Kypärää nostan Stanille. Ajon aikainen nestetankkaus onnistui tänään varmasti suuta auki pitämällä.
Printable View
Kypärää nostan Stanille. Ajon aikainen nestetankkaus onnistui tänään varmasti suuta auki pitämällä.
[QUOTE=StantheMan;1369693]11 tuntia ja vartti. 200 km.
No huh, hurja suoritus! Hattu nousee korkealle ja kumarrus painuu syvään!!! Taidan olla (joutua olemaan) koko kesän kiltisti peesissä. Tänään varmaan ajelen jonkun säälittävän lenkin kunhan uimasta pääsen.
Kiitos kaikille. Suosittelen.
Kyllähän sitä nyt luvataan. Voitaisiin iltapäivällä kahvitella jossakin "kesän suunnnitelmista". Ajamaan en nyt taivu, mutta kahville...
Kasurilasta ei luvata yhtään mitään enää, koska tuollaista hirmusiivua vedetään ihan simona.:eek:
Pitää kohta pitää siilinjärven hätäpaniikkikokous!
Eilen kävin maantielenkillä ensimmäistä kertaa uudella bianchilla, kurkimäessä kävin kurvailee. Täytyy kyllä sanoa että vähän jäin koukkuun maantiepyöräilyyn(ei ole ennen sellaista ollut) :)
Minusta on mukavaa harrastaa molempia lajeja, vaikka ihan tumpelo maastossa olenkin. Sinulla riittäisi kunto hyvin noille pitkille matkoille, joten tule mukaan esim. alla esiteltyyn Fleche-ajoon ja vaikka jo 200 km:n brevettiin, joka ajaetaan parin viikon päästä.
mikä fleche-ajo? yhtenä keväänä ajoin tuon mainitsemasi lenkin Keiteellä kääntyen, maasturilla slicksien kanssa. Tosin ajoin lisä lenkin keiteleen syrjäkylällä, kun kävin äitiä moikkaamassa, 237km/9h.
En tiedä 24.4 jutusta, kun seuraavana päivänä olisi lähtö britteihin.
22.5. ajetaan vuorokausi 3-4 hengen "joukkueella" Kuopiosta Vääksyyn. Matkaa kertyy kierrellen n. 400 km, mutta kiirettä ei ole. Lähtö aamulla klo 8.00 ja seuraavana päivänä sauna ja aamiainen Hotelli Tallukassa ja sitten autokyydillä takaisin Kuopioon. Näin Fleche suunnilleen tapahtuu.
http://www.polkupyoraily.net/wiki/Fleche
Tiedoksi 24.4. Kuopion 200 km:n brevet:
Lähtö 9.00 Leväsen Shell - Karttula - Keitele - Maaningan ST1 - Kuopio. Aikatavoite on alle 10 tuntia taukoineen. Eipä haittaa jos yli menee.
Brevet-korttitilauksen olen tehnyt etukäteen neljälle ajajalle. Ilmoittautumisia otan vastaan.
Viikonloppuna siirryn maantiepyörällä ajamaan. Kiitokset kahvittelu- ja matkaseurasta talven reissuille osallistuneille. Tästä eteenpäin en "vedä" muuta kuin itseäni.
Minä sitten tilasin omat korttini kun en tajunnut, että voi tuolleen porukallakin tilata.
24. päivä olen mukana jos tämä kevätflunssa vaan luovuttaa siihen mennessä.
Mites sunnuntaina, onko lähtijöitä?
Brevettihän kiinnostaa kovasti.
Tällä hetkellä varmasti tai epävarmasti lähdössä:
Minä
TKT
Hannibaali
Araparperipartanen
VeKi
PaKa
Ändi?
Kortteja pitäisi tulla riittävästi, jos niitä vain tulee.
Kyllä olin sunnuntaina klo 10 lähtöpaikalla Teboililla, mutta ketään muuta ei paikalla näkynyt.:seko: Ajelinpa siis Räimän lenkin ihan yksikseen! Olin lauantaina Tampereella ja siellä vetelivät jo maantiepyörällä lenkkiä. Kuopiossa ollaan vielä "talvihorroksessa".
Minäkin ajelin yhteislenkin itsekseen väänälänranta/kehvoräimä/toivala/rissala maisemissa. Millos tuot sen maasturin huoltoon?
Huomenna Humppaoravat ajavat 9.00- ABC-asemalta Airakselan kierroksen. Kahvit Eevantalolla, jos auki. Keskari 26,47 km/h. Matka n. 80 km.
Neljään oravaan Airakselan lenkki. Vähän tuli ennakkovauhtilupaus ylitettyä. Ovelta ovelle 26,62 km/h. No, porukan vauhti oli pikkuisen kovempi 28 km/h. Vastatuulta oli, mutta muuten loistokeli. Muut voivat vielä kesää varten harjoitella. Mulla on jo kunto kohdillaan. ;)
Kuis huomenn?
Muutama vinkki lauantaille. Kelihän on aika paha, joten sopivat vaatteet päälle. Jos aikoo ajaa pitempiä matkoja kesällä, esim. Fleche kuukauden päästä, niin kannattaa nyt varustaa pyörä sellaiseksi, kuin se tulee olemaan pitkillä matkoilla. Valot eteen ja taakse ja sitten muutkin varusteet yläkanttiin. Jos tämä 200 km tulee olemaan ainoa matka, niin vähemmälläkin pärjää.
Kortit sain tänään, joten brevettiin voi n. 4 ajajaa ihan virallisestikin osallistua, eikä tarvi koko matkaa peesailla niin kuin viime vuonna.
Olen niin neiti, etten maha tuolla säällä matkaan lähteä....
mitenlie kelin laita launtaille Kuopioon .. jos ei tuo fmi ennusta parempaa niin pakosta miettii pitääkö tässä alkaa neiteilemään ja olla ajamatta. Hitusen on tuota siirtymääkin täältä, mutta ei vielä heitetä pyyhettä kehään :)
tjooh .. kyllä tuota kuopion paikallissäätä on luntattukkin ja kehnolta vaikuttaa toistaseks :mad:
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?...1&place=Kuopio
http://www.foreca.fi/Suomi/kuvat/tas...1004191200.png
Viimeinen seuraspinning oli tänään. Hyvältä tuntui taas. Makekin on pikku hiljaa oppinut tuntia vetämään. Kiitokset toisen järjestävän seuran puolesta hälle ja muille ajajille. ;)
Pojat, pojat...Kelihän näyttää olevan loistava lauantaina. Ajetaankin sitten 50 km:n sakkolenkki päälle, jos keli noin hyvä tulee olemaan. :D
Olen pari päivää itseäni nesteyttämässä ajokuntoon:rolleyes:, joten tavataan Leväsen Shellillä 8.45 lauantaina. Startti kohti Keitelettä Karttulan kautta 9.00. Muille on kortit ja Apartasellahan on oma. Reilusti vaatetta mukaan, ettei tarvitse matkalla värjötellä. Taukoja on aika reippaasti (ihan noita virallisia), joten hyvin pitäisi matkan sujua.
Kuopion 200 km: (näin varpusparvena)
Tie km tot. km
Levänen Kuopio Leväsentie/551 0 0 Leima, Shell
Karttula 551/552 40 40 Leima, ABC
Keitele 77 54 94 Leima, Neste
Maaninka 77 58 152 Leima, ST1
Siilinjärvi Viitonen 20 172
Kuopio 30 202 Leima, Shell
Siinä 25-28 km/h + tauot. Jotain 11 tuntia max isolla porukalla. Koska eka pitkä ajo monilla vauhti maltillinen.
Pitää tänne vähän valehdella. Jos ilmoittaisin keskariksi 30+ (niin kuin se oikeasti tulee olemaan), niin juuri kukaan ei lähtisi kaveriksi. Ikenet veressä ajetaan ;)
Pitäsköhän sittenkin lähteä matkaan, tuo huonosää tekosyy alkaa olla käytetty. Uutena selityksenä voisin vaikka heittää, että jos saan mahan kuntoon olen mukana;)