Noita vanhoja malleja on vielä saatavilla Assoksen factory outlet storesta. Itsekin olen mieltynyt vanhempiin housumalleihin, joten tuolta niitä voi hamstrata.
Printable View
Itse harkinnut jos testaisi Cento S7 housuja mutta epäilyttää vähän onko rahan väärti verrattuna Castellin Frea Aeroihin. Niitä kun löytyy iso läjä kaapista. Voiko joku housu olla muka VIELÄ parempi mitä tuo FA, varsinkaan jos on yli tuplahintainen. Tuosta Cento S7:sta tuntuu löytyvän paljon "paras housu" kommentteja mutta toisaalta paljon myös juuri "yllättävän huono" kommentteja. Jotkut haukkuu esim säämiskän paksuutta (onko se oikeesti paksumpi mitä Progetto X2?) Onko housun lahkeen pituus mikä versus FA? Mä en tykkää yhtään jos ne olis pitemmät. Housunlahkeen pitää olla napakan lyhyt, ei saa yltää lähellekään polvitaivetta. 2015 FA alkaa olla jo siinä rajoilla että meneekö se verkko-osa liian alas.
Onko jollain molempia, Cento S7:aa ja FA:ta, mikä on tuomionne?
Tietysti, if it work dont fix it, eli jos FA:t toimii, miksi edes kokeilla onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. Mutta ku kaikki uusi aina kiinnostaa!
Castellia ja Gorea voisi ihmetellä. Löytyykö noita pk-seudulta?
Sieltä niitä palautettuja Casstelleja löytää XXL:n takapihan roskiksesta. Kannattaa aina poiketa kun ohi ajaa, niin ei tarvi juurikaan laittaa rahaa pöytään vaatehankinnoista. Jos haluu sopivaa kokoa ilman modifiointia, niin tilaa ensin itelle ja palauttaa ja sitten vaan kyttäämään koska palautus menee hylkyyn.
Ei ollu housuja xxl:n rodessa. Tilasin siis netistä.
Tulee vähän myöhässä vastaus tätä kevättä ajatellen, mutta ehkä sitten auttaa jotain syksyn viimassa, kun alkaa pitkien housujen etsiminen.
Itse käytän näitä: http://www.rapha.cc/eu/en/shop/pro-t...roduct/PWT01XX
Niissä siis pehmuste mukana. Etupuoli tiivistä ja hieman vettäkin pitävää kangasta ja takana sitten ohuempaa. Jos ilmat menee lähelle 0 niin olen laittanut alle lisäksi raphan merino irtolahkeet. Hyvin ainakin minä olen pärjännyt tuolla varustuksella. Yläkropassa sitten ajopaita, irtohihat, myös raphan merinoa ja takkina heiltä http://www.rapha.cc/eu/en/shop/pro-t.../product/PJC02
Tuotakin voin suositella. Kaikista menee M koko, 184/75.
Mutta nyt siis tälle klille jo liian kuumat. Nyt vedetään lyhyissä :-)
Ostin vaikkei tullut vastausta :) Hyvät housut mun makuun noi Classic Winter Tights. Istuu hyvin päälle ja toimi parin asteen pakkasesta ylöspäin. Ovat sen verta tiukat mittoitukseltaan, että liekkö alle sopii bibsien lisäksi irtolahkeita kummempaa, joten varsinaiset talvilenkit on ajettava muilla housuilla.
Mitä shortseja käytätte viileällä kelillä irtohihojen ja lahkeiden kanssa? Löytyy myös pitkät topatut bibsit, mutta haussa olisi lyhyet "semi-lämpimät" shortsit, jotka menisivät viileinä aamuina irtolahkeilla eikä kuitenkaan olisi liian kuumat iltapäivällä.
Minulla on tähän tarkoitukseen ja työmatkoille goren alp-x bibsit. +5 asteesta asti olen noita käyttänyt lahkeiden kanssa. Nämähän on tarkoitettu aivan kesä shortseiksi maastoon, eli kohtuu hyvin kiertää ilma kuitenkin lämpimässäkin. Selkeä ero kuitenkin castellin aeroihin, eli jos on tiedossa yli 20 lämpöä, niin en goreja maantielle laita.
Aiemmin käytin craftin paksumpia lyhyitä bibsejä, mutta nämä olivat aivan liian kuumat heti 10ast jälkeen, eli aika turhat välimallit.
Millasia pitkähihaisia paitoja maantiepyöräilijät käyttää kesähelteillä kesäbibsien kanssa? Vai onko se lyhythihainen se juttu ja sen kanssa aurinkorasvaa kunnolla käsivarsiin?
Kesähelteillä ei käytetä pitkähihaisia paitoja koska niissä on usein pieni lämpövuori mukana. Lyhythihainen ja aurinkorasva on suosituin mutta kovalla auringonpaisteella voi myös käyttää ohuita ja vaaleita irtohihoja antamaan suojaa auringolta.
Pitkähihaisia kyllä saa ihan kokolycraisinakin. Mutta ei niin pitkähihaisia että niistä pyöräilyhousut saisi…
Ei imo ole ihan yksiselitteistä että lyhythihainen olisi viileämpi kuin ohut pitkähihainen varsinkin kun ajoviima haihduttaa. UnderArmorilla on mm. Heatgear-sarjaa joka oikeasti tuntuu päällä kuin jäähdyttimeltä heti kun iho alkaa luoda hikeä haihdutettavaksi, eikä mulla oleva DHB:n ohut lycrapitkähihainenkaan ole niin kuuma ajossa kuin mitä luulisi.
Itse en tykkää aurinkovoiteilla läträämisestä, tosin pitkähihaisen asemasta olen ajatellut että jos hankkisi nimenomaan aurinkosuojaksi tarkoitetut irtohihat. Jotkut käyttäjäkokemukset väittävät että ne olisivat merkittävästi viileämmät kuin paljaat käsivarret; mene ja tiedä. Noita valmisti muutkin kuin fillarivaatevalmistajat, mm. vaeltajille.
Nyt lähtisi xxl:stä parhaimpiin kuuluvasta housusta eli Castellin Free aerosta 25 % pois jäsenkirjeen tilanneilta. Hinnaksi jää 119,25 euroa. Toistaiseksi kaikki koot saatavilla.
https://www.xxl.fi/castelli-free-aer...116031_1_style
Täällä onkin hyviä ehdotuksia tullut paita asiaan. Itselläkin oli tosiaan mielessä joku muu kuin varsinainen pyöräilypaita, kun en tuntunut löytävän mitään sellaista fillaripaitaa joka läpäisisi oman seulan. Teknisiä paitoja toki löytyy pitkänä mallina tai ovat oikeastaan ihan sopivia mutta ovat kaikki tummia väriltään, siksi on nounou kesän helteille. Minäkään kun en tykkää mielelläni läträtä voiteiden kanssa, olisi tosiaan vaalea pitkähihainen malli se mikä voisi olla se mun juttu. Cobbon ehdottamaa Under Armour HG paitaakin katselin ja näytti ainakin kuvissa tyylikkäältä. Jotain tuonkaltaista se on lähdettävä metsästämään vaaleana. Kiitokset taas avusta.
Tilaus tuli perille. Olen 189cm, inseam 89cm ja reiden ympärys 55cm puntin resorin kohdilta. XXL koon otin ja XXXL:n jätin kauppaan. Kumpikin olisi käynyt mutta XXXL meni niin helposti päälle että pienempi venynee sopivammaksi käytössä kun ei sitäkään kamalasti kiskomaan joutunut päälle. Voin kyllä kuvitella että betonireitisillä ja lyhyemmillä polkijoilla koot on ongelmallisia eli reisistä aivan perskuleen kireät jos henkselit on sopivanmittaiset.
Tampereen Kalevan myymälässä on yksi XXXL nyt hyllyssä. Myyjät oli innoissaan kun sanoin tilanneeni kahdet kun saavat pitää ne hyllyssä sitten eikä niillä oo muita keinoja tilata niitä lisää varastolta :)
Nämä uuden malliset L-koon free aerot eivät ole ainakaan yhtään tiukemmat, mitä vanhemmat XL koon housut. Olkaimet ovat kyllä sopivamman pituiset, eli ehkäpä tuo pesusieni pysyy paremmin paikallaan. Pehmuste on tosiaan tolkuttoman paksu vanhaan verrattuna, jospa tuohon tottuu fizikin arione satulalla. Toimisi takuulla koko hiilarisenkin penkin kanssa.
Sovitin juuri free aeroja. S koko selvästi liian pieni. Mediumissa lahkeen kapein/alin osa jää väljästi. Pitääkö väljä rullata vaan ylös? Muuten noi sopii ok.
Treenaat reiden isommaksi.
Muutama lenkki on tullut heitettyä Enduran FS-260 Pro SL BIBseillä ja ainakaan toistaiseksi ei ole niistä pahaa sanottavaa. Pehmuste vaikuttaa ihan toimivalta ja housujen mitoitus ainakin omaan kroppaan hyvä. M -kokoiset housut (medium pad - standard leg) istui mukavasti 173cm lyhyelle ja 70kg painavalle.
Olisiko kenelläkään suositusta tällaiselle "hieman" raskastekoisemmalle polkijalle... Elopainoa taitaa olla siinä 110kg tienoilla. Tähän asti housuina toimineet jotkut Nortwavet, jotkut KappAhl:sta hommatut, Energetics ja lisäksi on muutama kipales mallia Lidl. Viimeisin hankinta oli XXL:n tarjouksesta Craft BIBsit. En ole sen enempää asiaa miettinyt, mutta nyt noissa Craftin pöksyissä näytti olevan merkintä "80kg". Eli pitäisikö 30kg painavammalle kuskille olla ihan erilaiset housut tai oikeammin toppaukset?
Aiemmin Focus cyclon penkin kanssa varsinkin nuo Lidl housut hiersivät ilkeästi, mutta nyt Whiten Selle Italia satulan kanssa olen vihdoin löytänyt ne "istuinkyhmyt"... ne meinaa hieman kipeytyä 30km jälkeen, toki voi olla että oudokseltaan, mutta olisiko housullakin asian kanssa jotain tekemistä?
Imo ne kyhmut just tulee vähän helläksi jos on ollut pyöräilystä taukoa, oli säämiskä tai ei. Kunhan bibsit ei hierrä nahkoja irti niin menee luultavasti totuttelulla. Lidlin bibsien säämiskä teki itselläkin just tuota, meni poimuille ja sitten hiersi aika pian, alta 50 km kohdalla jo.
Ei kai toi Craftin merkintä nyt maksimipaino voi olla (MuTulla, en missään ole tuollaiseen törmännyt itse)? :)
Jatkan kysymyksellä: onko jollakulla kokemusta vanhasta ja tämän vuoden malliston DHB Aeron Bibseistä? Vanha malli on ollut ainakin loistava ja mitoitus sekä säämiskän fiilis tunnettu, mutta uskaltaako uutta mallia ostaa samalla koolla?
Juu, ei kai tuo mikään maksimipaino ole... Jotenkin siinä oli se hienosti infottu että olisi tuolle housulle/pehmusteelle suunniteltu ajajan ihannepaino. Meni lappuset jo roskiin niin en voi enää tarkistaa miten se oikein sanasta sanaan oli kirjoitettu.
Sen takia aloin tätä asiaa kyselemään että josko noissa vaipoissa on tosiaan eroja siinä minkä painoisille ne on suunniteltu. Tosin eipä missään näy että noita niin myytäisiin. Kyllähän noillakin periaatteessa voi pelata esim. vaipan paksuutta muuttamalla mutta menee ehkä turhan hifistelyksi sitten.
Pitää nyt vielä Lidlin kamojakin tällä uudella penkillä kokeilla... ennen tuli näemmä istuttua enemmän "vällärin" päällä johon myös hiertymä tuli, nyt kun löytyi nuo kyhmyt, niin voihan nuokin toimia ihan OK.
Nyt näyttää olevan taas XXL sunnuntain alessa castellin free aero bibsejä alennuksessa.
99€ ei ole kyllä paha hinta noista.
Varmaan samaa kokoa kuin parisen vuotta vanha malli?
Laitoin tilaukseen L koon. Täytyy kävästä vaihtamassa tarvittaessa.
https://www.xxl.fi/loop54/search?q=free+aero+race+bib
Castelli ei sopinut. GBW:n Oxygen sopii. Eilinen 8h retkiajo vakuutti niiden toimivuudesta.
FA uudistui täysin kaudelle 2015 ja 2015 (ja sitämyöten varmaan myös tämä 2016 malli mistä itsellä ei vielä ole kokemusta kun ovat postissa tulossa vasta) ovat pienempiä mitoitukseltaan mitä kauden 2014 (tai aikaisemmat) FA:t. Jos 2014 vuoden L koko on aivan siinä ja siinä että sopiiko jalkaan vai ei tai epäilee että puristavat jo liikaa, 2015/2016 L tuskin sopii, mutta toisaalta, XL voi olla jo liian iso.
Toivottavasti omat L-koon pöksyt on iskemättömät mitkä tulee... En halua että joku on niitä hanuriinsa hieronut edes testimielessä ennenkuin ne saapuu VesaP:n vaatekaappiin. :)
Piti alkujaan napata Lielahden myymälästä yhdet L-koon pöksyt mukaan, mutta puistatti ajatus kun yksi pari oli jäljellä ja sekin laitettu alennusrekkiin sen näkösenä et joku olis jo hanuriaan hieronu niihin. Tilasin sit netistä ja toivon saavani ihan originaalipakkauksessa.