ISP:t kyllä kuluneet loppuun eikä halkeilleet. Itse olen suosinut vuosia Conteja mutta en kyllä hakkaisi päätäni seinään jos ei muuta kuin huonoja kokemuksia.
Printable View
ISP:t kyllä kuluneet loppuun eikä halkeilleet. Itse olen suosinut vuosia Conteja mutta en kyllä hakkaisi päätäni seinään jos ei muuta kuin huonoja kokemuksia.
^ Tuskin kenelläkään on näistä Contin renkaista pelkkiä huonoja kokemuksia. Jos minulla olisi pelkkiä huonoja kokemuksia olisin vaihtanut merkkiä jo ensimmäisen rengas parin jälkeen.
Kesän nuo renkaat kestävät aina. Talvella kun pyörällä ei ajeta niin mitä sellaista voi tapahtua ettei renkaat sitä kestä. Jos noilla vois ajaa koko talven niin säilyiskö ne silloin ehjänä.
Pyöritä ne kelmuun ensi talveksi. Foorumi seuraa mielenkiinnolla miten contien kanssa käy.
Omat renkaat jäävät pyörään niine hyvineen kauden päätyttyä, mutta ne ovatkin täysmustat Vittoriat. Keväällä kauden alkaessa niissä on painetta noin 2 bar eli 5 bar on haihtunut. Takarengas on kulunut omassa käytössä loppuun kaudessa, jos se on edes riittänytkään koko kaudeksi. Eturenkaan kesto on noin kolminkertainen.
Edellisen perusteella ehdotan seuraavaa. Jos takarengas kestää esimerkiksi 5000 km, vaihda se eteen, kun sillä on ajettu 3750 km ja asenna eturengas taakse. Kun vielä sovitat kauden ajomääräksi 5000 km, mitään käyttökelpoista ei jää sängyn alle talveksi pyörimään. Takarenkaan siirtoaika on 75 % mahdollisista ajokilometreistä.
^ En aja 5000km kesässä mutta pitää yrittää.
Onko käytössä litkuja tai muita nesteitä renkaan sisä- tai ulkopuolella? Omassa tasamaapyörässä on gp5000 olleet jo 3 tai 4v, ajettu ehkä 100km.. Viimeksi kun katsoin niin ei ollut halkeilua.
Piti taas käydä katsomassa tuota omaa ja vielä ei näkynyt yhtään halkeamaa. Kilometrejä varmaan alle tuhat ja näyttäisi olevan jopa vuodelta 2018 leiman mukaan.
^kyllä ainakin maastossa ja talven liukkailla laitetaan pitävämpi eteen. Takarenkaan luisto on helposti hallittavissa mutta keulan alta lähtö voi tarkoittaa nurinmenoa.
En minäkään suosittele, mutta lähestyin goomista ongelmaa, jossa renkaat olisi käytettävä loppuun yhdessä kaudessa. :D
Asialla ei liene mitään tekemistä pidon kanssa, vaan maantiepyörän takarengas tuppaa kulumaan enemmän tai vähemmän kanttiseksi, joten sen siirto eteen saattaa heikentää pyörän kaarreajettavuutta. Normaali kierrätyssuunta on edestä taakse.
Ja mielellään tietty takana ei kovin ohutta rengasta pitäisi kun siellä puhkeaa helpommin
Olen kyllä ajanut aina Vittoriat takana kudoksille asti niin, että langat ovat näkyneet vähintään kolmanneksella kehästä. Micheliniä en ole laittanut edes uutena taakse heikon pistonkestävyyden takia. Edessä on voinut olla 12 tkm ajettu Michelin Prox ja takana uusi Vittoria. Michelin edessä oli pieni lisäriski, joka ei onneksi puraissut.
Sisärenkaan käyttäjälle sivujen pienet halkeamat eivät ole kovin suuri riski, jos riski ollenkaan. Uskoakseni rengas muuttaa muotoaan ja sisärengas pullistelee ennen hajoamista.
Kyllä käytän tubeless renkaissa litkua muita nesteitä en käytä renkaan ulko tai sisäpuolella. Toi on tietysti yksi vaihtoehto ettei aja pyörällä 4 vuoteen (25km/vuosi) juuri ollenkaan. Kai ne kesällä ajetut kilometrit kuitenkin vaikuttaa miten rengas säilyy talven.
Onko ollut saman valmistajan litku käytössä kaikissa pareissa? Joskus muistan lukeneeni/kuulleeni maininnan, että joissakin litkuissa voi olla renkaille vahingollisia aineosia.
Tuskin johtuu säilytysolosuhteista, kun ollut lasitetulla partsilla GP5000 muutaman vuoden säilytyksessä ja siinä aikana altistunut 30 asteen pakkaselle, kasvihuonelämpötiloille ja suoralle auringonpaisteelle. Ei mainittavaa halkeilua.
^ Vuosien saatossa olen käyttänyt monen eri valmistajan litkuja.
Mitenkäs pyörää/renkaita talviteloille laittaessa, mitä pesuainetta käytät pyörää/renkaita pestessä? Mietin että jos aine ei kuitenkaan ole huuhtoutunut täysin vaan kuivahtanut renkaan kylkiin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Koska zortin kommentti on GP5000-ketjussa, olettaisin että lajina on maantiepyöräily eikä mtb tai muta-cx. Niinpä suosittelen nauttimaan ajamisesta vaikka vähän likaantuneella renkaalla, sen sijaan että pitäisi pohdiskella pesemisen mahdollisia haittavaikutuksista.
Vähän pirstaloitunut ketju, mutta ehkä kannattaisi lukea viestit taaskepäin niin tietäisi mihin se renkaan pesun haittavaikutuksien arvuuttelu liittyi... :)
^ Mä veikkaan että zort pyrki kommentissaan löytämään tai poissulkemaan yhtä mahdollista, vaikkei välttämättä kovinkaan todennäköistä, syytä Goomikon GP5000-renkaiden outoon ja poikkeavaan käytökseen talvisäilytyksessä.
^Kyllä. Ei varmaan juu kovin todennäköinen syy mutta mahdollinen jos on jotain kumille epäystävällistä pesuainetta. Itse en paljoa pesuaineita pyörää puhdistaessa käytä niin en ole minkäänzortin asiantuntija mutta heräsipä tuollainen ajatus mieleen jos ne renkaat nimenomaan talvisäilytyksessä toistuvasti tuppaa pykimään.
Ok, otan onkeeni eli en tunnistanut kontekstia. Tai oikeastaan minulla tähän ketjuun sekoittui vienosti Facebookin Roadbike cycling -ryhmän käry. Siellä oli eilen ja tänään useampikin renkaisiin liittyvä typerä kysymys. Päätinkin jättää ryhmän, mutta näköjään liian myöhään. Sorry offtopic, siirryn katsomoon.
No, toivottavasti et koe tarvetta jättää tätä foorumia. Tuntuu että täällä rivit vaan harvenee.
Jos tuohon säilyttämiseen voi kommentoida, joskun kun oli enemmän varastossa renkaita niin silikonisprayllä suojasin.
Continental Grand Prix 5000 S TR (tanwall) 28
https://www.bicyclerollingresistance...transparent-28
On se hitaampi kuin musta.
Tuossa on pari juttua vuoden sisään, jossa muutkin kuin BRR on testannut renkaita ja niiden rr:ää.
Molemmissa testit latexilla, erot mm:
- bikeradarin/silverstonen tehty rummulla, aerocoachin rollereilla.
- kiekon sisäleveys 19,7 vs 20
- nopeus 30 vs 45
- bikeradar 1 rengas, aerocoach pari
En ole sen kummemmin katsonut ja verrannut noita keskenään, mutta sellainen mutu että gp5000:n erot muihin pienemmät/jos ollenkaan kuin BRR:n testeissä.
https://c02.purpledshub.com/uploads/...?webp=1&w=1200
https://escapecollective.com/wp-cont...3/05/image.png
https://www.bikeradar.com/features/t...yre-group-test
https://escapecollective.com/aerocoa...res-this-time/
Eikös tuo aerocoachin testi ole linjassa brr kanssa? Noihin muihin ei ole kamalasti luottoa.
Juu, saattaa olla. Ensisilmäyksellä aerocoachin erot näyttivät pienemmiltä (ero jaettuna kahdella ja nopeuden vaikutus, joka kuitenkin kasvattaa eroa) , ja mm. itsellä ollut spessun turbo cotton näyttää noissa erilaiselta.
Toinen juttu on sitten tuo luotettavuus. En itse osaa sanoa miksi BRR olisi jotenkin luotettavampi kuin https://silverstonesportshub.co.uk/about/
No eikös tuo ole yritys, jolta ostetaan palveluita. Ihan sama juttuhan se on kaikkialla muuallakin. Testejä tehdään tilaajan spekseillä.