Edelleen täällä Pyhällä. Märkätilojen seiniä muuraan.
Lenkkeiltyä tulee harvakseltaan.
Pyörään en ole vielä tänä vuonna koskenut.
Printable View
Edelleen täällä Pyhällä. Märkätilojen seiniä muuraan.
Lenkkeiltyä tulee harvakseltaan.
Pyörään en ole vielä tänä vuonna koskenut.
Minäkään en ole pyörällä ajanut pariin kuukauteen. Hiihto ja kelkalla ajo on ollut ohjelmassa.
Täällä sitä riittäisi reittiä molemmille puuhille.
Kelkkakelit on nyt täällä parhaimmillaan. Näyttää, että jatkuisi ainakin vielä ensi viikonloppuun asti. Jäällä on paksulti pehmoista lunta. Varmaan menee pitkälle ensi kuun puolelle, ennenkuin siellä pystyy hiihtämään omia polkuja.
Minunkin pyörä on ollut koskematta kuukauden verran, muutenkin lenkkeily jääny vähiin, mukamas ajanpuutteen vuoksi :D Vkonloppuisin oon moottorisahaa heilutellu, on se vaan "lenkkeilyä" sekin, nyt varsinkin kun lunta riittää, hikihän siinä tulee kun 3-4 tuntia rankoja kaataa.
Ajoin edellisen kerran sunnuntaina maasturillani. Vaivaiset parikytkilsaa mutta vaihtelua kuitenkin. Tämmöisellä olen vuoden alusta silloin tällöin ajellut. Jouluaattona tilasin ja eihän se enää ehtinyt pukinkonttiin. Entisen vei eräs isä pojalleen joululahjaksi, joten pari Canyonia on mahdollisesti ensi suvena Hamulan maastossa!
Ooooh.....hieno.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti kon-ciocc
Khyyllä on nätti Canjoni. Viime viikon torstaina ja tämän viikon maanantaina ajoin vuoden ensimmäiset ihan oikein pyörälenkit: Torstaina 26 ja maanantaina 16km, sellasta rauhallista (n.20km/h) sotkemista, tosin piti maanantaina jo vähän enemmän jalkoja rääkätä, kun kävin kokeilemassa paljonko maasturi kulkee uuhimäeltä alas tultaessa.
Onko Karin pyörässä runkoko sama kuin vanhassakin?
Jostain pitäisi löytää 54 senttinen maantierunko, jossa olisi tuumanen keula.
Poika haluais kokeilla maantiepyöräilyä.
M-koko eli 18,5", siis sama.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen
Joko viikon päästä aloitellaan? Jos vain säät sallii niin ajellaan tuollainen 50-70km lenkki?
Lainaus:
Kyllähän tänäänkin oli hyvä ajokeli.
Ensi viikon sunnuntai kävisi joskus puolen päivän jälkeen,
kun huomenna pitänee lähtee viikoksi hiitelemään Ylläksen maastoihin.:D
Täällä Pyhällä hiihtelen vielä varmaan ensi viikonkin.Jos sattuu, että olisin maisemissa niin mukaan tulen. Täällä on vielä paljon lunta ja hyvät kelit.
Minä kävin eka kertaa fillaroimassa sitten tammikuun. Kihnutin 50km maastopyörällä, kun pelkäsin sepeliä. Ei oikein kulkenu, joku mummo polki hybridillä karkuun.
Oon tuossa pähkäilly jotta mitähän olisi tapahtunu jos se mummo ei olisikaan päässyt karkuun?Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti YT
(Alustavasti: klo. 12.00 Fontanella, ajellaan vaekka kohti kaapunkia jos nyt ilimat vuan sallii!)
En ole myöskään lähdössä. Käyn jossakin välissä ajamassa lyhyehkön lenkin. Viikon kuluttua toivottavasti paremmissa merkeissä!
En ole vahvuudessa mukana... olen koko vkonlopun kestävällä SAR-kurssilla (Search And Rescue, lentopelastushommia) rissalassa... mutta ehkä seuraavana viikonloppuna olen jo vahvuudessa mukana.
Juhlista jaloin selvinneet ovat tervetulleita Kuopiolaisten yhteislenkeille, alkaen 1.5.2006 Rastaantien TB:lla klo. 10.00.
/forum/showthread.php?p=660418#post660418
Lainaus:
Joko Hannu oot maisemissa?
Joo tänään tulin viikoksi ja taas meen takaisin.
Ajanut en ole yhtään, joten pitää aloittaa varovasti, että paikat eivät kipeydy.
Oisko sitä huomenna rauhalliselle lenkille lähtijöitä???
Ajoin tänään 45 kilsaa keskinopeudella 23 kilsaa tunnissa.
Jos tämä vauhti käy niin sitten voisi harkita 50 kilsaa tuossa yhdentoistamaissa tai vähän ennenkin.
Kyllähän se passsaa.
Missä ja mihin aikaan minulle käy ihan miten vaan.
Käviskö kello 10.30 Fontikselta. Ajetaanko vastatuuleen ja takaisin?
Passoohan se
Yhteislenkkikausi on avattu. Kahestaan Ohjustehostimen kanssa oltiin.
Toka kerta itsellä. Katselin viimevuoden ajoja niin oli jo tonni tähän aikaan vuotta. Nyt on satanen kasassa.
Tänään ajelin ekan lenkkini maantiepyörällä, 68km 26 keskarilla, oli oikein mukava ajella taas pitkästä aikaa ja vielä kun pyöräkin kulki yllättävän hyvin fiilis eikun parani... Ensi viikonloppuna voisin hypätä remmiin mukaan, jos on muita pyörittäjiä, ja minulle sopii että ajellaan raahassa, ei ois tämän päivän vauhdeilla mennyt varmaan 80km rikki, mutta mukava oli jalkoja rääkätä.
Kiinnostaako? Olis hyvä hetki vielä kun ei ole niitä 'ötököitä' ilmassa!
Ajattelin ajella huomenna - 25.05. torstai - maastossa. Lähtö Pataskilta klo. 11.00. Joukolla vain mukaan!
Toivottavasti porukkaa tulee, itse en pääse, pitää lähteä muutaman tunnin päästä töihin.
Joo, eihän tuolla tungosta ollut. Muutama sauvakävelijä oli uskaltautunut itseni lisäksi kosteaan metsään. Kävin 'perillä' ajaen harjuja pitkin mennen tullen. Eipä voi sanoa että olis polut pölissy! Satoi pahus hiljalleen lähes kokoajan ja oksat olivat vesihelmien peittämät. Niistä sai aika ajoin virkistävän 'suihkun' kun ei ehtinyt tai voinut väistää.
Polut muuten kunnossa. Tosin parissa paikassa joutuu vielä kantamaan filoa hakkuujätteiden takia, mutta tuohan se vaihtelua ajamiseen!
Minä menin tänään töihin, kun oli niin huono ilma. Sitten piti lähteä näyttämään kameraa työkaverin appiukolle ja siltä reissulta tulin ihan vasta kotio. Autokin jäi sinnre. Höh.
Terveisiä Pyhältä. Kahden viikon aikana olen ajanut neljä 50 kilsan lenkkiä, mutta joka aamu olen käynyt juoksemassa 2-5 kilsan aamulenkin.
Maanantaina tai tiistaina tulen Siiliin viikoksi.
Tilaan takavaihtajan piakkoin tuolta maasturiini. Jos tulee jotain akuuttia mieleen, niin pistäkää privaattia. Mahtuu samaan pakettiin!
Kävin Kiärmelahessa. Kariko oli siivonnut kaikki polut ajettaviksi? Kiitoksia!
Vain pieni pätkä siellä missä silloin hakkuiden jälkeen kuvattiin voisi vielä tarvita vähän paiskomista.
Ajoin mennen tullen maastossa. Kerran könysin siellä, missä aikaisemmin oli isohko puu polun poikki ja sen jälkeen pitkä tiukka nousu. Nousun päällä vaivanen ranka polun yli. Kevensin liian aikaisin ja siihen tökkäsi. Ei käynyt pahasti.
Mäet nousivat kaikki polkien, myös Huvikummun jyrkkä. Pitää istua niin, että satulan kärki on juuri peräreiässä niin noussee. Nyt polttelee reisiä. Muuten kunto on huono. Liian vähän on tullut ajeltua. Kivaa se kuitenkin on kun ei pidä kiirettä.
Kävin parina päivänä, ihan kirveen kanssa. Levensin lisäksi polkuja muutamasta kohtaa. Onhan siellä vielä parissa kohtaa raivaamista ja polkujen siivoamista.Lainaus:
Aamulla tulee takavaihtaja postiin, niin pääsen viikonlopulla taas ajamaan!
Olisin vaihtanut Shimanoon mutta kun vivusto ei ole yhteensopiva ( SRAM X.9 ).
Mikäs vika noissa SRAMeissa on?Lainaus:
Kehuja ovat kaikkialla saaneet.
Kovasti seillä Käärmelahdessa mylläillään. Olisi kiva löytää vaihtoehtoinen reitti
Sieltä hakkuilta missä pyörää yleensä kannettiin mäki ylös.
Pitäsi olla hyvä kartta.
Täällä on, mutta ei sitä vaihtoehtoa taida olla.
Lainaus:
http://www.bike-discount.de/products/big/X9SILVE2.jpg
Kuvasta näkee syyn, eli vaihtajassa on käytetty 'muoviosia'! Eka kerralla, kun tuo vääntyi ohuen risun jäätyä ketjun ja tuon alimmaisen rullan väliin, sain vaihtajan oikaistua. Toisella kertaa juuri samanmoisen syyn takia, vaihtaja katkesi lähes irtopoikki! Shimano ei ole tehnyt kertaakaan noin minkään risun takia!
Anteeksi, enhän vaan herättänyt? Jokohan nuo ilimat oes lämmenneet sen verran, että uskaltais ehottaa ihan porukan lenkkiä? Mulle sopis viikollakin, kunhan tietäis ajankohdan, vaikka pari päivää aiemmin. Maantiellä, vai?
Täällä!
Minäolen ajellut maantiellä, mutta ei oikein kule. Nyt olen olevinaan lomalla.
Morientes... Hengissä ollaan täälläkin suunnalla, siis kotona.
Kylläpä minäkin pystyisin joka toinen viikko heittämään lenkkiä klo14 jälkeen...ja viikonloppuisin millon vain. On itellä jääny pyöräilyt aika vähille, lähinnä töihin ja takaisin kotia olen ajellut. Mutta minä lähtisin mieluusti (paljon mieluummin) mehtään ajamaan.