Kyllä on!
Turun tiellä 10 km ennen kehä 3: ON
Turun tiellä 06 km ennen kehä 3: OFF
Printable View
Kyllä on!
Turun tiellä 10 km ennen kehä 3: ON
Turun tiellä 06 km ennen kehä 3: OFF
Ei ole, Luojan kiitos!
Olisi voinu oikeastaan postata ilostuttaa säikeeseen. :)https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...c52aef7f1d.jpg
Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
Jokunen sentti näkynyt.
Kolmisenkymmentä senttiä maassa ja uutta leijuu alas koko ajan. Oikein jouluinen keli:)
Valkeaa paskaa tulee taivaan täydeltä jatkuvalla syötöllä. Eli on näkynyt. Eilen kolasin illalla rivarin pihan (varmaan 30-40cm kerros lunta stna) niin tänä aamuna töihin lähtiessä samat 30 senttiä taas. ARGH. Ja lisää tulee niin ettei ulos ikkunasta näe. VMP!
Kyllähän sitä on jonkun verran saattanut näkyäkin
Onhan sitä. Mut ei se mitään, nythän on talvi.
Juu näkyy kyllä, hyvä niin [emoji3]. Talvi on mukava asia.
Kyllä tuossa matkalla duunista himaan näkyy lunta, tosin se lumi on vuorilla riittävän välimatkan päässä. Viikonloppuna pitäisi tulla lunta kylille asti...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Pihalla oli, joten kolasin pois.
Näyttäisi tuulen kanssa tupruttelevan, jos ei vaakasuoraan niin siihen malliin, jotta lähden tekee kävelylenkin vasta kun päivä valkenee.
Talvi on tullut ja lunta on maassa. Iltapäivälehtien tämän talven aikainen sääilmiöiden liioittelu on ollut naurettavaa. Otsikoissa on ollut infernoja, jysäyksiä, räjähtäviä pakkasia. Lopulta todellisuus on ollut aikalailla normaalia talvisäätä.
Eikä se tälle päivälle ennustettu lumikaaos ole täällä vielä näkynyt.
Vaakasuoraan sataa. Iltapäivällä olomuoto näyttäisi ennusteen mukaan muuttuvan kiinteästä nesteeksi. Ou diö. Pakastuminen odotettavissa yöllä klo 3 alkaen. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Yöllä ei niin paljoa lunta tullut, kova tuuli idästä kylläkin kun vein pahvilaatikoita pahvinkeräyspisteelle. Nyt tulee lunta "aika paljon", ah hyvä että tänään ei tarvi lähteä minnekään!
Tarvii lähtee uhmaan sitä valkoista kurittajaa ... Naistenmatka on tukossa :eek:
Sen mitä pulkkamäessä äsken oltiin lasten kanssa niin sanoisin ettei pyöräilyä voi Espoonlahden alueella tällä hetkellä harjoittaa
kyllä mä ihmettelin miksi ihmiset lähtee tonne taluttaan pyöriä... en ittekään tosin viittinyt 35 km enempää
...saattaa olla huomenna autopäivä. Ainakin siihen on nyt varauduttu...ei ole tosin se mieluisin vaihtoehto kun osuus Hämeenkatu on aika paha ( parkkiruutu on Hämeenkadun sisäpihalla ja sinne kuulemma saa ajaa...)
Just sain valmiiksi pihan kolaamisen, 2,5 tuntia. 65 senttiä tuota on. Piisais kyllä jo.
No nyt on aura-autoilla kiire, Rouva tuossa epäili keskinäisestä kilvanajosta.
Taitavat kuitenkin ajaa vain aikaa vastaan, luvassa kun on vesisateet. Tällä hetkellä mittari näyttäis olevan -0,5 astetta.
Katuharjalla kaivoin auton esiin ja kolalla piti auravalli poistaa ennen taipaleelle lähtöä.
Kivaa kun on lunta :)
Taitaa saada mennä jokusen talven taaksepäin, että on sama lumitilanne kuin nyt. Porissa ja Kittilässä helmikuun alussa sama lukema, 51cm.
Isäukko osti mönkijän, olipahan mukava aurata sillä menemään. Ei paljon pakkaslumi paina:)
Täällä kaakossa oma arvioni on, että 2011 talvena olisi viimeksi ollut samoja määriä lunta kuin nyt.
Tässä tilanne 1.4.2011.
https://lh3.googleusercontent.com/MA...pDfUs35c=w1200
^ jaa se oli vuosi 2011 kun sitä lunta tuli just 1.4. niinmaanperusteellisesti.....olin autolla töissä ( varmuuden vuoksi) ja Härmälän läpi ajaessani pelkkää valkoista, ei näkyny fillaristeja ....
Toinen varsinainen Valkoisen Kurittajan päivä oli 1.11. Pyryn päivä, en muista vuotta, olin fillarilla töissä ja kilometrin taluttamiseen meni tunti. Onneksi kaveri oli kotona ja tuli noukkiin mun ja fillarin autollaan kotiin.
Nyt naurattaa, mutta silloin ei naurattanu.
2006 oli vuosi varmaan
Ihan riittävästi. En tiedä onko tuota iänvanhan navetan kattoa ikinä lumesta putsattu, ei ainakaan minun aikana, nyt oli pakko. Sillain etten lehteen päässyt ,ikämies kuoli katolta tippuessaan.
Tuulen kanssa pyryttänyt koko päivän, pihalla noin 10 cm kerros kolattavaa. Kyllä tuota nyt pikku hiljaa näyttää kertyvän tännekin. Oikein sopiva pöpperökeli läskipyörällä ajettavaksi.
Nyt on jo riittävästi lunta täällä päähölmölän alueellakin. Alkaa tasakatot olla kovilla varsinkin kun keli menee suojan puolelle.
Onneksi ollu poissa kaupunkikartanolta lauantaista, tuli silläaikaa lunta, vettäkin satoi ja välillä pakastikin ja sit tuli lisääkin lunta. Nyt on rittävän kovaa ja painavaa.
Alkaa jo puut taipua, eikä tänään ollut kuin hetken plussalla, ei vielä ehtinyt sulatella lumia oksilta.
[IMG]https://farm5.staticflickr.com/4892/...f71bbf2242.jpgWinter wonderland by Hartsa T, on Flickr[/IMG]