Ootko kokeillu toisilla kiekoilla.. mulla pitää vakio kiekoilla välillä pientä napsuntaa putkelta runtatessa.. jotenkin tuntuu, et johtuu Mavicin pikalinkuista tai jotain.. FFWD:llä ei pidä mitään ääntä.
Printable View
Ootko kokeillu toisilla kiekoilla.. mulla pitää vakio kiekoilla välillä pientä napsuntaa putkelta runtatessa.. jotenkin tuntuu, et johtuu Mavicin pikalinkuista tai jotain.. FFWD:llä ei pidä mitään ääntä.
Hyvä vinkki, mutta tuo napse tuntuu (vasemmassa) kammessa jos oikein kuvittelee. Mavicci ratisee pikkasen pinnoista kun putkelta kallistaa runtatessa eli tuon voi melkein karsia listalta vaikka nää napsunnat lähenteleekin mystiikkaa.. Ääni on myös niin on/off kun watteja lisää, eikä ole riippuvainen esim kiekon sivuttaiskallistuksesta että tuokin on melkein mahdoton case, mulla on kyllä kiinni Halon kevytlinkut eikä mavicin peruspuikot.
Pakko tuo keskiö on avata ja kurkistaa.. (kuten kaikki muutkin tekniset laitteet missä on kierteitä)
Jos sulla on Ultimate CF SLX vuosimallia -12, sitten pätee linkkaamaltasi sivulta tämä lause:
*Until including model year 2012 the Speedmax CF and Ultimate CF SLX had BSA 68mm.
Olikos sulla campaa vai shimanoa osina? Tuo työkalu on shimpan laakerikupeille. Shimanon tapauksessa et tarvitse kampien irroittamiseen mitään ulosvetäjää.
7900 D-A:ta on, paitsi kammet (Fulcrum) olis mun pitäny tuo kyllä ittekin ymmärtää mutta "ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu". Pitää käydä etsimässä avain kivijalkaputiikista niin pääsee ropaamaan. Nöyrin kiitos neuvoista ja opastuksesta.
Millaset Canyonin toimitus ajat on käytännössä olleet? Sunnuntaina tilasin varastossa olevan pyörän eikä edes luottokorttia ole vielä veloitettu. Taitaa jäädä haaveeksi että ois viikonloppuna päässyt testaamaan uutta pyörää.
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Mulla on kuulunut pariin otteeseen. Ensin silloin kun fillari oli uusi --> Lähti ensihuollossa eli kampien kiristys todennäköisesti auttanut. Olitko jo noita kampia avannut/kiristänyt? Fulcrumitkin kai on isolla kuusiokololla kiinni?
Toisella kerralla sitten alkoi kuulumaan kun runko oli mennyt rikki siitä keskiön ympäriltä. Tässä samassa ketjussa kuviakin tuosta.
Noi pitää kattoa. Jos ymmärrän tämän manuaalin kuvat oikein, niin kammet ei ole kiinni perus-kuusiokololla vaan jollain "jollain muulla", en ole tuohon vielä tutustunut tarkemmin..
"http://www.fulcrumwheels.com/system/...pdf?1312279853
On ne ihan perus-kuusiokololla. Hiukan vaan isompi ja pitää olla sellainen jatkovarsi että sinne ylettää kun se on siellä kupin sisällä NDS-puolella. (Non-drive side)
Tuo UT-BB110 on siis käytännössä vain vähän jatkettu kuusiokolo-pää hylsyyn: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31DHa9NHWwL.jpg
EDIT: Siis Fulcrumilla kiinnitys siis sama kuin Campagnololla sen takia, että Fulcrum on saman puljun tuotemerkki.
Ettei vaan olisi klossi/ poljin joka napsuu? Itsellä oli vastaavanlainen napsunta, joka johtui voitelun puutteessa olevasta Speedplayn polkimesta.
No tää helpottaa hommaa kyllä, pittää sorkkia tuota huomenna. Olin jo avautumassa tuosta erikoisavaimen tarpeesta isomminkin mutta jos tolla selviää niin hyvä niin. Poljin tai klossi ei naksu, käytännössä kaikki mahdollinen pl kammet ja keskiö on tiukattu ja rasvattu..
On sieltä talvella tullut pyörät alle viikossakin... ;)
Kyllä ne viikossa kahdessa tulee jos on vaan tuotetta varastossa.. tilasin maanantaina ja seuraavana maanantaina tuotiin himaan :)
Täällä mennyt nopeammin, tilattu siis ultimate cf slx 9.0 viikolla 11, luvattiin alustavasti viikolle 19 ja nyt matkalla, saapuu ensi maanantaina eli viikolla 22. Hyvityksenä tulee vain huivi. Bikeradarin keskustelujen mukaan porukat ovat saaneet Englannissa odottaa huolella (http://www.bikeradar.com/forums/view...042&t=12903747). Värinä musta -valkoinen ja uudella 2.0 tolpalla.
Nopea kysymys uuden pyörän ketjusta eli onko niissä yleensä kuinka paljon valmiiksi rasvaa ja kuinka pitkälle sillä ajalee. Toinen kysymys liittyy satulatolppaan eli tarviiko canyoneissa hankkia omaa asennusrasvaa tms. vai tuleeko mukana?
Ketjussa taitaa olla joku vaha. Sitten pitää öljytä/vahata kun alkaa nitistä :rolleyes:
Kitkatahnaa satulatolpan kiinnitykseen ei taida tulla pyörän mukana. Sitä saattaa kuitenkin tarvita. Oman Ultimate CF:ni VCLS-basalttitolppa nimittäin naksui ilman tahnaa 5 Nm momenttiin kiristettynä.
Tilasin pyöräni lauantaina 18.5. (Ultimate CF SLX 9.0 PRO). Maanantai 20.5. oli ilmeisesti toinen helluntaipäivä tms. Tilausvahvistus tuli tiistaina. Maksoin pyörän (ennakkomaksu) keskiviikkona. Tänään aamulla tuli kuittaus että maksu on tullut perille. Seuraava notifikaatio pitäisi tulla kun pyörä lähtee kuljetukseen. Nyt näyttää että pyörä voisi olla perillä ensi viikon aikana.
Tiimi toimii ja saadaan palutetta :D
http://img845.imageshack.us/edit_pre...&action=rotate
(musta kanjoni Namusedän)
Jahas, seuraavaksi laajennetaan kuvakulmaa ja otetaan kolistelijan kanjoni tuohon oikealle. :)
Ps.
Älkää ny kaikki tommosia ostako, ostakaa ny ees joku ne mustat. :p
Moro!
Oon miettinyt ensimmäistä maantiepyörääni ja ajattelin ostaa sen canyonilta hinta ja laatusuhteen vuoksi. Mietinnässä on kaksi pyörää jotka ovat: Roadlite AL 7.0 ja Roadlite AL 6.0. Hinta eroa niillä ei nyt ihan kauheasti ole, mutta kumpi olisi parempi näin aloittelijalle? Tein canyonin sivuilla sen testin, jossa näkee runkokoon ja itsellenin sain 53. Olen 172 cm siis pitkä niin kumpiko runko olisi parempi 52 vai 54? Nishikiä käväsin testailee kaupassa, jonka runko oli 54 ja tuntu kyl ihan mukavalta, mutta ehkä hiukan isolta.
Nyt olis canyonilla tämmönen tarjouksessa ULTIMATE AL 7.0 CT 2013. Näyttää olevan kokoa m, joten mielipiteitä! ja kokoni ovat vielä 82 cm inseam, 59 torso, 43 shoulder ja 59 arm. Pituutta siis minulla on 171-172 ja painoa 73 kg. Vinkkejä ettei tarjous menisi umpeen!:)
Ottaisin sinuna S -koon.
Eli vastaako m koko 54 runkoa ja s 52? vähä tyhmä kysymys, mutta en ole saanut selvyyttä tähän asiaan vaikka olen googlettanu :)
Canyonin geo taulukon mukaan M on 56 ja S 53 Ultimate AL:ssä
Uusi pyörä saapui eilen seuraavaa reittiä:
Location Date Local Time Activity Helsinki, Finland 05/29/2013 4:20 P.M. Delivered 05/29/2013 7:42 A.M. Out For Delivery 05/29/2013 7:42 A.M. Import Scan Helsinki, Finland 05/28/2013 10:10 P.M. Arrival Scan Glostrup, Denmark 05/27/2013 6:45 P.M. Departure Scan 05/27/2013 4:00 P.M. Arrival Scan Langenhagen, Germany 05/27/2013 7:37 A.M. Departure Scan Langenhagen, Germany 05/25/2013 5:57 A.M. Arrival Scan Herne-Boernig, Germany 05/25/2013 3:15 A.M. Departure Scan Herne-Boernig, Germany 05/24/2013 11:03 P.M. Arrival Scan Bendorf, Germany 05/24/2013 9:00 P.M. Departure Scan 05/24/2013 7:49 P.M. Origin Scan 05/24/2013 3:24 P.M. Pickup Scan Germany 05/24/2013 9:09 A.M. Order Processed: Ready for UPS
Kokoomiseen (so. stonga, kiekkojen ja satulan kiinnittämiseen) ei mennyt paljon aikaa. Piti ajaa vain pari korttelia mutta tulikin sitten ajettua HePon keskiviikko lenkki itsekseeen hienossa ilta-auringossa. M koko (=54) näyttää olevan minulle se oikea, edellinen pyörä oli kait koko 56 ja se oli aina vähän liian ison tuntuinen. Kanjoni kulki tyylikkäästi (so. vakaasti mutta nopeasti reagoiva), Record 11v toimi hyvin, Mavic Ksyrium SLR kiekot ovat OK. Lähes 2 kg tippunut pyörän kokonaispaino edelliseen verratuna toi menoon keveyttä. Satula (Selle Italia SLS Kit Carbonio) ei ensimmäisen lenkin jälkeen tuntunut yhtä hyvältä kuin edellinen (Specialized Romin Evo Pro).