P.S.
Tarakkahan pitää siis ensimmäisenä purkaa ja siirtää sivuraudat ulkopuolelle.
Muuten tulee tiukka sovitus. ;)
Printable View
P.S.
Tarakkahan pitää siis ensimmäisenä purkaa ja siirtää sivuraudat ulkopuolelle.
Muuten tulee tiukka sovitus. ;)
Kävi poika "ensihuollossa" kun alkoi pauketta pitämään.
Lopputulemana kaikki voimansiirron laakerit vaihtoon, samoin vapaaratas.
Ruostetta olivat ottaneet kivasti.
Kilometrejä kerkesi tulla reilut 3k eikä ole poika armoa saanut.
Näiden päivitysten lisäksi laitatin myös ab:n 30t ovaalin ja olipas mielenkiintoinen ensikokemus. :)
Ensimmäisen kilometrin aikana mietin etten osaa enää polkea mutta jalkojen totuttua alkoikin tuntumaan erittäin hyvältä.
Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla
Terve!
Onko joku Fatboy SE:n omistaja tehnyt 1x10 tai 1x11 muutoksen? Onko kukaan vaihtanut takanapaa parempaan? Suosituksia ja löytyykö jostain valmista settiä?
Kiitos
Hiljaista pitelee täällä..
1x10 muutos tuli joskus tehtyä, siinähän ei ole mitää erikoista puuhattavaa. Laitoin RF 34t narrow widen eteen ja vaihdoin gripparivaihtajan ihan normaaliin Sram X9:iin..
Paljon on porukalla ollut murheita keskiön ja takanapojen kanssa. itse olen vaihtanut vain keskiön.
Moro!
Omassa Fatboy SE on 1x11 tehtynä. Raceface turbine cinch kammet, Racefacen keskiölaakerit, AB ovaalikiekko, Schimanon XT 8000 sarjan osat eli takavaihtaja, vaihdevivusto, 11-42 takapakka ja tietysti jarrut.
Takanapaan olen kerran vaihtanut laakerit ja vapaarattaan 4 kertaa.
Edessä ja takana Jumbo Jimin 4.8 kumit litkutettuna.
Takana kohta 13000 km, josta maastoajoa reilu 8000km ja loput työmatkoja.
Terve! Hiljaista oli joo :)
Vaihdoin molemmat navat Hope Pro 4, keskiö vaihdettiin takuuna liikkeessä.
Vaihteistoon tein 1x11 muutoksen Shimanon XT8000 sarjalla. Välitykset edessä 32 ja takana 11-42.
Jätin vielä alkuperäiset kammet, vaihdan ne sitten kun laakerit menee seuraavan kerran.
Lopulta homma oli melko helppo ja erittäin onnistunut. Kaikki kesti hyvin Tahkon 120 km, jopa ensimmäistä kertaa itse rihdatut vanteet.
Ens vuoden Tahkolle taidan hankkia Bluton keulille. Sen verran on ranteet rynkytyksestä hellänä.
Mahtuuko 4,8" Jumbo Jimit pyörimään ongelmitta Fatboyssa?
Mahtuu hyvin ainakin 2016 comppiin.
Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla
Onko kokemuksia leveämmistä takarenkaista, kuinka mahtuvat yli 4,6" pyörimään Fatboyssa? Kiva kuulla että Jumbo Jimit 4,8 mahtuvat -16 comppiin. Kuis esim. Maxxis Minion 4.8, Maxxis Colossus 4.8, Dillinger 5, 45NRTH Dunderbeist/Flowbeist tai muut vastaavat..?!
^Kaikki luettelemasi taitavat olla todellisuudessa JJ4.8 pienempiä, joten tuskin on ongelmaa...
Hyvin mahtuu myös Dillinger 5 eteen ja taakse.
Vinkkejä kyseisen pyörän renkaiden litkutukseen? Mitä teippiä yms.?
Hyvin on pitänyt ClasOhlsonin pressunpaikkausteipillä (100mm) ja Stan's litkuilla jo pitkän tovin... Helposti nousi vanteelle isolla kompuralla.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...52b23c4734.jpg
Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla
Pistetään vaikka tänne. Oliskohan tietoa? Eli onnistuuko noi vanteet tohon pyörään? Lähinnä nastoille vaan.
http://www.on-one.co.uk/i/q/WBOOEELF...guapo-fat-hubs
https://www.specialized.com/us/en/sp...oy-comp/106561
Mitäs muuta tarvii? Pakka, jarrulevyt?
Tuossa linkkisi Fatboyssa on keula 135 ja perä 190. Emmentaaleja ei ole linkissäsi vastaavalla perän leveydellä. En tiedä onko olemassa jotain sovittimia joilla saa esim 170 hubin istumaan 190 perälle.
Pitää tehdä tutkimusta omaan Fattyyn kun siinä voisi ilmeisesti olla samat navat. V2-malliset kiekot.
2015 perusmallin Fatboyn takanapa. Onko sen tilalle muita järkeviä vaihtoehtoja kuin tuo hope pro 4 fatsno? Takanapa on siis 190mm qr eli qr 10x190mm käy? Entä käyvätkö vakiopinnat vai onko nekin vaihdettava? Dt swiss big ride olisi saman hintainen, mutta siihen ei ole saatavilla qr vaihtoehtoa.
Ehkä vähän hintavahko tuo i9 takanapa. Onko kukaan laittanut dt swiss big ride 190mm napaa qr adaptereilla fatboyhin?
Nyt on vaihdettu spessuun keula (lauf), jarrut (hope e4) ja kiekot (jackalopet, tosin dt swiss big ride takanapa on vielä matkalla). M7000/M8000 voimansiirto pitää vielä hankkia kunhan budjetti antaa periksi, mutta mitkä tuohon kannattaisi vaihtaa kammiksi? Ovatko nuo Race Face turbine tai aeffect ainoa järkevä vaihtoehto ja riittääkö kampien leveydeksi tosiaan 170mm?