Oma talviprojekti tuli ajokuntoon, vielä vähän pikkunäpräyksiä jäljellä, keväällä sitten enämpi ajoon.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=235298
Printable View
Oma talviprojekti tuli ajokuntoon, vielä vähän pikkunäpräyksiä jäljellä, keväällä sitten enämpi ajoon.
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=235298
Jaa 131-mallejakin vielä jostain löytyy vai ostitko käytettynä.
Käytettynä ostin rungon tuossa syksyllä
1.4https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0235a211ed.jpg
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Kovin on 140 näköä pl. istuinputken maalaus. Ja olisiko Super Deluxe iskarina. Toivottavasti takakolmio kuitenkin vahvistuu vielä. Protossa voi toki olla uusi yksittäiskappale linkustosta ja nykyinen 140 runko.
^Samahan se on, pois lukien metrinen iskari ja siihen sopivat rojut. Kokonaan uusi oli se evolink 2.0.
Onko tää 1.4 nyt tulevaa tuotantoo vai jotain muuta?
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Siis se on päivitys evolink 140 1.3:seen. Evolink 140 pysyy siis mallistossa päivitettynä. 158 poistuu kokonaan ja tilalle tulee evolink 2.0. Tai näin ainakin itse ymmärsin Leon puheista.
Siis onko tämä Evolink 140 1.4 vain osapäivitys ja sitten Evolinkistä tulee vielä erillinen 2.0 versio?
^ Päivitys koskee kinematiikkaa ja metristä iskaria. Geometriaa on kuulema myös muokattu ”jyrkempi satulakulma ja sähköpyörä projektista opittu geometria muutos” mitä ei kerrottu, jäi myös vähän epäselväksi koskiko tuo geometriamuutos vain evolink 2.0 vai myös 1.4. Vanhaa 1.3 140 evolinkkiin mahdollista tehdä suurimmat 1.4 evolinkkiä koskevat päivitykset.
Äh jospa vaan lainaan suoraan Leon tekstit niin jokainen voi tulkita itse.
”Yes. We are selling the remaining stock with discount. There are roughly 20 units left.
However! The biggest new update can be made to the current EVOLINK1.3 owners with very little modifications. The new batch is only EVOLINK 140 and 158 will not be seen anymore. The update is for a metric shock and geometry update. We are launching more information as soon as we can. We have all the material for the frames in Taiwan and we are waiting for the welding slot from the manufacturer. After we have a fixed date we start a presale of these frames.
We have made changes to the frame engineering so that the frames are more durable. Also, we put more effort to the quality control. For example we have only external routing for cables. Internal routing sucks for so many reasons.
EVOLINK 158 will be discontinued and it will be replaced with EVOLINK 2.0 We don't have a clear production date yet because world is a mess.
There are some geometry updates but the frame will not be lower. It will have steeper seat tube angle and updated kinematics. Also, there will be a new insight implemented with the geometry that we have found out while developing the forthcoming e-bike.
There will be an adapter for the current EVOLINK 140 to update it to 1.4 Also you need the metric shock.”
Leo Facebookissa:
The 140 and 158 rear ends are the same. That part is being updated. We have gathered all the warranty cases and we have made many changes. The overall looks is the same but many small tweaks overall.
Kuulostaa hyvältä, etköhän Sambolo sinäkin saa uusitun takakolmion. Kysymys vain kuuluu että milloin.
Kuulostaa kyllä hyvältä^ Itse en ole vielä vastausta saanut, varmaan tyypilliseen tapaan vastaavat kun on ratkaisu käsillä tms. Noh ei tässä vielä mikään kiirus ja kyllä tuolla ajaakin uskaltaa, mutta onneks vielä laskettelukausi parhaimmillaan.
Siinä vielä oma rotkale. Nyt on takajarrukin paikallaan ja valmiina poluille kunhan hieman sulavat.
https://live.staticflickr.com/65535/...5f70c7f1_h.jpg
Kesäkuussa tulee kuulema uusi erä runkoja ja siitä erästä ois mulle varattu uus. Ei kyllä hajua mitä sieltä ois tulossa kun ei 158 enää valmisteta.
Perus paikassa takahaarukassa ylemmän pivotin kiinnityskohdan saumassa alkavaa murtumaa, näitä on monilla menny ja nyt siihen takahaarukkaan on tehty päivitys minkä pitäisi ratkaista tuo heikko kohta. En olisi tuota itse huomannut ellen olisi tiennyt etsiä ja syynätä huolella. En kyllä tiedä miksi puhuivat kokonaan uudesta rungosta, ehkä tätä väriä ei ole haarukkana saatavilla.. harmi jos joutuu väriä/mallia vaihtamaan. En kyllä vielä pidättele henkeä asian suhteen.. saa nähä mitä vielä käy ja milloin.
https://i.imgur.com/FSOlPZu.jpg
VB, toivottavasti oma runko ei hajoa.
Noh,ainaki kesäkuuhun on tässä muutenkin ajotaukoa. Sitku oon ajokunnossa niin en meinannu odotella enempää, kyllä mä tolla nykysellä rungolla ajelen uuden saamiseen asti. Ja siis ei varmastikkaa ole varaosia, ainakaan päivitettyjä kun taitaa olla ensimmäinen koronan aikanen täydennys heillä. Ainakin aiemmin puhuivat odottavansa tuotannosta vapaata paikkaa.
Ok, tuoltahan noita on mennyt. Onko sulla ilma- vai jousi-iskari? Jännää, et pistävät uuden rungon.... ehkä ton värisiä haarukoita ei enää ole
Ilmaiskarilla mulla, enkä ole huomannu mitään rajuja pohjaamisia, aina ollu sen verta painetta iskarissa.
No pitää toivoa, että oma kestää... oon mä tota kohtaa tiiraillut....
Sent from my iPhone using Tapatalk
No heti vaa viestiä polelle jos jotain huomaa, eikai se rungon vaihto niin vakavaa, ties vaikka päivityksiä tulee. Itseä kyllä harmittaa jos tuosta joutuu luopumaan, tuo harmaa väri ollu erittäin mieleinen ja sen perusteella speksannu muiden osien värejä mitkä eivät kyllä toimi juuri muun kuin mustan kanssa tuon harmaan lisäksi..
On se aika perseestä, jos saa tilalle joustomatkoiltaan erilaisen rungon mitä on ostanut.
Saisivat sit upgreidata Stamina 160:een... jos sellaisen asiakas haluaa ottaa vastaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
No se kyllä. Tosin en tiedä onko niin nyt käymässä. En kyllä tiedä myöskään olisiko siitä haittaakaan omassa tapauksessa, pitkään mietin 140 ja 158 välillä kun tän ostin. 158:llehan on myös tulossa korvaaja, evolink 2.0, en kyllä usko, että mun tapauksessa sitä tarkoittivat.