittelin että tarttisin mutta eipä oo tarttenu..
Henkilökohtaista kokemusta ei löydy, mutta tuossa on jokin testi http://www.canyon.com/service/testreport.html?test=450
En sitten tiedä onko tuolla 2013 mallilla jotain eroa edellisiin :)
Eipä ole kokemusta, mutta testiraporteissa on ymmärtääkseni Aeroadin kohdalla enemmän hajontaa kuin monessa muussa Canyonin mallissa. Jotkut tykkäävät ja toiset jopa kritisoivat. Runko kuulemma fleksaa etupäästään enemmän kuin luokkansa parhaimmistolla. (Tämän kesäkuun Cycling Plussasta luettua.)
Jos nyt olisin itse fillarikaubaa tekemässä, valinta olisi Ultimate CF SLX.
Samaa olen lukenut. Toivottavasti tällä viikolla pääsisi antamaan ensi käden testikokemuksia. Painoakin kun on se 90kg niin eiköhän sen aika pian huomaa, että notkuuko vai ei. =)
Riippuu vähän varmaan siitä haluaako tällä kaudella päästä ajamaan. Sen takia itse päädyin Aeroadiin.Lainaus:
Jos nyt olisin itse fillarikaubaa tekemässä, valinta olisi Ultimate CF SLX.
On tullut talvesta lähtien himoittua uutta maantiepyörää vanhan Bianchin tilalle. Nälkä on kasvanut syödessä ja tähtäimessä olisi Ultimate CF SLX. Ongelmaksi on muodostunut pyörän koon valinta. Olen 175 cm pitkä ja inseam 85 cm. Syötin näiden lisäksi muut tiedot Canyonin laskimeen ja sain tulokseksi koon M (56). Katsooko laskuri muuta kuin inseamin ja heittää sen perusteella runkokoon? Bianchini on kokoa 55 ja se on aina tununut hieman isolta, joten (ainakin nimellisesti) isomman pyörän hankkiminen mietityttää. Onko S (53) jo liian pieni? Haluaisiko joku pk-seudulla asuva S tai M koon SLX:n omistaja avittaa miestä mäessä antamalla pyöränsä lyhyelle testiajelulle? Majailen Klaukkalassa, mutta voin ajaa vähän pidemmänkin matkan testiajon perässä.
Lyhempi parempi, stemmiä saa aina pidemmäksi...
Jos tuo sisäjalka on oikein mitattu, arvaisin M:ää hyväksi. Satula nousee ehkä S:ssä kovin korkealle ja asento aggressiiviseksi.
Reachissa ei ero kuitenkaan ole kuin 8 mm, joten jos pitkäjalkaisena nousee ylös, on asento pienessä aika matala.
Vaakaputkessa eroa sentti, joka voi olla merkittäväkin ja hippasen pitkä, mutta satasen stemmin vaihtamisella 90:ksi kompensoisi sen eikä olisi vielä kiikkerä ja töpö. Koeajo voisi olla paikallaan..
Sisäjalka on mitattu oikein. Bianchin vaakaputki on 54 cm ja siinä oli alun alkaen 120 mm stemmi ja suht isolla reachilla oleva tanko, jolloin dropeilta tai hoodeilta ajaessa sai olla kädet aina suorina, vaikka ajoi aggressiivisestikin. Tilanne muuttui siedettäväksi, kun hankin 90 mm stemmin ja uuden tangon. M-koon SLX-rungossa on vaakaputki 549 mm, joten epäilen sen kanssa olevan samanlaisia ylettymisongelmia.
Bianchin geometriaan voi tutustua täältä: http://www.bianchiusa.com/archives/2...carboncentaur/
Koeajo olisi tosiaan enemmäin kuin paikallaan. Tai sitten vain tilaa tällä hetkellä varastossa olevan S-koon 7.0 Di2:n ja myy pois, jos tuntuu liian pieneltä. Kaipa näistä suunnilleen omansa pois saa...
Ässällä ehkä matkaan sitten jollei kokeilemaan pääse, varautuen potentiaalisti matalaan asentoon tai vaihtamaan merkkiä :)
Tämä meni tänään tilaukseen http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3107