Eilen kolmisenkymppiä Itä-Helsinkiä sightseeing-moodissa ja tänään reilu neljäkymppiä Suokkiin ja Roslundin bursan kautta takaisin.
Printable View
Eilen kolmisenkymppiä Itä-Helsinkiä sightseeing-moodissa ja tänään reilu neljäkymppiä Suokkiin ja Roslundin bursan kautta takaisin.
Vajaat 2-tuntia maantiellä äsken varsin lämpimässä kelissä. Keskilämpötila +33°C ja parissa kohtaa jossa pysähdyin Garmin tallensi +38°C lämpötilat.
Tänään reilun satkun pääosin soralla pysytellen. Alle laitoin 50-milliset Aventurat ja ajatuksena oli ajaa yksi segmentti (Sunintie Gravel 9,38 km) enemmän tosissaan. Segmentti on varsin vähän ajettu, joten sijoitus (2nd overall) ei paljoa kerro, mutta pieneen vastatuuleen keskinopeus oli mukava 30,8 km/h (keskisyke 156, maksimi 169).
Yleensä olen istuskellut tuolla kannolla kesken ajamisen, mutta nyt moiset hullutukset olen jättänyt.
Sunintien jälkeen poikkesin samoille metsäteille, joilla edellisellä lenkillä manailin isoja kiviä. Leveämmillä renkailla ja luonnolisesti huomattavasti alemmilla paineilla ajaminen oli jopa hauskaa, vaikka vauhdin kasvaessa tuntui, että karkea kiviaines lähetti renkaat irti tien pinnasta ja ajo kävi vähän liukkaaksi.
Äsken jäkärillä kahden kärpäsen lenkki. 47 kilsaa ja 90 metriä.
1. Uusien renkaiden sisäänajo
2. Suvisaariston uuden näkötornin tsekkaus vihdoin
Olipas Rekon Race pettymys, rullaa onnettomasti. Mutta torni oli kiva, toistekin voi kiivetä.
Päivällä 67 km Rusko-Vahto-Paattinen-Lieto -maisemissa. Mukavan lämmintä, tätä on odotettu.
Itselle riittäisi hyvin 15-20 asteen lämpö kun olen todella kova hikoilemaan. No, siitä huolimatta n. 70km lenkki illalla, keskilämpötila 29?C ja vähän alkoi mietityttää se, ettei 30km säteellä ole missä täyttää vettä ellei mene jonkun oven taakse koputtelemaan.
Toisaalta street view yllätti positiivisesti. kuvat olivat 2020 mutta rupuinen asfaltti olikin viime vuonna saanut uuden päällysteen. .
Tänään suoraan töistä Harjun polkuja pari tuntia. Olis pitänyt jättää puhelin matkasta, kun koko ajan jollain työasiaa, mutta jätin toki vastaamatta :D.
Tänään 130km, alkulenkit Ferrarilla ja työmatkat kesäkurapyörällä. Onneksi otin pitkät trikoot, sadetakin ja kurarukkaset mukaan työmatkalle!
Eilen tsadiin ja rantoja pitkin pois 50 km
VÖ200 Part deux. Kotona 02:25.
Viileämpää, joten ekalla taukopaikalla irtohihat.
Lintumaailmassa havaintoina mykät käet (juhannus päättää kukkumisen), vain luhtahuitti yllätti.
Antropologisena huomiona monet salot vailla maailman kauneinta lippua !
Astronomisena ilonaiheena kasvava Kuun sirppi lännen yllä. > Mokoma > Haloo Helsinki! - Kuu saa valtansa Auringolta (soi tässä taustalla tuomassa tunnelmaa valaistuvaan juhannuspäivään)
Ihan alkumatkasta takaa ohittanut tunnistamaton autoilija (UMV) tööttäsi, liekö FF:n lukijoita.
Odotan elokuun jälkipuoliskolla pe-la-yöhön osuvaa trooppista yötä, jolloin lähtisin TY200:lle eli yöpyöräilyyn etäläeurooppalaisessa valaistus-lämpötilaolosuhteessa.
Eilen iltapäïvällä noin 45 km soraa ja asfalttia, reissun lopuksi parinkilsan koukkaus järvelle heittämään vihdoin talviturkki.
Tänää 28 km Kouvolan laitakylillä.
Tänään relun 70 km:n aamulenkin ennen grillausta ja oluen juontia. Alla olivat edelleen Aventurat. Päätin pitää hyvää vauhtia ja tulostakin tuli ihan kivasti (kaksi sorasegmenttiä, #4 ja #18 overall 29,0 kh/h ja 30,6 km/h). Melko tuulista, mutta ajaminen maistui.
Taso alkaa olla selvillä: keskinopues, jonka pystyn pitämään lyhyttä pidempään on aika tarkkaan 30 km/h. Tästä on hyvä lähteä kehittämään (miestä ja kalustoa).
Gravelin tulevaisuus on erilaissa jousitusratkaisuissa, näin uskoisin. Soratiet ovat monin paikoin aika kuoppaista ja nimismiehen kiharaa on kehittynyt paljon.
Tänään asfalttia 210 km. Edelleen tuuli kovaa.
Eilen 202km kippurasarvella Porista pikkuteitä Häijäälle ja Lavian kautta takaisin. Mouhijärvi-Lavia välillä tuli heikko hetki ja meinasi hetkellisesti usko loppua kun puski vastatuulta ja mäkiä vastaan, mutta energiapatukka ja urheilujuomaa naamariin ja sitten olikin ihan uusi mies pyörän päällä
Tänään grääveliä.
Eilen maantiepyörällä 125 km. Tänään huoltopäivä, ei pyörän, vaan minun.
Eilen gravelia 50k ja uimaan. Tänään gravelia 50k ja uimaan.
Huomenna ei varmaan ehi mutta jos ehtii niin uimassa vois käydä.
Hetken ihmettelin mutta k olikin kilometrin eikä tuhannen lyhenne :)
Itse ajoin eilen illalla tunnin maastoa ja hiekkateitä. Oli ollutkin viikon tauko ajeluissa pienen flunssan takia.
..ajelin nyt sitten kuitenkin ennen töitä 107km, mutta siihen kului aikaa tunti enemmän kuin aiemmin...kun voimat ihan poissa. Kari sai mun kiinni ja kertoissani tilanteesta totesi heti että reippaampi nestevaje iski.
Tuntui kumminkin mukavalta ajella rauhallisesti, lähtee aikasempaan niin ehtii. Tarvisi osata jättää tämä ajamis-stressi pois, kun mitään kummoisempaa ei ole pakko ajaa. Eikä varsinkaan verrata mitä ukot on ajanu.
Äsken kruisailin leppoisasti jäkärillä. Silti PB Haltialan peltopolulla, kappas. Vaikka renkaatkin rullaa patskasti
Kruisailtiin pojan kanssa Helsingistä Porvooseen. Huomenna takas.
Tänään Pilvijärvelle uimaan ja takaisin. Ristuksen per… mutta tuo meltsi Söderkulla väli on kyllä tyhmin ikinä. Jo keskiajalla sitä käytettiin kerettiläisten surmaamiseen rovion sijasta. Saivat valita ajaako pyörällä Vartiokylän linnakkeelta Söderkullaan hevosen perässä vai menevätkö roviolle. Kaikki valitsivat rovion.
Ihan äsken, tunti vaihtelevasti asfaltti-sora asfaltti.
Näin aamuyön tunteina ajaessa huomaa kuinka sähköpyörän kuljettajat ovat siirtyneet talvi moodiin vaatetuksessa.. on paksua housua ja toppatakkia päällä.
^ joo! minäkin kuuden maissa jo lyhkösillä ja paljon tuulipukuisia muita pyöräiliöitä.
Äskön tulin lääkäristä, ajoa tälle päivälle kertyi 127km. Mutta rauhallista ajelua.
Eilen maastossa 2.5h. Tuntuma oli vähän hukassa alustaan, kun tuntui koko ajan että mutkiin mennään liian varovaisesti tai sitten ahnaasti ja DHF lähti alta.
Tänään satkun soravoittoisesti. Alla olleet Rutlandit ovat pehmeät ja kivat ajaa. Ehkä myös nopeammat, kuin leveät Aventurat. Melkein voisi sanoa, että hauskimmat renkaat, mitä mulla on ollut tai mitä mulla nyt on ajettavissa. 50-milliset Aventurat ovat vähän löllykät, mutta ovat parhaimmillaan alustan käydessä karkeammaksi; 38-milliset Pathfinderit ovat hyvät, mutta hajuttomat ja mauttomat.
Vähän taitaa ikä painaa Rutlandeja, sillä pieniä kosteita länttejä näyttää ilmaantuvan. Litku lotisee vielä renkaassa, eivätkä kylje tihkua, niin kovaa ajoa vaan.
Tänään 148 km gräveliä apinan raivolla. Satasen kohdalla alkoikin siksi ikävät krampit vaivata loppumatkan ajan. Kaikki paljo (yli 4 l) neste suoloineen kyllä imeytyi kun mitään ei tarvinnut jöpöttimen kautta poistaa. Pelkästään hikenä.
Mutta hyvä fiilis, eräs vv-projekti tuli päätökseen määräajassa ja täydellisesti suoritettuna. Kivoja reittejäkin oli.
^krampit on todella inhottavia. Mulla on välillä ollut kovan päivän jälkeen sisäreidet herkät kramppaamaan jo ajamisen aikana: kramppaava jalka pois lukolta ja heiluttelua ja ravistelua.
Kotona olen ryystänyt oluen sijaan jotakin nesteytykseen tarkoitettua. Nyt on ollut Starin Restore-poretabletteja. Samoja olen käyttänyt ryyppäämisen jälkeen aamulla, jos tuntuu, että mikään ei pysy sisällä.
^Mä vedän kotona lenkin jälkeen pari teelusikallista suolaa jos meinaa krampata. Auttaa.
Tänään maastossa 3h30min. Missähän kaikki on, kun yhtään lajitoveria ei taaskaan näkynyt.
Himas. Eilisen Tallinnan reissun jäljiltä taas jalat on kuin viininpolkijalla…
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...e10c4a5573.jpg
Viikko on syöty hotelliaamiaisia ja muutenkin täysin turhaa tunnesyömistä (hot.huone on henkinen vankila).
joten mikä avuksi tytöt ja pojat? Vad ska man göra? Pitkä lenkki massan polttoon! Ei brevitti!
Vasta nyt vuosikilsat 2000 km. Sunnuntait on nyt juoksupäiviä kotoympäristössä.
Levin rinteiltä Ruotsin puolelle Muoniossa, tarkkaan ottaen sillan CET-vyöhekkeen ekalla P-paikalla banaanitauko. Toin kuoret mukana Suomeen. Sinne meno meni nopsaan, takaisintulo heti vaikeaa, selässä tuntemuksia. Tuuli kävi koillisesta.
Toinen akuutti oire sattui kantaessani matkalaukkua autolle; laukun pyörä osui kahdesti oikeaan pohkeeseen. Tämän takia putkelta ajo ei onnistu tuskitta.
En tykännyt lenkistä, ei toistamiseen 135,8 km lenkkiä, kun ne lupaa vielä vain +10*C kelejä pohjoiseen lähipäivinä. Korkeusero merkittävä: 330 m (Olos) / 190 m (Levijoki)
Minut on helppo tunnistaa. Keltainen kanuunapaita, kanuunakäsineet ja valkoinen KASK.
Paita kyllä piiloutuu seuraavalla lenkillä viileyden takia.
Kramppien ja hapotuksen ennaltaehkäisy on karbonaatti. Pieni määrä ruokasoodaa eli natriumbikarbonaattia ja vähän vettä, "nautitaan" pari tuntia ennen suoritusta. On pahanmakuista, viereen pitää varata mehua, kahvia tms.
Sain kesäkuussa tavoitteen 2000km/kk täyteenk 2063km. Tänään ajelin 41km sadekamppeissa sateessa, ei se nyt niin kamalaa ollut. Viime perjantai olikin yllättäen vapaapäivä töistä, ajelin sen satasen sitten Säijää kiertäen. Niin paljon helpommin tulee kun ajaa työmatkakiemuraa.
Oikean käden keskisormessa on jännerepeämä ja sormi lastassa nahkiaiskauteen asti, että ei tartte uimista miettiä kun lasta ei saa kastua....kurarukkaset joka lenkille mukaan.
Just äsken pari tuntia. Piti käydä ajamassa kehä kolmonen Bembolestä Suutarilaan. Nyt remontit on 99,9% ohi. Ehkä 5m asvattia puuttuu.
Mutta olipas kiva ajella aamusta eilisten kaatosateiden jälkeen, sellaisessa perinteisessä lempeässä suomalaisessa kesäkelissä.
Ei sitten tarvinnut operoida enempää. Mulla operoitiin aikoja sitten vamma, jossa keskisormen jänteen mukana oli irronnut luuta. Paraneminen oli hidasta, eikä ylimmästä nivelestä tullut kaksista, vaan aika rujo ja vino.
Oikeastaan koko käden toiminta häiriintyi yhdestä sormesta ja harjoitin kättä pitkään kahvakuula- ja otevoimaharjoitteilla.
Äsken 1.5h kevyesti maastoa. 8h tälle viikkoa ajettu maastossa eikä ainuttakaan maastopyöräilijää ole tullut vastaan. On tainnut koronan aiheuttama harrastajakupla puhjeta.
Tänään tunnin verran sekalaisella alustalla renkaiden tiivistysajoa: pitävät. Samalla tuli maisteltua pientä ohjaamon muutosta: tanko hieman alempana ja kahvat käännettynä aavistuksen -urheilulliseen sopivampi, aktiivisempi liukkaalla soralla.