Mua tervehti tänään prätkäkuski kahteenkin kertaan, ensin ohittaessa ja kohta vastaantullessa, olikohan joku foorumisti täältä :D
Printable View
Mua tervehti tänään prätkäkuski kahteenkin kertaan, ensin ohittaessa ja kohta vastaantullessa, olikohan joku foorumisti täältä :D
Tänään Porvoontiellä vähän ennen klo 16:ta runsas 10 km Porvoosta Hesaan päin mustapukuinen kuski tuli vastaan Van Nicholaksella, EIKÄ tervehtinyt. Selvää elitismiä... :(
Mua ei ole vielä kertaakaan kukaan morjenstanut! Tosin en ole tehnyt aloitetta itsekään (joo, ujopiimä) :D
Rohkeasti käsi vain pystyyn jos ei muuta niin ainakin saat hyvät naurut niistä hölmistyneistä ilmeistä. :D Nuo ilmeet tuo muuten myös lisävirtaa lenkille, mutta mikäli tervehdykseen vastataan saa siitä kaksinkertaisen hyödyn. :D
EDIT: kertokaa mikä maastokuskien ongelma on kun olen käynyt kävelemässä noita Espoon keskuspuiston polkuja ja jos näen maastokuskin tervehdin tottuneesti, mutta vastausta ei kuulu. Kerran tosin oli neljän ajan joukko ja ihan pysähtyivät juttelemaan hetkeksi aikaa.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/i...ons/icon14.gif
Mukavasti lähes kaikki tervehtivät nykyään, ainakin maantiepyörillä liikkuvat. Itse ajelen yleensä Helsingin itäpuolisilla teillä, Sipoossa jne. Muutenkin pyöräilijöitä tuntuisi olevan liikkeellä takavuosia enemmän, noin mutu-tuntumalla arvioiden.
Toissapäivänäkin taisi olla joku porukkalenkki Mellunmäen kohdilla itäväylällä, lapanen sieltäkin nousi usealla ennen kuin itse edes mitään tajusin :)
Pari suoratankokuskia tervehti Valkeakosken Metsäkansassa vastaan tullessa :)
Maastossa heti OTB:n jälkeen moikasin toista maastokuskia ja tällä kertaa tuli vastauskin... :)
Ite ajelen samoja maastoja, suht harvoin muita poluilla näkyy, renkaan jälkiä kylläkin. Yleensä moikkaus tulee viimeistään sitten, kun sen itse huutaa. Eilen tuli tervehdittyä jotain valkosen jäykkiksen omistajaa ~Puolarmetsän pohjoispuolen poluilla, mutta vastaus jäi kuulematta. En kyllä kauheasti jäänyt sitä oottelemaankaan, oli tilanne päällä.
Olipas innokkaita moikkaajia sunnuntaina. Jengi moikkaili Vihdissä jopa terassilta, ehkä tosin alkoholilla oli osuutta asiaan.
Ei kai siinä tervehtimisessä vikaa ole, moikkaavathan motoristitkin toisiaan:). Tosin olen kyllä huomannut tuon "mikä dorka toi on" katseen kun itse on koettanut tervehtiä vastaantulevia sukkahoususpandexheeboja. Ajelen itse siis maantiepyörällä ja sonnustaudun hienoihin kiiltäviin succiksiin!
Lyhyen tutkimuksen perusteella vaikuttaisi siltä, että mitä enemmän hintaeroa sinulla ja vastaantulevan succiksen fillarissa ja varusteissa on, sitä kylmempi ja halveksuvampi katse:D. Lisäksi jos vastaantulijalla on värikkäämmät varusteet, niin turha morjestella - hyvä kun ei sylkäse päin:o.
Pro ei morjesta koskaan tavallista kuntoilijaa. Näin ainakin pirkanmaalla ;)
Me ollaan niin kohteliaita täällä vihrissä :D
Itse moikkasin eilen prätkällä ajaessani Karjalohjalla vastaantullutta maantiepyöräiljää jolla oli CSC-asu. Eipä tullut vastausta prätkähemmolle.
Aikaisemmin aamulla kun olin fillarilenkillä moikkailin mummoja ja vaareja sekä paria nuorukaista, kun ei tuolla Pusula-Ikkala-Karkkila suunnassa muita ollut liikkeellä.
Proolla on kattos niin paljon elektroniikkaa tangossa ettei ehdi ympärille tuijotella, kun pitää seurata kadenssia ja sykettä ja nopeutta ja keskinopeutta ja matkaa ja vielä gps:stä reittiä ja.. Tällänen halvalla pyörällä ajeleva tavis on kattos niin huomaamaton. Pitää panna viis tonttua Italialaiseen hiilarifillariin ja tonni tiimiasureplikoihin niin alkaa lapa nouseen.
Kyllä meidän likkalaumaa aika kiitettävästi morostellaan. Mä ajan porukan halvimmalla pyörällä (Mulla olmo, muilla colnaakot), ja aika jännä silleen et vastaantulijat nostavat joskus jopa kämmenen stongasta irti, kun ajan itekseni :D.
Osu ja uppos. Paitsi että pyöräni tulee Baskimaasta, ja ei noihin tiimiasureplikoihin paljon satasta enempää mennyt eikä kyllä vauhtikaan ihan proon tasoa vielä ole. Ja paitsi että kyllä minä aika ahkerasti muille harrastepyöräilijöille morjestelen - sen minkä mittareiden tuijottamiselta ehdin.
Elikkä morjestelemisiin täällä Turun seudullakin!
Eilen palauttelulenkillä CC:llä ihan yllätyin kuinka muutamat maantiesuccistelijat tervehtivät, vaikka mulla oli normishortsit ja siis CC alla.
Kyllähän se tietysti lämmitti mieltä.
Mulle joku iloinen Bianchikuski morjesti Porissa sunnuntaina:eek:
Tottakai moikkasin takaisin! Olin vaan kuvitellut, että ei täällä jurossa satakunnassa nyt ketään ainakaan lapasta nosta:D
Täällä Lohjalla päin tulee säännöllisesti vastaan kaveri celeste Bianchilla joka ei IKINÄ morjesta vaikka kuinka huitoisi.. Ensi kerran karjaisen sille moit, ja seuraan jännityksellä kellahtaako ojaan järkytyksestä... =)
Semmosia ne on ne Piankilla ajavat!;):p
Tervehdin maantiepyörällä ajanutta kuskia ohittaessani hänet, tunsin itseni täydelliseksi idiootiksi. Ei vastatervehdystä, varmaan ihmetteli kaveri; "mitähän tuokin tuossa huitoo".
Toisen kerran juttelin koko työmatkan toisen maantiepyöräilijän kanssa. Tapauksia on monenlaisia. Suosittelen kuitenkin tervehtimistä, saadaan yhteenkuuluvuuden tunnetta.