Huomenna käyn lunastamassa kippanan korjaamolta. Menisi myös "vituttaako auton korjaaminen" -ketjuun. Ai mutta eihän sellaista ole täällä.
Printable View
Huomenna käyn lunastamassa kippanan korjaamolta. Menisi myös "vituttaako auton korjaaminen" -ketjuun. Ai mutta eihän sellaista ole täällä.
Autotalli ja salaojaremontti.
Hillitsi kummasti GoExpossa sähkötäpärin renkaidenpotkimista. No tilasin mä vara-akun lohdukkeena.
^^...en mä ihan persaukinen ole ( vielä) mutta läpipasko kuitenkin ( melkein kaikki menee mikä tulee ..) kyllä puolet kuukausipalkasta on mulle suhteessa todella paljon, mutta jos tässä alkaa odotella "sitten kun...." niin voi hyvinkin olla että sitä "sitten kun" ei tule.
Huomasin että Ranua zoo myy edullisemmin niitä pehmokaloja kun Kotkan Maretarium, ja ahvenia on saatavilla ( Kotkassa loppu) ehkä pari kalaa tulee ostettua myös.
https://shop.ranuazoo.com/WebRoot/GP...AFF/ahven1.jpg
Minulla kettuili tuo samainen osa vanhassa Volvossa, korjasin ite, naitin pohjan tiivimmin lukkoon, ruuvit oli vähän löysällä, ne jotka minulta jo tippuneet, muutoinkin sain tiiviimmin osat kiinni toisiinsa, jousivoimat painaan tappia sinne keskelle ja se on tarkalla. Onnea korjausyritykselle!
Auto, jos ja kun firma kustannussyistä ottaa työauton pois! No ei mennä asioitten eelle, tää vuosi on vielä leasing sopimus voimassa.
29+ renkaat fatbike kiekoille, kunhan saavat kasatuks... ensin pitää kiekkoja sovittaa 2.4" levyisillä x-kingeillä pyörään ja ajaa testilenkkiä.. sitten harkintaan mitkä 3.0" olisi " ne hyvät " [emoji848]
Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla
Satula. Specialized Power Pro Elaston on aika vahvoilla. Power comp on koeistuttavana ja erittäinkin hyvältä tuntui.
Tubeless vehkeet uuteen fillariin. Pitää sekin ihme kokeilla.
Ultegra-päivitys Checkpoint SL5:een. + vasen kampi mallia Stages.
Slx osasarja sisaren pojalle. Ei jää enää paljosta vaille. Kiekot ja keula uupuu vielä.
Kuletusväline.
Jonkun sortin napsautin tubelesshommiin.
Taitaa olla keittiöremontti, ainakin rouvan mukaan. Samalla khh ja WC.
"Miten €uro sai siivet" Zdenek Mileriä mukaillen...
Ilmataskupusakka!
Kaikille vauvoille ja pikkumuksuille tarkoitettu hukkumisen estotuote. Vaikka kuinka on käynyt muksu vauvauinneissa ja uikkimassa siellä sun täällä, niin on se vaan hankalaa nostaa se kuono pintaan, kun on vähän hätä ja on se vaan painava se muksun pää. Auttaisko semmoinen normipaidan näköinen ja tuntuinen pusakka missä olis jotain vettä aistivaa juttua mikä laittais ilmataskut popsahtamaan käyttäjän veteen jouduttua? Ja jos ne olis vaan etupuolella, se kääntäisi käyttäjän selälleen... Sellainen mikä ei ihan joka sateella alkais poksumaan ilmavaksi ja puseron pesua varten mekanismin ja ilmataskut voisi poistaa.
Matkapokkari/kompakti/bridge-kamera järkkärin tilalle... kunhan nyt löytyis jonkun järkevän mallin 400-600€ hintaluokassa ... ultrazoom vähän houkuttais, kun ois kiva ylettyä mutta liekö Coolpix p900 kovin käyttökelpoinen... ois aika pitkä jo [emoji15]
Päivityspalikoita työmatkafillariin.
Nyt kun sai F-torilta halvalla kiekot, joihin menee 8-11 -kasetti, niin pitääpä päivittää 3x7 -> 1x 9 tai 10, kunhan nyt tossa zoomailee mitä F-torilla olis tarjolla. Hiilarikammet nyt samantien kun järkeviä nelikanttikampia ei nyt ole tarjolla eikä uusiakaan saa mistään saa ilman rattaita. Kuraharawan arvokin (35€) moninkertaistuu.
Katselin tuossa kuulosuojaimia. No en mä mitään radiollisia halua, aika painavia kun niitä pitää koko päivän päässä kuskata. Enkä myöskään mitään yli 200 euron mötiköitä ( juuri niitä radiollisia) "kuulevat kuulosuojaimet"?? mitä, eikö tarkoitus ole että EI kuule.
Menen sitten huomena IKH:sta katselemaan ( sunnuntaisin suljettu), sivuilla ainakin oli 100dB vaimentavat, jos semmoiset sitten?
Huomisaamulla varhain pitäisi yrittää yhtä nuken asua huutaa.
Mulla olis kanssa pikkasen harkinnassa uusi reissupokkari, mutta en ole vielä edes tutkiskellut tarjontaa. Ohessa omat speksaukset.
Kovin pitkän optisen zoomin jättäisin hankkimatta, kun eivät oikein jaksa sitten vähän huonommassa valossa. Enemmän pikseleitä tilalle sitten.
Laajakulmainen optiikka on mu, mutta sitä taitavat nykyjään olla järsetään. Varmistuksen paikka kummiskin, kun kaikki ei välttämättä ole. Laajakulman vääristymisisissä voi olla keskinäisiä eroja.
Rungon ottaisin mustana, niin ei sitten peilaa, jos ikkunan läpi kuvaa.
Vesitiiveyttä vaikka yhden metrin verran, niin kulkee sitten rannallakin matkassa, eikä tarvitse sillä tavoin murehtia hienon hiekan murheista tai hikisistä vaatekerroista. Sateellakin sitä voi käyttää
Ja jos tykkää snorklailla pintaa syvemmälle, niin sitten vähän enemmän veden pitävyyttä. Sukelluskotelot olivat, ainakin joskus, hirmukalliita, enemmän kuin itse kamera.
Optinen etsin lisänä olisi kova sana, jos etelän auringon alla kuvaa, silloin ei LCD ruudulta myötävalossa oikein tolkkua saa.
Tärkeimmät namiskat löydyttävä rungosta ja valikoiden selaus namiskoilla. Tökkinäyttöä pidän epäkelpona.
Koko ja muotoilu siten, että sujahtaa paidan tissitaskuun.
Jalustakiinnitys ja jokin pieni gorilla jalka tms. selfietä varten.
Nykyinen pokkari on joku hirmu vanha Canon, mutta kokonsa ja muotoilunsa puolesta sujahtaa tissitaskuun, jolloin kulkee reissuilla aina matkassa ”stand by tilassa” ja on nopsaan käsillä tilannekuvissa. Tätä pidän lopulta tärkeimpänä ominaisuutena. Olkoonkin muutoin vaikka kuinka täydellinen kamera, niin hotellin pöydällä siitä ei ole mitään riemua.
^ päädyin sitten fz1000 Panasonic bridgeen...
https://www.thebrokebackpacker.com/p...fz1000-review/
hyvä optiikka, valovoima ja riittävä käyttökelpoinen zoomi.. Kuvaa tarvittaessa myös laadukasta videota..
"hinta/laatu-suhde " pitäisi olla kohdillaan.. kyllästyin järkkäritouhuihin putkien kanssa värkkäämiseen
Taskukamerana on vielä zx-1 olympus
Eiköhän noilla meikäläisen kuvaamistarpeet täytä
Vanha hyvä telkkari jumittelee valmiusasennossa ja vähän muutenkin. Sony sen ollapitää eikä saa olla iso, kuitenkin isot ominaisuudet tällaista olen katsellut netistä:
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...uUsh4c525CX5Oa
^^^ Gratuleeras!
Multa löytyy Lumix ZF200 useamman vuoden takaa, saatto olla Lumix sarjan alkupäätä. Silloista hintaa en enää muista, saatto olla arvokaskin.
Ulkoisesti vaikuttaisi edelleen täysin samalta.
Speksit
https://www.panasonic.com/fi/consume...200.specs.html
Pienempi on tämä Fuji, malli näyttää olevan finepix f 70 exr. Näppärä väline. Usvaa putkeen, meinaan, noilta valmistajilta pukkaa koko ajan uutta!
Olisko Fujilta pukannut uutta sopivaa kyseiseen tarpeeseen?
Jaa’a, oliskohan uuden starttimoottorin hankinta edessä.
Vanha alko osoittaa hiukan väsymyksen oireita.
Kallishan tuo ei olisi, 65 € + 10 € toimitus Saksasta.
Täytyypä seurata tuota, syksyllä voi tulla tenkkapåå veivaukselle ilmojen jäähtyessä, ellei sitten hyydy jo sitä ennen.
Näytä mulle kuulosuojaimet mitkä vaimentaa 100 desibeliä? Olisivat todella tykit. Epäilen että kirjoitat niinsanotusti huuhaata tai uskot IKH:n huuhaapuheen. :)
Edit: Epäilen ensimmäistä. Peltorin 500e kuulokkeillakaan saa kuin normaalit 20-30db vaimennusta. Luulen että ainut 100db vaimentava on:
http://co2airgunsmexico.com/new/wp-c...G-18101_zm.jpg
Tai joku tuon serkku.
^ no otin heidän tehokkaimmat ilman radiota. Kokeilin kaupassa, tuntui ihan ok. Kerroin mihin tarkoitukseen tulevat.....Ei nyt tällä erää mitäään 500euron suojakkeita ( ne oli just niitä joissa on radio).
Toi olisi kiva, ja käyttö kans jos saisi sillee vapaasti käyttää. Kävisi paukkupatruunoillakin.
Mutta seuraava hankinta saattaa olla nahkee kassi, nämä on edullisia noin 20dollaria.
https://render.fineartamerica.com/im...=totebag-18-18
^^ Totta, toi vaientaa kyllä tosi tehokkaasti ja vaikutus on niin sanotusti laakista pysyvä :D
Rattaanpultteja pitää huomenna metsästää.
Tommoset joissa kuusiokolo molemmin puolin on hyvät, BBB!
https://www.cycli.fi/rattaanpultit-b...ars-musta-5kpl
^ei noi sovi, on erikoistapaus. Kaikki miljoonalaatikon pultit on jo koitettu.
Noh, kammet & ratas on nyt matkassa, pitää tehdä kioskikierros töiden jälkeen.
Pulttikauppa?
Niin siis toi kassi tuli jo, ja on just kuvan oloinen, erittäin hieno.
Mutta mulla oli jossain semmoinen pieni kätevä Luonto-opas. Kuvina yleisimmät kasvit, sienet, marjat, eläimet, linnut ja kalat. Mutta en löydä kirjasta mistään :(
Mä tarttisin tällaisen pienen pikaoppaan!!
Iso laatikollinen terraariokamaa pitäs pistää tilaten. Ja yksi terraario myös. Boa varasti junioriasunnoksi vuodeksi-pariksi maitokäärmeelle suunnitellun asunnon joten tämä otus tarvii oman sit kun hää kasvaa ulos suht pian vauvaboxistaan. Boa on liian iso vauvaboxiin jo vauvana. :)
Jotain alamäkienduroon sopivaa panssaria olen harkinnut. Ovat vain aika kalliita. Selkäpanssari kyllä on jo. Uusia polvareitakin harkinnut. Vanhat keskivertosuojaavat on mutta ne on löystyneet. Sitten on uudet kevyet mutta ei siis kovin suojaavat. Toisaalta harkitsen jälleen Forssan suvi-illan pyöräilyyn osallistumista ja maksaahan sellainenkin 60 euroa. Miksen siis sijoittaisi useiden kymmenien käyttökertojen polvisyndeihin miettimättä 100 euroa.
No lauantain Lohjanjärven kierros on 0 euroa ja pari viikkoa sitten ajettu kylpylästä kylpylälle ajo niin ikään 0 euroa. Pointsit järjestäjille!
Grainderille joku 10k -lahja.
Kaksi lintua töiden jälkeen.
Semmoinen tilanne että ennen seuraavaa palkkaa ( 15. päivä) ostan kututalkoitten jälkeen bensaa ( kortilla) yksi lääkepaketti oikeella rahalla, ja ruokaan on Luojan kiitos S-ryhmän lahjakortti. Pankkikortilla ei auta nyt mitään muuta ostaa ennen palkkaa.
Uusi painepesuri. Nykyinen eli Kärcher oli kertaalleen viime syksynä valmistajan huollossa. Kokeilin huollon jälkeen ja toimi. Nyt sitten peräkärryä pestessä paineet katosivat taas.
Mitä tilalle? Hintaluokka 200-600 €. Netissä näyttää olevan useitakin painepesuritestejä, mutta maksumuurien takana. Ei huvita ostaa niitä kaikkia. Anna ilmainen vinkkisi mihin olet ollut tyytyväinen.
Garmin Edge 530