Sunnuntaina kello 10 helppo satanen? Ajetaan metsässä sitten kun munat jäätyy maantiellä.
Printable View
Sunnuntaina kello 10 helppo satanen? Ajetaan metsässä sitten kun munat jäätyy maantiellä.
Mitäs, jos aloittaisitte jo vähän ennen, Tampereella!?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen
Vai onko Siilinjärveltä Tampereelle paljon pidempi matka,
kuin Tampereelta Tahkolle?
(Meitä oli semmoiset 30 kanuunaa Tahko120-tapahtumassa :) )
Kaupin Kanuunat kutsuu Sinut
2.9.2006 ajettavaan maastopyöräilyyn.
Jo 11. kertaa ajamme Tampereen erinomaisissa
maastoissa 8 tuntia. Matkaa kertyy noin 80km.
Yksi ryhmä tosi koville kuskeille, vaativa ja pitkä reitti.
Lisäksi kolme eritasoista ryhmää, joista
leppoisinkin ajaa pitkän, mutta teknisesti helpohkon reitin.
Cyclo-Cross pyöräilijöille oma ryhmä!
Lähtö ja puolimatkan krouvi kuten täystourissa,
reitti hiekkateillä ja hyvillä poluilla.
Matkaa kertyy 8 tunnissa paljon!
Puolikas Tour tänäkin vuonna, noin 4½ tuntia.
Se sopii Sinulle, jolla on kesän-kahden ajokokemus
maastopyörällä ja halu tutustua
vaihteleviin ulkoiluteihin ja polkuihin, mutta jota
8 tuntia ja vaativat reitit vielä vähän arveluttavat.
Osanotto omalla vastuulla, järjestäjällä ei ole vakuutusta osanottajille.
Lähtöpaikka Tampereen Stadion, Ratina.
Ilmoittautuminen Ratinassa klo 7.30 - 8.30 (puolikas Tour klo 11 - 11.30)
Lahtö klo 9.00 (puolikas Tour klo 12.00 )
Osanottomaksu 10 EUR sisältää opastuksen, vesihuollon,
osallistumislahjan, saunan/suihkun. Ja mukavaa yhdessä ajelua!
Noin 217 ajajaa vuonna 2005!
Lisätiedot
http://www.kaupinkanuunat.net/
Mikko Helevirta 041 445 0083, mikko.helevirta@gmail.com
Timo Lampila 040 522 2562, timo.lampila@kolumbus.fi
En uskalla vielä lupautua maantielle sunnuntaina...Polttelee lähteä taas koluamaan noita uuhimäen polkuja/hiihtoreittejä. Suatan ilimaantua sunnuntaina tai olla ilimaantumata.
Perisavolainen asenne. Näinhän sitä yhteislenkkejä saadaan aikaan.;)Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti Lyytinen
Minä en taas voi läheä maastoon kun niskat ei vielä kestä.
Onkos vielä tilaa kerhoon kuulumattomalle aloittelijalle ? Ja onkos lähtö Fontanellan edestä huomenna ? Mahdollisesti teidän vauhti saattaa olla hiukan liikaa minulle mutta noin satasen lenkki olisi sopiva matka huomiselle.
Muita ei ole varmaan lähdössä kuin minä. Olen kymmeltä Fontanellan edessä.
Minä sitten ajan hiljaa kun en ole mökkihommien takia kyennyt paljon ajelemaan. Olisko Varpaisjärven suunta oikea ja kerran käydään kahvilla?
Kävin polkasemassa länsirannanlenkin vastapäivään. Huomenna yrittää palautua elävien kirjoihin. Pitkäänlahteen asti kulki ihan jees, mutta sitten loppui löpö.
Varpaisjärven suunta käy aivan hyvin, en olekaan ajanut fillarilla sitä reittiä tänä kesänä.
Käytiin Ilkan kanssa lenkki. Hän on varmaan vielä matkalla. Mulle ritti 75 kilsaa.
Oli ihan kivaa. Viikolla voisi ajatella samanlaista ti tai ke. To ei käy.
Keskari 27. Ylämäet ei minulta vielä suju ja niska puutuu, mutta kai se siitä kun saa kilometrejä.
Kiitoksia Hannu lenkistä, olihan mainio keli ajella. Kokonaismatkaa tuli 112 km ja keskari pysyi samana.
Iltoo Siilinjärvi!
Jos Teillä ei oo muuta tekemistä ensiviikon lauvantaina (12.8), niin tulkee ajamaan porukalla Puruveden ympäri 112km kunto/kilpajon merkeissä. 10 euron osanottomaksulla saa juoma / ravintohuollon, saunan ja tod.näk arvontapalkinnon. (viime vuonna jäi 2 ilman eli melkein joka arpa voittaa :) )
Startti tapahtuu klo 10 Neste Harjun Portilta n. 25km Savonlinnasta Punkaharjulle päin.
Lissee webissä: http://www.harjunportti.fi/puruvedenkierros
-Tuomas
Perjantai-iltana olisi tarkoitus Ilkan kanssa ajella joku 60 kilsaa noin about suunnilleen. Oisko muita lähdössä kyytiin siinä neljän viiden korvilla?
Mie voisin lähtee tarakalle .
Minulle käy hiukan pidempikin lenkki kunhan vauhti ei ole tappavaa... Olisiko lähtö klo 1700 mitään ?
Mulle riittää se 60 kilsaa, mutta ajakaa muut pidempi.
Nilsiässä käynti ja Heinämäen kautta pois on 60 tai Riistavedelle on 60 kai niitä muitakin on. Kiva Pena, että tuut mukaan.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti /(/ilkka
Mistä?
Vanha paikka?
Fontanellan edestä.
YT?
Mukaan?
Väsyttää. Ei jaksa.Lainaus:
Kiitokset lenkistä, 96 km. Pitää myöntää että aluksi hiukan hermostutti tuo vauhti ja epäilytti kuinka jaksan pysyä mukana. Hieno reitti Pelonniemellä.
Nyt on syöty ja pesty. Kiitos vaan kaikille.
Niin, ja se noususumma, jos barometri sen voisi ystävällisesti meille kertoa. Pistän sen sitten ylös valmennuspäiväkirjaan.
Jees. Mun keskisyke oli 140, joka on mun nykyinen anaerobinen kynnys.
Aerobinen lenkki, mutta ei mitään pk:ta ihme että jaksoin. Kiitos YT kun vedit minut aina takaisin kun meinasin pudota. Aika tempoilevaa oli kyllä vauhti, mutta sehän tekee hommasta hauskaa.
Lenkki oli juuri sitä, mikä tekee maantiepyöräilystä elämää suurempaa.
Kiitos myös muille.
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti YT
Suurin nousu tais olla ku nousi sohvalta pyörän selkään,nopein lasku oli
pyöränseltä sohvalle neste takkaukseen.
Mutta pyrän selässä tais tulla 610 nosumetriä.
No sen kunniaksi Lidlin Bergadler palautusjuoma.
Mitäs me Jyrät YT saavutti tämän tason huomattavasti minua nopeammin.
Sulla taitaa olla löysemmät sormet.;)
Kirjoitan tänne eka kertaa kännykälläni. Voi sit syyttää noksua, jos tulee virheitä. ;-) Eli laitoin muutaman kuvan fillari-lehden galleriaan. Lisää tulee sit joskus... .
Hienoja kuvia! Ja kännykkä, jolla voi kirjoittaa raportin jo lenkin puolivälissä.
Löytyisikö sieltä vaihtoehtoja tuolle ainaiselle Käärmelahteen kihnuttamiselle?
Kohta alkavat varmaan maastoajot.
Minulla on edelleenkin Timelessisa joku kitinä, jota en saa pois. Onkohan keskiö hajonnut. Naps, naps, mutta ei paikallistu. Pitänee viedä korjaajalle, jos Kari et ehdi vilaseen. Jos keskiö on paskana niin se pitänee pian tilata.
Isistä taitaa olla.
Onkos tällä viikolla halukkaita pidemmälle lenkille?
Ensi viikonloppu menee anopin synttäreille, joten viikonloppulenkki jää tekemättä.
Niin. Torstai sopisi minulle ja joku 3 tiimaa voisi olla hyvä, mutta vähän tasaisemmin ja alhaisemmilla pulsseilla kuin viime perjantaina please.
Minulle kävisi lenkki myös tänään. N. 17.30 käväisen Fontanellan edessä. Joku rauhallinen 60-80 km+Ranta-Toivalan mutka olisi sopiva, sillä viime viikolla tuli ajettua lähes 400 km ja se tuntuu jaloissa. Torstaista ei pysty sanomaan vielä mitään, sää on todennäköisesti silloin kehnompi.
Minä olen myös kahden viikon ajoista aika jäykkänä ja to-pe pitänee mennä pyörällä töihin kun auto on huollossa, että en ole varma voiko torstaina ajaa. Tänään kävisi lyhyt lenkki. 50 kilsaa vaikka. Ranta-Toivalan lenkillä on liiikaa nousuja.:o
Onhan täällä polkuja. Ovat vain lyhkäsiä! Viisi kilsaa ihan kivaa vaihtelevaa kangaspolkua ja toinen mokoma metsäautotietä. Sellaista olen keväisin ja syksyin täällä ajellut.Lainaus:
Jos kammet pyörivät herkästi, siis ilman kitkaa eikä välystä ole niin uskoisin et kitinän aiheuttaa jokin seuraavista: poljin/kampi, kampi/keskiöakseli, rattaat/keskenään/kampi. Pulttien kiristys usein auttaa mutta ei aina! Itse jouduin laittamaan mm. aluslaatan polkimen ja kammen väliin kitinän pois saamiseksi!
Hannu: ok, mutta "löysiä" ei sitten saa tällä kertaa huudella.
No voi pöh. Minä tulin juuri lenkiltä. En kyllä jaksa lähteä uudelleen. Ajoin mäkitreeniä uuhimäessä.
Kiitokset Hannu lenkistä. Mukava ja rauhallinen 85 km, keskareita vain yksi kpl ja sekin kohta tuulensuojassa. Pyöritysvinkki oli hyvä ja lisäsi selvästi tehoa mutta lisäsi myös ikävää tuntemusta oikeassa polvessa. Pitänee ottaa rauhallisemmin muutama päivä.
Sullon parempi mittari, minun näytti vain 65 kilsaa.;) Oli alku vaikeata. En ollut vielä palautunut siitä Peleonniemen lenkistä. Myötätuulessa alamäkeen kulki viisi kilsaa ihan kivasti. Nyt reisiä jomottaa.
Aina kun tekee muutoksia pyöräilyssä niin varsinkin kolmen tonnin jälkeen niiden pitää olla tosi pieniä ja hitaita. Oikea pyörittäminen ei ole mahdollista jos kantapäätä ei laske, mutta kyllä sun täytyy nyt harjoitella sitä hyvin pienillä välityksillä ja vain silloin tällöin. Ylämäissä, sitten kun jalat kestää, voi kyllä huomata eron voimantuotossa kun pyörittää oikein.
Ylämäki vai alamäkitreeniä:seko:;):DLainaus:
Alkujaan tämän lähetti YT
Tein pienen harhauttavan ketunlenkin viitostuvan kautta vielä lisäksi....Lainaus:
Että silleen!
Hajotin fillarin oikean puolimmaisen kahvan aivan kirjaimellisesti osiin. Rikoin sit samalla erään sankaa muistuttavan osan. Joten jos jollakin on tai tietäis jossain olevan vastaavanlaista, pois heitettyä, niin eiku kauppaa hieromaan! Luulen et tuo ks. osa vois olla ehjä, muuten 'loppuun käytetyssä' kahvassa.
Kahva on n. vuodelta 2000 ja Flight Deck tuella.
Ei ollu esim. Puijon Pyöräpisteessä!
[QUOTE=hannupulkkinen]Löytyisikö sieltä vaihtoehtoja tuolle ainaiselle Käärmelahteen kihnuttamiselle?
Kohta alkavat varmaan maastoajot.QUOTE]
Dodih, pikkuhiljaa päästään asiaan. Jokos Hannu alkaa muistuttamaan kahlaajaa, eli pitkät jalat ja siniset munat, kun eikös se ollut puhe että sitten maastoon kun munat jäätyy asfaltilla. Lauantaina voisin lähteä raahalliselle maantielenkille, mutta sunnuntai on ihan täysi mahdottomuus , varsinkin klo12 jälkeen ja sitä ennen pitää "rassata" Valmettia, enkä tarkota nytten raktoria.