Hieno homma, ei muuta kuin tilaukseen kun edellinen onkin poikki!
Printable View
Hieno homma, ei muuta kuin tilaukseen kun edellinen onkin poikki!
Dt:ltä kommentoivat lyhyesti ja pyysivät lähettämään sveitsiin tutkittavaksi.
Kaulapuki meni aikalailla puolesta välistä. Pistin jo pakettiin mutta en mitanny etäisyyttä putken päästä. Arviolta noin 70mm putken päältä mitattuna ja 20mm stemmin alareunasta. Putki on etupuolelta puoliksi poikki. Näyttää kuin olisi rautasahalla sahattu puoleen väliin ja sitten huomattu että täähän menee hiukka lyhyeksi ;)
Lisäksi se on siitä sitten murtunut toisesta puolesta alaspäin ja toisesta puolesta ylöspäin.
Katkennut kohta jää siis pyörän rungon sisään!
DT:ltä sanoivat että ovat nähneet vastaavaa vain jos ei ole käytetty kunnollista expanderia. Tällöin stemmi rutistaa putken rikki. Nyt se ei oikein voi olla syynä sillä käytin DT:n omaa ankkuri expanderia joka on 48mm pitkä. Ainoa asennusohjeista poikkeava kohta oli se että stemmin päällä oli 10mm spaceri kun taas ohjeissa sanotaan 5mm.
Kun ilmoitettu maksimi stemmin korkeus on 45mm ja käyttämäni Syntace on 38mm. Vaikka käyttämäni korkeampi speiceri laskeekin stemmiä hiukan alespäin expanderiin nähden niin stemmi kiristyy silti kokonaan expanderin tukemalle alueelle.
En kaatunut eikä pyörä kokenut normi kivikkorytyytystä pahempaa väkivaltaa! Nousin hiekkatiellä runttaamaan putkelta ja eturengas mutkitteli alla kuin käärme. Pysähdyin ja totesin että on parempi jatkaa taluttaen. Nyt pitää lähtee viemään paketti postiin. Keula matkaa DT:n päämäjaan tyylikkäästi Rokkarin laatikossa :D
ps. mitä seinäjokeen tulee niin päivität tyttöystäväsi kuvan sivuillesi ja keskityt siihen :eek:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ad.php?t=30177
Kannattaa tarkistaa sitten miten lähettelee tavaraa Sveitsiin ettei käy kuten kaverilleni kävi pari vuotta taaksepäin. (en ehtinyt etsiä vielä oikeaa postausta oheisesta ketjusta)
edit: postauksesta 38 taitaa murheet alkaa.
Heh! Ja mä sain sitten tänään Canyonin rungon murrettua, kun vauhti tökkäs jyrkässä alamäessä puunrunkoon. Ei noi hiilarit kestä mitään ...kele!
Nyt olis hyvä "teko"syy pistää MSC:tä tilaukseen......
No voi harmi....
Ai mistä?
Tapiolan kotivakuutus korvas no saintin korjauksen kerran mutta toista kertaa ei taida kehtaa?
Pohjolasta selvittelin niin siellä vakuutus ehdot sulkee kaikki pyörään liittyvät hajoamiset pois!
Pyörä alkaa olee Seinäjoki kunnossa 8,35kg
Tahkolta tulee ny ohjelmaa urheilukanavalta....
Empä muista enää mikä vakuutusyhtiö. Joku kotivakuutuksen lisukehan se tais olla. Oli hajoittanut Turnerin rungon ja siksi oli puhetta. Täytyy kysellä niin vois hankkia sellaisen.
En mä nää urheilukanavalla kuin kannettavia eukkoja en kannettavia pyöriä.......jaa se tuleekin sen jälkeen.:o
OT: Oli taas harvinaisen paska pätkä tahkolta! Pyörän korjausta ja talutusta???
taas täällä huutelemassa! Tuo se spessun romu meille ni katotaa, jos siihen vois poraa vaikka reikiä!
Ootko muistanu polttaa niitä kuitu spacereitä? Se kuulemma auttaa, itse en ole tätä tiennyt ja nyt kaikki hajoo!
Oli muuten pakko käydä tuolla sun sivuilla vakoilee ja siellä on vieläkin Sparkin kuva??
Ihan mitä tahansa ei sentään olla valmiita tekemään kisamenestyksen eteen. :)
Mutta niitä avaruudettimia voin kyllä poltella...
Testasinkin vaan että oletko saannut auringonpistoksen tai jotain muita oireita helteiden johdosta, mutta kaikki näyttää olevan kunnossa!
Tahkolla Kinahvi ykkösen alamäessä, puron kohdalla, pärskähti kiveen oikeen kunnolla. Vaihdoin vararenkaan, enkä tutkinu päällysrengasta kun vasta mökillä. Tais olla onnea mukana kun kesti maaliin saakka...
http://lp1.pinkbike.com/p3pb5361706/p3pb5361706.jpg
Ei jumalauta mitä pierunkuoria. :eek:
Sisärenkaan ja maanpinnan välillä on siis jotain 1mm päälyrengasta parhaassa tapauksessa?
Mites maantie-etuvaihtajien käyttäjät on saanut säädettyä vaihtajan liikkumaan tarpeeksi pitkälle ulos isommalle rattaalle vaihtaessa? Puhun nyt siis ihan 2x9 tai 2x10 setupeista. Tuntuu ettei tuossa vaihtajassa riitä edes kahdella rattaalla liike tarpeeksi pitkälle ulospäin.
Tässä on tää 3x9-voimansiirrolle viritetty DA. Alunperin juuri tää oli se osa, jonka kisakelpoisuutta eniten epäilin, mutta ongelmitta se on kuitenkin toiminut, vaikka vaatiikin aika voimakasta gripparin vääntelyä. Säädöt pitää olla hyvin kohdillaan, jotta toimii.
Luulisi, että 2x9-setuppiin maantie-etuvaihtaja on saatavissa kohtuullisen helpostikin toimivaksi.
http://kotisivu.dnainternet.net/akik...tuvaihtaja.JPG
Mikä vaihtaja? Muistaakseni Recordia miun ei tarvinnut dremelöidä juuri ollenkaan että sen sai yltämään kolmelle rattaalle, mutta Dura-acea piti jonkin verran. Nyt kun molemmissa pyörissä on vain kaksi eturatasta, niin toimii vielä paremmin (ja joutuu ottamaan painoa takkiin säätöruuvienkin muodossa :cool:)
Kestipä siinä. Eilen tuli Tunelta mailia että laittavat uuden vapaarattaan tulemaan. Hyvä toki, että takuuseen meni ilman sen kummempia ongelmia. Mutta näyttääpä olevan lähetyslistan perusteella alua tuo uusikin, vaikka sanoin maksavani välirahat tuosta titaaniversiosta. Huoh.
Kyseessä on siis DA 7900 etuvaihtaja. Hieman ihmettelen ettei yllä kunnolla edes kahdella eturattaalla tarpeeksi ulos. Ehkä mulla on liian leveä Q-Factor tai jotain. Campan Velocen sai toimimaan ihan hyvin vaikka siinäkin piti se ulompi säätöruuvi ruuvata kokonaan auki. Nyt mulla on DA:ssa se ruuvi kokonaan auki ja silti ketju hinkkaa häkin ulkoreunaan isommalla eturattaalla oli takana mikä ratas tahansa käytössä.
EDIT: Mulla toi vaihtaja on hieman eri näköinen kuin Akilla, koska mulla on ihan vaan se 34.9mm clampilla varustettu malli, ei siis braze-on.
EDIT2: Nyt kun oon tutkinut tota paremmin, niin on se vissiin tuo sama kohta mistä ottaa kiinni. Eli siis se osa missä on tuo vaijerin kiinnityspultti ottaa tohon vaihtajan runkoon kiinni eikä se pääse sen takia tarpeeksi pitkälle?
Tommosta kevyttä ja uutta vapaaratastyyppiä tulossa Extralitelta:
http://thebikeblog.de/wp-content/upl...75-1-small.jpg
Prototyypin paino kuvassa ja tavoitepainoksi ilmoitettu 169g:
http://thebikeblog.de/wp-content/upl...1580-small.jpg
Pitää siis ruveta askartelemaan, voi veljet.
Minkäs kokoisia MSC Koncepteja teillä on P-olkisin ym? MSC:n kokotaulukon mukaan kun tällaiselle vajaa 180 senttiselle käy sekä M että L -koot.
Mulla on L koko ja 90mm stemmi. Olen 181cm.
Jerryllä on muistaakseni M koko ja Olmilla kans.
Mulla ei olis M koossa oikein satulatolpan pituus riittäny.
Rungon paino 1436g / koko L / sis. vaihtajan korvakkeen sekä integroidut ohjainlaakerin kupit!
XR Carbon 165mm iskari 146g
Eli iskarilla 1582g
Maantievaihtajan käytöstä.
MSC:ssä vaijeri tulee ylhäältä joten maantievaihtajat tarvii lisäpalikan jotta ne toimii ylöspäin vetävällä vaijerilla.
Näitä tekee ainakin Speen.de ja Carbon-Ti.
Sramin RED oli käytössä jo viime kaudella NoSaintissa ja nyt alkukauden MSC:ssä. En ikinä saannut kyseistä vaihtajaa toimimaan kunnolla. Suurin ongelma oli se että vaihtaja ei jaksanut pudottaa isolta eturattaalta, jos oli vähäänkään veto päällä.
Record kuitupannalla ja Carbon-Ti top-pull converterilla ei toimi XTR kammilla kun rattaiden puolella on kaksi prikkaa keskiössä. Tällöin vaihtaja ei liiku tarpeeksi ulos rungosta, jotta siirtäisi ketjun isolle rattaalle. Ongelmaa ei ehkä olisi jos vaijeri vetäisi alhaalta päin kuten kuuluisi.
Lightningin kammilla pelitti jotenkuten. Täytyy taas vaihtaa Lightningit takas kun spider on uudelleen kiristetty. Pääsee sitten taas säätää vaihtajaa.
Seinäjoella testasin vähän Jerryn XX etuvaihtajan toimintaa ja voin sanoa että se oli "kisakelpoinen" toisin kuin omat viritykseni. Grippareita odotellessa!
Itse olen pitkään miettinyt tuota maantievaihtajan laittamista eteen, mutta tuntuu sen verta virittelyltä ja säätämiseltä että taidan tuon XX:n puoleen kääntyä. Lisäksi olen melko mestari rikkomaan asioita jotenka en viitsisi viritellä.
Maailmalla ovat tuunanneet X0 gripparit toimimaan 10 vaihteisena XX vaihtajan kanssa. -> http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=563544
Ideana tuossa on ollut yhden lisäpykälän viilaaminen tuonne grippariin ja joku tuolla MTBR:n foorumilla myy valmiiksi tuunattuja grippareita mutta melko suolaiseen hintaan.
Eikö tuo XX etuvaihtaja muuten ole dual pull vaihtaja? Eli pitääkö ostaa erikseen eri mallit alhaalta ja ylhäältä tulevalle vaijerille?
dualpull mallia ovat kaikki mutta eri malli vaihtoehtoja löytyy ainakin 23 kappaletta!
Täällä lisätietoa:
http://www.sram.com/_media/techdocs/...ifications.pdf
176 cm ja M koko,vois olla mulle hippasen lyhyempi vaakaputki...täytyy koittaa lyhyemmällä kannattimella,nyt on 100 mm.Redin etuvaihtaja pelittää just kun snurrasin rajoittimet pois ja siirsin ketjulinjaa lähemmäs runkoa,kampina kcnc double , kahvana SEC ja vaihtimessa SPEEN.
Sram XX etuvaihtaja on vaan joku ylä-tai alavedolla. Tälläi sanotaan XX-esitteessä.
Vaihtajahan on paras mitä on. Pirun jäykkä jousi ja vaihtaa jämäkästi niin ylös kuin alas. Itte käytän X0-vipujen kanssa ja pelittää aivan täydellisesti. Sitten XX-vivulla ja eturattailla vaihto olisi vielä pehmeempää ja jouheampaa.
Joo niin näyttäis olevan. kiitos korjauksesta. Itse tulkitsin tuota linkin dokumenttia hiukan hätäiseti. Siinä kun sanotaan top or down pull. Kaupoissa näyttäis myös olevan vaihtoehtoiset mallit ylä ja ala vedolle, joka onkin yksi syy tuohon että malleja on miljoona.
Onko kukaan kokeillut noita kokonaan titaanisia pakkoja?
Esim: http://luckynino.blogspot.com/2009/0...cassettes.html
Tai: http://r2-bike.com/MTB-titan-Kassette-Recon-Shimano_1
Kannattaako unohtaa suoraan? Tällä hetkellä käytössä XTR.
Se muuten pitää sitten paikkansa, että 290-grammaiset ZTR Race -kehät (joita kai nykyään kutsutaan Podiumeiksi), on race day only -kamaa. Etukiekossa kehä kyllä kestää, mutta tänään napsahti työmatkapyörästä jo toinen takakehänä ollut ZTR Race.
Ensimmäinen hajosi viime marraskuussa, mutta silloin räjähtäminen saattoi mennä ainakin osittain omaan piikkiin, kun pinnojen jännitysjakauma ei välttämättä ollut ihan tasainen... Vaihdoin tilalle uuden lähes samanlaisen kehän (Race 7000), ja sittemmin on pari kertaa kuussa tullut tarkastettua, että pinnat on tasakireydessä ja sopivassa jännityksessä. Kovin paljoa tuolla kiekolla ei ole edes ajettu, mutta tänään siitä kuitenkin tuli yksi nippeli läpi kohtuullisen rauhallisen lenkin päätteeksi.
Etukiekkoon tuollainen kehä kyllä kelpaa, mutta taakse kannattaa laittaa jotain muuta, jos kiekot on edes jossain määrin ahkerassa käytössä.
Uusi kevyehkö (alle 100g) satula Tunelta:
http://www.discount-of-brands.com/me...komm-vor_1.jpg
Jos tarpeeksi hyvin osaa perustella, sellaisen voi saada ilmaiseksi.