Skanssissa ois tarjouksessa White CX Pro cyclo hintaan 799€ - mutta ei löydy verkosta. Olin jo menossa laittamaan tilaukseen... Höh!
Printable View
Skanssissa ois tarjouksessa White CX Pro cyclo hintaan 799€ - mutta ei löydy verkosta. Olin jo menossa laittamaan tilaukseen... Höh!
On kyllä tuon verkkokaupan toimitusnopeus mennyt reilusti alaspäin alkuajoista. Ennen lähti yleensä samantien tai viimeistään seuraavan arkipäivän aamuna, mutta nykyään saa odotella pari päivää että paketti edes rekisteröidään kuljetusfirmalle ja siitä menee vielä päivä pari että se lähtee liikenteeseen.
Varmasti sitä kuittia vaadittaisiin takaisin jo siinä kassalla jos se siinä vaiheessa huomattaisiin. Samoin aivan varmasti jokainen tarkastaisi jokaisen kuittinsa jo kassalla takana olevasta jonosta huolimatta joka kerta jos muistaisi, ettei joutuisi lähtemään heti samantien uudelleen hakemaan hyvitystä kun jostain tuotteesta on veloitettu liikaa.
Ne satunnaisesti mokailevat kassatytöt eivät varmasti ketään harmita niin paljon, kuin se miten asia korjataan tai ei korjata. Mokia sattuu, mutta ne pitää pystyä myöntämään ja antamaan asiakkaalle hänelle kuuluva hyvitys. Ja hyviin tapoihin kuuluu, että jos asiakasta turhan päiten ravautetaan myyjän toimesta liikkeessä turhilla käynneillä myös siitä tarjotaan hyvitystä, eikä varsinkaan aleta vihjailemaan asiakkaalle, että tämä kaikki onkin ihan hänen omaa syytään pahoittelematta lainkaan, että asiakas on myyjän sanaan luottaen juossut ihan turhalla käynnillä liikkeessä jonottaen 2:ssa eri kerroksessa.
Sillä on väliä _miten_ asian hoitaa, omat mokat hoidetaan ja hyvitetään muita syyttelemättä ja aiheuttamatta näin enää lisävahinkoa.
Race-Kingistä vielä, kun en ole ainakaan itse nähnyt siitä teillä muuta kuin RS (race sport) versiota ja tuo yksittäin myytävä rengaskin oli juuri RS. En tiedä onko siellä sitten joukossa esim Protection-versiota tms ns. tavallisena versiona, ainakaan ei ole itsellä vastaan tullut.
Ruuhkaa varmaan aiheuttanut 14 -16.8 välisenä aikana ollut -25% tarjous. Huomas tuon viikonloppuna kun tuli asioitua molempina päivinä liikkeissä, jengiä oli kuin pipoa. Samaan tyyliin jos on tilauksia mennyt verkkokaupan puolelle, niin ei ihme että iskee ruuhkaa :)
Tilasin tänään pari takkia. Tilaus- ja lähetysvahvistuksen välillä kului 3,5h, joten eipä tuota hirveän hitaaksi voi moittia.
Hyvinon paketit tullut xxl:stä. Aina mennyt samat kolme päivää, että paketti noudettavissa postista. nytkin kaks pakettia postissa noudettavissa viikonlopun jäljiltä heräteostoksia ja lasten vaatteita.
Hieno homma. Itselläni ei lauantaina tilatut romut ole vielä edes liikahtaneet varastosta. Sama homma edellisten tilausten kanssa että yli viikon on pitänyt odottaa.
Mistä sä keksit, että sulla on _oikeus_ hyvitykseen? Jos kauppa hyvittää erotuksen aikaisempaan korkeampaan hintaan, se on täysin vapaaehtoista ja hyvää palvelua. Sen jälkeen kuin olet maksanut tuotteen, kaupalla ei ole mitään velvollisuutta antaa sulle penniäkään takaisin (paitsi, jos tuotteessa on virhe ja kaikki muut keinot kaupan purkua lukuunottamatta on suljettu pois)
ja ei. en ole työsuhteessa kyseiseen yritykseen - voit olla huoleti.
Mistä minä sen keksin? No varmaan ihan samasta kuin kaikki muutkin täällä, jotka ovat hakeneet XXLstä hintahyvitystä ostamastaan tuotteesta. :Dhttp://www.xxl.fi/Asiakaslupaukset
Eiköhän tuon liene keksinyt jo aika moni.
niin kyllä sitten kun sitä se luvataan markkinoinnissa niin siitä pitää pitää kiinni. Ja kyllä myyjän vastuulla on antaa kuitti asiakkaalle takaisin pl. jos kuitilla ei ole muuta kuin palautettu/korvattu tuote.. Erehdys, ettei kuitti ole asiakkaalle palautettu on sattunut myyjällä eli on liikkeen vastuulla..
^
Jep, ja etenkin kun on kyse isoimmasta hyvityksestä mitä olen toistaiseksi edes hakenut, noin 70 eurosta, en todellakaan aio jättää sitä hakematta. Todella valitettavaa, että tämä hoidettiin näin, aion silti hakea hyvityksen, joka lupaukseen kuuluu. Jos ei se onnistu muuten pitää ehkä hakea se kuluttajaviraston avustuksella.
Johan tuolla sivullakin lukee, että kuitti pitää olla, jotta hyvityksen voi saada :D lopetan offarin tältä erää tähän, mutta hartaasti toivon, että Nanan kirje Kilpailu- ja kuluttajavirastoon ja vastaus julkaistaan myöhemmin tässä ketjussa.
*menee tekemään paukkumaissia*
Muuten asiaan kantaaottamatta niin olisin itse ottanut ihan mielelläni tuon hyvityksen tulevista ostoksista.. vähemmän xxl menettäisi, jos muuttaisivat politiikkaa muutenkin niin, että enää sais rahaa vaan hyvityksiä *vinkvink* :P
^^
En minä sanonut, että olisin menossa nyt kuluttaja-asiamiehen puheille, totesin vaan, että aion hakea tuon hyvityksen, joka minulle kuuluu, varsinkin kun olen sen vuoksi soitellut ja ravannut jo turhaankin teillä, jos ei muuten onnistu niin sitten vaikka kuluttajaviraston kera.
Tämä luonnollisesti vasta jos sitä nyt ei kertakaikkiaan meinaa irrota. Minusta on kyllä tosi outoa, ettei XXLssä kukaan edes pahoitellut, että minut kutsuttiin sinne aivan turhaan jonottelemaan pariinkin eri kerrokseen ja tämän _lisäksi_ vielä, kun vaadin, että se hyvitys minulle annetaan, aletaan vihjailemaan, että olen vain itse hukannut kuittini tms turhaa syyttelyä, joka kyllä kruunasi huonon kokemuksen.
Edelleenkään en ole varma voiko sitä hyvitystä saada vieläkään menemällä kassalle, kun rengasostoksista sitä ei ainakaan tullut vaikka tietoni otettiin. Minulle sanottiin, että sen saisi seuraavasta ostoksesta, mutta miten minä varmistan, että sen saan?
Jospa pitäisit lappusi ja lippusi paremmin hallussa. Se auttaisi jo paljon.
Jos ollenkaan luit mitä olen kirjoittanut niin selviäisi, että minulla oli kyllä kuitti tallessa, mutta se on jonkun hyvityksen haun yhteydessä myyjä ottanut, eikä ole ensimmäinen kerta.
Onhan se silloin myös sinun vikasi.
No se on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni tällaisten kuitinpalautusten pitää toimia ongelmitta, samoin kuin hintojen pitää tulla kuittiin oikein, eikä ylihintaisina. Ei asiakas ole velvollinen jokaikistä asiaa kyttäämään ja varmistamaan, jotta saa tuotteet ostettua ja vielä oikeaan hintaan. Kyllä XXLllä on petrattavaa näissä vielä. Ei minulla muualla ole väärää hintaa tullut kuittiin, kuittia viety tms.
Olishan tuo nyt kaikille helpompaa kuin xxl pitäisi hinnat jatkuvasti edullisina eikä kuukauden välein tarvisi samaa ruikutusta täällä lukea. Toisaalta suurin osa asiakkaista on varmaan tyytyväisiä jo aiemmin maksamaansa hintaa eikä vaivaudu hintalupauksen perässä juoksemaan joten kaippa se kannattaa muutamaa asiakaspalvelijaa enempi pitää töissä jotka näitä valituksia setvii.
Jep, sehän se taitaa idea ollakin, ettei suurin osa viitsi erikseen lähteä hakemaan hyvityksiä ja ostaa siten kalliimmalla.
Eipä tässä kyllä tunnu, että kauhean innoissaan tuota hyvitystä oltais maksamassa kun ei voi selventää miten minä varmistan, että sen saan. Liikkeessä on jo käyty, puhelimitse on jo puhuttu useampaankin otteeseen, enkä ole vieläkään hyvitystäni saanut.
Tuossa ostoksen yhteydessä hyvityksessä lienee ideana, että minä ostaisin sillä 70 eurolla lisää teiltä tavaraa, ei rahallinen hyvitys. Täytyy sanoa, ettei juuri nyt tee mieli ostaa 5 sentilläkään.
Jaa jaksaisikohan sitä käyttää tuon hintalupauksen. Peräti 6 euroa tulisi takaisin.
Itse olen hakenut yhden hyvityksen, ei mitään moitittavaa sen osalta. Hyvityksen hakeminen liikkeestä on ihan hyvä myyntikikka sillä aika moni varmaan ostaa samalla reissulla jotain uutta. Täältä luetun perusteella tuo hyvittäminen onnistuu ilmeisen hyvin sähköisestikin, mutta ainakin itselle jäi samalla hyvityksenhakureissulla useamman kympin edestä uutta tavaraa mukaan.
Muutenkin, olen ollut melkoilailla tyytyväinen XXL:n valikoimiin ja hintoihin, erityisesti nuo -25 % päivät ovat mieleen ja se, että alennukset on myös tarjoushinnoista niin ei tule turhaa vitutusta kassalla. Tarjousrekissäkin on yleensä ihan kuranttia tavaraa. Asiantuntemuksessa toki on välillä jotain "pientä hiomista", kuten viimeksi Kalevan kalastuspuolella myyjä yritti perustella kelojen mallien välistä hintaeroa enemmillä ja paremmilla kuulalaakereilla. Mikä oli tietenkin ihan täyttä höpöhöpöä, mutta onneksi asiakkaana osasin kohteliaasti auttaa nuorta miestä hädässä ja korjasin ainoan eron olevan varapuolassa :)
Tämä hintalupaus systeemi on kyllä mahtava homma, kaks kertaa olen hakenut hyvitystä nettiostoihin ja rahat tulleet viipymättä tilille takas.
Mielestäni moni muukin pulju voisi ottaa tämän käyttöön esim. atk ja puhelin tarvikkeita myyvät.
Viallisen tuotteen kanssahan kuittia ei tarvitse välttämättä olla, ainakaan kuluttajansuojalain mukaan, mutta tämähän on toki eri asia. Ellei laki ole muuttunut parin vuoden aikana.
Jos muistat päivämäärän milloin tuote on ostettu ja mieluusti kellonajan mahdollisimman tarkasti, niin kaupasta löytyy kyllä kuitti melko vaivattomasti. Pari kertaa olen kadottanut kuitin ja tuote on ollut viallinen ja sen verran yleinen, että ei voinut olettaa, että sitä olisi ostettu kyseisestä kaupasta. Päivämäärän ja arvioidun kellonajan perusteella esim. Anttilasta löytyi kuitti muutaman minuutin etsimisen jälkeen ja sain palautettua tuotteen sen ansiosta. Sitä en tiedä mikä on XXL:n käytäntö kuittien etsimisen suhteen tai onko siihen olemassa mitään lakia, mutta kyllä se myyjä kuitin löytää, jos haluaa.
Vähän harmittaa kun ostin Raphalta repun vähän aikaa sitten ja seuraavana päivänä alkoi ale :(
Kerran olen ollut tilanteessa missä myyjä sanoi, että parin päivän päästä alkaa alennusmyynnit ja ostamani tuote kuului alennettaviin tuotteisiin ja kävin ostamassa sen kaksi päivää myöhemmin.
Menee vähän offtopichommiksi, mutta Gigantillahan oli ennen käytössä ns. hintatakuu, eli jos joku myi vaikka kännykkää 299€, niin gigantti myi sen 298€. Piti vain todistaa tuo halvempi hinta kaupassa ja näin sai halvemmalla. Kerran jokunen vuosi sitä hyödynsin, kun dna:lla oli supertarjouksena silloinen nokian lippulaiva 6230i ja ne loppu joka paikasta heti, kun porukka jonotti niitä, kun XXL:n avajaisia konsanaan. No nettisivuilla tarjous pysyi koko päivän ajan ja kävin sitten iltasella rauhassa gigantista ostamassa ilman jonoja kyseisen puhelimen euron halvemmalla, kuin dna:n tarjoushinta ja ne puhelimet oli jo aamulla kaikki myyty. Tiedustelin joskus tässä vuoden sisällä, että onko tuo sama käytäntö vielä voimassa, niin ei kuulemma ole, koska oli jollain tasolla laitonta toimintaa(en tiedä miten, mutta niin myyjä väitti, että sanomista siitä tuli viranomaisilta). Eiköhän tuo XXL:n hintatakuu lopeteta myös jossain vaiheessa jos näin on, vaikka onkin kuluttajalle erinomainen asia.