Corolla Verso. 15-vuotias. Akkukin on vielä iskussa.
Printable View
Täällä 2 x Kona, Surly, On-One ja Canyon. Tiedä mitä se sitten kertoo. Applet tosin on firman laitteita, omalla rahalla joutuisi miettimään kaksi kertaa. Saattaisin tosin ostaa käytettynä ja ehkä muita kuin pro-malleja.
Tekeekö muuten kukaan muu kuin Apple enää hyviä tabletteja? Nopeasti katsottuna löytyi vaan halpoja joita taas Apple ei (tietenkään) tee.
Edit: Samsungilla näköjään on joku.
Sulla on vanhaa tietoa; pakkasongelma oli jossain 6S:n akuissa. Lataan mun nykyistä noin kaksi vuotta vanhaa Xr:ää joka toinen päivä eikä edes aina täyteen. Kestää myös ulkona.
Ja vielä Apple vs. Android: Mulla ei ole tämän suhteen mitään ideologiaa. Voi olla että Android olisi mun tarpeisiin ihan hyvä tai jopa parempi kuin Apple, mutta en näe mitään syytä vaihtaa. Adroidia en ole koskaan käyttänyt kun taas iPhoneja olen käyttänyt jo pitkään. Töistä saa kahden vuoden välein uusimman mallin ja vanhan voi lunastaa perheelle käyttöön.
Heti jos käytät Applea niin olet Apple-uskovainen, mutta onneksi ei toimi niin että olisit Android-uskovainen, jos raivolla puolustat sitä ja haukut Applea.
Taviskäyttäjä huomaa sen sitten kun joku haittaohjelma iskee ja generoi vähän liikevaihtoa huijareiden maksullisiin palveluihin.
Android-maailmassa minua alkoi kyrsiä juuri tämä, että tietoturvapäivityksen loppuvat paljon ennen kuin luurin tekninen käyttöikä.
Niin tai siinä, että esim. mobiilipankkisoftaa ei saakaan enää toimimaan tietoturvaltaan vanhentuneessa käyttiksessä.
Itselle sinänsä sama näiden käyttöiälle, kun työnantaja maksaa lelut, mutta periaatteen tasolla laitteiden pitkäikäisyys on hyvä asia nykymaailmassakin. Edellinen mulla ollut Samsung ei kestänyt edes sitä 3 vuotta, kun uusin Android ei enää tullutkaan ja lopulta härveli kieltäytyi enää lataamasta itseään.
Omena-puhelimiin ei taida saada muita launchereita?
Ehkä OP:n sovellus on vajaavainen ja vaarallinen, kun vieläkin toimii vanhassa Androidissa ja tarjoovat päivityksiä.
Pankkitiedotkin vielä pysyneet turvassa eikä haittaohjelmat iskeneet. Ehkä tässä pitäisi Omppuun vaihtaa niin säilyy yöunet.
Ettei täällä Android-uskovaiseksi huudella niin ehdottomasti softa on Applen vahvuus.
^^ Kelle on tarpeeton, kelle ei. Toki itsekään en käytä tuota vaan:
https://play.google.com/store/apps/d...10&hl=fi&gl=US
Tällä saan kaiken tarpeellisen yhdelle näytölle ilman että tarvitsee pyyhiskellä sivuilta toisille tai edes skrollailla ylösalas. Ja live-tiles on pop!
En jaksaisi tuijotella perus-kuvakkeita... Sitten kun tämmöisen saa omenaan niin voin kokeilla!
Omistanut joskus sekä itse että työnantaja antanut käyttöön MBP-läppäreitä. Parempi valinta koska tahansa käyttiksen osalta kuin joku Windows-läppäri.
Mutta en haukkuisi HP:n yritysläppäreitä (8xx-sarjalaiset) raudan osalta, parhaasta päästä ja edelleen hyllyssä v. 2015 HP 820 joka teknisesti täysin kunnossa akku mukaanlukien. Delleistä kuullut samaa.
Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla
^^
Täytyy selvitellä saako tähän Huawei P9 plussaan lineageOS 17 versioo vai ei. Normaali P9 taisi olla listalla.
Tietoinen näiden olemassaolosta, mutta ei ole ikinä tullut harkittua enempää. Olisi loistava tekohengitys vanhaan Androidiin, missä rauta on edelleen suhkot suorituskykyistä, mutta päivitykset loppuneet.
Tekeekö näitä roottauksia joku puhelinhuolto tai omatoiminen paja? Googlella ei löytynyt ja vähän kiinnostuksen puutetta opetella.
Olen tässä nyt taas opetellut tätä Apple-maailmaa ja muutama juttu hiukka häiritsee. Androidissa oli sellainen tunne että siinä oikeasti itse hallitsi tiedostoja ja kansioita. Ja tässä iPhonessa on vähän sellainen matkustaja olo.
Mutta nuo kuvat kiinnostaa, mikä on kätevin tapa hallita kuvia ja kansioita? Tykkään lajitella kuvia erilaisiin kansioihin. Esim kuvaan kaikki tärkeät kuitit, rahtikirjat yms ja tallennan erilliseen kansioon. Ensin tietysti puhelimeen ja sitten ulkoiselle levylle.
Mutta kun luuriin perustaa kansioita, niin PC:llä en löydä niitä. Onko esim Onedrive jotenkin loogisempi kuvausharrastajalle joka on tottunut kansioimaan valokuvat?
^Scanner Pro:lla tulee kuvattua kaikki kuitit yms. ja synkkaus iCloudin kautta kaikille ios ja osx laitteille. Hyvä appi, suosittelen. https://apps.apple.com/app/apple-store/id333710667?mt=8
Ompas täälä paljon ennakkoluuloja ja harhaluulojakin iphonesta :D Itellä ei ole muita apple tuotteita, en ole tarvinnut. Jos tietokoneen vielä ostaisin niin tulisi se varmaan olemaan macci kyllä. Kyllä iphonessakin saa vaikka kaikki sovellukset samalle ruudulle jos haluaa. Lisäksi löytyy haku jos ei jaksa selata, hakua voi käyttää äänellä jos ei jaksa kirjoittaa jne. Tiedostoihin pääsee käsiksi, akku ei kärsi kylmästä. Itellä ei kyllä edes enää tietokonetta käytössä niin ei mitään tarvetta pyöritellä tiedostoja ja kuvia. Luurissa ne on ja siirtyy yleensä uuteen luuriin. Kannattaa myös tutustua applen turoriaaleihin jotka kertovat miten puhelimesta saa kaiken irti, käteviä ominaisuuksia jne. Iphonet ei myöskään ole sen kallimpia kuin muiden merkkien lippulaivamallit, halpis luureja en muiltakaan merkeiltä itse ostaisi. Kamerat ja rauta ei ehkä speksinörttäilyssä pärjää, mutta ovat käytännössä kärkeä huippu softan ja käyttiksen ansiosta.
Ei omppukaan silti täydellinen ole, eikai mikään ole. Tosin mun mielestä olis jos kaikki käyttäis omppua, koska ainoo puute on mun mielestä tiedostojen lähetys anteroihin. Omppujen välillä airdroppi taas mainio.
Tää uskovainen ajaa Polella ja Konalla, vois ajaa kyllä melkee millä tahansa muullakin. Autona toitsun hybridi, toimii ku ajatus, niinku iPhonekin.
Autoviittaus kun heitettiin niin ainakin omassa autossa (joka on Skoda, ei Tesla) CarPlayn toimivuus on valovuoden Android Autoa edellä. Ei pätki, yhdistää nopeasti ja luotettavasti sekä on paljon nopeampi. Tuohan ei ole puhelimen raudasta kiinni, kun auton rautahan se sitä pyörittää. Lisäksi ainakin Spotify on paljon paljon käytettävämpi autokäytössä UI:nsa osalta kuin AA:n vastaava.