Northwave Celsius Arctic GTX ollut nyt kuukauden käytössä.
Toimivat hyvin ainakin -12 asti normi sukilla. Vaikuttaa myös vedenpitäviltä loskakelissä.
Pohja on valitettavasti liian liukas lumettomalla alustalla, harmi hyvässä kengässä.
Printable View
Northwave Celsius Arctic GTX ollut nyt kuukauden käytössä.
Toimivat hyvin ainakin -12 asti normi sukilla. Vaikuttaa myös vedenpitäviltä loskakelissä.
Pohja on valitettavasti liian liukas lumettomalla alustalla, harmi hyvässä kengässä.
Kysytään nyt täältäkin jos ehtisi vastaus huomiselle: mistä päin Turkua löytyy talviajokenkiä? Tarkoitus kyllä on huomenna lähteä pyörimään joka liikkeeseen mitä löytyy, mutta jos vaikka tärppäisi heti ekasta eli vinkkejä tulemaan..
Mennään vähän aiheen sivusta, mutta käytössä on Shimpan MW-81:set ja varpaat palelee jo alle kymmenessä pakkasasteessa, muuten pysyy jalka lämpimänä. Onko pelkistä varpaanlämmittimistä mitään hyötyä vai hommaanko suosiolla koko jalan peittävät kengänpäälliset?
Tilasin Laken tarvikengät Roselta kun olivat alennuksessa, samalla tuli ostettua ensimmäiset lukkokengät. Mitä rasvaa väki käyttää noiden hoitamisessa?
Meindl Sportwaxia olen käyttänyt. Myös kyllästävämpi vaha toimii, kun eivät ole gorea.
+1 polvisukille ja varsinkin yhdistettynä 3/4-osapöksyihin. Tuohon päälle sitten pitkät softshell-trikoot.
Aleketju vai tämä.. no laitetetaan tänne, jos jotain kiinnostaa. Bike-Discountilla päivän tarjouksena Northwave Celcius Arctic GTX 139,95 € ja nopeasti silmäiltynä taitaa olla kaikkia kokoja. Noilla on menty tämä talvi työmatkat ja lenkit.
Onko muuten kukaan onnistuneesti pultannu yo kenkien maantieserkkuun (eli Fahrenheit SPD-SL klosseille) adapterilla SPD-klosseja ? Kysellään nyt täälläkin kun aihe koskettaa lähinnä talviajoa...
Tämmöistä on ehdotettu mutta käsittääkseni kiinnitys perustuu siihen että kengän täytyy olla molemmille klossityypeille ja tuo sovitin on vaan että tekee maantie-kengästä polkimen kannalta maastokengän muotoisen. Eli tukea tulee polkimen rungostakin.
Kesäksi voisin tollaset laittaa yhteensopiviin maantiekenkiin, tai sitten en.
Kuinka lämpöisellä kelillä noilla Northwave CELSIUS ARCTIC GTX kengillä voi ajella?
Olen kesäkengillä (Mavic Rush näköiset, mutta vanhempaa mallia) + neopreeni päällisillä ajellut työmatkaa (6km) vielä noin -5 asteen pakkasilla. Itsellä on listalla muutama vaihtoehto:
-NORTHWAVE Celsius GTX
-Shimano SH-MW81 MTB Winter Shoe
-Mavic Scree
Tarkoitus oli käyttää kenkiä keväällä ja syksyllä kosteilla keleillä ehkä +15 - +20 lämpötiloihin ja talvella tuonne -5 - -10 lämpötiloihin asti.
Mavic Scree kengistä en löytänyt täältä kommentteja muista kahdesta olikin sitten enemmä kommentteja.
Saaks noita nw celsiuksia jostain pääkauntiseuvulta, joo en älyä käättee mittään hakua ku oon vähä pohjosempoo faijan rotsi oli stadis duunis pitää skrinnaa himaan ku mutsi on duunannu parit smirgelit, että oonko asunu koko ikäni stadissa: no elä ies eppäele. Jos että kehtoo vastata mään ja tilloon netistä hunsvotti
Kyllä mä olen reilusti plussan puolelle ajellut keväisin Arctic Celsiuksilla, mulla ainakaan ei jalat (nilkasta alaspäin) ole kovinkaan helposti hikoavat pyöräillessä. Enää ei tule käytettyä ollenkaan kengänsuojuksia kesäkengillä vaan suoraan vaihdettua talvikenkiin ja keväällä toisin päin.
Onko laken 303 talvipopot liian lämpöset syksy,kevät ajossa plussa keleillä?
MW-81:lle ääni täältä.
Hyvin pystyi ajamaan -27 asteessa vielä noilla kengillä. Yhdet sukat ja päälliset vaan. Taisi olla +10 isoin lämpötila missä käytin niitä myös. Toisen jalan jalkapöydän päältä murtui kenkä kesken talven (meni takuuseen) Mutta kyllähän noita sekundoja mahtuu kaikille merkeille.
Itse harkitsen vakavasti noita Laken 303 kenkiä talveksi.
Jaa no pittää sitte iskee lapikkaat jalakaan ni vot rupiaa kestämmää:) oisha tuo mukava jonniimoiset popot hommata syksy/kevätrymyämisiin, pakkasella pysyn patterin vieressä. Shimanskin mt90:set tuli tiensä päähän, piti nostaa naulaan. Uuden malliset on ihan perseestä, ja painaavat melekein tonnin mun rimakintut jaksa tommosia veivata prklllllllllllllles. Oiskohan jos ihan tavan perussimpaset neljä numeroo väljempänä....
Mikä se olisi paras kenkä <200e -luokassa, jos ei Shimanon MW81:tä kelpuuteta (käsittääkseni kokoja vain 48 saakka, ja sen kokoinen kesäkenkä on aavistuksen liian pieni). Nw Celsius arctic? Jos siis shimpan 48 menee justiinsa kesäkenkänä, niin mitäpä se olisi Nw:n talvikengässä? Myykö muuten mikään kauppa northwavea Helsingissä?
http://allseasonscyclist.files.wordp...ts-1.jpg?w=645 ja
http://www.dirtragmag.com/userfiles/Lake%20MX145.jpg
Tässä parin kengän kuvalinkit toivottavasti aukeaa. MXZ 303 winter kengät on palvelleet monta vuotta. Todella lämpimät ja toiset tulevat kohta niitä myyviin liikkeisiin eli MX 145.
Ne on "välikelin" kengät syksyn paskakeleille. Odotukset ovat suuret. Laatu jos vastaa talvipopoja ei voi pettyä. Suosittelen.
No 303 menee yli budjetin. Mitä nuo toiset kustantaa?
Jos ajattelet että ne saa halvalla niin sun pitää ostaa halpaa. Sillä hyvää ei saa halvalla. Luulen että maksaa yli 200egee. Ne ei ole yhden talven kengät.
northwaven kenkiä kannattaa vilkuilla intersporteista. itellä on nw celsius articit ja hyvin pärjäsi viime talven. Normikenkä on 42 ja nwstäkin sopiva oli (muistaakseni, en ole viellä hakenut talvivarustusta esiin) 42. Kustansi n.250€, mutta hyvä ja halpa on kaksi eri tuotetta. Aikasemmin oli Laken talvikengät. Hyvät nekin oli, mutta jokin vanheni; kenkä tai ite, niin alkoi tuntumaan jaloissa lisälämmöntarvetta. Laket on kyllä edelleen käytössä arkimatkoilla.
Niin. Tarkoitus oli hankkia hinta/laatusuhteeltaan hyvät kengät hintaluokassa alle 200e. Käsitykseni on ollut että NW Celsius Arctic tai Shimano MW81 on siinä hintaluokassa käyttäjäarvioiden mukaan ihan ok Gore-tex -varustetut kengät, joilla pärjää ehkä jopa kaksi talvea jos ajaa ihan tosi varovasti.
Eli varmasti Lake 303 tai Wölvhammar vaimikäseon ovat ihan parhaat, mutta…
Hebe: kiitokset vinkistä, pitääpä käydä kyselemässä.
NW celsiuksesta ei ole kokemusta mutta MW81:sta on. Typerästi suunniteltu kenkä pukemisen osalta eikä tuo varsiosa kestävyydeltäänkään vakuuta. Lisäksi ei mikään erityisen lämmin pakkasella (nämä on tosin yksilöllisiä juttuja...). Jos 200e on budjetti niin venyttää sitä 50e Lake 303:sen suuntaan. Tuskin menee pahasti pieleen, Lakessa vaikutti lisäksi olevan varsin pitävä pohja.
Shimpan MW81 ei ole talvikenkä vaan räntäkelikenkä, ja sellaisena varsin ok. Kestänyt minulla ihan hyvin.
Laken uutta talvitöppöstä on Hi5Bikesissa hyllyssä, voi käydä sovittamassa. Vanhempi Lake ollut minulla ahkerassa pakkaskäytössä, se on hieno kenkä.
Minäkin elämäni ensimmäisiä talvi-ajokenkiä vaivihkaa kattellut ja alle kahensaan ekun hintaluokasta. Rosen lapikkaita ainakin Mountain Bike 2/12 piti Sehr gutin arvoisina.
Roselle kommenttia perfect isolierender, fur sehr kalte tage. SH-Mw81: sehr gut isolierender nicht zu kaltes wetter... Ja sitten kun alkaa miettimään lestin istuvuutta niin johan soppa syntyy, arpoo koon ja tilaa numeroa isompana...
^ AB, ota huomioon saksalaisen ja suomalaisen talven ero. Jos kengästä arvioita löytyy pohjoismaisilta pyöräilijöiltä, niin sitten voi jo luottaa.
Juu Halloo, sillähän minä hieman lyhentäen lainailin noita sakemannien arviointeja kun Kare sopivasti edellä Shimanoista kokemustaan kertoi. Toisaalta pakastimessa ja lämpökameraa käyttäenhän noista koittavat objektiivista totuuttaan löytää.
No perhana.
En ole noita päässyt livenä hiplailemaan, mutta kyllä kuvien ja speksien perusteella sillä reilulla viidellä kympillä saa kuitenkin aika paljon: NW Celsius näyttäisi olevan pintaosiltaan pääosin neopreenia ja suht ohkaista muovia, kun tuo Lake on nahkaa. Että siinä on Turtsa varmasti oikeassa – että kestää varmasti pidempään.
Mites tuon toppauksen määrän kanssa: jos on tarkoitus ajella myös tällaisilla ~+5 -keleillä, jossa ei kesäkenkä tuppaa enää riittämään, niin paistuuko jalka celsiuksessa tai 303:ssa?
Vielä kun pääsisi sovittamaan ja vertaamaan. Kengän pitäisi olla minun tapauksessani nähtävästi kokoa 49.