No kerran kysytään: haluaisin paikkaan, jossa on lämmintä, ei jäätä ja alamäkeä ainakin 10 km yhteen soittoon. Mutta trendikkäästi realistina tunnistan toiveeni mahdottomuuden ja ehdotan, että käydään kokemassa Seitsemää veljestä Herusissa.
Printable View
Mist männikköön männään? Kus on starti loosterin paiga?
Gal mes susitiksime prie Puolimatkos mokyklos? Iš mokyklos yra netoli į mišką. Pusę septintos?
Ja samma på finska.
Joulukalenterin luukku 16:
Kävin tänään nauttimassa jouluisesta metsästä Hyvinkään Herusissa. Puolimatkan koululla ei ketään näkynyt puoli seitsemän aikaan, joten lähdin matkaa taivaltamaan itsekseni. Keli olisi ollut erinomainen esimerkiksi puksulle, muksulle ja tuksulle. Perustan väitteeni oletukseen, että isoilmatilaiset renkaat ja silikoni kelluu. Jäätä poluilla oli yllättävän niukasti, vähän niinkuin pohjoisnavalla. Ilmaston muutoksen lisäksi myös myrsky oli turmellut metsää. Puita oli kaatunut paljon polkujen päälle. Yksi puu oli kaatunut kohtaan, jossa viime kesänä meinasin ajaa hiiren päälle. Siinä oli myös liukasta.
Minusta on merkillistä, että ajan aivan käsittämättömän vaikeista paikoista ja vieläpä hurjan nopeasti, kun kukaan ei näe ja on pimeää. Tapasin lenkillä myös Joulupukin, tai niin minä ainakin luulen. Valkopartainen mies haisi vanhalle viinalle ja kertoi törkeitä alatyylisiä vitsejä aivan kuin lapsuudessani. Kerroin Joulupukille Simmiksen toiveen paremmasta kunnosta ja ajotaidosta. Joulupukki lupasi lisätä toiveen listaansa. Ennen Simmiksen toivetta joulupukki joutuu kuitenkin viemään Bill Gatesille muutaman säkillisen rahaa ja Miley Cyrukselle komerollisen kevytkenkäisyyteen viittaavia esiintymisvaatteita.
Ennen kuin joulupukki suunnisti takaisin pressusta kyhättyyn laavuunsa mölyävien tonttujensa luo, kysyin häneltä, että saammeko valkoisen joulun. ”Onko paavi katolinen?” hän vastasi. Olin hämmentynyt. Aikaisemmat paavit ovat olleet katolisia, mutta nykyinen vaikuttaa järkevältä. Mihinkään ei voi enää luottaa.
Ps. Jos joku haluaa kupillisen tämän iltaista vettä, minulla on vielä muutama desilitra kengän pohjalla.
Nyt kyllä harmittaa kun en mukaan päässyt. Vaikka olen Herusissa polkenut suuntaan jos toiseenkin en silti ole majaa nähnyt. Tosin voihan se olla vain Joulun ajan ihme.
NYT ON MIES TIKISSÄ ja huomenna lähden sudaan. Saanko seuraa, suuntansa tietävää kartturia ja humaania seuraa?
Moro
Voisin lähteä huomanna ajamaan mutta vapaudun perheellisistä velvoitteista vasta noin 18:15. Onko liian myöhään?
PS. Sain tänään vihdoin sen Ice Spikerin postista ja se vaikuttaisi auttavan liukkauteen eli kun pyöräilin töistä kotiin niin ei luistanut yhtään, vaikka Spiker oli repussa. :-)
Sma = smörgosbröd?
Hieno homma. Mites pääseekö Ville taittaan matkaa 18.30?
Ja myös :)
Olisiko kenelläkään joutavana 29" nastarenkaita, no yksin riittäisi näin alkuun. Olisin valmis adoptoimaan hyvään asevelihintaan.
Lenksuraportti: Rajamäellä on kivaa porukkaa ja Sääksi oli paikallaan joka reunalta. Tarkistin. Joku talviUHEILIJA luisteli Sääksin jäällä. Jäisi minulta ja veikkaan, että monelta muultakin tekemättä.
Katselin New Yorkin marathonia ja mietin, että tuohan voisi olla kivaa poluilla. Keksin uuden lajin: maastojuoksun.
Jos haluat mukaan juoksemaan/kävelemään polkuja edestakaisin, niin laita privaa. Jos huomenna ja ylihuomenna ei sada pahasti vettä, niin meinasin taltioida kävelyä lisää. Jos joku haluaa kävellä tammikuussa, niin laita privaa ja tehdään suunnitelma. Yksin on kiva kävellä, mutta kimpassa aina vielä kivempaa.
http://youtu.be/1ndhr5HQneI
En minä metsässä juoksennellut ihan ilman syytä. Syntyi tämmöinen tervehdys pyhien ja erityisesti Usmin kunniaksi. Tämä on kuin Nolanin Batmanit, eli nyt on vasta tehty Usmi Begins. Pistetäänlö pystyy PappaProductions ja tehdään jatko-osat "The Dark trail" ja "Dark Trail rises".
No, hyvää joulua ja uutta vuotta uusille, vanhoille ja tuleville tutuille.
http://youtu.be/3F8NmV9Ms0Y
Kiva video, olit saanut kuvaan Hyvinkään Alppien lumiset rinteetkin :) näyttää että itsekkin pitää lähteä metsään ilman Karhuja. Pitää käydä välipäivinä tarvikekaupassa hakemassa vaijerit+kuoret, niin saan pyörän liikkeelle. Ilmoittelen itsestäni asap. Hyvää Joulua vain kaikille.
Joku paikallinen "kauppa" saattaa olla tänäänkin "auki".
Ajamaan tekisi mieleni, vaan vanha viidakon sananlasku:"kun yksi päivystää, kaikki päivystää" toimii meidän perheessä hyvin...
Hyvää jou-jou-joulua kaikille
Hyvää Joulua vain sinne pajalle myös. Tulen piipahtamaan, mutta pari päivää perheen kesken ensin :)
Aj prkl.
Sinne Pötkölän suunnan helmipoluille pitää joskus päästä villaroimaan, onstuisko ennen vuodenvaihdetta?
Nimim.
kesälomalla ja -kelit
Aivan MAHTAVA pätkä. Ja se "takamäen" alaslasku - hurja kaveri tuo pääosan esittäjä vai käytettiinkö stuntteja?
Loppuhuipennus sellainen, josta meikäkin olis halunnut sivuosan - nimittäin makkaranpaistajan ja -maistajan rooli olisi sopinut mullekin:rolleyes:
Hyvät joulun jatkot kaikille
Nyt jo kuudetta kertaa fiilistelly tota viteoo - nyt pakko lähtee ittekii ajamaan tonne sateeseen.
Todella hieno video! Ajokuumeeseen toi ei ainakaan helpotusta tuo:)!
Onko suunnitteilla mitään kinkun sulattelu ajoa Usmin suuntaan vaik huomiselle tai Perjantaille? Vois lähteä tutustuun paikkaan...
25-26.12 tankkausta/perheilyä. 27 ja 30.12 työnmerkeissä...Ylästön poppis nimeää vierailupäivän, natiivit järjestänee jotain. Lämmintä pitäisi ainakin riittää loppuvuoden, nääs mulla ei oo ninerinastoja :)...nyt menen kaivelemaan laatikoita, jos löytyisi takavimpauttimelle vaijeri-kuori yhdistelmää, muutoin joutuu lähtemään Hikiän tontun pajalle.